Kärppien peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 1 014 268
  • 19 703

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kärppien parhaat pistemiehet ovat Junttila ja Leskinen. Sama kaksikko johtaa Kärppien hyökkääjien tehotilastoa. Hyvä tuuri on pojilla ollut, kun paskalla pelillä ovat saaneet pisteitä ja miinuksia karttaneet. Kovin usein ei törmää siihen, että tilastojen valossa joukkueen kaksi parasta hyökkääjää, ovatkin joukkueen eniten parjatut hyökkääjät. Ainoa syy, minkä minä moiseen keksin, on se, että monet ovat asian jo ennalta päättäneet. Ei ole Junttilasta ja Leskisestä enää kärkiketjun miehiksi. Ja niinhän se sitten on, kävi mitä kävi.

Junttila 15o 2+10=12 (+6)
Leskinen 12o 4+7=11 (+6)

Junttilan kritisointi on meiltä vähän perusteetonta. Ymmärrän kyllä sinänsä kirjoittajia, että kuinka paljon olisikaan saatavissa, jos Junttila pelaisi vielä paremmin. Mutta onhan Junttila nyky-Kärpissä oman paikkansa lunastanut. Leskinenkin sai samointein palstan arvostuksen kun ketju vaihtui ykkösestä alaspäin. Junttila - Kemppainen - Leskinen ei ollut ainakaan alkukaudesta kovin onnistunut ketju.
 

Eemil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tilastofaktaa: Kärpissä moni vahvistus on epäonnistunut alkukaudella tehollisesti, jos verrataan suorituksia heidän aiempaan tasoon, kuten Kunyk 0,47 pistettä/ottelu, Björkqvist 0,27, Kemppainen 0,6 ja Turunen 0,67. Turunen on tosin onnistunut tekemään hyvin maaleja, mutta viimeksi 19-20 kokonaisella liigakaudella lukema oli 1,19 p/o.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tilastofaktaa: Kärpissä moni vahvistus on epäonnistunut alkukaudella tehollisesti, jos verrataan suorituksia heidän aiempaan tasoon, kuten Kunyk 0,47 pistettä/ottelu, Björkqvist 0,27, Kemppainen 0,6 ja Turunen 0,67. Turunen on tosin onnistunut tekemään hyvin maaleja, mutta viimeksi 19-20 kokonaisella liigakaudella lukema oli 1,19 p/o.
Muista samaa mieltä, mutta tuo Kemppaisen 0,6 ei nyt mikään epäonnistuminen ole vaan aikalailla sitä mitä uskalsi odottaakin. Eihän Kemppainen ole niitä 2015 pudotuspelejä lukuunottamatta ikinä ollut mikään pistehirmu, nykyinen pistetahti toisi 36 pistettä ja se olisi miehen ennätys runkosarjassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tilastofaktaa: Kärpissä moni vahvistus on epäonnistunut alkukaudella tehollisesti, jos verrataan suorituksia heidän aiempaan tasoon, kuten Kunyk 0,47 pistettä/ottelu, Björkqvist 0,27, Kemppainen 0,6 ja Turunen 0,67. Turunen on tosin onnistunut tekemään hyvin maaleja, mutta viimeksi 19-20 kokonaisella liigakaudella lukema oli 1,19 p/o.
Kemppainen ja Björqvist ovat pelanneet mielestäni hyvin. Turunen on ollut myös hyvä. Toki häneltä odotan enemmän tehoja. Liigan tuomarilinjasta kärsii Turunen kovin. Meinasin kirjoittaa, että Turunen kärsii myös Kärppien heikosta ylivoimasta, mutta mies on itse ykkösylivoiman tähti, niin pannaan siitä Turuselle iso miinus. Tehoja ylivoimalla niin ppo nousee tutummalle tasolle. Kunyk ei ole ollut huono, mutta tehottomuuteen on hänkin ajautunut. On myös hyvä muistaa, että tällaisessa super-joukkueessa pisteet jakautuvat väistämättä tasaisemmin kuin normaali tilanteessa. Sen vuoksi kärkipelaajien pisteet todennäköisesti hieman laskevat totutusta.
 

Redimor

Jäsen
Tilastofaktaa: Kärpissä moni vahvistus on epäonnistunut alkukaudella tehollisesti, jos verrataan suorituksia heidän aiempaan tasoon, kuten Kunyk 0,47 pistettä/ottelu, Björkqvist 0,27, Kemppainen 0,6 ja Turunen 0,67. Turunen on tosin onnistunut tekemään hyvin maaleja, mutta viimeksi 19-20 kokonaisella liigakaudella lukema oli 1,19 p/o.
Minkälaisilla minuuteilla nuo aikaisemmat tulokset saavutettiin ja mikä oli koko joukkueen pistejakauma?
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Kyllähän pisteistä ison osan pitäisi tulla nimenomaan toimivan ylivoiman kautta. 55-pelissä pistemäärät on aika normaalilla tasolla, mutta ylivoimavastuun puuttuessa/ ylivoiman sakatessa jäävät pelaajat luonnollisesti pisteissä jälkeen "normaaliin" suoritustasoon verrattuna. Kunyk on mielestäni pelannut pisteisiin nähden hyvin, vaikka apinat siellä niskassa painaa ainakin maalien muodossa. Toisaalta Kunykia on myös ylivoimalla peluutettu hieman itselleen luonnottomalla pelipaikalla..

Pisteiden muodossa itse en siis näe hirveän yllättäviä lukemia muutoin kuin ylivoiman osalta, mistä on selkeästi muodostunut Kärppien heikkous. Alivoimakin on ennen Hämeenlinnan reissua huidellut Liigan häntäpäässä (taisi olla ennen Kerhopelejä Liigan kolmanneksi huonointa). Tämä kielii siitä, että virheitä on tehty erikoistilanteiden kanssa. Kärpät tuntuu olevan melko passiivinen joukkue alivoimalla, mikä mahdollisesti heijastuu sitten siihen tekemiseen ylivoimalla? Totuttu treenaamaan ylivoimaa passiivista nelikkoa vastaan ja ollaan ongelmissa heti kun vastustaja pelaa vähänkään aktiivisempaa alivoimaa/ paineistaa peliä laitoihin?

Jos miettii tarkemmin niin Kärppien "asenne ongelmat" kulminoituvat nimenomaan tuohon paineen alla pelaamiseen ja kamppailuiden häviämiseen. Voisiko tämä olla seurausta siitä, että träppiin vetäytyvä ja jopa yli varovainen pelitapa näkyy sitten negatiivisesti siinä ettei paineen alla olla "totuttu" pelaamaan.
 

Eemil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän pisteistä ison osan pitäisi tulla nimenomaan toimivan ylivoiman kautta. 55-pelissä pistemäärät on aika normaalilla tasolla, mutta ylivoimavastuun puuttuessa/ ylivoiman sakatessa jäävät pelaajat luonnollisesti pisteissä jälkeen "normaaliin" suoritustasoon verrattuna. Kunyk on mielestäni pelannut pisteisiin nähden hyvin, vaikka apinat siellä niskassa painaa ainakin maalien muodossa. Toisaalta Kunykia on myös ylivoimalla peluutettu hieman itselleen luonnottomalla pelipaikalla..

Pisteiden muodossa itse en siis näe hirveän yllättäviä lukemia muutoin kuin ylivoiman osalta, mistä on selkeästi muodostunut Kärppien heikkous. Alivoimakin on ennen Hämeenlinnan reissua huidellut Liigan häntäpäässä (taisi olla ennen Kerhopelejä Liigan kolmanneksi huonointa). Tämä kielii siitä, että virheitä on tehty erikoistilanteiden kanssa. Kärpät tuntuu olevan melko passiivinen joukkue alivoimalla, mikä mahdollisesti heijastuu sitten siihen tekemiseen ylivoimalla? Totuttu treenaamaan ylivoimaa passiivista nelikkoa vastaan ja ollaan ongelmissa heti kun vastustaja pelaa vähänkään aktiivisempaa alivoimaa/ paineistaa peliä laitoihin?

Jos miettii tarkemmin niin Kärppien "asenne ongelmat" kulminoituvat nimenomaan tuohon paineen alla pelaamiseen ja kamppailuiden häviämiseen. Voisiko tämä olla seurausta siitä, että träppiin vetäytyvä ja jopa yli varovainen pelitapa näkyy sitten negatiivisesti siinä ettei paineen alla olla "totuttu" pelaamaan.
Joo iso selitys tässä on ylivoima, jota Kärpät ei oo saanut toimimaan. Helppo on syyttää asiasta valmennusjohtoa, mutta pelaajat viime kädessä tekee kentällä maalit tai jättää tekemättä.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Kärppien parhaat pistemiehet ovat Junttila ja Leskinen. Sama kaksikko johtaa Kärppien hyökkääjien tehotilastoa. Hyvä tuuri on pojilla ollut, kun paskalla pelillä ovat saaneet pisteitä ja miinuksia karttaneet. Kovin usein ei törmää siihen, että tilastojen valossa joukkueen kaksi parasta hyökkääjää, ovatkin joukkueen eniten parjatut hyökkääjät. Ainoa syy, minkä minä moiseen keksin, on se, että monet ovat asian jo ennalta päättäneet. Ei ole Junttilasta ja Leskisestä enää kärkiketjun miehiksi. Ja niinhän se sitten on, kävi mitä kävi.

Junttila 15o 2+10=12 (+6)
Leskinen 12o 4+7=11 (+6)
No kylläpä sieltä taas "laitetaan sanoja toisten suuhun".

Sinun keksimäsi teoria, että suurin osa täältä olisi päättänyt etukäteen ettei heistä ole kärkiketjujen miehiksi ei pidä paikkansa. Suurin osa meistä ja heistä tietää ja tunnistaa sen potentiaalin näissä miehissä MUTTA joista ei ole pitkään aikaan saatu mitattua sitä lähellekään parasta versiota heistä itsestään ulos. Sitä tässä toivotaan ja odotetaan. Ja sitä hakee Latekin kun nimen omaan nämä 2 herraa on ensimmäisenä viltissä. Niin viltissä, vaikka sinä et sitä Lesenkään kohdalla halunnut millään uskoa ja myöntää.

Jännästi koitat vääntää tilastoilla mustaa valkoiseksi siitä, että kaverit olisi jotenkin erityisen hyvin vetäneet. Minä luotan tässä kohti omiin silmiin niinkuin tekee näemmä Lauri Marjamäkikin eli katsoo tilastojen taakse.

Julle ja Lese on pelanneet ihan OK mutta se, että se ei riitä mulle tai riittää sulle, on ihan paskan hailee mutta se, että se ei riitä Latelle merkitsee. Tämä pistetahti on näille riittäävä, sitä tuskin kukaan kieltää. Tilastojen takaa kun katsoo itse peliä, löytää epäkohtia joita mm. allekirjoittanut ja Late haluaa nähdä ja joista minä oon heitä kritisoinut.

Joukkueessa on paljon tilastollisesti alisuorittavaa porukkaa mm. Björkqvist mutta ei heitä pysty tukistaa koska peli näyttää silmiin siltä, kuin se heidän osalta kuuluukin. Tuo peli esim. Kappen osalta tulee tuomaan mukanaan myös parempaa pistetehtailua.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännästi koitat vääntää tilastoilla mustaa valkoiseksi siitä, että kaverit olisi jotenkin erityisen hyvin vetäneet. Minä luotan tässä kohti omiin silmiin niinkuin tekee näemmä Lauri Marjamäkikin eli katsoo tilastojen taakse.
Minun silmiini kaksikko on ollut hyvä ja tilastojen valossa kaksikko on ollut joukkueemme paras. En tiedä, mitä tarkoitat tuolla, että Marjamäki näkee tilastojen taakse samoin kuin sinä. Junttila pelaa ylivoimaa, alivoimaa ja on kentällä kun joukkueemme puolustaa viime hetkillä johtoa tai hakee tasoittavaa maalia. Junttila on pelannut hyökkääjistämme toiseksi eniten ja Leskinen neljänneksi eniten. Kyllä Marjamäen katse taitaa olla samoissa asioissa kuin minun.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Minun silmiini kaksikko on ollut hyvä ja tilastojen valossa kaksikko on ollut joukkueemme paras. En tiedä, mitä tarkoitat tuolla, että Marjamäki näkee tilastojen taakse samoin kuin sinä. Junttila pelaa ylivoimaa, alivoimaa ja on kentällä kun joukkueemme puolustaa viime hetkillä johtoa tai hakee tasoittavaa maalia. Junttila on pelannut hyökkääjistämme toiseksi eniten ja Leskinen neljänneksi eniten. Kyllä Marjamäen katse taitaa olla samoissa asioissa kuin minun.
Tottakai pelaa, koska 1.ketjun miehet yleensä pelaa ylivoimaa kun ovat tulosrooliin hankitut. Ei tässä kukaan ole heitä kokonaan ulos kokoonpanosta vaatinut, ei veikkoset sentään.

Olkoon kummin päin vain mutta Laten viltityksillä on haettu ja haetaan napsua pelisuorituksiin lisää nimen omaan tähän asti nähdyille Leselle ja Jullelle. Potentiaalia kun on nähtyäkin parempaan. Tyhmyyttä olisi olla vaatimatta sitä. Heidän tilastoissaan se heiltä toivottavasti löytyvä ei välttämättä näy mutta joukkueen kyllä.

Ylivoima on ihan puhtaasti erikoisroolitusten peliä. Jullen ominaisuudet ei ole YV-peliin joten hänet näkisin sieltä pois ehdottomasti. Ihan samalla tavalla kuin en ihan heti laittaisi Leseä AV:aa pelaamaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kappe näist tehhää.

On tuo Paasokin aika kassalla. Pakkikaupoille?
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Liekkö tullut Kärppien pakeilta toivomus valmennukselle, että mentäisiinkö 3.pakkiparilla. Pääsehän siinä varmasti paremmin pakit rytmiin mukaan. Näyttää olevan nyt se tilanne, että Mise puree pelkästään tuppea.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Tänään Ilveksen nimellisessä ykkösketjussa kaksi ex. Kärppää Päkkilä ja Räty. Omat koirat puree? Teemu Turunen ollut viime pelit todella yritteliäs. Vaikka tehopisteitä on paljon, niin niitä voisi olla vielä enemmän. Joko nyt kun Lese toisessa laidassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös