Kadonneet elintarvikkeet

  • 326 975
  • 859

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
TOFFO-karkkeja olen kaivannut. Ei ole pariin vuoteen näkynyt missään .__.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Yksi tuote mikä oli kätevä oli Lidlissä sellainen pizzataikina, joka oli rullalla. Se oli valmiiksi leivinpaperilla ja paketissa oli siellä päässä lasipurkki tomaattikastiketta, jonka voi laittaa siihen taikinan päälle. Sitten vain täytteet ja juustoraaste ja uuniin ohjeen mukaisesti. Jos ei halua tai jaksa hakea pizzeriasta pizzaa niin pystyi kotikonstein kikkailemaan. Nyt se tuote on ollut kadoksissa jo varmaan vuoden tai kaksi.
Hmm, mä olin näkevinäni sitä just eilen Lidlissä, naureskelin vielä, että kukahan sitä ostaa, kun pitsapohja on niin helppo itsekin tehdä x)
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen juttu, että ainakin Citymarketeista on poistunut KOFFin 0,568l-kokoiset oluttölkit, joissa olisi perusolutta eikä mitään exrea brew-osastoa. Vai vieläkö joku on nähnyt tuntomerkit vastaavaa tuotetta?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Millä tavalla purkkitonnikalan myynti on tonnikalakantojen näkövinkkelistä sen parempi juttu kuin tuoreen tonnikalan myynti, muistaen vielä sen että kilomääräisesti purkkitunaa myydään hieman enemmän kuin tuoretavaraa? Niinpä niin. Tuore tonnikala on kallista, ylellisen tuntuista ja se maistuu vähän helvetin hyvälle. Tuoreeseen tonnikalaan ei ole joka sossucasella varaa, joten on loogista että anarkohinttarit haluavat kieltää sellaiset nautinnot kaikilta. Yhtä hyvin Prismat ja muut voisivat luopua purkkitonnikalan myynnistä samoin perustein, mutta eivätpä luovu, koska purkkimoskaa menee niin paljon kaupaksi että siitä saa oikeasti rahaa.

Tuossa toissapäivänä taksin kyydissä istuessani tuli autoradiosta aiheesta juttua. Joku tietävämpi sitten toivottavasti korjaa virheeni. Jutussa mainittiin, että tuore tonnikala ja purkitettu ovat ihan eri tavaraa. Eli tuoreena myydään etenkin Isosilmätonnikalaa sekä joko sini -tai keltaevätonnikalaa. En nyt muista kumpaa. Toki voi olla, että muistan väärin eikä näistä kumpikaan ole tuoreena kalatiskissä.

Purkkitonnikalana taas yleensä käytetään Boniittia. Eli tässä lienee ero.

Minä en ota kantaa sen enempää asiaan, koska molempia syön. Veikkaan, että joskus olen syönyt myös delfiiniä tonnikalana. Toisaalta en koskaan tykännyt Flipperistä.
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Lidlistä kadonneet(aikoja sitten kuitenkin) 6-pack sinisen väristä kokista joita oli 0,5 litran pulloissa. Helvetin hyvää, mutta eipä ole niitä enää kaupoissa. Olikohan nimellä bluecola tai jotain sinnepäin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Purkkitonnikalana taas yleensä käytetään Boniittia. Eli tässä lienee ero.
Voi hyvin olla näinkin, vaikken ihmettelisi jos juttu paljastuisi ekoterroristien salajuoneksi...

Itse en toistaiseksi koe erityistä elämäntuskaa nauttiessani muutaman biitin tummanpunaista ja isosyistä tonnikalaa. Purkkitonnikalakin menettelee joissakin käyttökohteissa. Salaatissa se on ankeaa tavaraa, naiset jostain syystä tykkäävät tunkea sitä salaattiin. Hyvälaatuinen purkkitonnikala istuu kuin nenä päähän merelliseen pizzaan.

Kaksnelosen tapaan olen rekisteröinyt Toffon poistuneen. Joskus kauan sitten pentuna tuli syötyä. Mutta mikäs oli se piparmintun makuinen rengaskarkki, siis se valkoinen pienen uimarenkaan näköinen "puolikova" karkki jossa oli reikä keskellä? Se oli joskus 80-luvulla hetken aikaa kohtuullisen kova hitti ikäisteni pentujen keskuudessa. Sitä olen joskus kaivannut, mutta kun en nykyään perhana muista edes tuotteen nimeä. Onko muistikuvia?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta mikäs oli se piparmintun makuinen rengaskarkki, siis se valkoinen pienen uimarenkaan näköinen "puolikova" karkki jossa oli reikä keskellä? Se oli joskus 80-luvulla hetken aikaa kohtuullisen kova hitti ikäisteni pentujen keskuudessa. Sitä olen joskus kaivannut, mutta kun en nykyään perhana muista edes tuotteen nimeä. Onko muistikuvia?

Life Savers nimellä noita myydään amerikoissa mutta olisikohan täällä ollut myynnissä vastaavia Nestlen valmistamia karkkeja nimeltään Polo. Jotenkin sellainen mielikuva olisi että tuon näköisiä karkkeja nähnyt ihan vast'ikäänkin kaupassa, tuotemerkistä ei kyllä ole muistikuvaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Life Savers nimellä noita myydään amerikoissa mutta olisikohan täällä ollut myynnissä vastaavia Nestlen valmistamia karkkeja nimeltään Polo. Jotenkin sellainen mielikuva olisi että tuon näköisiä karkkeja nähnyt ihan vast'ikäänkin kaupassa, tuotemerkistä ei kyllä ole muistikuvaa.
Thanks, kyllä se oli tuo Polo jollaista Suomessa myytiin. Ihan teeveessä mainostettiin, notta "osta Polo, siinä on keskellä kiva kolo". Pennut tekivät sitten työtä käskettyä. Enpä ole Poloakaan sittemmin näkynyt missään, liekö sitten enää olemassakaan. Täytyy pitää silmällä, kun on taas nimikin tiedossa.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kickers lastut, monia vastaavia löytyy ulkomailta mutta ei läheskään yhtä hyviä.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä, siis mistä saa corn dogia? Siis sellaista, mitä ainakin 15 vuotta sitten sai jäähallista ja stadikalta. Ahh, niitä muistoja. Tarjoaakohan mikään grilli tai snagari moista tuotetta? Himottaisi maistaa tuollaista taas joskus.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jääkaapista on kadonnut kaikki syötävä. Valokin on sammunut.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jääkaapista on kadonnut kaikki syötävä. Valokin on sammunut.

Mistä tiedät, että valo on sammunut? Näet oven läpi? Minulle työskennellessäni paikallisessa museossa tarjosivat työkaverit, en sanonut että olisivat naisia, vaihtoehtoa tuohon ongelmaan. Oveen tulisi porata reikä, jotta voisi varmasti tietää palaako valo. Ehdotin oven avaamista ja napin alas painamista. Eivät hyväksyneet. Tosin olivat työkaverit oikeassa, kun sanoivat että poraamalla se voidaan tietää varmasti silloin, kun ovi on kiinni.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen aina epäillyt, että valo kusettaa ja palaa silloinkin kun ovi on kiinni. Nyt se ei sitä tee, koska otin polttimon pois. Siihen loppui se keekoilu!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mistä tiedät, että valo on sammunut? Näet oven läpi? Minulle työskennellessäni paikallisessa museossa tarjosivat työkaverit, en sanonut että olisivat naisia, vaihtoehtoa tuohon ongelmaan. Oveen tulisi porata reikä, jotta voisi varmasti tietää palaako valo. Ehdotin oven avaamista ja napin alas painamista. Eivät hyväksyneet. Tosin olivat työkaverit oikeassa, kun sanoivat että poraamalla se voidaan tietää varmasti silloin, kun ovi on kiinni.
Mutta selviääkö poraamalla se ovatko elintarvikkeet kadonneet jääkaapista?

Palaako lamppu -probleeman voisi viedä Mythbustersiin. Sääli porata hyvää jääkaappia. Voidaan tietysti jättää kaapin sisälle videokamera rec-asentoon, ja todeta nauhalta kuinka kävi. Jos tämä jättää vielä spekulaation varaa, niin laitetaan kameran mukana kääpiö jääkaappiin, tai mielellään kaksi oikein pientä kääpiötä, niin saadaan kahden todistajan lausuma. Toisaalta yhteen tekniseen ratkaisuun ei ole koskaan luottamista, ja kääpiöt saattavat olla vitunmoisia valepukkeja. Siksi on parasta lisätä jääkaapin sisälle vielä valaistuksen määrää mittaava laite, sekä kytkeä jääkaapin sähköpistokkeen ja pistorasian väliin huipputarkka sähkönkulutusmittari, jolla jääkaapin sisävalon päälle-/poiskytkeytymisen piikki sähkönkulutuksessa on rekisteröitävissä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Puhutko nyt kokemuksesta?
Saattaa olla. Oletan etteivät välttämättä ole valehtelijoita, joskin voivat silti hyvin olla. En ole myöskään tullut koskaan suljetuksi jääkaappiin, mutta jos olisinkin, niin en siinä paniikissa olisi tajunnut katsoa paloiko jääkaapin valo vai järjen valo, molemmat, vai eikö kumpikaan. Valehteleminen olisi kyllä rumaa.

Saattaa olla sittenkin varminta tekaista Black & Deckerillä reikä oveen.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taffelin Ranch sipsit olivat aikanaan aikamoinen makunautinto. Varmaan kymmenen vuotta loistanut nyt poissaolollaan. Syystä ei ole tietoa...

Rancheja kaipaillaan täälläkin, joskus kymmenkunta vuotta sitten ostin näitä pussillisen ja totesin että parhaita sipsejä ikinä. Se jäikin ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi kun niitä mistään kaupasta löysin, just my luck.

Omena ja salmiakki Pastirolit (ja Seko-Pastirolit!), en liiemmin makeasta pidä mutta näitä tuli mussutettua paljon.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Ja näin Leaf vastasi palautteeseeni Talvi-konvehdin muuttuneesta mausta ja rakenteesta:Minun mielestäni "herkullinen maku" ja "sopiva rakenne" ovat subjektiivisia käsitteitä. Reseptin muutoksella ei näitä voi "varmistaa".

Tuli mieleen Monty Pythonin "Rapea sammakko".
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Omena ja salmiakki Pastirolit (ja Seko-Pastirolit!), en liiemmin makeasta pidä mutta näitä tuli mussutettua paljon.
Minä taas lopetin Pastirolien syömisen tuohon, kun legendaariset Terva, Anis ja Menthol poistuivat noiden ällötysten tieltä. Miksei enää saa kunnollisia pastilleja, joissa on löllöä sisällä?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tonnikalaa ei ole Suomen vesissä. Voi johtua siitä.
Esim. Helsingin ja Turun silakkamarkkinoilla hyvin pärjänneen Tage Gustafssonin kalat ovat hyviä. Samoin Ekströmin kalaa tulee ostettua.

Kiitos tiedosta, scholl. Ja vielä sen verran, että Tagen silakat eivät niissä purkeissa ole ihan päivän päälle. Vaikkakin hyviä. Luulisin kuitenkin, tai luulin ennen, että sinulla on oma toimittaja Inkoon vesiltä, mutta ei sitten. Minä, kansandemokraattina, ostan vain suoraan kalastajilta.

Ja jos oikein hyvää jouluksi haluatte, niin Salon Jorkan kylmäsavua (lohta) kannattaa kysellä.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Itselläni harmittaa suuresti ettei kaupan hyllyltä löydy enää Fanta Shokataa, siinä on paras limsa ikinä. 2006 vedettiin pois markkinoilta ja sen jälkeen en olekaan kyseiseen juomaan törmännyt.
 

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sellainen juttu, että ainakin Citymarketeista on poistunut KOFFin 0,568l-kokoiset oluttölkit, joissa olisi perusolutta eikä mitään exrea brew-osastoa. Vai vieläkö joku on nähnyt tuntomerkit vastaavaa tuotetta?

Pintti(0.568) koko lopetettiin Extra Brewn tultua markkinoille, mutta sitä korvaamaan tuli vain hitusen pienempi 0.5 tölkki. Pinttilinjalla ilmeisesti ruuhkaa..
Kuuluu kyllä Cittarien valikoimiin.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä, siis mistä saa corn dogia? Siis sellaista, mitä ainakin 15 vuotta sitten sai jäähallista ja stadikalta. Ahh, niitä muistoja. Tarjoaakohan mikään grilli tai snagari moista tuotetta? Himottaisi maistaa tuollaista taas joskus.

Minä kaipailen tuota herkkua myös. Viimeksi Blues-HIFK -pelissä mainostivat että jossain päin hallia olisi sitä myynnissä. Meni vähän ohi että missä kun en hallia tunne, ei ainakaan clubikatsomon takana näkynyt. En kyllä kauheasti kysellytkään kun lauantaipelissä jostain syystä janotti enemmän kuin nälätti. Mutta jos sitä on aina myynnissä niin voisin mennä katsomaan jopa jonkun muun kuin IFK:n peliä läntiseen naapurihalliin.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
No joo, elintarvikkeet mitä kaipaan;
- Cherry Coke, varsinki puolen litran pulloissa

Tänään tuli nähtyä tuota 0,33 tölkissä Turun Länsikeskuksen Cittarin Amerikka hyllyssä niin eiköhän sitä löydy muidenkin Cittareiden Amerikka hyllyistä. Jäivät itseltäni hyllyyn, kun kerran olen sitä maistanut ja oli niin hirveetä etten toista kertaa halua sitä suuhuni laittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös