Kyseisen Ojalan tapausta käsittelevän jakson katsottuani mieltäni jäi askarruttamaan moni asia mihin itse ohjelmassa ei tullut varsinaisesti vastausta. Minne avovaimo lähti taksilla keskellä yötä riidan päätteeksi? Mistä asiasta yöllä riideltiin ja kuka oli soittanut poliisit paikalle, joku ulkopuolinen vai kenties avovaimo itse? Mitä asiaa Ojalalla oli mennä avovaimon vanhempien mökille - millaiset välit Ojalalla ylipäätään oli avovaimon vanhempiin ja olisiko tällä ylipäätään ollut mitään asiaa kyseiselle mökille?
Jotenkin maalaisjärjellä ajateltuna vaikuttaa siltä, että avovaimo / avovaimon läheiset tietävät Ojalan kohtalosta enemmän kuin ovat poliisille kertoneet. Olisiko avovaimo voinut poistua yöllä juuri tuonne vanhempiensa mökille? Mitä tietoa yöllä talossa käyneellä poliisipartiolla ja avovaimon pois kyydinneellä taksikuskilla on riidan aiheesta / siitä minne avovaimo yöllä kyyditettiin? Oliko avovaimo kokenut turvallisuutensa uhatuksi ja soittanut itse poliisit vai onko riidalla lasten lisäksi muita ulkopuolisia kuulijoita / silminnäkijöitä?
Itse epäilen, että mikäli Ojala on ollut oikeasti menossa avovaimonsa vanhempien mökille hänellä on täytynyt olla siihen joku syy. Se syy voi hyvinkin olla se, että joku on hänet sinne pyytänyt. Mitä mökillä on tapahtunut ja kuka hänet on sinne pyytänyt? Onko joku päättänyt ojentaa Ojalaa mökillä ja asia onkin lähtenyt käsistä?
Oma epäilykseni on, että Ojala on joutunut henkirikoksen uhriksi tuolla kyseisellä mökillä. Tämän jälkeen Ojalan ruumis on kuljetettu jonnekin, mahdollisesti hänen omalla autollaan jonka jälkeen auto oli hylätty kyseiselle löytöpaikalle. Auki olevat ikkunat voisi selittää se, että autoa on täytynyt ns. hieman "tuulettaa" tai se, että auton parkkipaikalle hylännyt henkilö on halunnut, että joku ulkopuolinen murtautuisi autoon ja varastaisi sen. Näin poliisin olisi vaikeampi päästä auton alunperin hylänneen henkilön jäljille. Mene ja tiedä, mutta avovaimo, avovaimon vanhempien mökki ja parkkipaikalta löytynyt auto ovat avainasemassa tässä jutussa. Myös soitto työpaikalle on olennainen osa katoamistapausta. Pakottiko joku ulkopuolinen Ojalan soittamaan vai pelasiko Ojala sittenkin tällä vain itselleen aikaa järjestää oma katoamisensa? Katoamista ennen nostetut käteiset voisivat tietysti viitata myös tähän...