Miten luulet, miten Kärpät ois pärjännyt viime kaudella ilman Turusta, jolloin joukkueessa oli huonommat pakitkin? Oliko Turusella käänteentekevää merkitystä silloin? Jos oli silloin, miksi ei enää ole?
Ensinnäkin pahoittelut myöhäisestä vastauksesta, jääkiekko ei ole viime aikoina hirveästi ollut mielessä joten en palstan Kärpät-osiossakaan hirveän paljon ole viettänyt aikaa.
Mitä tähän tulee, niin pakko myöntää etten tiedä. Viime kaudella joukkueella oli jonkinlainen pelitapa, jolloin Turunen sai ihan rauhassa keskittyä siihen hyökkäämiseen. Vai pitääkö tämä ymmärtää nyt niin, että koska meillä oli alkukaudella paskemmat pakit niin Turunen mahdollisti sen, etteivät kusseet ihan kokoajan alleen?
Uudet pakit liittyivät joukkueeseen ja Turunen tuli takaisin oikeastaan samalla hetkellä, sitä ennen pakisto oli aikalailla sama kuin viime kauden "huonommat pakit" ja Pelicansia vastaan Turunen oli voiton takuumies. Sitten tietysti jokaisella on oma mielipide että oliko tuon jälkeen Turusen neljä peliä tehoin 0+1 sen voitoin avaimena, vai tiivis puolustus ja uudet pakit. Sitä minä en kuitenkaan ymmärrä miten tuo liittyy keskusteluun, jota ainakin tähän lainaukseen asti käytiin.
Toinen mihin varmaan ihmisillä on mielipiteensä on se, että oliko Turusen preesens vaihtoaitiossa niin iso että yhtäkkiä puolustettiin tiiviimmin ja pelistä löydettiin ideaa? Minun oma mielipide on että ei. Turunen on vaan tuollainen huijauskoodi, joka ymmärrettävästi ei ole vielä ihan siinä kunnossa ja vireessä, mitä olisi ilman loukkaantumista.
Minä käännän silti katseeni tuohon joukkueen esitykseen näissä peleissä, missä puolustettiin tiiviimmin ja oli jonkinnäköistä ideaa hyökkäyksissä. Minä myös epäilen kovasti ettei se Tommi Kivistö siellä ajatellut että Turunen vittuilee penkillä jos en nyt vedä kunnolla, enkä myöskään usko että Turunen siellä tussilla veteli joukkueelle ohjeita miten omista pääsee pois ja hyökkäykseen.
Omasta mielestä Kärppien parhaalla pelaajalla Turusella on iso vaikutus Kärppien suoritustasoon. Mies on tehokas ja muutenkin liigaan erittäin hyvä pelaaja, on johtava pelaaja omalla esimerkillään ja puheillaan.
Tästä olen samaa mieltä. Mutta kun katsotaan tosiasiaa, missä mies oli herran ajat loukkaantuneena ja on sen jälkeen pelannut viisi ottelua, missä yhdessä, juurikin siinä paluuottelussa, ollut "omalla tasollaan", niin voitaisiin päästä lopputulemaan että tulee olemaan elintärkeä lenkki loppukaudesta. Näissä tiiviissä ottelutahdissa pelatuissa peleissä paluun jälkeen ei ole minusta mitään kummempaa esittänyt ensimmäisen pelin jälkeen.
Mutta eipä tämä ole posiketjun kamaa, joten jatkossa voidaan jatkaa täällä jos vielä keskustelua asiasta pitää jatkaa.