Kärppien peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 307 620
  • 25 669

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Täällä on aiheesta Berglundia suolattu, mutta on myös sitten Jandus ihan käsittämättömän paska puolustaja. Mies on 25v, mutta silti Paaso ja Pieniniemi pelaavat miehekkäämmin omissa. Vittu. Ihan paska. Saa ratkaisa pelin lauantaina, kiitos.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Täällä on aiheesta Berglundia suolattu, mutta on myös sitten Jandus ihan käsittämättömän paska puolustaja. Mies on 25v, mutta silti Paaso ja Pieniniemi pelaavat miehekkäämmin omissa. Vittu. Ihan paska. Saa ratkaisa pelin lauantaina, kiitos.
Kumpaakin vaivaa ihan uskomaton pehmeys omissa. Kummallakin on todistetusti hyvä laukaus, mutta kummallakaan ei ole mitään kykyä ohittaa vastustajan blokkaavaa pelaajaa ja toimittaa kiekkoa maalille.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä on aiheesta Berglundia suolattu, mutta on myös sitten Jandus ihan käsittämättömän paska puolustaja. Mies on 25v, mutta silti Paaso ja Pieniniemi pelaavat miehekkäämmin omissa. Vittu. Ihan paska. Saa ratkaisa pelin lauantaina, kiitos.
Tähän on helppo yhtyä. Mielestäni meidän ulkomaalais "vahvistukset" ovat olleet juurikin heikoimpia pakkeja tässä sarjassa. Lisäksi, kun huomioidaan, että hyökkäyksestä löytyy ehkä melkein se heikoin hyökkääjä myös ulkomaalais passin omaavana niin siinä kait se isoin askel on ensi kauden joukkuetta rakennettaessa parannettavaa lisäksi, kun neljä ulkkaria on jo kesken kaudenkin poistunut maasta.

Noin muuten niin tänään Kärpiltä varsin mallikas esitys lopputulosta lukuunottamatta. Pidin tätä sarjaa ihan 50-50 parina ennen kuin alkoi ja Kärpät pääsi mielestäni vähän niin kuin varkain 3-0 asemaan maalivahtipelin ja erikoistilanteiden johdolla, vaikka ehkä joku 2-1 olisi ollut todennäköisempi. Mutta nyt on Ruusu voittanut Kärppien maalivahdit kahdessa pelissä peräkkäin ja viimeistely muutenkin tänään ontui ja sillä Jukurit on nyt saanut pari kiinnistystä putkeen.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Mulla oli tämä sama fiilis puserossa keväällä 2018, kun tuntui, että momentum siirtyy Tapparalle. Seuraavassa vieraspelissä Kärpät löi luun kurkkuun ja nosti kannua.

Kasvutarina tämä on. Opiksi on otettava ja uskon, että ammattipelaajat siihen pystyvät. Lauantaina katkeaa!
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Mun mielestä on turhaa itkeä kyllä tuomareista, ei ole tämän hienon sarjan arvoista.


Molemmat on nyt hävinneet pelin, mikä olisi "kuulunut" voittaa. Lauantaina on upea ottelu tiedossa. Nautin kyllä tästä enemmän kuin vuosiin.

En näe myöskään maalivahtikriisiä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Ei riitä fokus täyttä peliaikaa Kärpillä. Ensimmäinen Playoffs peli Jukureita vastaan oli hyvää pelaamista koko pelin ajan. Tätä tason heittelyä oli jo runkosarjassa pelin sisällä.
Aloitetaan erä huonosti ja jäädään jälkeen. Eilen aloitettiin ja rallateltiin hyvin. Toisessa sitten taso tippui. Sitten kun on jo housussa aloitetaan kiri, voidaan sanoa "päästiin lähelle"
Antoiko ensimmäisen erän hallinta väärän signaalin pelaajille. Tultiin huonolla asenteella peliin. Miten valmennusjohto valmisti joukkuetta toiseen erään.
Eilinen tappio meni enemmän mentaali puolen piikkiin, kuin Jukureiden hyvyyteen.

Se on sillä lailla, että koko ajan oltava sata lasissa ja fokus pelissä. Lauantaina uus yritys. Ei voi olla, että joku Huuhtanen sekoittaa kokeneen Kärppä joukkueen pelin, täysin absurdi ajatus.
Jukureiden toinen maali oli esimerkki Playoffs maalista. Ei ollut mikään laukaus, vaan kiekon heitto maalille, josta jukuri pelaaja heitti karat sisään. Sinne maalille on vaan laitettava kiekkoa ja ukkoa hakkamaan karat maaliin.
No peli on rehellistä, sitä saa mitä tilaa. Se on niin kuin Kurre aikoinaan sanoi. Lite bättre
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Ei riitä fokus täyttä peliaikaa Kärpillä. Ensimmäinen Playoffs peli Jukureita vastaan oli hyvää pelaamista koko pelin ajan. Tätä tason heittelyä oli jo runkosarjassa pelin sisällä.
Aloitetaan erä huonosti ja jäädään jälkeen. Eilen aloitettiin ja rallateltiin hyvin. Toisessa sitten taso tippui. Sitten kun on jo housussa aloitetaan kiri, voidaan sanoa "päästiin lähelle"
Antoiko ensimmäisen erän hallinta väärän signaalin pelaajille. Tultiin huonolla asenteella peliin. Miten valmennusjohto valmisti joukkuetta toiseen erään.
Eilinen tappio meni enemmän mentaali puolen piikkiin, kuin Jukureiden hyvyyteen.

Se on sillä lailla, että koko ajan oltava sata lasissa ja fokus pelissä. Lauantaina uus yritys. Ei voi olla, että joku Huuhtanen sekoittaa kokeneen Kärppä joukkueen pelin, täysin absurdi ajatus.
Jukureiden toinen maali oli esimerkki Playoffs maalista. Ei ollut mikään laukaus, vaan kiekon heitto maalille, josta jukuri pelaaja heitti karat sisään. Sinne maalille on vaan laitettava kiekkoa ja ukkoa hakkamaan karat maaliin.
No peli on rehellistä, sitä saa mitä tilaa. Se on niin kuin Kurre aikoinaan sanoi. Lite bättre

Kyllä Kärpät eilen minusta myös koitti tehdä kuvailemaasi playoff-maalia. Kiekkoa toimitettiin maalille ja kepu yms yrittivät hakata kiekkoa sisään. Lähellä kävi, mutta tällä kertaa ei vain mennyt.

Eilen oli kiekkojumalat vuorostaan Jukurien puolella, näin se menee kahden tasaisen joukkueen välillä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Kyllä Kärpät eilen minusta myös koitti tehdä kuvailemaasi playoff-maalia. Kiekkoa toimitettiin maalille ja kepu yms yrittivät hakata kiekkoa sisään. Lähellä kävi, mutta tällä kertaa ei vain mennyt.

Eilen oli kiekkojumalat vuorostaan Jukurien puolella, näin se menee kahden tasaisen joukkueen välillä.
Jep. Oli monta vaarallista toimitusta maalille, joista päästiin ohjailemaan. Yksi meni tolppaan, pari valui niukasti ohi ja yhden Ruusu torjui tuurilla.

Turha tässä nyt liikaa on synkistellä. Eilisen kaltaisella pelillä mennään jatkoon.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pekka Routalemmen sanoin: "On se jännä", että miten sieltä kaukalosta löytyykin aina ne samat kaverit vastaanottamassa takaiskuja omissa? Ihan sama oikeastaan, että onko kyseessä voitto- tai tappiopeli, niin kun Jukurit tekee maalin, niin jäällä peliesityksillään hurmaavat Koivisto ja Berglund. Mikkeliläiset on tehneet tasakentällisin yhdeksän maalia Kärppiä vastaan. Berglund on ollut jäällä kuusi kertaa ja Koivisto viisi. Aina kun tämä dynaaminen voimakaksikko on kentällä, niin saa pelätä, että kohta omissa soi.

Nyt kun meidän ykkönen on ollut pari peliä pimennossa, niin tämä seikka on näkynyt tulostaulullakin ikävällä tavalla. Kahteen tappiopeliin Berglund ja Koivisto on olleet kaukalossa neljä kertaa, kun vastustaja on tehnyt maalin. On vähän huolestuttavaa, että nää kaverit ottaa tavalla tai toisella kontolleen joka toisen Jukureitten tekemän maalin.

Näissä tappiopeleissä Ohtamaa, Pieniniemi, Jandus, Paaso ja Kivistö ovat oman tonttinsa kyllä hoitaneet vähintäänkin ok-tasolla. Ohtamaalla ihan kova rekordi näissä pleijareissa. Plussaa 4 ja ei yhtään kertaa kentällä kun Jukurit on tehneet 5 vs 5-pelissä maalin.

Maaleja tulee ja maaleja menee. Se kuuluu asiaan, eikä se mua muuten haittaisi, mutta kun niitä tulee miltei joka pelissä juuri näiden kahden veijarin ollessa kentällä, niin kyrsiihän se kyllä.

Siltikin mulla on kova luotto joukkueeseen. Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun mielestä on turhaa itkeä kyllä tuomareista, ei ole tämän hienon sarjan arvoista.
Minusta itkeminen on huono verbi sulta tähän saumaan. Tämä on niin mielenkiintoinen asia, että tästä on mukava keskustella ilman itkuja ja keljuilua. Ylivoimakerrat 18-9 Jukureille on tosi raju lukema. Viiden pelin jälkeen sattuma ei tuota enää selitä. Kaikki pelit katsoneena voimme varmasti todeta myös sen, ettei pelitapa tai toisen joukkueen selvä paremmuus ainakaan kokonaisuutenaan selitä tuota tilastoa. Eilenkin hallitsevampi joukkue sai enemmän jäähyjä.

Minä olen esittänyt kaksi perustelua vinoutuneelle jäähyjakaumalle, eli Kärppien hurja ylivoimatehokkuus sekä Jukureiden juuttuminen telineisiin ja täten Kärppien marssiminen 3-0 johtoon otttelusarjassa. Miten itse näet tilanteen?

Kärpät johtaa 3-2, eli tilanne on tasaantunut. Luulen, että kulisseissa on käyty keskustelua tuomaritoiminnan tasapuolisuudesta. Olen vakuuttunut, että seuraavassa pelissä näemme muutoksen ja esimerkiksi kampit vihelletään molemmilta joukkueilta. Jos muutosta ei tule seuraavassa pelissä, on syytä alkaa keskustelemaan salaliitossa. Sen verran rajua toisen joukkueen suosimista tässä on nyt nähty.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ylivoimakerrat 18-9 Jukureille on tosi raju lukema.
Ei se ihan näin raju kuitenkaan ole. Jukureille suosiollinen toki, mutta lukemin 15-9.

Jukureiden ylivoimakerrat Liigan tilastoista lainattu ottelu ottelulta: 1, 3, 4, 4, 3.
Kärppien vastaavat: 1, 1, 2, 3, 2.

Viiden pelin jälkeen sattuma ei tuota enää selitä. Kaikki pelit katsoneena voimme varmasti todeta myös sen, ettei pelitapa tai toisen joukkueen selvä paremmuus ainakaan kokonaisuutenaan selitä tuota tilastoa. Eilenkin hallitsevampi joukkue sai enemmän jäähyjä.
Eilinen ottelu oli ensimmäinen laatuaan, missä hallitsevampi osapuoli sai vähemmän ylivoima-aikaa. Muissa otteluissa lukemat ovat olleet joko tasan, tai hallitsevampi osapuoli on kerännyt enemmän ylivoima-aikaa. Ottelut 2-4 menivät enemmän tai vähemmän Jukureiden komennossa, joten heille kertyi myös enemmän ylivoima-aikaa.

Eilisessä matsissa Kärppien jäähyt olivat kaikki aivan omaa huolimattomuutta. Kemppainen ja Jandus huitoivat korkealla mailalla, ja Berglund koomaili tuttuun tapaansa joutuen kampittamaan vastustajan.

Menihän siellä tilanteita molemmin puolin ohikin, kuten mm. Ohtamaahan kohdistunut selvä kampitus, sekä Pieniniemen suorittama kampitus Jukureiden pelaajaan.

Minä olen esittänyt kaksi perustelua vinoutuneelle jäähyjakaumalle, eli Kärppien hurja ylivoimatehokkuus sekä Jukureiden juuttuminen telineisiin ja täten Kärppien marssiminen 3-0 johtoon otttelusarjassa. Miten itse näet tilanteen?
Salaliittoteorioita par excellence. Jos tälle linjalle lähdetään, niin luulisi sen olevaan nimenomaan Liigan etu, että Kärpät marssisi jatkoon, sillä se tuottaisi myöhemmissä sarjoissa enemmän rahaa myös Liigan kassaan.
 

Micol

Jäsen
Olen vakuuttunut, että seuraavassa pelissä näemme muutoksen ja esimerkiksi kampit vihelletään molemmilta joukkueilta. Jos muutosta ei tule seuraavassa pelissä, on syytä alkaa keskustelemaan salaliitossa. Sen verran rajua toisen joukkueen suosimista tässä on nyt nähty.
Minä puolestani en ole vakuuttunut mistään muutoksesta seuraavaan peliin. Samaa paskaa se tulee olemaan ja täysin samassa paketissa. Asiaan vaikuttaa vielä erittäin paljon se, että pelataan sympaattisen pikkuseuran kotikaukalossa Mikkelissä - ja taas veitsi kurkulla. Voi olla, että tilanne jopa paheneekin vielä entisestään jäähytasapainon / jäähytilanteiden osalta, kun toinen hengittää jo hieman niskaan ja on mahdollista tasoittaa sarjaa, niin silloin on erotuomareillakin entistä helpompi lähteä osaltaan "tunnelmaan mukaan"...

***

Se asia pistää kyllä ihmetyttämään, että miten vittu voi olla mahdollista, että kaiken tämän kevätkauden liigan erotuomaritoiminnan kovan kritiikin (totaalinen linjattomuus) keskellä homma vedetään sitten vieläkin pahemmin vituiksi kuin aiemmin, vaikka hyvin tiedostavat vallitsevan tilanteen. Kaivetaan vaan koko ajan entistä syvempää kuoppaa itselleen, eikä elettäkään, että reagoitaisiin jotenkin, esim. niin, että alettaisiin viheltämään tilanteita taas pitkästä aikaa sääntökirjan mukaan - ja kenties jopa tasapuolisestikin. Jääkiekossa ja liigassa on selkeät säännöt luotuna jäähyjen suhteen, mutta niitä ei haluta kuitenkaan noudattaa, vaan vedetään ennemmin jollain puhtaalla intuitiolla ja tunteella eteen tulevat tilanteet. Ylitsepääsemättömän vaikea asia tuntuu olevan laittaa kuntoon, eikä asiaan ole auttanut edes nykyiset 'ammattituomarit'...
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Minä puolestani en ole vakuuttunut mistään muutoksesta seuraavaan peliin. Samaa paskaa se tulee olemaan ja täysin samassa paketissa. Asiaan vaikuttaa vielä erittäin paljon se, että pelataan sympaattisen pikkuseuran kotikaukalossa Mikkelissä - ja taas veitsi kurkulla. Voi olla, että tilanne jopa paheneekin vielä entisestään jäähytasapainon / jäähytilanteiden osalta, kun toinen hengittää jo hieman niskaan ja on mahdollista tasoittaa sarjaa, niin silloin on erotuomareillakin entistä helpompi lähteä osaltaan "tunnelmaan mukaan"...

***

Se asia pistää kyllä ihmetyttämään, että miten vittu voi olla mahdollista, että kaiken tämän kevätkauden liigan erotuomaritoiminnan kovan kritiikin (totaalinen linjattomuus) keskellä homma vedetään sitten vieläkin pahemmin vituiksi kuin aiemmin, vaikka hyvin tiedostavat vallitsevan tilanteen. Kaivetaan vaan koko ajan entistä syvempää kuoppaa itselleen, eikä elettäkään, että reagoitaisiin jotenkin, esim. niin, että alettaisiin viheltämään tilanteita taas pitkästä aikaa sääntökirjan mukaan - ja kenties jopa tasapuolisestikin. Jääkiekossa ja liigassa on selkeät säännöt luotuna jäähyjen suhteen, mutta niitä ei haluta kuitenkaan noudattaa, vaan vedetään ennemmin jollain puhtaalla intuitiolla ja tunteella eteen tulevat tilanteet. Ylitsepääsemättömän vaikea asia tuntuu olevan laittaa kuntoon, eikä asiaan ole auttanut edes nykyiset 'ammattituomarit'...
Tässä tuomaripelissä ei ole tapahtunut mitään muutosta sitten -70 -luvun kun SM-liigaan ekakerran oikeasti päästiin. Tuomarit ovat pääsääntöisesti etelästä ja suhtautuminen Kärppiin on lähtökohtaisesti negatiivista. Ei se tule koskaan muuttumaan. Tässä Jukurit-sarjassa testattan nyt missä se raja on. Estää saa kiekotonta ja kiekollista aivan naurettavissa määrin. Onkohan Liigassa nyt yhtään pohjoissuomalaista tuomaria ? Raja on Piippolan korkeudella.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä tuomaripelissä ei ole tapahtunut mitään muutosta sitten -70 -luvun kun SM-liigaan ekakerran oikeasti päästiin. Tuomarit ovat pääsääntöisesti etelästä ja suhtautuminen Kärppiin on lähtökohtaisesti negatiivista. Ei se tule koskaan muuttumaan. Tässä Jukurit-sarjassa testattan nyt missä se raja on. Estää saa kiekotonta ja kiekollista aivan naurettavissa määrin. Onkohan Liigassa nyt yhtään pohjoissuomalaista tuomaria ? Raja on Piippolan korkeudella.
Kasarilla olin todistamassa Raksilassa, kun legendaarinen Pertti "Pumppu" af Hällström tuomaroi pikakomennuksella jonkin liigamatsin. Olikohan niin että itse Seppo Mäkelä sairastui/loukkaantui juuri ottelun alla. Onkohan sen koommin nähty oululaista päätuomaria liigassa, ja tämäkin visiitti jäi yhden ottelun mittaiseksi.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Kasarilla olin todistamassa Raksilassa, kun legendaarinen Pertti "Pumppu" af Hällström tuomaroi pikakomennuksella jonkin liigamatsin. Olikohan niin että itse Seppo Mäkelä sairastui/loukkaantui juuri ottelun alla. Onkohan sen koommin nähty oululaista päätuomaria liigassa, ja tämäkin visiitti jäi yhden ottelun mittaiseksi.
Pumppu puhalsi aina kotoa poispäin :-)
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Kasarilla olin todistamassa Raksilassa, kun legendaarinen Pertti "Pumppu" af Hällström tuomaroi pikakomennuksella jonkin liigamatsin. Olikohan niin että itse Seppo Mäkelä sairastui/loukkaantui juuri ottelun alla. Onkohan sen koommin nähty oululaista päätuomaria liigassa, ja tämäkin visiitti jäi yhden ottelun mittaiseksi.

Itsekkin tuossa pelissä paikan päällä ja jäänyt mieleen huuto yleisöstä: ” Pumppu tuu pois sieltä, oot häpeäksi Oululle ! ” Legendaarinen tuomari.

Oulun Erotuomarikerholla ja Kärpillä aikoinaan leikkimielinen kisa kumpi ennemmin Liigassa. Erotuomarikerho voitti, kun Jukka Pakaslahti nousi päätuomariksi Liigaan ja huipensi uransa MM-finaalissa v. 2002 Göteborgissa Slovakian voittaessa ensimmäisen ja ainoan mm-tittelin.

Mutta joo, kyllä on surkea tuomarilinja nykyään kotoisessa Liigassa. Runkosarjassa tasoitellaan kabinettipäätöksellä joukkueiden tasoeroja ja playoffseissa laji muuttuu painiksi/halonhakkaamiseksi. Onneksi ei ole pakko katsoa ja mieluummin sitten NHL kiekkoa jossa moinen kitketään pois.
 
Viimeksi muokattu:

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
18-9 ylivoimakerrat Jukureille tässä sarjassa. Tänään lähes täysin Kärppien peli ja ylivoimakerrat Jukureille 3-2. Olkoon vittu painamista, estämistä ja hakkaamista ilman jäähyjä, mutta olisi vittu tasapuolisesti edes vähän alusta.
Harvoin valitan tuomareista, mutta onhan tuo jäähytasapaino aivan uskomatonta paskaa. Kärpät sai runkosarjassakin neljänneksi vähiten ylivoimaa, ja vuodesta toiseen, vaikka oltaisiin miten ylivoimaisia tahansa, ollaan aina tuon tilaston häntäpäässä. En usko salaliittoteorioihin, enkä usko Liiga-tuomareiden puolueettomuuteen. Kärpät on koko SM-Liiga-taipaleensa aikana joutunut vastustajien lisäksi kamppailemaan myös pillipiipareita vastaan.

Tuomiot pitäisi mukamas mennä pitkässä juoksussa tasan. Helvetin pitkästä juoksusta vain puhutaan Oulun Kärppien kohdalla...
 

Ränse

Jäsen
Harvoin valitan tuomareista, mutta onhan tuo jäähytasapaino aivan uskomatonta paskaa. Kärpät sai runkosarjassakin neljänneksi vähiten ylivoimaa, ja vuodesta toiseen, vaikka oltaisiin miten ylivoimaisia tahansa, ollaan aina tuon tilaston häntäpäässä. En usko salaliittoteorioihin, enkä usko Liiga-tuomareiden puolueettomuuteen. Kärpät on koko SM-Liiga-taipaleensa aikana joutunut vastustajien lisäksi kamppailemaan myös pillipiipareita vastaan.

Tuomiot pitäisi mukamas mennä pitkässä juoksussa tasan. Helvetin pitkästä juoksusta vain puhutaan Oulun Kärppien kohdalla...

Toisaalta on lähes yleinen konsesus muiden joukkueiden faneilla mm. Junnon kirjekuoret ja Liigan pahimmat kotituomarit. Nuo lienee perää vaan siitä ylivoimaisesta dominointikaudesta joka Kärpillä vielä aikanaan oli.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Olen vakuuttunut, että seuraavassa pelissä näemme muutoksen ja esimerkiksi kampit vihelletään molemmilta joukkueilta. Jos muutosta ei tule seuraavassa pelissä, on syytä alkaa keskustelemaan salaliitossa. Sen verran rajua toisen joukkueen suosimista tässä on nyt nähty.
Eikös tuota ole toivottu tässä jo aika pitkään, itekin elän toivossa, mutta minkäänlaista uskoa ei tuohon silti ole. On tuo ihan saatanan järjetöntä touhua..
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Toisaalta on lähes yleinen konsesus muiden joukkueiden faneilla mm. Junnon kirjekuoret ja Liigan pahimmat kotituomarit. Nuo lienee perää vaan siitä ylivoimaisesta dominointikaudesta joka Kärpillä vielä aikanaan oli.
Ah, Junnon kirjekuoret. Legendaarisia muistoja ajoilta, kun oltiin liian hyviä. :,)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös tuota ole toivottu tässä jo aika pitkään, itekin elän toivossa, mutta minkäänlaista uskoa ei tuohon silti ole. On tuo ihan saatanan järjetöntä touhua..
On toivottu. Oma veikkaus on se, ettei Kärpät ole purnannut tuomareista, koska sarja on ollut menossa muutoinkin Kärppien suuntaan. Jotenkin sellainen olo, että eilen on tullut mitta täyteen. En toki tiedä, mutta sellainen kutina mulla on ja toki toive.
 

Old referee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, tuomarit
Kovin on erilaiset linjat eri sarjoissa. Tampereella nyt nähtävällä linjalla Oulussa ja Mikkelissä ei olisi pelattu hetkeäkään täysilukuisena. Muutenkin peli on paljon avoimempaa ja mukavampi katsoa, kun se ei ole pelkkää ”kamppailua”.
Toisaalta melkein sanoisin, että Kärppien ja Jukureiden viisikkopelaaminen on paremmin kuosissa kuin etenkin tulevan leijonaluotsin valmentamalla ”mestarisuosikilla”.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Minä olen esittänyt kaksi perustelua vinoutuneelle jäähyjakaumalle, eli Kärppien hurja ylivoimatehokkuus sekä Jukureiden juuttuminen telineisiin ja täten Kärppien marssiminen 3-0 johtoon otttelusarjassa. Miten itse näet tilanteen?

Mielestäni otanta on edelleen niin pieni, että ei voida tehdä mitään johtopäätöksiä.

Omaan silmään tuomarointi on ollut ihan siedettävällä tasolla, eikä ole ratkaissut pelejä. Totta kai tilanteita jää viheltämättä puolin ja toisin, ja osa vihellyksistä on kyseenalaisia.

Pointti oli itsellä se, että ei ole mielestäni ratkaissut sarjaa mihinkään suuntaan, enkä näe että Kärpät olisi jotenkin kärsinyt tästä millään tavalla.

Tykkään kovasti, että sarjassa on tunnetta molemmin puolin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni otanta on edelleen niin pieni, että ei voida tehdä mitään johtopäätöksiä.

Omaan silmään tuomarointi on ollut ihan siedettävällä tasolla, eikä ole ratkaissut pelejä. Totta kai tilanteita jää viheltämättä puolin ja toisin, ja osa vihellyksistä on kyseenalaisia.

Pointti oli itsellä se, että ei ole mielestäni ratkaissut sarjaa mihinkään suuntaan, enkä näe että Kärpät olisi jotenkin kärsinyt tästä millään tavalla.
Tästä olemme tyylikkäästi täysin erimieltä. Viisi ottelua samojen joukkueiden välillä, käytännössä samojen tuomareiden viheltämänä, on riittävän iso otanta. Jokaisessa pelissä Jukurit on saanut enemmän ylivoimaa riippumatta siitä, kumpi joukkue ottelua on hallinnut. Kokonaisuudessaan sarjassa Jukurit on saanut tuplasti enemmän ylivoimakertoja. Minusta on erikoista, jos ei ole huomannut vihellysten toispuoleisuutta, niin karut ovat tilastot ja niin karuja esimerkkejä vaikkapa kampitusten suhteen on peleissä nähty. Muutamien minuuttien sisään täysin samanlaisia tilanteita tuomarein silmien alla, josta Kärpille jäähy, Jukureille ei.

Ihmettelen, miten voit pitää näillä tilastoilla pointtina, ettei Kärpät ole kärsinyt tuomaroinnista. Tottakai on kärsinyt. Tasapuolisella tuomaroinnilla sarja olisi jo ohi. Sen vuoksi tuomarointi onkin ollut sellaista kuin on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös