Ihan pikkuisen vääntelit nyt asiaa Barkovin osalta oman mielesi mukaisesti. Minähän nimenomaan loppukaudesta totesin tuolla hänen 96 pisteen kaudella, että sillä pelillä mitä pelasi sen loppukauden, olisi jatkossa tasaisesti samalla tasolla pelatessaan maailman viiden parhaan sentterin joukossa varsin helposti. Mutta alkukausi oli Barkovilta silloin varsin vaisu, ja sillä pelillä mitä siinä alkukauden vaiheessa pelasi, kuului tosiaan mielestäni hädin tuskin top 25 senttereiden listalle. Tottakai saat noin asettelemalla minkä tahansa asian näyttämään agendasi mukaiselta. Ja sinun agendasihan on selvästi mustamaalata minua palstan kirjoittajana. Olisiko kuitenkin syytä keskittyä toisten kirjoittajien mustamaalaamisen sijasta pelaajien arvioimiseen, arvostelemiseen tai kehumiseen, mikäli olet eri mieltä jonkun kirjoittajan mielipiteestä?
Toki sen myönnän, etten aikoinaan uskonut Mikko Rantasen menestyvän läheskään niin hyvin kuin on menestynyt, mutta niin en sanonut, ettei hänellä olisi palaa NHL:ssä, vaan sen sanoin, etten uskonut hänestä tulevan kolmosketjun pelaajaa parempaa pelaaja, koska tosiaan vaikutti pehmeältä ja silloin puuttui sellainen ”tappajan vaisto” ja aggresiivisuus. Sanoin kuitenkin jo silloin, että peliäly ja taidot riittäisivät todennäköisesti huippupelaajaksi, mutta etten uskonut hänen löytävän riittävää kovuutta ja intensiivisyyttä aivan NHL:n huipputasolle pääsemiseen. Olin erittäin mielelläni väärässä Rantasen suhteen, ja olen toki mielelläni Kakonkin suhteen väärässä, jos hänestä vastoin odotuksiani tuleekin todellinen huippupelaaja NHL:ään.
En kuitenkaan ole väittänyt Kakonkaan kohdalla, ettei hänestä voi ihan suhteellisen hyvääkin NHL-pelaajaa tulla, vaan sen olen vain todennut, etten usko hänen peliälynsä riittävän todelliseksi huippupelaajaksi, joka tekee lähes joka kausi vähintään 70 pistettä täyden kauden pelatessaan, saatikka, että koskaan hätyyttelisi sadan pisteen rajaa, kuten innokkaimmat pitivät täällä suunnilleen itsestäänselvyytenä. En siis edelleenkään usko, että Kakosta tuollainen todellinen kovaa tulosta tekevä huippupelaaja tulee, mutta olen myös edelleenkin mielelläni väärässä tässä asiassa loppujen lopuksi. Sinänsä seuraan mielenkiinnolla Kakon uran jatkoa, ja toivon hänelle menestystä, vaikka en hänen nykyisen kiekkoa varsin paljon hautovan pelityylinsä ystävä olekaan.