Eiköhän se Vehanen tule ensi kaudeksi, jos/kun Kaapo siirtyy Amerikkaan. Tämä on ainakin oma arvaukseni.
Mihinköhän Kaapo päätyy, jos saa NHL sopimuksen? Helppo tie se ei ole, kuten Husso ja Saroskin ovat saaneet huomata.
Eikös Vehanen ole avoimesti kertonut kärsineensä Raumalla ahdistuneisuudesta ynnä muusta? Taisi johtua kovasta paineesta jota tunsi koko kaupungin langettaneen ylleen?
Eli Vehanen EI OLE tulossa missään nimessä ensikaudeksi tai sitä seuraaviin!
Edit.
"
Liian rakas Lukko
Berliini
Länsi-Suomi
Petri Vehanen rakastaa Raumaa ja Lukkoa koko sydämestään. Tuntuu myös, että Raumalla kaikki – ainakin Lukko-fanit – rakastavat ”Peteä”.
Se yhtälö muodostui Vehaselle Lukossa pelatessa henkisesti liian raskaaksi taakaksi.
– Ahdistus on ehkä liian vahva sana, mutta Lukossa pelatessani minun oli vaikea hengittää Raumalla. Koko ajan kyseltiin jääkiekosta ja se oli koko ajan edessäni, Vehanen kertoo.
Lukossa pelatessaan Vehanen oli kaikille yhdeksän kuukautta vuodesta 24 tuntia vuorokaudessa ”meidän Pete”.
– Sitä ei päässyt karkuun kuin linnoittautumalla kotiin.
– Usein tuntui, että koko organisaatio oli minun harteillani. Lukosta tuli itsellenikin liian tärkeä asia. Aloin jo keskittyä muidenkin ihmisten hommiin, että hoitavatko kaikki oman ruutunsa kunnolla, Vehanen myöntää.
– Lukko on minulle kaikkein rakkain seura, ja toivon Lukolle mestaruutta enemmän kuin mitään muuta. Mutta Lukossa pelatessa tämä rakkaus kertautui niin, että otin liikaa paineita ja stressiä. Edes MM-kisoissa Suomen paidassa en tuntenut samanlaisia paineita.
Entä onko Vehasella arviota siitä, milloin hänen suuri toiveensa toteutuu?
– Tuntuu, että Lukossa ollaan oikealla tiellä. Siellä on tehty laadukastas työtä pitkään, ja jos se yhä jatkuu, jossakin vaiheessa se mestaruus osuu väkisin kohdalle. Vuoren Juhaan minulla on kova luotto.
https://ls24.fi/plus/mielenrauha-loytyi-metropolista