Oon kyllä sanonutkin, että mitäs sitten jos se kännykkän menee hukkaan / pöllitään? Siinä on sitten kiva: menee pankkikortit, luottokortit, ajokortti, kelakortti. Jos on niin tyhmä tässä asiassa, että pistää ns. "kaikki munat samaan koriin" niin saa sitten itse kuolettaa kortit ja hankkia omaan piikkiin myös uudet kortit tilalle. Ihan uskomattoman lapsellista ajatusmaailmaa pitää kaikkea, aika tärkeääkin omaisuutta kännykän yhteydessä, joka kelpaa nykyisin taskuvarkaillekin melkein paremmin kuin lompakko. Ja nimenomaan juuri siitä syystä, että jengi pitää koko omaisuuttaan nykyään kännykkään kiinnitettynä.
Entäs jos se korttien ja käteisen täyttämä lompakko pöllitään? Yhtälailla silloin pitää kuolettaa kaikki kortit. Toki kännykkä säästyy, mutta kortteja menee jopa enemmän kuin ne muutama kännykkäkotelossa oleva. Samalla menee myös enemmän rahaa kuin kännykkäkotelossa.
Ja avainnippuhan se varsinainen pommi on tässä mielessä.
Itse en harrasta mitään isoja möhkäleitä taskuissani. Tykkään siitä että mukanani on mahdollisimman vähän tavaraa. Kaikki avaimetkin ovat erillään. Kotoa lähtiessä siis mukaan kännykkä (ei koteloa), nahkainen korttitasku (4 korttia + 20e) sekä kotiavain avaimenperässään. Jos lähden autolla/prätkällä niin sen avain vielä erikseen. Sama systeemi toimii kesät talvet, pukeutumisesta riippumatta.
Mutta nämä ovat vain omia tottumuksiani, jotka olen havainnut itselleni sopiviksi. Muille sopii sitten erilaiset tavat, seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.