Jooh, pitäisköhän taas keksiä joku todella hassunhauska veto.. Noh antaa mennä: Vuorossa veto nimeltä teloitusviisikko.
Idea ja säännöt lyhykäisyydessään:
- Kumpikin osallistujista (eli minä ja sinä) kokoamme viisikon eli kolme hyökkääjää ja kaksi puolustajaa. Easy, isn't it?
- Vedon ideana on lyhykäisyydessään se, kumman viisikko kerää enemmän jäähyminuutteja kauden aikana.
- Vaikeutettaakseen vetoa, ehdotan, että mikäli minä vaikka ottaisin Julius Vähätalon Turun Palloseurasta, sinä et saa ottaa enää pelaaja tuosta seurasta. Eli samasta seurasta ei varata yhtä pelaajaa enempää.
- Tasatilanteessa arvostetaan isoja rangaistusminuutteja eli se kumman viisikko on tasatilanteessa kerännyt enemmän 5 minuuttisia, voittaa. Tämän jälkeen ratkaisevat 20 minuutin rangaistukset, sitten 10 minuuttiset ja lopulta 2 minuuttiset. Jos kaikki tasan, veto raukeaa.
- Varaukset suoritetuun yksityisviestein systeemillä 1-2-2-2-2... Eli toinen aloittaa yhdellä pelaajalla, jonka jälkeen toinen varaa kaksi jne.
- Koska kausi ei ole vielä lähelläkään alkamista, mutta kiima tähän touhuun on jo kova, ehdotan, että jätämme kummallekkin osallistujalle kaksi (2) vaihtoa käytettäväksi. Eli jos vaikka SaiPasta ei ole varattu yhtään pelaajaa ja he hankkivat juuri ennen kauden alkua Darcy Verotin eläkkeeltä riveihinsä hakkaamaan kaikki paskaksi, se kumpi ehtii ensin saa vapaasti valita hänet riveihinsä ja heivata jonkun tieltä pois.
- Yo. toimii myös turvana sille, mikäli jomman kumman viisikoista joku sattuisi telomaan itsensä harjoituskaudella. Muuten käytössä ei siis ole minkäänlaisia loukkaantumis / pelikieltopykäliä.
- Vaihto-oikeus raukeaa kun Liiga pyörähtää käyntiin eli kun ensimmäisellä paikkakunnalla kiekko on jäässä - Vaihdot eivät ole enää käytössä.
- Panosehdotukseni on 30€, mutta saat toki ehdottaa omaakin panosta.
- Oikeudet sääntömuutoksiin / lisäyksiin pidätetään minulla, sillä varauksin, että unohdin jotain. Tällöin kuitenkin säännöt tulevat voimaan ainoastaan mikäli ne sopivat molemmille osapuolille.
Siellä oli viime vuonna sen verran verenhimoisia osallistujia tuossa meikäläisen Tag team-vedossa, että on kova luotto, että joku häiskistä koppaa itsensä mukaan tähän vetoon! ;)