Kaapo Kakko – Church of Kakko Manhattanilla

  • 661 459
  • 2 216

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Aika suoraan Kaapo sanoo YLE:n haastattelussa, että nyt hiljalleen uskaltaa kokeilla ratkaisuja kiekon kanssa kun ei enää ole pelkoa siitä, että ensimmäisestä virheestä heitetään nelosketjuun. Saa tehdä muutakin kuin heitellä kiekkoa päätyyn niinkuin joku alakenttien duunari. Aika hyvin vastaa sitä kokemusta mikä ulkopuoliselle on tämän parin vuoden aikana tullut.
Tämän lisäksi jutusta kannattaa poimia myös se, että Kakko on tällä kaudella joutunut/päässyt sopeutumaan pelaamaan Panarinin kanssa. Hän joutuu pelaamaan paljon ilman kiekkoa, ja tämä on ollut hänelle täysin uusi rooli. Mutta niin vain tuntuu omaksuvan joka kausi uusia rooleja ja tapoja pelata - jos tämä ei kerro peliälystä, niin en tiedä että mikä. Nyt on toki kohonneen itseluottamuksen myötä ollut myös paljon enemmän pelin sisällä, mutta fokus on silti enemmän tyhjien tilojen hakemisessa.

Kuten Kakko totesi, hän ei oikein voi mennä sanomaan Panarinille, että mene sinä tuonne maalille seisomaan ja minä pidän kiekkoa.

Näillä näytöillä ollaan olympiakoneessa.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Siellä se vajavaisen peliälyn ja pelitavan - jolla ei vaan voi tehdä tulosta NHL:ssä - omaava kaveri seilaa kaikessa rauhassa viiden pelin pisteputkessa, jossa tehoja on syntynyt mukavat 3+3. Gallantin luotto Kaapoon on ilmiselvä, ja mikseipä olisi sillä niin hyvältä touhu on näyttänyt tuosta alkukauden tehottomuudesta huolimatta. Paniikkiin olisi ollut syytä jos Kakko olisi ollut kentällä täysin hukassa, mutta kertoo jotain pelaamisen tasosta että kiikareista huolimatta pelipaikka oli sementoitu kärkiketjuissa, ja vihdoin hyvät otteet alkavat myös realisoitua pistesarakkeissa.

Ylivoimaa Kakko ei pääse vieläkään pelaamaan käytännössä ollenkaan, kiitos Rangersin toimivan ykkös-yv:n joka tekee yleensä maalin tai pyörittää peliä sen puolitoista minuuttia vastustajan päässä, mutta alivoimasta on sentää löytynyt vakiotontti Zibanejadin rinnalta. Kertoo sekin jotain Kakon monipuolisuudesta.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Seuraava peli tuleekin ihan ihmisten aikoihin, niin pääsee Kakon otteita seuraamaan suorana ja kohtalaisen virkeillä silmillä.

Mielenkiintoista nähdä, että jääkö Kakko tuohon Mikan ja krederin kanssa. Heidän peli pitäisi saada kulkemaan, mutta ei kyllä toisaalta voi uhrata tuota loistavasti pelannutta 2. kenttää.

Kakon pisteputken arvoa nostattaa myös se, että edelleenkään ei 1. ylivoimavastuuta ole tainnut olla. Tosin nyt on välillä pomppinutkin kiekko oikein ja alkukaudesta vastaavasti ei. Niin se vain tasoittuu pitkän kauden aikana tilanne.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Siellä se vajavaisen peliälyn ja pelitavan - jolla ei vaan voi tehdä tulosta NHL:ssä - omaava kaveri seilaa kaikessa rauhassa viiden pelin pisteputkessa, jossa tehoja on syntynyt mukavat 3+3. Gallantin luotto Kaapoon on ilmiselvä, ja mikseipä olisi sillä niin hyvältä touhu on näyttänyt tuosta alkukauden tehottomuudesta huolimatta. Paniikkiin olisi ollut syytä jos Kakko olisi ollut kentällä täysin hukassa, mutta kertoo jotain pelaamisen tasosta että kiikareista huolimatta pelipaikka oli sementoitu kärkiketjuissa, ja vihdoin hyvät otteet alkavat myös realisoitua pistesarakkeissa.

Ylivoimaa Kakko ei pääse vieläkään pelaamaan käytännössä ollenkaan, kiitos Rangersin toimivan ykkös-yv:n joka tekee yleensä maalin tai pyörittää peliä sen puolitoista minuuttia vastustajan päässä, mutta alivoimasta on sentää löytynyt vakiotontti Zibanejadin rinnalta. Kertoo sekin jotain Kakon monipuolisuudesta.
Viiden pelin pisteputki nyt ei kyllä merkitse käytännössä yhtikäs mitään. Tai vaikka olisi vielä pidempikin putki. Jos kauden päätyttyä on yli 40 pistettä plakkarissa, niin voin ainakin sanoa, että eteenpäin on menty ja toivoa on edelleen nuoren miehen kehittymisen suhteen. Huvittaa vaan se, että jo viiden pelin perusteella voidaan alkaa julistamaan, että huippupelaaja kaverista on tulossa ja ongelmia ei yhtäkkiä olekaan.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että Kakosta voi tulla ihan hyvänkin tason NHL-pelaaja, mutta henkilökohtaisesti en silti usko hänestä todellista huippupelaajaa tulevan. Ei ehkä ole oikea termi puhua sinänsä varsinaisesti vajavaisesta pelikäsityksestä. Mutta mielestäni hänen pelikäsityksensä ei silti ole kovin lähelläkään sitä tasoa mitä se on todellisilla NHL-tason huippupelaajilla, jotka valtaavat säännöllisesti pistepörssin kärkisijoja. Lähinnä niitä odotuksia olen täällä toppuutellut, koska en näe niissä kyllä valitettavasti Kakon ominaisuuksiin nähden realismia. 100 pistettä tai sitä lähellekään menevät heitot ovat siis mielestäni täyttä utopiaa hänen uransa huippuvuosillekaan. Mahtavaa toki, jos olenkin tässä väärässä. Ihmeitä kyllä pitää kuitenkin tapahtua, että niin kävisi.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Huvittaa vaan se, että jo viiden pelin perusteella voidaan alkaa julistamaan, että huippupelaaja kaverista on tulossa ja ongelmia ei yhtäkkiä olekaan.

Kuka tällaista on julistanut? Sulla on ihmeellinen tapa kärjistää asiat äärimmilleen, ikäänkuin mitään välimuotoa ei olisi. Kakko on 20-vuotias pelaaja.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Kuka tällaista on julistanut? Sulla on ihmeellinen tapa kärjistää asiat äärimmilleen, ikäänkuin mitään välimuotoa ei olisi. Kakko on 20-vuotias pelaaja.
Aijaa, tosissaan kuitenkin useampi kirjoittaja kirjoitti vielä ennen tulokaskauttaan ja jopa vielä sen jälkeenkin Kakon olevan lähes varma sadan pisteen ylittäjä tulevaisuudessa urallaan. Nyt ymmärretään sentään ainakin vähän varoa puheita.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä siihen 100 pisteen kauteen ole vielä ihan yltänyt kirkkaimmat tähtemme Barkov, Aho ja Rantanenkaan. On siis varsin korkealla oleva rima, jos sellaisista odotuksista puhutaan. Tähtipelaaja voi olla, vaikkei koskaan sitä haamurajaa rikkoisikaan.

Eikä myöskään nuo kolme edellä mainittua olleet valmiita NHL-tähtiä vielä ensimmäisinä kausinaan. Rantanen kävi hakemassa vauhtia farmistakin. Pikkuhiljaa osaaminen ja pistetahti on noussut noilla herroilla, että nykyään ovat joukkueidensa tärkeimpiä pelaajia ja nimi herättää kauhua vastustajissa.

Kakolla luulisi olevan mahdollisuudet samanlaiseen temppuun, koska selvää edistystä on tapahtunut joka vuosi, ja aikaa kehittyä (ennen kuin pitäisi olla joukkueen kantava voima) on vielä reilusti.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Ippenator Korjaa jos olen väärässä, mutta sinulla tuntuu olevan sellainen olettama, että pelaajat pelaavat vain sinulle ja koet muiden eriävät ja hieman armollisemmat kommentit henkilökohtaisena loukkauksena. Ja mitä vitsin väliä sillä on, vaikka joku olisikin julistanut ennen kautta Kakon olevan joku uusi Jeesus. Sitähän tämä on, spekulointia, kun täältä päätteiden takaa harvalla on oikeasti mitään mahdollisuuksia vaikuttaa, noh.. mihinkään näiden pelaajien urissa. Toki sinulla on myös oikeus kiikareihesi.

"Toivoa on edelleen nuoren miehen kehittymisen suhteen" Joo, varmasti on.
 

Johnnie

Jäsen
Aijaa, tosissaan kuitenkin useampi kirjoittaja kirjoitti vielä ennen tulokaskauttaan ja jopa vielä sen jälkeenkin Kakon olevan lähes varma sadan pisteen ylittäjä tulevaisuudessa urallaan. Nyt ymmärretään sentään ainakin vähän varoa puheita.

Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla heittää jotain kättä pitempää (esim. lainauksia) näistä useista kirjoittajista, jotka ovat pitäneet Kakkoa lähes varmana sadan pisteen ylittäjänä tulevaisuudessa?

Itse en kyllä tällaista muista, vaikka aika tiiviisti Kakon uraa ja Jatkiksen keskusteluja olen seurannut.
 

Largo

Jäsen
Viiden pelin pisteputki nyt ei kyllä merkitse käytännössä yhtikäs mitään. Tai vaikka olisi vielä pidempikin putki. Jos kauden päätyttyä on yli 40 pistettä plakkarissa, niin voin ainakin sanoa, että eteenpäin on menty ja toivoa on edelleen nuoren miehen kehittymisen suhteen. Huvittaa vaan se, että jo viiden pelin perusteella voidaan alkaa julistamaan, että huippupelaaja kaverista on tulossa ja ongelmia ei yhtäkkiä olekaan.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että Kakosta voi tulla ihan hyvänkin tason NHL-pelaaja, mutta henkilökohtaisesti en silti usko hänestä todellista huippupelaajaa tulevan. Ei ehkä ole oikea termi puhua sinänsä varsinaisesti vajavaisesta pelikäsityksestä. Mutta mielestäni hänen pelikäsityksensä ei silti ole kovin lähelläkään sitä tasoa mitä se on todellisilla NHL-tason huippupelaajilla, jotka valtaavat säännöllisesti pistepörssin kärkisijoja. Lähinnä niitä odotuksia olen täällä toppuutellut, koska en näe niissä kyllä valitettavasti Kakon ominaisuuksiin nähden realismia. 100 pistettä tai sitä lähellekään menevät heitot ovat siis mielestäni täyttä utopiaa hänen uransa huippuvuosillekaan. Mahtavaa toki, jos olenkin tässä väärässä. Ihmeitä kyllä pitää kuitenkin tapahtua, että niin kävisi.
Mun toivomukset Kakon suhteen on todella positiiviset. Voin lyödä 100€ vetoa että Kakko tekee ennemmin 80p kaudessa kuin sinun kirjotuksesi alkaa olemaan sillä tasolla, että niissä on jotain järkeä. Ottaako vastaan?
 

Nick Neim

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla heittää jotain kättä pitempää (esim. lainauksia) näistä useista kirjoittajista, jotka ovat pitäneet Kakkoa lähes varmana sadan pisteen ylittäjänä tulevaisuudessa?

Itse en kyllä tällaista muista, vaikka aika tiiviisti Kakon uraa ja Jatkiksen keskusteluja olen seurannut.
Sen enempää ketään sormella osoittelematta, niin kyllähän tuolta tämän ketjun sivulta 9 eteenpäin löytyy aika koviakin ennustuksia ennen tulokaskautta, ja useampikin tuota 100 pisteen ylittämistä siellä taisi kompata, jos noita viestejä oikein tulkitsin. Ei siellä takuuvarmana tuota pidetty, mutta men(n)ee tuohon kategoriaan lähes varmana. Vaikka en muutoin Ippenatorin epäloogisuuksista pahemmin välitäkään, niin tuolle puheelle taitaa olla jonkinlaista katetta.

Ja siis sen enempää kyseisille nimimerkeille piikittämättä myönnettäköön, että allekirjoittaneellakin taisi siihen aikaan pöksyt lähteä jalasta sen hypen kanssa, vaikka en ilmeisesti kirjallista todistusaineistoa kyseisestä aiheesta jättänytkään.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
@Ippenator Korjaa jos olen väärässä, mutta sinulla tuntuu olevan sellainen olettama, että pelaajat pelaavat vain sinulle ja koet muiden eriävät ja hieman armollisemmat kommentit henkilökohtaisena loukkauksena. Ja mitä vitsin väliä sillä on, vaikka joku olisikin julistanut ennen kautta Kakon olevan joku uusi Jeesus. Sitähän tämä on, spekulointia, kun täältä päätteiden takaa harvalla on oikeasti mitään mahdollisuuksia vaikuttaa, noh.. mihinkään näiden pelaajien urissa. Toki sinulla on myös oikeus kiikareihesi.

"Toivoa on edelleen nuoren miehen kehittymisen suhteen" Joo, varmasti on.
Itse asiassa juuri niin en ajattele, että pelaaja pelaisi minulle jotenkin erityisesti. Kyllä he toki meille kaikille jääkiekkoa seuraaville pelaavat, kun muuten pelaisivat tyhjille katsomoille ilman, että kukaan edes TV:stä katsoisi heidän pelejään. Saattaisivat toki heidän palkkansa olla ainakin muutaman nollan verran lopusta pienempiä.

Mutta voisiko kuitenkin olla, että katson pelaajien pelaamista ja arvioin kunkin pelaajan tekemisiä niiden asioiden puitteissa mitä itse arvostan erityisesti jääkiekossa? Tuliko tällainen koskaan mieleen? Voisiko myös olla niin, että keskustelufoorumilla kaikilla on oikeus kirjoittaa mielipiteensä erilaisista pelaajista niin halutessaan? Ja vieläpä joutumatta arvostelun kohteeksi kirjoittajana siksi, että sattuu suhtautumaan joihinkin pelaajiin kriittisemmin, kuin näiden pelaajien kovimmat fanit.

Kakko on ollut ”hampaissani” siitä yksinkertaisesta syystä, että en arvosta niitä hänen parhaita omaisuuksiaan jääkiekossa kovin korkealle. Kiekkoa pitkään pitävät pelaajat jotka tykkäävät kikkailla ja kuljetella kiekkoa mahdollisimman pitkälle maalipaikoille itse, ovat aina olleet mielestäni hyvältä joukkuepeliltä pois. Varsinkin silloin tällainen pelitapa on mielestäni huono, jos niillä kuljetuksilla ja yksi vastaan yksi-pärjäämisillä ei todellisuudessa rakenneta juurikaan toisille maalipaikkoja ja itsellekin ne maalipaikat ovat lähinnä sitä kiekon lähelle maalia viemistä vaikka väkisin. Näin on valitettavasti juuri Kakon tapauksessa ollut.

Henkilökohtaisesti arvostan jääkiekossa eniten kolmea asiaa, eli erinomaista pelisilmää, erittäin hyvää syöttötaitoa sekä erinomaista laukaisutaitoa. En pysty arvostamaan kovin korkealle pelaajia joilla ei ole kunnolla mitään näistä ominaisuuksista. Valitettavasti Kakko näyttäytyy minulle varsin selvästi juuri tällaisena pelaajana. Toki hänellä on erittäin hyvät kädet ja osaa suojata kiekkoa hyvin sekä lisäksi hän pelaa varsin hyvin puolustuspäähän, varsinkin ikäänsä nähden. Nämäkin ovat hyviä ominaisuuksia, mutta itse en kyseisiä ominaisuuksia näe todellisella huippupelaajalla yhtä tärkeinä kuin noita mainitsemiani vielä tärkeämpiä ominaisuuksia.

Näin minä siis ajattelen jääkiekosta, ja ilmeisesti harmiksesi minulla on myöskin oikeus näistä näkemyksistä jääkiekkoaiheisilla foorumeilla kirjoittaa - pidit siitä tai et. Mutta se toisten kirjoittajien arviointi ja arvostelu ei sitten kuitenkaan kuulu näille foorumeille, vaan kirjoittamisen asiallisuuden arviointihan kuuluu sitten moderaattoreille.
 
Viimeksi muokattu:

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Välikevennys: suosikkipelaajat voi lukea suoraan pistepörssin kärjesta. Muita ei voi arvostaa.
Voi toki muitakin pelaajia arvostaa ja hyvinä pelaajina pitää. Mutta tottakai ne aivan parhaat pelaajat ovat siellä pörssien keulilla. Se nyt vaan on armoton fakta kaikissa lajeissa missä voittaja ratkaistaan maalien tai pisteiden määrällä
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Välikevennys: kuka ihme tosissaan kiekkoa seuraava puhuu pelisilmästä? Pelikäsitys on paljon mielekkäämpi termi, ja sisältö on varsin monimuotoinen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Näin minä siis ajattelen jääkiekosta, ja ilmeisesti harmiksesi minulla on myöskin oikeus näistä näkemyksistä jääkiekkoaiheisilla foorumeilla kirjoittaa - pidit siitä tai et. Mutta se toisten kirjoittajien arviointi ja arvostelu ei sitten kuitenkaan kuulu näille foorumeille, vaan kirjoittamisen asiallisuuden arviointihan kuuluu sitten moderaattoreille.
Äläkä lopetakaan. Sinulla on yhdessä viestissä enemmän kiekkosisältöä kuin minulla kymmennessä...vuodessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voi toki muitakin pelaajia arvostaa ja hyvinä pelaajina pitää. Mutta tottakai ne aivan parhaat pelaajat ovat siellä pörssien keulilla. Se nyt vaan on armoton fakta kaikissa lajeissa missä voittaja ratkaistaan maalien tai pisteiden määrällä
No ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Kerhossa pelaa Michael Joly, jolla ei ole pienintäkään osaamista useilla tärkeillä pelin osa-alueilla, ja fanit lähettäisivät jannun mieluummin vaikka kuuhun kuin kentälle pelin ratkaisuhetkillä. Kaukana Kerhon parhaasta pelaajasta. Mutta siellä se roikkuu sitkeästi sisäisen pistepörssin kärjessä. Pelaajaa pitää osata arvioida kokonaisuutena. Saahan sitä itselleen perustella paremmuusjärjestyksen pistepörssillä. Mutta armoton fakta on, että jääkiekko on joukkuepeli ja voittaminen tulee osien summasta. Minä sanoisin ennemminkin niin, että parhaat pelaajat löytyvät voittavista joukkueista (toki huippuyksilöitä on muissakin). Henkilökohtaiset tilastot ovat kivaa nippelitietoa sarjataulukkoon ja voittajien luetteloon verrattuna.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
No ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Kerhossa pelaa Michael Joly, jolla ei ole pienintäkään osaamista useilla tärkeillä pelin osa-alueilla, ja fanit lähettäisivät jannun mieluummin vaikka kuuhun kuin kentälle pelin ratkaisuhetkillä. Kaukana Kerhon parhaasta pelaajasta. Mutta siellä se roikkuu sitkeästi sisäisen pistepörssin kärjessä. Pelaajaa pitää osata arvioida kokonaisuutena. Saahan sitä itselleen perustella paremmuusjärjestyksen pistepörssillä. Mutta armoton fakta on, että jääkiekko on joukkuepeli ja voittaminen tulee osien summasta. Minä sanoisin ennemminkin niin, että parhaat pelaajat löytyvät voittavista joukkueista (toki huippuyksilöitä on muissakin). Henkilökohtaiset tilastot ovat kivaa nippelitietoa sarjataulukkoon ja voittajien luetteloon verrattuna.
Myönnettäköön, että joukkueiden sisäisessä pistepörssissä pärjääminen ei aina ole mainitsemastani erinomaisuudesta tae. Eikä varsinkaan kesken kauden arvioitaessa. Mutta kun katsotaan koko kauden ja koko liigan pistepörssiä, niin kyllä sinne ne aina kovimmat pelaajat kärkeen tuppaavat päätymään. Tottakai pitää se viimeinen varmistus pelaajan tasosta pyrkiä tekemään kokonaisuutta katsomalla. Siltikin sinne pörssien kärkeen erittäin suurella todennäköisyydellä valikoituvat aivan parhaat pelaajat.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minä sanoisin ennemminkin niin, että parhaat pelaajat löytyvät voittavista joukkueista (toki huippuyksilöitä on muissakin). Henkilökohtaiset tilastot ovat kivaa nippelitietoa sarjataulukkoon ja voittajien luetteloon verrattuna.
Voittavissa joukkueissa puolestaan hyvin usein ne isot tähdet pelaavat todella vakaalla ja hyvin roolitetulla peruspelaajien perustalla, jossa on rooleissaan todella erinomaisia osaajia. Sitten jos tälläistä perustaa ei ole niin pari supertähteä ei yleensä mestaruuksiin riitä. @Ippenator omaa hyvin paljon tietoa ja kirjoittaa iskevästi ja viihdyttävästi, mutta välillä julistus on niin kategorista ja mustavalkoista että uskottavuus kärsii vaikka näkyvyys ei...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voittavissa joukkueissa puolestaan hyvin usein ne isot tähdet pelaavat todella vakaalla ja hyvin roolitetulla peruspelaajien perustalla, jossa on rooleissaan todella erinomaisia osaajia. Sitten jos tälläistä perustaa ei ole niin pari supertähteä ei yleensä mestaruuksiin riitä. @Ippenator omaa hyvin paljon tietoa ja kirjoittaa iskevästi ja viihdyttävästi, mutta välillä julistus on niin kategorista ja mustavalkoista että uskottavuus kärsii vaikka näkyvyys ei...
Vaadin kaikkien supertähtien pistepörssivertailua kolmen ensimmäisen NHL-kauden ajalta. Muuten en osaa suhteuttaa Kaapoa oikein pelaajakartalle. Mitäs me tehdään late bloomereille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös