Kärppien maalivahtitilanne

  • 604 042
  • 2 002

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään Backlund pelasi aivan loistavan ottelun. Kiekot kyllä vähän pomppi mutta otti muutaman huikean torjunnan.

Jos pystyy samalla tasolla pelaamaan kuin tänään, voi Kärpillä sittenkin tulla pitkä kevät.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tänään Backlund pelasi aivan loistavan ottelun.

Jos pystyy samalla tasolla pelaamaan kuin tänään, voi Kärpillä sittenkin tulla pitkä kevät.
Tuskin pystyy pelaamaan samalla tasolla. Tämä lausuma sen perusteella mitä olen nähnyt Backlundin esityksiä Kärpissä lähes 14 kk:n ajan. Joskus tulee huippupelejä mutta harmittavan usein Backlund ei kanna joukkuetta. Tänään kantoi mutta fakta on, että normaalilla Backlundin pelillä Ässät olisi tänään vienyt 3 pistettä. Hyvä kuitenkin näin, että nyt sattui se hyvä päivä. Se on selvää, että tuolla tasolla jatkuvasti pelatessaan Backlund olisi huippuvahvistus.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sinä et vain voi olla negailematta edes sen hyvän pelin jälkeen? Tuletko nyt sitten tiistaina taas lällättelemään jos sattuu se huonompi peli silloin? Joko ottaa eteen?
a) Kaikki viestisi, joissa siteeraat minua, eivät liity itse aiheeseen vaan ovat henkilökohtaisuuksia minua kohtaan.
b) Realismi ei ole negailua vaan realismia. Kuten amok tuossa sanoi, jopa kärppäuran paras peli Backlundilta eikä moinen pysyvä taso ole pidemmän päälle realismia.
c) En ole lällätellyt ennenkään. Sen sijaan sinä et juuri muuta teekään.

Tämä oli Backlundin Kärppäkokonaisuudessa eräs parhaita hetkiä, ilahduin suuresti hänen esityksestään, vaikka hävisin sen vuoksi vedolyönnissä elämäni toiseksi suurimman summan rahaa.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä oli varmasti Backlundille valtavan tärkeä onnistuminen. Nyt näkyi sitä Backlundia joka pystyy myös kannattelemaan joukkuetta. Kun vain äijä saa itseluottamuksen kohdilleen niin voidaan mennä pitkälle. Tiistaina nähdään oliko tämän päivän onnistunut puolustus- ja maalivahtipeli suonenveto vai onko kentällisissä nyt parempi tasapaino.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Tämän päivän peli Backlundilta oli sitä, miksi kaverille tehtiin jatkosopimus. Näitä pelejä ei ole maalivahti onnistunut Kärpissä pelaamaan sitten Bäckströmin, joten potentiaalia todellakin on olemassa. Karhunen ei vastaavanlaisiin ole pystynyt kertaakaan - toistan EI kertaakaan urallaan. Siinä syy, miksi yrittää peluuttaa Backlund huippukuntoon nyt ja unohtaa Karhunen ainakin hetkeksi..

Backlundia on vaivannut runkosarjassa aina se, että kun on tullut tauon jälkeen takaisin pelaamaan on jokaisessa niistä otteluista livahtanut vähintään se yksi helppo sisään. Kuitenkin on parantanut heti seuraavassa perättäisessä pelissä. En tiedä mistä johtuu, pääkopastako? Viime kevään Pelicans-sarjassa näimme samanlaisia otteita pois lukien se karmaiseva ottelu oulussa ja ratkaiseva ottelu Lahdessa.. Toisaalta Lasch ja kumppanit pyörittivät Kärppiä pahemmin, kuin kenties koskaan aikaisemmin on Kärppiä pudotuspeleissä pyöritetty. (Ok ehkä Jokerit ekalla liigakaudella) Tarkoitan sitä, että paremmalla joukkuepelillä Kärpät päästessään jatkoon Pelsu-sarjasta ei Backlundin musta hetki painaisi arvioissa niin paljon, kuin nykyään.

Joka tapauksessa Backlund pelaa parasta kiekkoa jälleen kevään kynnyksellä. Jännä nähä onko opittu viime keväisestä vai käykö draama taas liian rankaksi. Mielestäni ainoa oikea ratkaisu oli tehdä Baken kanssa jatkosopimus ja katsoa mihin ne rahkeet riittää... ja tässä olemme.. nyt nähdään mihin ne riittää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viime kevään Pelicans-sarjassa näimme samanlaisia otteita pois lukien se karmaiseva ottelu oulussa ja ratkaiseva ottelu Lahdessa..
Tummennus minun. Ihan oikeasti, tuo on ihan täyttä paskaa. En sano tätä tahalleni ilkeästi vaan kun linkitin joskus viime tammikuussa(?) tähän ketjuun ne viime kevään Pelicans-pelien maalit, niin niistä näkee, ettei se ollut vain yksi karmaiseva peli. Eikä varsinkaan niin, että Backlund olisi pelannut tämän päivän tasolla ne muut viisi tai kuusi peliä. Katso vaikka itse. Toki se yksi peli oli kaikista pahin mutta ei se sarja muutenkaan mennyt Backlundilta kovinkaan nappiin.

Voihan se olla, että Backlund kestää nyt paineet paremmin. Mitään en toivo, en huonoa enkä hyvää, aika näyttää kuinka käy.

Toivominen on energiarosmousta.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Tummennus minun. Ihan oikeasti, tuo on ihan täyttä paskaa. En sano tätä tahalleni ilkeästi vaan kun linkitin joskus viime tammikuussa(?) tähän ketjuun ne viime kevään Pelicans-pelien maalit, niin niistä näkee, ettei se ollut vain yksi karmaiseva peli. Eikä varsinkaan niin, että Backlund olisi pelannut tämän päivän tasolla ne muut viisi tai kuusi peliä. Katso vaikka itse. Toki se yksi peli oli kaikista pahin mutta ei se sarja muutenkaan mennyt Backlundilta kovinkaan nappiin.

Voihan se olla, että Backlund kestää nyt paineet paremmin. Mitään en toivo, en huonoa enkä hyvää, aika näyttää kuinka käy.

Toivominen on energiarosmousta.

Totta, siellä oli helppoja maaleja. En rehellisesti sanottuna ollu kattonutkaan pitkään aikaan uusintana noita maalikoosteita ennen tätä iltaa. Backlund otti kuitenkin tuhottoman paljon kaksi ykkösiä ja muita uskomattomia koppeja pitäen Kärpät peleissä mukana. Oliko sitten helpot maalit väsymystä (henk./fyys.) johtuen edellisten kausien loukkaantumisista, mutta joka tapauksessa se potentiaali, mikä kaverilla on on niin huikea, ettei tätä korttia voi olla katsomatta!

Toivominen on energiarosmousta.

Turha uskominen, kyllä. Itse uskon faktaperäisesti Backlundin tulevan tänä keväänä vitun lujaa ja monesti.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tummennus minun. Ihan oikeasti, tuo on ihan täyttä paskaa. En sano tätä tahalleni ilkeästi vaan kun linkitin joskus viime tammikuussa(?) tähän ketjuun ne viime kevään Pelicans-pelien maalit, niin niistä näkee, ettei se ollut vain yksi karmaiseva peli. Eikä varsinkaan niin, että Backlund olisi pelannut tämän päivän tasolla ne muut viisi tai kuusi peliä. Katso vaikka itse. Toki se yksi peli oli kaikista pahin mutta ei se sarja muutenkaan mennyt Backlundilta kovinkaan nappiin.

Voihan se olla, että Backlund kestää nyt paineet paremmin. Mitään en toivo, en huonoa enkä hyvää, aika näyttää kuinka käy.

Toivominen on energiarosmousta.

Kyllä nimenomaan Baclundin ansiosta viime vuonna mentiin sinne asti kuin mentiin. Ei ne kokonaisuudessaan olleet tämän päivän matsin tasoisia, mutta kuitenkin ns. voittavaa maalivahtipeliä. Lukuunottamatta viimeisen pelsumatsi loppua.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä nimenomaan Baclundin ansiosta viime vuonna mentiin sinne asti kuin mentiin. Ei ne kokonaisuudessaan olleet tämän päivän matsin tasoisia, mutta kuitenkin ns. voittavaa maalivahtipeliä. Lukuunottamatta viimeisen pelsumatsi loppua.
Ymmärrän viestisi, että todellakin uskot asian olevan noin. Muisti on ihmisen illuusio. Ei vain sinun vaan ihan yleisesti, tietenkin.

Linkki tähän ketjuun.
 

Krutov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuskin pystyy pelaamaan samalla tasolla. Tämä lausuma sen perusteella mitä olen nähnyt Backlundin esityksiä Kärpissä lähes 14 kk:n ajan.

Ainutlaatuista kannatusta Karhusen fanipoitsulta

Joskus tulee huippupelejä mutta harmittavan usein Backlund ei kanna joukkuetta.

Aika usein on kantanut. Nyt harmittaa kun Karhusen annettiin pelata lähes kaikki tammi-helmikuun kotipelit.. niistä kun olisi saatu edes yksi voitto enemmän niin sarjatilanne olisi huomattavasti edullisempi.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Totta, siellä oli helppoja maaleja. En rehellisesti sanottuna ollu kattonutkaan pitkään aikaan uusintana noita maalikoosteita ennen tätä iltaa. Backlund otti kuitenkin tuhottoman paljon kaksi ykkösiä ja muita uskomattomia koppeja pitäen Kärpät peleissä mukana. Oliko sitten helpot maalit väsymystä (henk./fyys.) johtuen edellisten kausien loukkaantumisista, mutta joka tapauksessa se potentiaali, mikä kaverilla on on niin huikea, ettei tätä korttia voi olla katsomatta!

Tästä samaa mieltä. Kyllä se oli pitkälti Backlundin ansiota että meni edes niin hyvin kuin meni. Pahimmillaan olisi ollut vielä paljon rumemmat lukemat. Harmi että kävi miten kävi mutta potentiaali on tosiaan huikea.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tästä samaa mieltä. Kyllä se oli pitkälti Backlundin ansiota että meni edes niin hyvin kuin meni.
Et siis ole katsonut noita maaleja uudelleen, tänä vuonna. Etkä varmaan katsokaan, kun luulet muistavasi oikein.

Säälipelit TPS:ää vastaan menivät hyvin, loistavasti, sen jälkeen taso heitteli liikaa.

Mutta nyt on tämä kausi. Ehkä nyt menee paremmin, ei se kovin mahdottoman vaikea tavoite ole.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eihän maalikooste kerro montako game saveria mokke on ottanut tai yleensäkin kannatellut joukkuetta.
Mutta ne kunnon mestarimaalivahdit eivät noin helppoja maaleja päästä mitä Backlund viime keväänä päästi. Ne parhaat torjuvat myös niitä gamesavereitä mutta eivät päästä tuossa määrin niitä helppoja. Siinä se ero Backlundin ja SM-liigan Top5-maalivahdin välillä onkin.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mutta ne kunnon mestarimaalivahdit eivät noin helppoja maaleja päästä mitä Backlund viime keväänä päästi. Ne parhaat torjuvat myös niitä gamesavereitä mutta eivät päästä tuossa määrin niitä helppoja. Siinä se ero Backlundin ja SM-liigan Top5-maalivahdin välillä onkin.

En ole missään vaiheessa Bäcklundia nostanut Top-5 -mokeksi, mutta olen edelleen sitä mieltä, että hänen ansiostaan mentiin niin pitkälle kuin mentiin.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et siis ole katsonut noita maaleja uudelleen, tänä vuonna. Etkä varmaan katsokaan, kun luulet muistavasi oikein.

En ottanut maaleihin kantaa vaan yleiseen esiintymiseen, Backlund piti Kärppiä useaan otteeseen pystyssä ja se että sarja oli lopulta niin tiukka kuin oli oli hänen ansiotaan. Jos olisi onnistunut vielä paremmin niin Kärpät olisi mennyt jatkoon ja jos tädillä olisi munat niin...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
se että sarja oli lopulta niin tiukka kuin oli oli hänen ansiotaan.
Äh. Katso ne maalit (oletan, että et edelleenkään katso). SM-liigan huippumaalivahdit ovat play offeissa parempia kuin Johan Backlund oli keväällä 2012 Pelicansia vastaan. Turha tästä on jankuttaa, kun et edes halua faktaa muistikuviisi.

Olen sangen vakuuttunut, että viime kaudella olisi ollut ainakin 5, noin 8, ehkä jopa 10, maalivahtia, jotka olisivat johdattaneet Kärpät jatkoon, välieriin. Backlundilla oli kyllä hetkensä, mutta vain ne.
 

Senmutsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien heikot peliotteet eivät ole missään vaiheessa tätä kautta menneet maalivahtien piikkiin. Sekä Backlund että Karhunen ovat osoittaneet olevansa liigassa aivan riittävän tason veskareita.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Äh. Katso ne maalit (oletan, että et edelleenkään katso). SM-liigan huippumaalivahdit ovat play offeissa parempia kuin Johan Backlund oli keväällä 2012 Pelicansia vastaan. Turha tästä on jankuttaa, kun et edes halua faktaa muistikuviisi.

Olen sangen vakuuttunut, että viime kaudella olisi ollut ainakin 5, noin 8, ehkä jopa 10, maalivahtia, jotka olisivat johdattaneet Kärpät jatkoon, välieriin. Backlundilla oli kyllä hetkensä, mutta vain ne.

Höpöhöpö. Turhaa ja arvotonta spekulointia. Maalissa Pelicansia vastaan pelasi Backlund ja esitti upeita torjuntoja, mutta osoitti myös heikkoutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös