Tervehdys, olen uusi tällä foorumilla, ja ajattelin nyt tulla jakamaan vähän ajatuksia teidän kanssanne. Palstaa on tullut luettua jo vuosia, mutta vasta nyt olen saanut itseni rekisteröityä tänne. Kirjoittelen nyt hieman omia ajatuksiani tähän väliin.
Pitää kuitenkin muistaa, että on erittäin epätodennäköistä, että Kärpät saisi peluutettua kaikkia hyökkääjiä yhtäaikaa rosterissa. Loukkaantumisia on aina ja tulee myös olemaan, joten eiköhän sieltä peliaikaa tule riittävästi löytymään jatkossakin. Mäkilä ja Suoranta ovat toki liipaisimella ensimmäisinä, jos sinne apuja lähiaikoina saadaan.
Tämä on taivahan tosi, eli senpä vuoksi joukkueessa on oltava näitä syvyyspelaajia mukana. Viuhkolasta ei koskaan tiedä milloin loukkaantuu uudestaan, ja samoin Keränenkin on erittäin usein telakalla. Muutenkin Keränen on kyllä ollut tällä kaudella erittäin vaisu, tosin eipä tuo ole paljoa pelannutkaan.
Suoranta tosiaan on varmasti liipasimella jahka loukkaantumiset helpottavat, mutta Mäkilää en kyllä itse ulostaisi. Isokokoinen ja voimakas duunari, joka kyllä tiedostaa omat vahvuutensa ja pelaa niiden mukaan. Loistava syvyyspelaaja, joka kyllä täyttää oman tonttinsa erittäin hyvin.
Kähköstäkin täällä ovat jotkut kritisoineet, mutta itse kyllä olen pitänyt miehen otteista. Tietty hänen kohdallaan esimerkiksi maalinteon kohdalla vaivaa tuollainen epätasaisuus, eli monta peli voi mennä kiikaritehoilla mutta sitten tulee taas hieman tehokkaampi jakso. Tosin pitää muistaa, että Kähköstä ei pidä arvioida pelkästään pisteiden muodossa, sillä miehen otteisiin kuuluu paljon muutakin kuin pelkkää kliinistä pisteiden tekoa. Hyvää av-peliä, kahdensuunnan peliä ja muutenkin uhrautumista joukkueen eteen. Ylivoimalla myös arvokkaassa roolissa siellä sota-alueella, ja sieltä mies nakkaa niitä kiekkojakin maaliin ihan hyvällä tahdilla. Jos vain saa pidettyä nykyisen tason, niin 20 maalia täyttyy varmasti.
Suurimmat ongelmat ovat (ylläripylläri) ainakin omissa kirjoissani herrat Plihal ja Viuhkola. Plihal oli juuri pääsemässä hyvään rytmiin, kun aivotärähdys korjasi miehen sivuun ja homma alkoi hänen kohdallaan ikään kuin täysin alusta. Viuhkola puolestaan ei varmasti tervettä kautta enää näe, joten hänenkään varaan ei voida oikein laskea mitään. Harmi sinänsä, kun Kärpillä on kuitenkin laitahyökkääjien puolesta pullat uunissa aika hyvin, niin sitten sentteripeli on aika ohuella tasolla. Tietysti tällä hetkellä tilanne on hyvä, koska työsulun ansiosta meillä on Jussi ja Turris, mutta nämä ovat niin epävarmoja kortteja loppukauden suhteen, että hirvittää.
No anyway, tämän sekavan paatoksen jälkeen heittäisin vielä omat toiveeni kokoonpanoista. Käytän ainoastaan niitä pelaajia jotka ovat nyt saatavilla, eli loukkaantumisia en ota huomioon.
Huml-Turris-Haataja
-Tämä ketju kannattaisi pitää kasassa ihan senkin vuoksi, että Jussi poistuu pian takaisin Amerikkaan. Luultavasti tämä ketju siis nähdään jälleen pian yhdessä, joten itse hieman kummastelin sitä että se rikottiin.
Kähkönen-Jokinen-Junttila
-Ketjussa olisi selkeät roolit, eli Kähkönen isona ja vahvana pelaajana tekee likaista työtä ja tilaa J&J -kaksikolle. Jokisen tehtävä on syötellä huippupaikkoja Junttilalle, joka on kyllä näyttänyt että tarjoilun pelatessa kiekko on satavarmasti maalissa. Tälläkin kaudella sellaiseen 20 maalin kauteen on ehdottomasti mahdollisuudet, mikäli vaan tarjoilu pelaa.
Salomäki-Plihal-Komulainen
-Itse pistäisin sen Plihalin ihan suosiolla sinne omalle paikalleen sentteriksi, sillä on aika todennäköistä että hyvin pian mies löytää itsensä sieltä jälleen. Onhan mies kolmossentteriksi vähän turhan kallis, mutta minkäs teet.
Keränen/Suoranta-Kemppainen-Mäkilä
-Kemppainen ja Mäkilä täyttävät kyllä oman tonttinsa alemmissa ketjuissa, ja toisella laidalla on sitten ensisijaisesti Keränen, mutta hänen kunnostaan minulla ei ole niin tarkkaa tietoa, joten tällä hetkellä se Suoranta taitaa siellä viilettää. Ketju pelaa nolla-nollaa, eikä edes yritä tehdä mitään ihmeellisiä kikkoja. Keräsellä on toki potentiaalia maalienkin tekoon.
Näin, tässä vähän omia ajatuksia Kärppien kokoonpanosta ja yleisestikin joukkueen tekemisestä. Tuli ehkä hieman sekava viesti, mutta yrittäkää saada punaisesta langasta kiinni.