Kärppien peliesitykset 2012–2013

  • 419 269
  • 1 419

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehjin ja tasapainoisin 60-minuuttia vuosikausiin. Blegillä painoi ehkä eilinen KalPa-peli pohkeissa, mutta siltikin tämänpäiväinen esitys oli erinomainen ihan ensi sekunneista lähtien. Bluesin ensimmäinen laukauskin tuli vasta 4 ja puolen minuutin jälkeen. Backlundille kauden ensimmäinen 0-peli ja oliko yhtään vaikeaa torjuntaa ts. "game-saveria"? Niin tiivis oli Kärppä-viisikko edessä. Koko ottelussa vain 19 torjuntaa. Toisessa päässä Riksmanille 30 torjuntaa, joissa oli ainakin 3-4 todella huippuluokan pelastusta. Seitsemän tai kahdeksan nollakaan ei olisi ollut pelitapahtumiin nähden väärin. Junttilan kypärätemppu kruunasi illan, vaikka Hade nyt ilman pisteitä jäikin. Huml, Haataja + Turris pelasi hienon ottelun niin hyökkäys- kuin omassa päädyssäkin.

Hieno matsi ja tästä on hyvä jatkaa kohti tiistain saiPa-ottelua.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät sarjataulukossa toisena, hei. Kärppien mies piste-, maali- ja syöttöpörssin kärjessä. Milloin viimeksi, muutama vuosi vierähtänyt.. Ja vielä "puoli" joukkuetta sairastuvalla.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Hattutemppu Raksilassa - check.
Nollapeli Backlundille - check.
Ehjä 60-minuuttinen - check.

Upea voitto loistavalla esityksellä! Kärpät oli koko pelin kuskin paikalla eikä Blues meinannut saada hippaa loistavasti liikkuneesta kärppälaumasta. Tuli ihan mestaruusvuosien peliesitykset mieleen, kun katseli joukkueen pelaamista tänään. Blues saattoi olla väsynyt eilisestä ottelusta ja matkusteluista, mutta se ei vie mitään Kärpiltä pois. Kyllä on Ara saanut joukkueen huikeaan liitoon! Pelisysteemi toimii, syöttöpaikkoja on jatkuvasti tarjolla, kiekko liikkuu ja pelaajat liikkuvat. Maalipaikkoja saadaan luotua jokaisella ketjulla ja viisikkojen yhteispelaaminen on todella kovalla tasolla tällä hetkellä.

Ykkösketju pelasi jälleen mahtavan ottelun, vaikka välillä keskityttiin liikaakin hakemaan Haatajalle pinnoja. Kokonaisvaltaisesti loistava esitys, kuten Arakin totesi pelin jälkeisessä haastattelussa. Ja pakko on liittyä Demers-fan clubiin tässä vaiheessa. Onhan Jason aivan jäätävän kova pakki! Ylivoimalla ihan kuningas, vahva tasakentällisin niin omassa kuin myös hyökkäyspäässä. Demers on todellinen pelote ylivoimilla, kuten Mikke11 totesi Demersin omassa ketjussa jo aiemmin. Ja mikä parasta. Demers on saanut Ilkka Mikkolasta liigatasolle soveltuvan puolustajan, joka uskoo itseensä ja tekee oikeita ratkaisuja kaukalossa. Mikkolalle tutut sekoilut ovat nyt tipotiessään ja Mikkola pelaa erittäin vahvaa peliä tällä hetkellä. Hyvä Ilu!

Iso kiitos siitä menee pakkipari-Demersin ansioksi, kuten myös Aravirran luoman pelitavan, joka tukee pakkien pelaamista tällä hetkellä loistavasti. Kukaan kärppäpakeista ei ole omissa pulassa, vaan tuki on jatkuvasti lähellä. Syöttöpaikkoja- ja vaihtoehtoja on aina kaksi-kolme ja pakit kykenevät sen vuoksi ohittamaan karvaavat vastustajat ja nostamaan sitä kautta Kärppien hyökkäyksiä. Kärpät sai tänään luotua todella paljon rintamahyökkäyksiä juuri pakkien avaavien syöttöjen ansiosta ja tästä menee kunnia valmennusjohdolle Aravirran johdolla. Välillä hidastetaan oman maalin taakse ja kerätään joukot, mutta sitä ei tehdä jokaisessa tilanteessa, kuten kauden alkupuolella Tapparaa vastaan. Kun on paikka mennä ylöspäin, niin sitten mennään ja lujaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huikeaa on ollut pelillinen kehitys tämän syksyn aikana. Avauspeli sujuu, syötöt napsahtelevat kohdilleen, hyökkäyksiin päästään liukkaasti. Nyt kun vielä näköjään löytyy kultakypärällekin paikkaaja tarpeen tullen, näyttää todella hyvältä. Ei voi kuin ihmetellä sitä kauden avauksen ja tämän hetkisen tilanteen kontrastia. Backlundillekin tuli viimeinkin se nollapeli, tosin eipä siinä varsinaista kiekkosadetta ollut blokattavana.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Jos vaan jaksavat painaa samaan malliin, niin minun puolesta vemppaosasto voi parannella haavojaan ihan rauhassa. Ei mitään kiirettä parantua.

Tuossa on vain aika iso JOS eli toiveissa on, että vemppaosaston sekoboltsit varsinkin alkavat pikkuhiljaa saada palasia ravisteltua paikoilleen eikä Jonenkaan mukanaolo haittaisi - pitkäaikaispotilaathan eivät vielä turhia jäätä kuluta.
Meinaan - jos tuosta porukasta joku vielä putoo - ja sieltä paremmasta päästä, alkavat vitsit olla pikkuisen vähissä.
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy nyt sanoa, että vaikka olen uskonut Kärppien tällä kaudella pärjäävän kohtuullisesti, niin kyllä tämä nykyvire vaan menee yli ymmärryksen. Vaikkei tässä vaiheessa vielä kannata taulukkoa liikaa tuijotella, niin silti herranjestas ollaan jo toisena!!! Ja sairastuvalla on pelaajia kuten Eklund, Viuhkola, Donskoi, Plihal. Siis mitä helvettiä tuolle joukkueelle on tapahtunut?

Tässä on nyt muutama kausi vedetty siihen malliin, että pelit on jo valmiiksi hävitty jos on puuttunut yksikin tärkeä pelaaja. Nyt tuolla jumaliste pelaa kaiken maailman halavia ja mäkilöitä, ja millä tavalla?! Hyvin ovat keikkamiehet paikanneet parempiaan ja mikäs siinä on pelatessa kun pelitapa on kuosissa ja homma kulkee. Eikä lootassa näy selkä suorana surffailijoitakaan. Yksi hyvä esimerkki on Jason Demers, joka vetää mahtavalla asenteella koko ajan. Ei pienintäkään merkkiä jostain NHL-statuksella leijumisesta. Demers on kyllä noussut yhdeksi suosikikseni ja varmasti tulee seurattua miehen uraa jatkossa änärinkin puolella.

Väkisinkin tulee jo Nokan ajat mieleen. Silloin ei useampikaan loukkaantuminen sotkenut pakettia mihinkään ja peleissä noustiin takaa edelle torstain malliin. Kokonaispaketti on tällä hetkellä Kärpillä tuossa pelaamisessa lähes täydellinen. Ei tule pahoja virheitä, eikä myöskään pelätä niitä vaan jopa puolustajat pelaavat todella rohkeasti, mutta kuitenkin harkitusti etteivät myy itseään. Puolustuspeli toimii, hyökkäyspeli toimii, karvauspeli toimii...kaikki toimii. Nyt ollaan päästy jo nopeisiin kääntöihinkin vastustajan kiekonmenetyksistä. Loistavaa Kärpät ja kiitos!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Meinaan - jos tuosta porukasta joku vielä putoo - ja sieltä paraemmasta päästä, alkavat vitsit olla pikkuisen vähissä.

No, tietenkin näin.

Mutta nämä tämän hetken pelurit ovat tehneet nyt kaikille selväksi mikä on pelin henki. Joka jätkä taistelee paikasta auringossa. Vapaalippuja ei ole jaossa nyt kenellekkään, oli tilinauha miten pitkä tahansa.

Viesti on siis erittäin selvä, jos et pysty antamaan kaikkeasi, niin aina on heittää kehiin joku joka vetää taatusti 110% taulussa. esim. Plihalkin on äkkiä popcorn-osastossa, jos ei huvita. Tämäkin peli osoitti taas että sieltä löytyy monta kaveria ketä oikeasti kiinnostaa.

Hieno tilanne kertakaikkiaan.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Miten Riku Toivo pelasi?

Ei saanut kovin paljoa peliaikaa (6.36), mutta ne minuutit joita pelasi, oli varsin pirteä ilmestys. Yritteliäs ja liikkuva pelimies. Ihan ok peliesitys Toivolta. Otanta on tosin lyhyt, mutta kyllä Toivosta saattaa vielä liigapeluri kehittyä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Väkisinkin tulee jo Nokan ajat mieleen. Silloin ei useampikaan loukkaantuminen sotkenut pakettia mihinkään ja peleissä noustiin takaa edelle torstain malliin. Kokonaispaketti on tällä hetkellä Kärpillä tuossa pelaamisessa lähes täydellinen. Ei tule pahoja virheitä, eikä myöskään pelätä niitä vaan jopa puolustajat pelaavat todella rohkeasti, mutta kuitenkin harkitusti etteivät myy itseään. Puolustuspeli toimii, hyökkäyspeli toimii, karvauspeli toimii...kaikki toimii. Nyt ollaan päästy jo nopeisiin kääntöihinkin vastustajan kiekonmenetyksistä. Loistavaa Kärpät ja kiitos!

Komppaan tätä 100 %. Juuri mietin pelin jälkeen, että Kärppien juna ei Karien aikakaudella siitä hyytynyt vaikka joskus oli ukkoa lasaretissa enemmänkin. Haapakosken ja Alatalon aikana tulokset heikkeni pahasti, kun oli paljon loukkaantuneita. Nyt näyttää Aravirran aikana olevan hyvä meno päällä vaikka paljon ja tärkeitä pelaajia onkin sivussa. Luotto alkaa nousta koko ajan enemmän tähän hommaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mutta nämä tämän hetken pelurit ovat tehneet nyt kaikille selväksi mikä on pelin henki. Joka jätkä taistelee paikasta auringossa. Vapaalippuja ei ole jaossa nyt kenellekkään, oli tilinauha miten pitkä tahansa.
Viesti on siis erittäin selvä, jos et pysty antamaan kaikkeasi, niin aina on heittää kehiin joku joka vetää taatusti 110% taulussa. esim. Plihalkin on äkkiä popcorn-osastossa, jos ei huvita. Tämäkin peli osoitti taas että sieltä löytyy monta kaveria ketä oikeasti kiinnostaa.
Hieno tilanne kertakaikkiaan.

Lainauksessa yllä asian ydin. Itsekkin olen kritisoinut Aravirtaa tällä kaudella välillä aika raakasti mutta nyt tulee mieleen, että ehkä osittain turhaan.
Nämä viimeiset pelit ovat osoittaneet, että pelitapa on olemassa mutta kaikki pelaajat eivät ole aikaisemmin siihen sitoutuneet.Voihan olla, että Aravirta ei ole sitä saanut kaikille ns."Tähtipelaajille" myytyä mutta varmasti iso syy on myös pelaajissa.

Pitkässä juoksussa Kärpät tarvitsee Eklundia, Plihalia, Viuhkolaa, Donskoita ja ketä niitä tänäänkin puuttui. Pelkän ykkösen varaan ei voi laskea ja aina ei löydy näitä Junttiloita, jotka yllättäen ratkaisevat ottelun. Jokainen heistä on varmasti nyt nähnyt sen, millä Kärpät on vahmillaan eli sitoutumisen pelitapaan ja kaikkensa antamisen sen eteen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Mutta nämä tämän hetken pelurit ovat tehneet nyt kaikille selväksi mikä on pelin henki. Joka jätkä taistelee paikasta auringossa. Vapaalippuja ei ole jaossa nyt kenellekkään, oli tilinauha miten pitkä tahansa.

Viesti on siis erittäin selvä, jos et pysty antamaan kaikkeasi, niin aina on heittää kehiin joku joka vetää taatusti 110% taulussa. esim. Plihalkin on äkkiä popcorn-osastossa, jos ei huvita. Tämäkin peli osoitti taas että sieltä löytyy monta kaveria ketä oikeasti kiinnostaa.
...

Tässä olet kyllä harvinaisen oikeassa!

Katselin tänäänkin lähinnä huuli pyöreänä peliä, jossa kaverille ei juuri annettu mitään saumaa, ei edes siinä pahanenteisessä kolmannessa erässä. Jokainen Kärppä-pelaaja täytti hienosti oman tonttinsa, olipa se sitten kuinka pieni tai suuri tahansa.
Eniten mieltäni lämmitti varmuus omassa päässä ja kuinka avauspeli toimi Bluesin välillä agressiivisen karvauksenkin alla. Espoossa Blues vielä hallitsi pelitapahtumia juuri hyvän karvauksensa ansiosta.

Btw - joku kyseli Toivosta.
Kaveri pelasi ennakkoluulottomasti ja pääsi kahdesti lähietäisyydeltä jopa ampumaan Blues-maalia kohti, mutten tiedä, miksi tilastoissa ei niitä näy.
Jotta liigaura urkenisi, pitää saada vielä kovuutta ja kokemusta rutkasti, mutta tänään teki sen, mitä odotettiinkin.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt on ehkä hyvä hetki kysyä: ilman kynsiä ja hampaita haluan kysyä, että riittääkö Kärppien taso tällä kaudella tavoitteesen eli mitalleille? Onko tämän hetkinen kunto vain suonen vetoa vai onko joukkue oikeasti parantunut ja ennen kaikkea kehittynyt viime kaudesta riittävästi. Tästä väännettin kohtuudella kättä keväällä kun kuulimme joukkueen tulevan kokoonpanon. Itse olen edelleen sitä mieltä, että mahdollisuudet tavoitteeseen on. NHL-avut toki vääristää tilanneetta nyt, mutta siltikin olen samaa mieltä.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Btw - joku kyseli Toivosta.

Toivottavasti Toivossa on toivoa tulevaisuuden toivoksi!

Jännä kyllä että tuurajatkin ovat täyttäneet ruutunsa noin mainiosti. Esimerkiksi nuo nelosen laiturit voisivat kyllä jänskättää, mutta hienostihan se näyttää sujuvan. Nyt näyttää tosiaan hyvältä, mutta sarjataulukko on yhä tiukka ja muutaman ottelun tappioputkella voidaan romahtaa kovastikin alaspäin. Mukavampi se silti on olla taulukon kärkipäässä eikä pelätä, että kärki on karkaamassa jo sarjan alkuvaiheilla.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jokainen meistä on varmaan harrastanu jotain sen verran, että tietää joskus tekemisen tuntuvan tuskaselta ja tahmeelta, jollon keskittyminen ei ole täysin oikeissa asioissa ja välillä saatetaan turhautuneena yliyrittää tai vetää aavistuksen löysin rantein. Tämän kanssa Kärpät on paininut nyt monena kautena.

Jokisen tulo toi uskoa porukkaan ja nyt tiimi on lujittanut itseluottamustaan. Silloin yksilöillä riittää kärsivällisyyttä kun sitä tarvitaan ja vastaavasti rohkeutta tilanteen avautuessa. Uskon tämän itseluottamuksen kantavan myös sen jälkeen, kun NHL-avut ovat lähteneet. Kunhan sairastupa tyhjenee, taitaa Kärpät olla aika kova luu.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivot, Komulaiset, Suorannat, Huoviset, Korkiakosket jne aiheuttaa ainakin minulle vieläkin huimia viluväristyksiä saapuessaan kentälle. Tai no? Jotkut aiheuttavat ja jotkut eivät?

Halava - Kemppainen - Mäkilä ja varsinkin kaksi jälkimmäistä on olleet pari peliä tosi hyviä.

Sitä vain jäin miettimään, että nyt kun pelisysteemi toimii aivan helvetin hyvin, niin miten sitten, kun vempulat palaa kehiin? Mihin sijoitetaan Jari Viuhkola ja Joonas Donskoi? Oscar Eklund? (ok, ohittaa monet) Plihal ja Norman? Kumpikaan ei ole koko kaudella esittänyt mitään erityisiä ihmetekoja. Körkkö ja Keränen ovat niin vaisusti pelanneet, että mun mielestä saavat jäädäkin vempulapuolelle, jos korvaajina on illasta toiseen täysillä painavia Mäkilöitä?

Mielenkiintoisia kysymyksiä on edessä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt on ehkä hyvä hetki kysyä: ilman kynsiä ja hampaita haluan kysyä, että riittääkö Kärppien taso tällä kaudella tavoitteesen eli mitalleille? Onko tämän hetkinen kunto vain suonen vetoa vai onko joukkue oikeasti parantunut ja ennen kaikkea kehittynyt viime kaudesta riittävästi. Tästä väännettin kohtuudella kättä keväällä kun kuulimme joukkueen tulevan kokoonpanon. Itse olen edelleen sitä mieltä, että mahdollisuudet tavoitteeseen on. NHL-avut toki vääristää tilanneetta nyt, mutta siltikin olen samaa mieltä.



Oma vastaukseni kysymykseesi ilman NHL-apuja. Mestaruus ei ole realistinen, välierä ehkä se maksimi, pronssipeli aina on arvoitus kun kaksi hävinnyttä on vastakkain.

Perusteluja hieman, Eklund ei tule korvaamaan Demersiä, ei muuten kukaan muukaan SM-liigassa. Demersin poissaollessa Kärpät menettää ylivoiman moottorin ja keskimäärin yli 25 minuuttia loistavaa kahdensuunnan johtavan pakin peliä.

Hyökkäyksessä Turrisin lähdettyä sentterit on iso kysymysmerkki, siinä on meidän akilleen kantapää. Viuhkola täysi arvoitus ja Plihalin tasonnosto ja sen pitäminen pelistä toiseen, siinä suurin arvoitus.

Sitten jos NHL-työsulku ei päätykkään niin Kärpät on vahvoilla, meillä on kaksi pelaajaa jotka ovat jo oppineet SM-liigan kuviot ja kaverit ovat näyttäneet pelaavansa täydellä sydämellä Kärppien puolesta. Siihen mahdollisesti Jokinen tai mahdollisesti joku muu vastaamaan muiden kärkiseurojen hankintoihin joita varmasti tulee jos varmistuu, että NHL-kausi jää pelaamaatta, niin tie on auki taivaisiin saakka.
 

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Käyköön sitten. Kyllä minä nyt lataan myös täydet piippuun: loistavaa, minun mielestä Kärpät pelasi tänään täydellisen ottelun. En löydä huonoa sanottavaa.

Pääsin pitkästä aikaa paikan päälle Raksilaan enkä ollut uskoa silmiäni (enkä liioin korviani). Koin uskomattoman hienon jääkiekkoelämyksen. Olin itse asiassa jo unohtanut, että Raksilassa voi jotain tällaista edes kokea: joukkue pelaa upeasti ja yleisö elää mukana. Nyt kuulkaas lumipallo pyörii ja oikeaan suuntaan.

Tämä meidän ykkösketju on pitelemätön. Se pelaa juuri nyt vaistoillaan ja tuntuu kuin pelaajilla olisi silmät selässään niin hyvin kiekko kaverilta toiselle löytää. Ja sieltä selustasta pikkuhiljaa myös noustaan: Salomäki parantaa koko ajan ja Junttilan kolmas maali ilmensi itseluottamusta ja uskallusta joka alkaa olla nähtävissä koko joukkueen pelissä. Mahtavaa.

En neuvo toisia, mutta minä aion nauttia hetkestä enkä todellakaan uhraa mielihyvääni miettiäkseni että mitä tapahtuu jos NHL alkaa tai kun Viuhkola palaa jne. Se nähdään sitten aikanaan.

Ja millään tavalla riitaa haastamatta en voi olla tuntematta lievää vahingoniloa kun muistelen sitä ankaraa kritiikkiä minkä kohteeksi Aravita on jo joutunut. Olen huomannut, että ääni kellossa on muuttunut / muuttumassa. No, olet juuri niin hyvä (tai huono) mitä on viimeinen pelisi. Raadollista.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja millään tavalla riitaa haastamatta en voi olla tuntematta lievää vahingoniloa kun muistelen sitä ankaraa kritiikkiä minkä kohteeksi Aravita on jo joutunut. Olen huomannut, että ääni kellossa on muuttunut / muuttumassa. No, olet juuri niin hyvä (tai huono) mitä on viimeinen pelisi. Raadollista.

Olen minäkin arvostellut aika raakasti Aravirtaa mutta koskaan en tunne vahingoniloa ketään kohtaan joka kannattaa Kärppiä ja kirjoittelee tänne Jatkoaikaan kriittisesti tai positiivisesti, jokaisen mielipide on yhtä arvokas ja uskon, että jokainen meistä toivoo Kärpille vain kaikkea parasta. Tuskin kukaan meistä Kärppien mukana elävistä toivoo Kärppien epäonnistumista, toisaalta helpointahan on aina tulla jälkikäteen huutelemaan, että minä olin oikeassa, olisitte kuunnelleet minua.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Aravirta on saanut kritiikkiä ja vastannut selvästi huutoon. Tämä on hieno juttu!

Voihan olla että annettu kritiikki on herättänyt Arassa jopa hieman näyttämisen halua. Silloinhan voisi ajatella että siitä on ollut jopa apua, kuin jos kaikki olisivat vain hymistelleet että kyllä se siitä.

Mutta mutta, kausi on pitkä ja nyt ollaan vasta neljännes tolpalla runkosarjaa. Ja kyllä, olet juuri niin hyvä kuin viimeiset pelisi.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät on tehnyt liigassa eniten maaleja ja päästänyt toiseksi vähiten. Maaliero on kunnioitettavat +16. Ihmeen hyvin peli sujuu vaikka tärkeitä miehiä on sairastuvalla. Toivottavasti vire säilyy ensi viikon vieraskiertueella. Hyvä Kärpät!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tästä Aran saamasta kritiikistä sen verran, että kritiikkiä tulee antaa silloin, kun siihen on aihetta ja kiitosta silloin, kun taas siihen on aihetta - simple as that!
Jos joku "selvännäkijä" tiesi jo nykytilanteen alkukauden vaatimattomampien otteiden aikana, ei hän tänne kyllä kirjoittelisi vaan viettäisi aikaansa Karibialla moninkertaisena lottovoittajana.

Olen minäkin suolannut niin pelaajia kuin valmennusjohtoakin aika surutta välillä, mutta osaan minä antaa kiitostakin:

Aralle hattu päästä ja syvä kumarrus joukkueen suoritustasosta ja etenkin niistä hienoista oivalluksista näissä muutamissa viime peleissä, missä hän on kyykyttänyt kokemuksellaan ja näkemyksellään vastustajaa.

Ilulle ja Lelulle kumarrus siitä, että alkavat näyttää jo sitä tasoaan, mitä olen heiltä tottunut takavuosina näkemään. Ilun tasonnostosta suurin kiitos kyllä kuuluu liigan parhaimmalle pakille, Jason Demersille, jonka rinnalla Ilu elää uutta nuoruuttaan.

Koko Kärppä-joukkueelle syvä kumarrus siitä, että tekemisen kurinalaisuus ja nöyryys ovat antaneet mahdollisuuden voittaa joka ilta huolimatta siitä, millä porukalla milloinkin mennään ratalle.
Voin vain kuvitella, miltä jostakin Toivon Rikusta tuntuu, kun Kyle Turris kopauttaa polvisuojiin ja toteaa: "C'mon! We have to do it!"

Erityismaininta ja peukku Kalma-Komulaiselle, joka jo omalla olemuksellaan hiljensi eilisen maalinedushässäkän tullessaan siihen asenteella: "Mitä isompi mies, sen komiammin kaatuu!"
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kärppien pelivire on kyllä käsittämätön tällä hetkellä. Kaikki tuntuu onnistuvan tällä hetkellä ja pelaajilla on uskomaton flow-tila päällä. Jokainen ketju pelaa hienoa kiekkoa, taistelee ja uhrautuu kaverin puolesta. Pelihuumori on mitä parhain, pelaajat uskaltavat yrittää eivätkä pelkää epäonnistumisia. Esimerkkeinä nyt vaikka eiliseltä tilanteet, joissa Halava kikkailee yksin kolmea blues-pelaajaa hyökkäyspäässä, Huml heittelee bulgarialaisia jättösyöttöjä pitkin peliä ja Mäkiläkin toisessa kärppäesiintymisessään uskaltaa haastaa ja tehdä kiekollisia ratkaisuita sen sijaan, että pelaisi ultravarmaa peliä ja heittäisi vain kiekkoa päätyyn. Hienoa katsottavaa!

Kärpät pelaa joukkueena loistavasti tällä hetkellä ja en tiedä, mistä tämä huima vire on lähtenyt liikkeelle. Toiko Jokinen joukkueeseen ammattimaisen työnteon meiningin ja vaatimustason ja voiko tämä nykyvire tosiaan olla JJ:n ansiota? Onko Ara juottanut taikajuomaa pelaajille? Vai onko hyvä perusta ollut koko ajan olemassa pelitavallisesti, ja jostain syystä nyt vain kaikki natsaa täydellisesti kohdilleen?

Luulisi loukkaantumisten haittavan Kärppien pelaamista, mutta mitä vielä! Mitä enemmän tässä on ukkoja tippunut pelistä pois, niin sitä paremmin Kärpät on pelannut. Ihmeellinen yhtälö. Toivottavasti sairastuvalta tulee pian miehiä takaisin ja hekin haluavat näyttää samalla tavalla parastaan. Siinä alkaa nimittäin Normanilla ja Plihalilla olla tiukka paikka mahtua rosteriin, jos tällä hetkellä pelaavat pelaajat taistelevat noin hienosti. Noh, kyllähän he pelaamaan pääsevät, mutta pelaamista pitää pystyä parantamaan aiemmin nähdystä. Plihal tosin olikin hyvässä vireessä ennen tuota Peltosen taklausta, mutta Normanin pitää näyttää jotain extraa kaukalossa jatkossa.

Maajoukkuetaukoon on viisi peliä matkaa ja toivottavasti tämä vire nyt kestää sinne asti. Sitten toivoisi viimeistään saavan apuja sairastuvalta ja sitä kautta pimein aika vuodesta menisi mahdollisimman hyvin. Toivotaan ettei tämä ole mikään yksittäinen suonenveto, vaan Kärpät saisi suoritettua mahdollisimman tasaisesti hyvällä tasolla läpi kauden. 1/4 runkosarjasta on pelattu ja paljon on matkaa vielä kulkematta. Kärpät on tällä hetkellä hyvässä lyönnissä ja siitä pitää nyt kannattajana nauttia.

Sitten vielä loppukommentti kapteeni Mikkolan suusta: "Hyvä että saatiin Haatajan pisteputki poikki, niin voidaan keskittyä taas joukkuepeliin." :)
 

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tästä Aran saamasta kritiikistä sen verran, että kritiikkiä tulee antaa silloin, kun siihen on aihetta ja kiitosta silloin, kun taas siihen on aihetta - simple as that!
Jos joku "selvännäkijä" tiesi jo nykytilanteen alkukauden vaatimattomampien otteiden aikana, ei hän tänne kyllä kirjoittelisi vaan viettäisi aikaansa Karibialla moninkertaisena lottovoittajana.


Totta kait näin. Jokainen varmasti tunnistaa omalta kohdaltaan kritiikin ja tavan ja tyylin miten sen antaa. Itsekin olen sitä antanut, mutta ehkä maltillisemmin kuin joku toinen.

Nyt voi sanoa, että onneksi ainakaan Aravirta ei vietä aikaansa jossain Karibialla vaikka moni olisi ennättänyt hänet ehkä sinnekin jo toimittaa.
Kun tulos oli huonompi niin Arahan se kertoi meille näkevänsä tuloksen takaa myös hyvää. Osa porukasta vaikutti kuitenkin (jo muutaman pelin jälkeen) kovin kyllästyneeltä kuuntelemaan tätä "samaa selittelyä" joka pelin jälkeen. Tätä minä tarkoitan.

Mutta kuten sanoin riitaa haastamatta. Luulen nyt sanoneeni tästä aiheesta sen mitä halusinkin.

Toivon kovasti niin Aravirralle kuin koko kärppäjoukkueellekin, jokainen pelaaja mukaan lukien edelleen myötätuulta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös