Kärppien peliesitykset kaudella 2024–2025

  • 36 715
  • 335
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä Atte sanoi haastattelussa?
Että puolustaminen on nyt joukkueella surkeaa, eikä noin paljon voi mennä omiin. Virheitä tulee liikaa ja Jotain on tehtävä. Ihmetteli ihan niillä sanoilla, että ”on ihme jos tästä ei opita”. Ei nyt ketään nimiä tietenkään heitellyt, vaan kollektiivisesti oman pään peliä kritisoi ja tietysti kapteenina ja puolustajana itseään. Jämäkkää ja suoraa puhetta Atelta asioista, jotka kaikki kyllä näkee. Tänään erityisesti.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sehän se olisikin ollut hassukummelia kun kesken alkukauden Manner olisi nyt palkattu päävalmentajaksi ja Havu olisi suostunut jäämään siihen apuvalmentajaksi.
Niin, Kummeliahan nämä Myllykosken liikut ovat tähän saakka olleet. Mäntymaa myy itsensä koppipuheilla, Ritchietä sisään, puolustus jätettiin viime kaudenkin sekoilujen jälkeen samaan muottiin..

Myllykoski on itsekin sanonut, että aikalailla opettelua tämä kaikki on ollut. Miksi tälläistä edes sallitaan Kärpissä? Tullaan opettelemaan vastuutöitä? Suurseurassa?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipahan kyllä huikea urheilujuhla Raksilassa. Draamankaari oli täyteläinen, joskin lopussa vääntyi vinoon. Yhtäkaikki, varmasti kaikki paikalla olleet viihtyivät ja tunnelma oli jälleen kerran loistava. Kyllä minä tällaisesta tykkään.

Isossa kuvassa PAPP pitää saada kuntoon, sillä onhan tuo nyt aivan karmeaa. Hyökkäysvoima on puolestaan huikea.

Sitten supinaa hallilta, eli puolustukseen on vahvistuksia hankinnassa ja ovi käymässä myös toiseen suuntaan.
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Silanderko se nyt tuosta puolustuksesta ja PAPP:ista vastaa? Ei nuo pakit olleet viime kaudella noin paskoja, joka kerta kun ollaan omissa niin vastustajalla on kädet pystyssä. Ei tuota Pokka+laatupakki korjaa, ongelmat on paljon syvemmällä.

Rakenteellinen ongelma ja se joka tuosta vastaa, niin ulos välittömästi. Hyökkäyspäässähän homma näyttää hyvältä.
 
Kyllähän tuo on jo tässä vaiheessa (monille aiemminkin) selvää, että joukkueen perustukset eivät ole kunnossa, eikä kokonaisuus minkäänlaisessa balanssissa. Hyökkäyksestä löytyy huippuyksilöitä, jotka pystyvät ratkomaan pelejä erityisesti sarjan heikoimpia joukkueita vastaan, mutta kärkeä vastaan tämä ei riitä nyt, eikä jatkossakaan kenties yksittäistapauksia lukuunottamatta.

Ykkösongelma on valmennus, kakkosena tulee peräpää. Juuri ne osa-alueet, joiden vahvuuksiin ainakin itse kiinnittäisin ensimmäisenä huomiota menestyvää joukkuetta rakentaessa. Vasta kolmantena tulee hyökkäys. Kärpissä tämä on tehty nurinpäin.

Puolustukselle sataa paljon kuraa niskaan ansaitusti, mutta monia ongelmia pystyttäisiin paikkaamaan paremmalla viisikkopelaamisella, minkä puuttuminen taas menee täysin valmennuksen piikkiin. Nimilistaltaan tuon pakiston pitäisi nyt kuitenkin olla suurinpiirtein sarjan keskitasoa. Muutamat tämän kauden kolmannet erät nähneenä kyseenalaistaisin myös fysiikkavalmennusta. Näyttää siltä että monella ei enää potku riitä mitä pidemmälle peli etenee. Maalivahtikaksikon arvelin ennen kauden alkua olevan riittävä, ja sitä se voi olla edelleenkin. Alkukausi ei kuitenkaan ole herättänyt suuria lupauksia tälläkään saralla. Westerholm on ollut keskinkertainen, mutta silti kokeilisin tällä hetkellä ykkösenä tämän päivän pelin jälkeen. Eikä sillä että tämä Karhusenkaan piikkiin mitenkään menisi. Kokonaisuus on vain tällä hetkellä sen verran pielessä, ettei se palvele yksilöitä, kenties vähiten maalivahteja. Paikkoja omiin syntyyn aivan liikaa.

Pikaiset muutokset valmennukseen, ja 1-2 pakkia tuohon nyt ainakin tarvitaan. Muuten en usko edes välieriin tällä kaudella. Voi toki olla jo myöhäistä tällä hetkellä. Ketäs siellä olikaan vapaana?
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Puolustajat eivät varmasti ole alkukaudesta onnistuneet, mutta toisaalta pakistohan on käytännössä sama kuin viime kaudella, eikä se puolustuspelaaminen silloin sentään näin karmeaa ollut. Kun tarkastellaan mikä on muuttunut, niin hyökkäyksestä on poistunut laadukkaat kahden suunnan pelaajat Kemppainen, Hyry ja Junttila, sekä Anttila on ollut vielä pois. Lisäksi on vaihtunut puolustajien peluutuksesta ja alivoimasta vastaava valmentaja.

Toki on selvää, että pakistoa pitää vahvistaa, mutta tuleeko se auttamaan tilannetta ratkaisevasti?
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Eiköhän sieltä Olkkonen lähde SaiPaan, Juusola Hermekseen ja Etelän reissulle lainataan joku Kiekko-Vantaan pakki seiskapakiksi..
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipahan kyllä huikea urheilujuhla Raksilassa. Draamankaari oli täyteläinen, joskin lopussa vääntyi vinoon. Yhtäkaikki, varmasti kaikki paikalla olleet viihtyivät ja tunnelma oli jälleen kerran loistava. Kyllä minä tällaisesta tykkään.
Nojaa, itse en tykkää siitä että lauantai-iltana kairataan kahdeksan maalia omiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nojaa, itse en tykkää siitä että lauantai-iltana kairataan kahdeksan maalia omiin.
Olitko paikalla? Oliko hyvä tunnelma? Oliko draamaa? Oliko tiukka taistelu voitosta? Kyllä minä tuollaisesta tykkään. Toki tappio harmittaa, mutta sellaista urheilu on. Ilman tappion harmitusta ei ole myöskään voiton ihanuutta.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olitko paikalla? Oliko hyvä tunnelma? Oliko draamaa? Oliko tiukka taistelu voitosta? Kyllä minä tuollaisesta tykkään. Toki tappio harmittaa, mutta sellaista urheilu on. Ilman tappion harmitusta ei ole myöskään voiton ihanuutta.
Mä en Kärpille rahaani anna ennen kuin seurassa herätään. Yksi kömynen pronssi ei mua vakuuta, kun koronan jälkeinen aika on ollut yhtä farssia.

Varmasti oli ihan jees tunnelma, ja draamaa löytyi. Kun tulos on nolla pistettä, niin hyvä tunnelma tai draama ei kiinnosta.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Olipahan kyllä huikea urheilujuhla Raksilassa. Draamankaari oli täyteläinen, joskin lopussa vääntyi vinoon. Yhtäkaikki, varmasti kaikki paikalla olleet viihtyivät ja tunnelma oli jälleen kerran loistava. Kyllä minä tällaisesta tykkään.
Tavallaan näinkin, mutta ainakin omalla kohdallani pelin viihdearvoa söi se, että pelaaminen ei ollut puolustussuuntaan laadukasta. Maalit ovat viihdyttäviä joo, mutta olihan niiden hinta varsinkin omiin aivan liian halpa. Hieno nousu nähtiin, mutta sitten taas johto menetettiin todella helposti. Ei jäänyt olo, että kotijoukkue olisi kaatunut saappaat jalassa taistellen trillerin päätteeksi.

Tunnelmaa hallissa kyllä oli, ainakin fanikatsomosta aistittuna. Lisäksi toki maali-iloittelun joukkoon mahtunut muutama hieno osuma ja liekeissä oleva Turunen vastasivat illan positiivisesta annista. Ei ollut laadukkain matsi, mutta omalla tavallaan viihdyttävä kuitenkin.
 

Micol

Jäsen
Ihmetteli ihan niillä sanoilla, että ”on ihme jos tästä ei opita”.
Joo ja samaa ihmettelyä voikin jatkaa sitten syksyn mittaan, kun tulee vähänkään kovempi joukkue vastaan. "On ihme, jos ei opita", "jotenkin ei oltu vaan valmiina otteluun"...mitä näitä nyt on. Ei nuo tule mitään "oppimaan", kun todellinen tahtotila näyttää puuttuvan kollektiivisesti koko porukalta. Pari hyökkäyksen yksilöä koittaa lähinnä vetää perässään valtavaa kivirekeä - lähes siinä onnistuen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä en Kärpille rahaani anna ennen kuin seurassa herätään. Yksi kömynen pronssi ei mua vakuuta, kun koronan jälkeinen aika on ollut yhtä farssia.

Varmasti oli ihan jees tunnelma, ja draamaa löytyi. Kun tulos on nolla pistettä, niin hyvä tunnelma tai draama ei kiinnosta.
Sellaista se on, valintojen maailma. Reilusti 5000 ihmistä oli paikalla ja nautti urheilujuhlasta. Urheilu on mahtavaa. Hienoa on myös se, ettei paikalle ole pakko tulla, vaan voi protestoida kotona.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mä en Kärpille rahaani anna ennen kuin seurassa herätään. Yksi kömynen pronssi ei mua vakuuta, kun koronan jälkeinen aika on ollut yhtä farssia.

Varmasti oli ihan jees tunnelma, ja draamaa löytyi. Kun tulos on nolla pistettä, niin hyvä tunnelma tai draama ei kiinnosta.
Nämä ovat tietysti henkilökohtaisia asioita, mutta minä olen sekä viihtynyt hallilla, ja nautin sinne menemisistä että ollut/olen vittuuntunut Kärppien tuloksista.

Hallille on aina hienoa mennä, koska se herättää edelleen saman tunteen keski-ikäisessä Beukeboomissa kuin pikkupoika-Beukeboomissa, mutta toki ymmärrän jos joku ei näin koe.

Sitähän se kannattajan elämä on, tunteita ennen järkeä. Tämän illan osalta päällimmäinen tunne on toki vitutus.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sellaista se on, valintojen maailma. Reilusti 5000 ihmistä oli paikalla ja nautti urheilujuhlasta. Urheilu on mahtavaa. Hienoa on myös se, ettei paikalle ole pakko tulla, vaan voi protestoida kotona.
No, tämähän on yksinkertaisesti paskapuhetta. 5000+ ihmistä ei taatusti nauttinut tämän illan ottelusta, saatika sen lopputuloksesta.

Voittava jääkiekko on se, mistä ihmiset nauttivat.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Olitko paikalla? Oliko hyvä tunnelma? Oliko draamaa? Oliko tiukka taistelu voitosta? Kyllä minä tuollaisesta tykkään. Toki tappio harmittaa, mutta sellaista urheilu on. Ilman tappion harmitusta ei ole myöskään voiton ihanuutta.

Tiukkaa ei ollut kyllä missään kohti. Kärppien mentyä johtoon Tappara painoi hetken kaasua ajeltuaan vapaalla puolitoista erää. Voittajasta ei ollut epäselvyyttä kuin minuutin verran koko pelissä.
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Surulliseksihan tämä vetää. Ei voi tulla kenellekään yllätyksenä tuon pakiston taso, tuota sekoiluahan se oli koko viime kausikin pääasiassa.

Onko Kärpillä lisäksi sarjan taktisesti heikkotasoisin valmennus? Anteeksiantamatonta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös