Kärppien peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 347 933
  • 25 669

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt on pakko lainata tätä. Olin ”pakotettu” katsomaan pelin Rovaniemellä asiakkaiden kanssa. Jotenkin pelin jälkeen olimme kaikki yhtä mieltä siitä, että Kärpät EI ansainnut voittoa ? No, kuuntelin uuden Petopodin tänään ja myös siellä oltiin samaa mieltä- voittoa EI ansaittu! McTorson tuuletuksia en siksi ymmärrä. No joo..tavallaan kai ok?
Aivan kestämätön logiikka on kyllä nyt. Kun Kärpät hallitsee, eikä saa maaleja ja häviää, Kärpät on paska. Ei ole maalintekijöitä ja saahan noita paikkoja olla, mutta maalit ratkaisee. Vastustaja oli tyly ja haki puolustamalla ansaitun vierasvoiton. Tuollaista on kommentointi silloin, kun Kärpät häviää, vaikka maalitilanteiden valossa olisi ”ansainnut” voiton. Tällöin maaliodottamalle naureskellaan.

Mutta, mutta, kun Kärpät hakee vieraista raateluvoiton, voitto ei ole ansaittu, eivätkä samat perusteet enää päde. Ei auta, että Kärpät oli tyly, teki tarvittavat maalit. Alivoima oli loistavaa, samoin maalivahti pelasi hyvin. Ei auta, ansaitsematon vierasvoitto Kärpille.

Mitä tulee sitten voittomaalin tuulettamisen kyseenalaistamiseen. Siis oikeastiko tällä palstalla on vajottu niin alas, että kysellään, onko Kärppien voittomaalin tuulettaminen ok? Käsittämätöntä, aivan käsittämätöntä. Tuuletan kuule Kärppien voittomaaleja sydämeni pohjasta myös jatkossa. Voi sentään, piti mun tämäkin päivä nähdä.
 

T.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luleå HF
Aivan kestämätön logiikka on kyllä nyt. Kun Kärpät hallitsee, eikä saa maaleja ja häviää, Kärpät on paska. Ei ole maalintekijöitä ja saahan noita paikkoja olla, mutta maalit ratkaisee. Vastustaja oli tyly ja haki puolustamalla ansaitun vierasvoiton. Tuollaista on kommentointi silloin, kun Kärpät häviää, vaikka maalitilanteiden valossa olisi ”ansainnut” voiton. Tällöin maaliodottamalle naureskellaan.

Mutta, mutta, kun Kärpät hakee vieraista raateluvoiton, voitto ei ole ansaittu, eivätkä samat perusteet enää päde. Ei auta, että Kärpät oli tyly, teki tarvittavat maalit. Alivoima oli loistavaa, samoin maalivahti pelasi hyvin. Ei auta, ansaitsematon vierasvoitto Kärpille.

Mitä tulee sitten voittomaalin tuulettamisen kyseenalaistamiseen. Siis oikeastiko tällä palstalla on vajottu niin alas, että kysellään, onko Kärppien voittomaalin tuulettaminen ok? Käsittämätöntä, aivan käsittämätöntä. Tuuletan kuule Kärppien voittomaaleja sydämeni pohjasta myös jatkossa. Voi sentään, piti mun tämäkin päivä nähdä.
Jep, vaikka on ollut kiltisti sanottuna synkkiä aikoja, niin tuommoiset yksittäiset voitot, kuten eilen nostavat tunnetta. Oli se kaikenkaikkiaan hieno loppu, kun odotti että koska Sport iskee voittomaalin, mutta Kärpät tulikin ja vei täyden potin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, kuuntelin uuden Petopodin tänään ja myös siellä oltiin samaa mieltä- voittoa EI ansaittu!
Olen kuunnellut Petopodia todella satunnaisesti. Kyseistä jaksoa en ole kuunnellut lainkaan. Jos ne tuollaisia urheilun perusteita halventavia ajatuksia kertoilevat, niin ei tarvitse enää meikäläisen nimimerkillä poikien podcastiaan mainostaa, prkl!
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
...vaikka pelin rakenne onkin paskaa, niin miksi nämä "tolppa-sisään - tolppa-ulos" tilanteet kääntyvät pääosin tuohon jälkimmäiseen? Kai tolla pelillä ei sitten muuta ansaitse lady Fortunan käsittelyssä.
Tähän sen verran, että kun työmäärä pidetään korkealla tasolla, niin jossain vaiheessa nämä tolpat menee sisään, eikä ulos. Työmäärät pitää pitää korkeana, ei se sen kummempaa ole. Kyllä se onni on ansaittava. Se on vain fakta.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kun Kärpät hallitsee, eikä saa maaleja ja häviää, Kärpät on paska.

Siis oikeasti- hallitsiko Kärpät tässä pelissä? Ehkä katsoimme sitten ihan eri peliä? Toki toivon sydämestäni, että näin tulee olemaan.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen kuunnellut Petopodia todella satunnaisesti. Kyseistä jaksoa en ole kuunnellut lainkaan. Jos ne tuollaisia urheilun perusteita halventavia ajatuksia kertoilevat, niin ei tarvitse enää meikäläisen nimimerkillä poikien podcastiaan mainostaa, prkl!
Kuuntele ihmeessä kuitenkin. Ääniviestiteissä sinne oltiin jotakuinkin samoilla linjoilla ja varmaan me ollaan väärässä? No- mielipiteet rikastaa keskustelua.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun Kärpät hallitsee, eikä saa maaleja ja häviää, Kärpät on paska.

Siis oikeasti- hallitsiko Kärpät tässä pelissä? Ehkä katsoimme sitten ihan eri peliä? Toki toivon sydämestäni, että näin tulee olemaan.
Luitko viestini? En kirjoittanut, että Sportia vastaan Kärpät hallitsi, vaan kirjoitin Kärppien ottaneen tylyn raateluvoiton. Se oli tietenkin väärin voitettu, ainakin sinun, rovaniemeläisten ja Petopodin mielestä. Ihme hommaa.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nooo…otetaan rauhassa nyt. Katsotaan miten tämä kääntyy. Eikös niin? Kuuntele nyt kuitenkin se jakso ja palautteet…ihan uteliaisuudesta ;-)
Olet toki ihan oikeassa tästä mitä kirjoitit- pahoittelut, mutta rehellisyyden nimissä ei tässä nyt voi kuitenkaan olla tyytyväisiä kauden aloituksesta? Ja tuo esitys Vaasassa ei nyt vain meidän mielestä ansainnut mitään vaimon säikäyttämään tuuletusta. Hyvä voitto kyllä kuitenkin. Katsotaan miten tuuletellaan perjantaina.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Luitko viestini? En kirjoittanut, että Sportia vastaan Kärpät hallitsi, vaan kirjoitin Kärppien ottaneen tylyn raateluvoiton. Se oli tietenkin väärin voitettu, ainakin sinun, rovaniemeläisten ja Petopodin mielestä. Ihme hommaa.
Juu ja pahoittelut vielä, että luin huonosti viestisi- vastaus tossa yllä. Ei ollut tarkoitus nyt pahoittaa kenenkään mieltä…mutta ainakaan minä en ole tyytyväinen tähän saakka näkemään kaudesta, vaikka voitto nyt tuli. Hienoa, että tuuletit voittoa, ei siinä mithään- toivottavasti lupaa hyvää jatkossa myös ja voittoja tullee lissää tällä pelillä!
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Mutta, mutta, kun Kärpät hakee vieraista raateluvoiton, voitto ei ole ansaittu, eivätkä samat perusteet enää päde. Ei auta, että Kärpät oli tyly, teki tarvittavat maalit. Alivoima oli loistavaa, samoin maalivahti pelasi hyvin. Ei auta, ansaitsematon vierasvoitto Kärpille.

Kyllä minä haluaisin, että Kärpät voittaisi ansaitusti ja olisi joukkueista se parempi. Vähään tyytyy se jolle yksi altavastaajavoitto viiteen peliin riittää.

Pitkä aika on kyllä siitäkin, kun Kärpät olisi ollut paikallaolleista parempi ja aktiivisempi mutta hävinnyt vain huonompaan viimeistelyyn. Kyllä tässä on tämä ja viime kausi oltu vaan rehellisen huonoja.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä minä haluaisin, että Kärpät voittaisi ansaitusti ja olisi joukkueista se parempi. Vähään tyytyy se jolle yksi altavastaajavoitto viiteen peliin riittää.

Pitkä aika on kyllä siitäkin, kun Kärpät olisi ollut paikallaolleista parempi ja aktiivisempi mutta hävinnyt vain huonompaan viimeistelyyn. Kyllä tässä on tämä ja viime kausi oltu vaan rehellisen huonoja.
Ootellaan @oukka vielä se 5-10 peliä mihin pelillinen otanta lähtee. Jos ei mainittavia synny, niin mielelläni puutun tähän kovalla kädellä. Muistat varmaan mitä aikoinaan kirjoittelin vuosia sitten.

Onko nyt pelillinen identiteetti pistetty, ainakin vieraspelien osalta, varsin kliiniseksi. Aika näyttää. Mutta muistelisin aikoja hyviä, jolloin vieraskentillä laitettiin prosenttikiekko iskuun kympillä, ja kotona oli sitten eri ääni kellossa. Oltiin isäntänä talossa, niinkuin kuuluukin olla.

Tätä minä haluaisin nähdä, ja sitä kuulutan edelleen. Tyly pitää vieraissa olla. Sportia vastaan sitä oltiin. Se on reagointia valmennusjohdolta. Pelitapaa vastustajaa ja pelipaikkaa mukautuen. Onko liikaa vaadittu?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tätä minä haluaisin nähdä, ja sitä kuulutan edelleen. Tyly pitää vieraissa olla. Sportia vastaan sitä oltiin. Se on reagointia valmennusjohdolta. Pelitapaa vastustajaa ja pelipaikkaa mukautuen. Onko liikaa vaadittu?
Omaan silmään oltiin kyllä enemmän tai vähemmän jyrän alla koko peli. Paremmalla viimeistelyllä Sport olisi mennyt menojaan. Tylyyttä on mielestäni se, kun ei anneta saumaa vastustajalle ollenkaan. Nythän siellä oli koko ajan tilanne päällä omassa päässä ja ihan tuurin kauppaa miten käy. Mutta katsotaan toki 5-10 peliä.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Omaan silmään oltiin kyllä enemmän tai vähemmän jyrän alla koko peli. Paremmalla viimeistelyllä Sport olisi mennyt menojaan. Tylyyttä on mielestäni se, kun ei anneta saumaa vastustajalle ollenkaan. Nythän siellä oli koko ajan tilanne päällä omassa päässä ja ihan tuurin kauppaa miten käy. Mutta katsotaan toki 5-10 peliä.
Joo, samaa mieltä toki. Benny tehnyt hyvää työtä molareitten kans. Onneksi, heh.

Pelitapa @charger hakee vielä oumiaan, mutta on kovasti tulollaan. Sen haluan uskoa, kun koppi kuitenkin haluaa antaa kaiken joukkueelleen. Sen kummemmin aistimatta meininkiä, mutta paremmalla tolalla mitä viime kaudella. Siellä kuitenkin halutaan yhteistä tulevaisuutta. Toisin kuin viime kaudella.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Pelitapa @charger hakee vielä oumiaan, mutta on kovasti tulollaan. Sen haluan uskoa, kun koppi kuitenkin haluaa antaa kaiken joukkueelleen. Sen kummemmin aistimatta meininkiä, mutta paremmalla tolalla mitä viime kaudella. Siellä kuitenkin halutaan yhteistä tulevaisuutta. Toisin kuin viime kaudella.
On hetkiä, kun toiminta on näyttänyt ihan hyvältäkin, mutta siten siitä on kulunut 5 minuuttia, niin toiminta on ollut aivan järkyttävällä tasolla. Se ei vaan kestä jääkiekko-nimisessä pelissä, että ailahtelee noin paljon. Vastustaja rokottaa välittömästi, kun annat sille vähänkään saumaa.

Jos olisi viime kausi menossa, voisin olla kärsivällisempi, mutta nyt kyllä tämä alkaa olla nähty.
 
Viimeksi muokattu:

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On hetkiä, kun toiminta on näyttänyt ihan hyvältäkin, mutta siten siitä on kulunut 5 minuuttia, niin toiminta on ollut aivan järkyttävällä tasolla. Se ei vaan kestä jääkiekko nimisessä pelissä, että ailahtelee noin paljon. Vastustaja rokottaa välittömästi, kun annat sille vähänkään saumaa.

Jos olisi viime kausi menossa, voisin olla kärsivällisempi, mutta nyt kyllä tämä alkaa olla nähty.
Ymmärrän tuon pointin täysin, @charger . Ei mitään pois tuosta.

Tämähän on ihan ymmärrettävää, kun ajetaan uutta pelikirjaa sisään. Se vaatii paljon kärsivällisyyttä, tämän takia Lateen halutaan luottaa. Siihen pitkäjänteisyyteen.

Marginaalit on niin helkatin pieniä nyky-Liigassa, että vaaditaan koko ajan reagointia jopa pelien sisällä. Enemmän ja enemmän. Pelitapakirjassa pitää olla variaatioita, josta soveltaa. On se huomattavissa, että siellä töitä tehdään valmennustiimissä. Saapa nähdä, että mitä nousee sitten otsikoihin. Toivon positiivista.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tämähän on ihan ymmärrettävää, kun ajetaan uutta pelikirjaa sisään. Se vaatii paljon kärsivällisyyttä, tämän takia Lateen halutaan luottaa. Siihen pitkäjänteisyyteen.
Jos vanhat merkit pitää kutinsa, niin aikaa tulee Marjamäki valitettavasti saamaan vielä ruhtinaallisesti. Mahdollinen valmentajanvaihto tehdään kuitenkin vasta aivan kalkkiviivoilla, kun on vielä jotain tehtävissä.

Itseä vaan keljuttaa, että se menee aina tämän saman kaavan mukaan, koska ei siinä jää uudelle valmentajalle mitään mahiksia muuta kuin yrittää tsempata pelaajia. Ja ei sillä pitkälle pötkitä. Täytyy siis yrittää pitää vähän melua täällä, jos tämä prosessi edes hitusen nopeutuisi :)

Semmonenkin tilanne keljuttaa, että peli paranee Marjamäen johdolla vähän, mutta siihen se sitten jää. Täyttä haaskausta.
 

Yohan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä, aikaa tarvitaan. Ei kaikki yhdessä yössä parane. Joukkue tarvitsee tukea, enkä usko että liiallinen negatiivisuus johtaa mihinkään hyvään. Tässä on vielä kautta pitkästi jäljellä ja vaikka mitä ehtii vielä tapahtua. Toki peli on ollut paikoin aika heikkoa, mikä varmasti ärsyttää monia. Ajan kanssa kuitenkin tästä voi tulla vielä hyväkin.
 
Viimeksi muokattu:

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos vanhat merkit pitää kutinsa, niin aikaa tulee Marjamäki valitettavasti saamaan vielä ruhtinaallisesti. Mahdollinen valmentajanvaihto tehdään kuitenkin vasta aivan kalkkiviivoilla, kun on vielä jotain tehtävissä.

Itseä vaan keljuttaa, että se menee aina tämän saman kaavan mukaan, koska ei siinä jää uudelle valmentajalle mitään mahiksia muuta kuin yrittää tsempata pelaajia. Ja ei sillä pitkälle pötkitä. Täytyy siis yrittää pitää vähän melua täällä, jos tämä prosessi edes hitusen nopeutuisi :)

Semmonenkin tilanne keljuttaa, että peli paranee Marjamäen johdolla vähän, mutta siihen se sitten jää. Täyttä haaskausta.
Minä en tiiä oikiasti lukkeeko näitä kukkaan ku oma porukka. Hahah. Kepu ajoi seinät nurin sen jälkeen ku sitä vaadittiin. Tiivola oli poppareilla, kun ei jalka maistu. Sitäkin vissiin jossakin kyseltiin.

Kyllähän joukkueessa tarvittavat tehdään, mikä parhaimmaksi päivän kunnon nähdään. Mää oon sitä mieltä edelleen, että porukka on täällä oikiassa ja väärässä. Se kultainen keskitie pitää vaan löytää. Liikaa negaa ja kriittisyyttä vaan tarjolla, mutta sehän on Oulussa nyt ymmärrettävääkin. Ymmärrän minä nuorempaa sukupolvea, nehän janoaa menestystä. Mutta ei välttämättä nää sitä, mistä on tultu. Kaikella rakkaudella.

Mitä tulee Marjamäkeen, niin eikös sopimus tehty jopa 2026 option kans? Se kertoo Kärppien pitkäjännitteisyydestä. Mitä halutaan olla, mihin ollaan menossa. Se, että onko se oikea tie, en todellakaan tiedä. Lauri sanoi viime kaudesta, että liikaa oli käsissä asioita mitä hoidella. Onko liian iso kärppäsydän pelissä sittenkin? Ai saateri paha paikka, voin kuvitella. Toivottavasti pystyy käsittelemään pelin ja kopin. Lassen kanssa se onnistui täydellisesti.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Minä en tiiä oikiasti lukkeeko näitä kukkaan ku oma porukka. Hahah.
No, kyllä näitä juttuja ihmiset vilkuilee jonkun verran ja sitten miettivät, että lähtäkö hallille vai ei. Seurajohtoon tulee sitten yleensä vipinää (pitäisi ainakin), jos alkaa olla huonoja yleisölukuja. Eli sanoisin, että jonkunlaista merkitystä näillä jutuilla on, mutta ei tietenkään mitään tavattoman ihmeellistä. Tämä on vain Jatkoaika :)

Itse näkisin, että posi- ja negaleirit ovat täällä aika hyvässä tasapainossa. Toki sillon kun menee hyvin, niin ei mielestäni muisteta kehua tarpeeksi, vaan helposti palsta on vaan hiljaa. Tietää, että menee lujaa :) Mutta näinhän se on aina ollu.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mää ite oon tullu tienristeykseen siihen, mitä todella Kärpistä organisaatiosta haluan.

Janoan itse menestystä samanlain kuin nuoriso, hinnalla millä hyvällä. Se on tehtävä oikeilla ihmisillä. Oon jäävi ihminen avaamaan kulttuurisia eroja vanhasta (1960-1980-loppu) tämän päivän Kärppiin, mutta haluan nähdä sen Kärpät, mitä se oli menestysvuosina - 1999 ->. Ja annan kaiken tukeni sille, että imago kääntyy taas positiiviseksi. Siksi ajauduin tälle palstallekin monien vuosien jälkeen, kun näin että Kärpät organisaationa alkaa valumaan käsiin, keskikastiin - nimenomaan urheilullisesti. Eihän se nyt käy.

Kaikki oli vielä hyvin, kun mestaruushumussa tuli muita hommia... Luulin väärin.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sportilla oli paikkansa, Kärpillä oli paikkansa. Kärppien uskomaton 1. maalivahti otti kopit, ja antoi joukkueelle mahdollisuuden voittaa vieraissa aina vittumaisen Sportin. Joukkue joka on kauden sekä valmentajansa suhteen heittänyt hanskat tiskiin, ei tuollaista temppua olisi tehnyt, varsinkaan tuon 4 minuutin jäähyn jälkeen. 3 pinnaa ja eteenpäin huomenna kaatuu Saimaan Pallokerho.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Siksi ajauduin tälle palstallekin monien vuosien jälkeen, kun näin että Kärpät organisaationa alkaa valumaan käsiin, keskikastiin - nimenomaan urheilullisesti. Eihän se nyt käy.
Tervetuloa vaan takaisin palstalle! Mukava nähdä vanhoja nikkejä. Yhteisellä asialla ollaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: RtSn

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No, kyllä näitä juttuja ihmiset vilkuilee jonkun verran ja sitten miettivät, että lähtäkö hallille vai ei. Seurajohtoon tulee sitten yleensä vipinää (pitäisi ainakin), jos alkaa olla huonoja yleisölukuja. Eli sanoisin, että jonkunlaista merkitystä näillä jutuilla on, mutta ei tietenkään mitään tavattoman ihmeellistä. Tämä on vain Jatkoaika :)

Itse näkisin, että posi- ja negaleirit ovat täällä aika hyvässä tasapainossa. Toki sillon kun menee hyvin, niin ei mielestäni muisteta kehua tarpeeksi, vaan helposti palsta on vaan hiljaa. Tietää, että menee lujaa :) Mutta näinhän se on aina ollu.
Joo, samaa mieltä. Johonkinhan se paha olo on saatava esille, ja hyvä jos näin.

Jollakin tavalla kyllä näkee. Nähtäväksi jää, onko vaikutusta. Minun mielestäni pitäisi ulkoisesti ottaa oljenkortta tuonne hallillekin täältä. Erittäin hyviä pointteja, vaikkein tykkääkään kaikista kommenteista. Siis tykkäämällä tykkää, heh.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Fanikatsomossa on ollut hyvä meininki näissä kaikissa tähänastisissa kotipeleissä. Nyt kun fanikatsomoa on laajennettu, niin homma on ottanut tuulta alle ihan kunnolla. Uskon myös, että jatkuu suht samanlaisena, vaikka peli ei kulkisikaan. Toki väliin voi tulla silloin jotain mielenilmauksia. Mutta en usko, että korvin kuultavasta kannustuksessa jää Kärpillä homma kiinni.

Itse olen myös ollut niissä aivan yksinkertaisissa Kärpät-huudoissa mukana aina kun olen hallilla ollut. Eli en nyt ihan täysin negalinjalla ole kuitenkaan viime aikoina vetänyt :) Se onko hallissa 500 katsojaa enemmän vai vähemmän ei tosiaan vaikuta tuohon kannustukseen juurikaan mitenkään, mutta seurajohtoon se voi laittaa säpinää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös