@Ippenator Korjaa jos olen väärässä, mutta sinulla tuntuu olevan sellainen olettama, että pelaajat pelaavat vain sinulle ja koet muiden eriävät ja hieman armollisemmat kommentit henkilökohtaisena loukkauksena. Ja mitä vitsin väliä sillä on, vaikka joku olisikin julistanut ennen kautta Kakon olevan joku uusi Jeesus. Sitähän tämä on, spekulointia, kun täältä päätteiden takaa harvalla on oikeasti mitään mahdollisuuksia vaikuttaa, noh.. mihinkään näiden pelaajien urissa. Toki sinulla on myös oikeus kiikareihesi.
"Toivoa on edelleen
nuoren miehen kehittymisen suhteen" Joo, varmasti on.
Itse asiassa juuri niin en ajattele, että pelaaja pelaisi minulle jotenkin erityisesti. Kyllä he toki meille kaikille jääkiekkoa seuraaville pelaavat, kun muuten pelaisivat tyhjille katsomoille ilman, että kukaan edes TV:stä katsoisi heidän pelejään. Saattaisivat toki heidän palkkansa olla ainakin muutaman nollan verran lopusta pienempiä.
Mutta voisiko kuitenkin olla, että katson pelaajien pelaamista ja arvioin kunkin pelaajan tekemisiä niiden asioiden puitteissa mitä itse arvostan erityisesti jääkiekossa? Tuliko tällainen koskaan mieleen? Voisiko myös olla niin, että keskustelufoorumilla kaikilla on oikeus kirjoittaa mielipiteensä erilaisista pelaajista niin halutessaan? Ja vieläpä joutumatta arvostelun kohteeksi kirjoittajana siksi, että sattuu suhtautumaan joihinkin pelaajiin kriittisemmin, kuin näiden pelaajien kovimmat fanit.
Kakko on ollut ”hampaissani” siitä yksinkertaisesta syystä, että en arvosta niitä hänen parhaita omaisuuksiaan jääkiekossa kovin korkealle. Kiekkoa pitkään pitävät pelaajat jotka tykkäävät kikkailla ja kuljetella kiekkoa mahdollisimman pitkälle maalipaikoille itse, ovat aina olleet mielestäni hyvältä joukkuepeliltä pois. Varsinkin silloin tällainen pelitapa on mielestäni huono, jos niillä kuljetuksilla ja yksi vastaan yksi-pärjäämisillä ei todellisuudessa rakenneta juurikaan toisille maalipaikkoja ja itsellekin ne maalipaikat ovat lähinnä sitä kiekon lähelle maalia viemistä vaikka väkisin. Näin on valitettavasti juuri Kakon tapauksessa ollut.
Henkilökohtaisesti arvostan jääkiekossa eniten kolmea asiaa, eli erinomaista pelisilmää, erittäin hyvää syöttötaitoa sekä erinomaista laukaisutaitoa. En pysty arvostamaan kovin korkealle pelaajia joilla ei ole kunnolla mitään näistä ominaisuuksista. Valitettavasti Kakko näyttäytyy minulle varsin selvästi juuri tällaisena pelaajana. Toki hänellä on erittäin hyvät kädet ja osaa suojata kiekkoa hyvin sekä lisäksi hän pelaa varsin hyvin puolustuspäähän, varsinkin ikäänsä nähden. Nämäkin ovat hyviä ominaisuuksia, mutta itse en kyseisiä ominaisuuksia näe todellisella huippupelaajalla yhtä tärkeinä kuin noita mainitsemiani vielä tärkeämpiä ominaisuuksia.
Näin minä siis ajattelen jääkiekosta, ja ilmeisesti harmiksesi minulla on myöskin oikeus näistä näkemyksistä jääkiekkoaiheisilla foorumeilla kirjoittaa - pidit siitä tai et. Mutta se toisten kirjoittajien arviointi ja arvostelu ei sitten kuitenkaan kuulu näille foorumeille, vaan kirjoittamisen asiallisuuden arviointihan kuuluu sitten moderaattoreille.