Ja sitäkään ei tiedä, miten kauan. Pronssi ulkojäiltä jostain 50-60 vuoden takaa lämmittää varmasti paljon. Vähän sama kuin mehustelisi sitä, että KooKoo on voittanut Mestiksen mestaruuden. Itse tosin pidän näistä jälkimmäistä kovempana saavutuksena, vaikka nykyisen liigan näkökulmasta kumpikin on aika turha.Onneks johetaan vielä mitaleissa!
Minä nostan hattua rehelliselle mielipiteelle. Näin se pitääkin olla. Jos SaiPan kannattaja toivoo KooKoon menestyvän, niin jokin on peruuttamattomasti väärin. Viha pitää aina ansaita.Menestystä en edelleenkään toivo naapurille kevään peleissä, mutta hattua nostan nöyrästi.
Ja sitäkään ei tiedä, miten kauan. Pronssi ulkojäiltä jostain 50-60 vuoden takaa lämmittää varmasti paljon. Vähän sama kuin mehustelisi sitä, että KooKoo on voittanut Mestiksen mestaruuden. Itse tosin pidän näistä jälkimmäistä kovempana saavutuksena, vaikka nykyisen liigan näkökulmasta kumpikin on aika turha.
Minä nostan hattua rehelliselle mielipiteelle. Näin se pitääkin olla. Jos SaiPan kannattaja toivoo KooKoon menestyvän, niin jokin on peruuttamattomasti väärin. Viha pitää aina ansaita.
Tällä hetkellä toki KooKoon leirissä ei jaksa hirveästi vihata SaiPaa. Pusipusi ja kaikkea kivaa sinne.
SaiPakin vakiintui liigajoukkueeksi vasta 90- ja 00-luvuilla. Olivat toki liigassa tuota ennenkin aina toisinaan, mutta aika tutuksi se divarikin tuli. Ei tällä minulle ole mitään väliä, mutta muistutan, kun sen jotenkin tärkeänä asiana esität. Sitä paitsi Kärpätkin oli pitkään divarissa, eikä sitä enää hirveästi muistella.SaiPalla on nyt kuitenkin pikkasen enemmän vuosia takana ja ansiokkaitakin vuosia sinne mahtuu, vaikka isolle yleisölle molemmat seurat ovat pieniä.
Kyllä, Ahokas on ollut loistava valmentaja. Ja KooKoo on siihen valmistautunut, että hän lähtee. Se mitä unohdetaan, on KooKoon organisaation pitkäaikainen työ. KooKoolla Välimaa ja Kultanen ovat omissa hommissaan ihan maan parhaita. Näihin kavereihin myös luotamme siinä, että vaikka Ahokas lähtee, niin taso säilyy. Uskallan sanoa, että KooKoo on organisaationa näistä pienemmistä seuroista paras, ja sillä se tulee pärjäämään. KooKoo tulee jatkossakin houkuttelemaan hyviä pelaajia ja valmentajia.Ei ole mitään järkeä lähteä keulimaan Ahokkaan Jussin nerokkuudella mistä olette nyt saaneet nauttia pari vuotta, koska kaikki se haihtuu pois, kun pienen seuran realiteetit tulee vastaan.
Mikä on tuo iso kaupunki? Se ei käy mistään ilmi. Kouvola on muuten väkimäärältään suurempi kuin Lappeenranta, jos tässä sitä haettiin. Mutta toiveesi varmaan toteutuu. Itse uskon, että KooKoo ja SaiPa vääntävät kyllä tasaisesti tulevinakin vuosina. Ja se on hienoa. En minä SaiPan rappiota toivo, toivon vain että KooKoo pärjää paremmin.Ison kaupungin ja seuran kannattajana toivon todella, että KooKoo ja SaiPa saisivat vakituisen väännön sinne 6-10 sijoille edes muutamaksi vuodeksi putkeen, koska jotenkin siinä on vaan erilainen tunnelma, kun sympaattiset pienet vääntävät vähemmillä euroilla keskenään hyviä matseja.
SaiPakin voittanut liigaa alemman sarjan, jopa useampaan otteeseen. Onneksi täällä on tajuttu, että noilla saavutuksilla ei viitsi juurikaan eturengasta asfaltista nostaa. Kisapuiston katosta ei onneksi löydy mestaruus viirejä noilta alasarja ajoilta, toisin kuin sumulaaksossa, jossa taitaa olla jotain mestis lakanoita alleviivaamasssa KooKoon kunniakasta mestis taustaa.Ja sitäkään ei tiedä, miten kauan. Pronssi ulkojäiltä jostain 50-60 vuoden takaa lämmittää varmasti paljon. Vähän sama kuin mehustelisi sitä, että KooKoo on voittanut Mestiksen mestaruuden. Itse tosin pidän näistä jälkimmäistä kovempana saavutuksena, vaikka nykyisen liigan näkökulmasta kumpikin on aika turha.
No tuo on melkoista vähättelyä kuitata KooKoon "menestyskaudet" ihan vaan Ahokkaan ansioina, kyllä toimistollakin on Kultasen johdolla tehty resursseihin nähden aika hyvää työtä. Ja kai nyt etenkin pikkuseurojen kannattajien tulee "keulia" silloin kun se peli viimein kulkee, voihan tässä toki myös pessimistisesti ajatella että turha tässä on tuuletella kun pieniä ja surkeita me ollaan kuitenkin. Ihan komeasti esimerkiksi HPK:kin on tällä vuosituhannella menestynyt vaikkei Liigan jättiläisiin kuulukaan resurssien puolesta.Ei ole mitään järkeä lähteä keulimaan Ahokkaan Jussin nerokkuudella mistä olette nyt saaneet nauttia pari vuotta, koska kaikki se haihtuu pois, kun pienen seuran realiteetit tulee vastaan.
Teillä on Kouvolassa pelattu nyt 6 kautta Liigaa. 6 kautta, jotka olette päässeet pelaamaan kabinettipäätöksellä (kuitenkin oikeutetulla sellaisella) sijoittuen 11, 13, 14, 13, 5 ja X.
Laittakaa toki ne mestaruusviirit kattoon, eihän kukaan sitä teiltä kiellä. Saisi SaiPakin jotain viirejä kattoon. Siitä ulkojäiden pronssistakin voisi laittaa jonkun viirin. Kuten myös kevään 2014 pronssimatsista.SaiPakin voittanut liigaa alemman sarjan, jopa useampaan otteeseen. Onneksi täällä on tajuttu, että noilla saavutuksilla ei viitsi juurikaan eturengasta asfaltista nostaa. Kisapuiston katosta ei onneksi löydy mestaruus viirejä noilta alasarja ajoilta, toisin kuin sumulaaksossa, jossa taitaa olla jotain mestis lakanoita alleviivaamasssa KooKoon kunniakasta mestis taustaa.
Laitetaan toki viiriä kattoon, kun aihetta on.Laittakaa toki ne mestaruusviirit kattoon, eihän kukaan sitä teiltä kiellä.
Ei suinkaan. Välillä menee myös päin helvettiä.Käsittääkseni Tirkkosen lähdön jälkeen Lappeenrannassa on mennyt kaikki päin vittua, lukuunottamatta Lehterän ensimmäistä kautta.
Kaikki ei ole valmentajasta kiinni, vaikka valmentaja tärkeä onkin. Kuten aiemmin sanoin, KooKoolla kaksikko Välimaa-Kultanen on liigan parhaita. Heidän työllään KooKoon on realistista nousta keskisuureksi liigaseuraksi, mikä tavoitteena onkin. Välimaan ja Kultasen osaamisella olisi saatu ehkä joku IFK:kin mestariksi, sen verran kovia ukkoja ovat. Helvetin hyvää työtä ovat tehneet.Seuraavat pari kautta määrittää KooKoon suunnan, että oliko menestys pelkästä Ahokkaasta johtuva suonenveto. Jos Salo kykenee jatkamaan Ahokkaan työtä ja vakiinnuttamaan KooKoon paikan top10- joukkueena, voidaan sanoa KooKoon organisaation menneen eteenpäin. SaiPa ja Tirkkonen toimii hyvänä esimerkkinä. Käsittääkseni Tirkkosen lähdön jälkeen Lappeenrannassa on mennyt kaikki päin vittua, lukuunottamatta Lehterän ensimmäistä kautta.
Seuraavat pari kautta määrittää KooKoon suunnan, että oliko menestys pelkästä Ahokkaasta johtuva suonenveto. Jos Salo kykenee jatkamaan Ahokkaan työtä ja vakiinnuttamaan KooKoon paikan top10- joukkueena, voidaan sanoa KooKoon organisaation menneen eteenpäin. SaiPa ja Tirkkonen toimii hyvänä esimerkkinä. Käsittääkseni Tirkkosen lähdön jälkeen Lappeenrannassa on mennyt kaikki päin vittua, lukuunottamatta Lehterän ensimmäistä kautta.
Kaikki ei ole valmentajasta kiinni, vaikka valmentaja tärkeä onkin. Kuten aiemmin sanoin, KooKoolla kaksikko Välimaa-Kultanen on liigan parhaita. Heidän työllään KooKoon on realistista nousta keskisuureksi liigaseuraksi, mikä tavoitteena onkin. Välimaan ja Kultasen osaamisella olisi saatu ehkä joku IFK:kin mestariksi, sen verran kovia ukkoja ovat. Helvetin hyvää työtä ovat tehneet.
KooKoon vahvuus on organisaatio, ei valmentaja. Ja näin pitää ollakin. Juuri organisaation takia katson tulevaisuuteen luottavaisena.
Nimimerkin viestihistorian perusteella sellanen metropoli ku Pori. Jonkin verran teiän osiossakin pyöriny.SaiPakin vakiintui liigajoukkueeksi vasta 90- ja 00-luvuilla. Olivat toki liigassa tuota ennenkin aina toisinaan, mutta aika tutuksi se divarikin tuli. Ei tällä minulle ole mitään väliä, mutta muistutan, kun sen jotenkin tärkeänä asiana esität. Sitä paitsi Kärpätkin oli pitkään divarissa, eikä sitä enää hirveästi muistella.
Kyllä, Ahokas on ollut loistava valmentaja. Ja KooKoo on siihen valmistautunut, että hän lähtee. Se mitä unohdetaan, on KooKoon organisaation pitkäaikainen työ. KooKoolla Välimaa ja Kultanen ovat omissa hommissaan ihan maan parhaita. Näihin kavereihin myös luotamme siinä, että vaikka Ahokas lähtee, niin taso säilyy. Uskallan sanoa, että KooKoo on organisaationa näistä pienemmistä seuroista paras, ja sillä se tulee pärjäämään. KooKoo tulee jatkossakin houkuttelemaan hyviä pelaajia ja valmentajia.
Mikä on tuo iso kaupunki? Se ei käy mistään ilmi. Kouvola on muuten väkimäärältään suurempi kuin Lappeenranta, jos tässä sitä haettiin. Mutta toiveesi varmaan toteutuu. Itse uskon, että KooKoo ja SaiPa vääntävät kyllä tasaisesti tulevinakin vuosina. Ja se on hienoa. En minä SaiPan rappiota toivo, toivon vain että KooKoo pärjää paremmin.
Kiitos, en käsittääkseni kärsi änkytyksestä. Ja viimeksi tänään meitä muistutettiin siitä, että SaiPa johtaa pääsarjatason mitaleissa, mikä totta onkin. Kommentoin sitä vain siksi, että saavutukset pitää laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. Pidän itse SaiPan ja KooKoon saavutuksia aika samantasoisina, vaikka niillä aikaeroa onkin. Toisella on ikivanha pääsarjatason pronssi, toisella on aika tuore divarimestaruus. Mieluummin laitan kuitenkin nokan eteenpäin.Voit nummenkallio muuten jo lopettaa sen änkytyksen menneisyydestä, kyllä jokainen keltamusta sen oikeasti tajuaa ettei se sota-ajan jälkeinen pronssi ketään näinä aikoina lämmitä, ja katse on täälläkin päin jo tiukasti tulevaisuudessa.
Laitetaan nyt vielä loppuun se hymiö joka olisi varmaan pitänyt laittaa tuohon aikaisempaan viestiini :) onnea pudotuspeleihin!
Lempparina oli Nicklas Lidström ja muutenkin oli vahvasti Red Wings-henkinen nimimerkki, joten kaveri on varmaan Detroitista. Tai siitä lähialueilta, koska eihän Detroitissa enää kukaan asu. Olisko vaikka Ann Arborista.Nimimerkin viestihistorian perusteella sellanen metropoli ku Pori. Jonkin verran teiän osiossakin pyöriny.
Edit: Nimierkin kannattama seura ei tietenkään kerro nykyistä asuinpaikkaa, jos se tähän jotenkin liittyy.
Olen itsekin samaa mieltä. Viime kaudella pronssi olisi ollut ihan realistinen. Ei ehkä finaalit, mutta pronssimatsi. Se oli tähän mennessä kovin KooKoo ikinä ja yksi hienoimpia joukkueita, joita olen missään ikinä nähnyt. Ja oikeastaan sen tarunhohtoisuutta vain lisää se, ettei pleijareita pelattu.Jossitteluksi menee, mutta ai saatana, tuo viime kausi... Uskallan väittää, että sillä joukkueella ja valmennuksella oltaisiin oltu mitaleilla. Jos oltaisiin vaikkapa pronssi napattu, niin oltaisiin viidellä kaudella saavutettu saman verran mitaleita kuin SaiPa koko pääsarjahistoriansa aikana. :)
En ole kyllä surkeampaa joukkuetta nähnyt KooKoon vastustajana miesmuistiin. Käsittämätöntä miten voi olla liigatasolla joukkue noin huono. KooKoon taso ei ole tällä hetkellä priimaa, sen näkee monista asioista.
Mutta eipä ihmeellistä suoritusta vaadi näköjään Lappeenrannan ylpeyden murskaaminen. Onko Tero ainoa syyllinen tähän farssiin??
KooKoon menestys playoffeissa riippuu eniten ylivoimasta ja maalipaikkojen hyödyntämisestä. Takuulla pärjätään kaikkia vastaan tasaväkisesti, mutta en ole vakuuttunut miten hyödynnetään pudotuspeleissä varmasti vähenevät maalintekopaikat. Brattströmiin luotan.