Ja ketkähän siinä tapauksessa rahoittaisivat Jokereiden toimintaa? Tuskin Putinin kavereita kiinnostaisi pätkääkään SM-liigassa pelaava Jokerit.
Luultavasti rahoitus pienenisi huomattavasti, kun Jokereista 49% omistavat vähemmistöosakkaat eivät rahaa enää joukkueeseen laittaisi. Varmaan joko myisivät omistuksensa ja/tai rahoitusta pyrittäisiin jatkamaan kuten silloin, kun vähemmistöosakkaina oli muita toimijoita, jotka eivät samalla tavalla osallistuneet yhtä suuresti joukkueen rahoittamiseen. Tulee yhteistyösopimuksia, lipunmyyntiä ja muuta vastaavaa, joiden avulla osaltaan nytkin rahoitetaan toimintaa (ei toki varsinkaan nyt alkuun kaikkia menoja, vaikka nollatulos tavoitteena olisikin). Tai mitenhän nämä Liigaseurat nykyään rahoittavat toimintansa, velkaa nyt toki on varmasti monella toiminnan pohjalta osaltaan ja tukia, yhteistyösopimuksia ja muutenkin rahoitusta tulee sieltä täältä. Tai ainahan on toki mahdollista, että hommaa alettaisiin perustamaan uudestaan alemmilta sarjatasoilta minimirahoituksella tai kuinka vaan, mistäpä mä tiedän. Ja sillä aikaa kun kirjoittelin romaaniani niin Groozie muistuttelikin lyhyempänä versiona asioista, siinäpä oikeastaan tiivistettynä tämäkin.
Ei varmaan tarvitse tarkempaa analyysiä tekemään, ehkä seuraavan provohtavan (tai voihan tuo olla aitokin ihmettely, jos asioita ei mieti itse läpi) kysymyksen tai kommentin jälkeen voisin mielenkiinnosta asiaan paneutuakin jos aikaa sattuu olemaan, näihin on aina mukava vastailla jos itse tulee perehdyttyä. Miinakentillä kävely vahvistaa mun jalkalihaksia, ei haittaa jos joskus ansaan astuisikin.
Eli tl;dr: Lue edellinen viesti Groozielta.