Erittäin hyvältä on todellakin lokakuussa Kärppien pelaaminen näyttänyt. Paketti on saatu kasaan ja lähes joka osa-alue toimii hyvin. Maalivahdit ovat hyvässä vireessä, viisikkopuolustus toimii, hyökkäyspelaaminen on mielikuvituksellisempaa kuin aiemmin sekä myös avauspelaaminen tuntuisi toimivan hyvin ja nyt päästään paineen alta hyvin pois. Pienenä miinuksena voisi sanoa tosin, että aika pitkälle ykkösketjun varassa ollaan menty, mutta nyt näyttäisi alkavan tulemaan tukea muiltakin pikkuhiljaa. Toki nyt nuo 3. ja 4. ketjut ovatkin olleet sellaisia, ettei tulosta kauheasti pystykään odottamaan. Varmasti tilanne paranee, kun loukkaantuneita saadaan takaisin kehiin.
Ylivoimapelaaminen on näyttänyt hyvältä ykkösketjun osalta ja tulostakin on saatu mukavasti aikaan. Tuo alivoima% on ollut heikko, mutta en minä silti näkisi, että tuo on mikään kovin iso ongelma Kärpille ollut. Ja nousussahan tuokin nyt näyttäisi olevan.
On kyllä miellyttävää katsoa sarjataulukkoa senkin takia, että Kärpät on tehnyt eniten maaleja liigassa ja päästänyt myös toiseksi vähiten. Olin jo hyvin skeptinen sen suhteen, että Aravirta saisi homman kääntymään, mutta väärässä olin. Hienoa työtä myös Aralta ja on johtanut joukkuetta mielestäni todella hyvin. Muutamina esimerkkeinä aikalisät oikeaan paikkaan, maalivahtia pois rohkeasti ja Humlin kouluttaminen.
Äkkiähän tuolla taulukossa tosin alaspäin valahtaa, mikäli tappioita alkaa tulemaan. Toivottavasti tasaisuus kuitenkin säilyy!