Kärpät mediassa

  • 1 453 498
  • 5 137

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Nyt löi kyllä Ilveksen lehdistövastaava sitä kuuluisaa isoa kovaa heti tilaisuuden kärkeen. Oli Latekin vähän sen näköinen, että minkäs Kummelin piinapenkkiin sitä tulikaan jouduttua.

Ei ole todellista :D En myöskään halua suolata kaveria liikaa, mutta tämähän oli kuin suoraan kummeli sketsistä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Juuri näin. Todellakin!

Todellakin juuri näin!

Loppuun sitten Myrrän kanssa keskustellessa, tuli aika monta kertaa selväksi että Ilves on menossa keskiviikkona Mikkeliin kohtamaan Jukurit.

"Ja ei muuta kuin keskiviikkona sitten Pelicansin kimppuun!"
 
Viimeksi muokattu:

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Tästä Ilveksen lehdistövastaavan/kuuluttajan/somemajurin (mikä lie) toilailuista tuli mieleen, että Kärpillähän on kanssa ollut siellä kaikenlaista ukkoa ja akkaa hoitamassa näitä tilaisuuksia yms. muita someja. Mutta Kärpillähän olisi kuitenkin omassa organisaatiossa ihan pätevä mies hoitamaan näitä. Kaverin nimi taitaa olla Ilkka Pirttikoski, jos en väärin muista. Erittäin ammattimainen kaveri, kun on saanut hoitaa noita lehdistötilaisuuksia, someja yms. Erittäin sanavalmis, kielitaitoinen, luonnollinen, rento, sosiaaliset taidot hyvällä tasolla ja osaa esittää hyviä jatkokysymyksiä, eikä tyydy vain perus "kerro pelistä" kysymyksiin. Siksi ihmetyttääkin, miksi tämä Ilkka ei hoida Kärppien kaikkea sometuotantoa. Siellä on välillä ollut tämä yksi nainen hoitamassa näitä ja oliko viime vai toissa kauden keväällä sinne oli palkattu joku Oulun pään MTV:n toimittaja, joka oli kyllä aivan järkyttävä tonttu, anteeksi nyt vaan. Oli ihan pihalla ja tuntui, että spekuloi aina ihan omiaan.

Kaikkein huikein sainaus oli kuitenkin Antti Ylönen hoitamaan lehdistötilaisuuksia. Siis voi luoja! Oli Upi kyllä niin ulkona mukavuusalueeltaan, että kävi jopa kaveria vähän sääliksi. Oli niin kankea, luonnoton, robottimainen ja vaivaantunut suolapatsas, että kukahan Kärppä-toimistolla oli ollut oikeasti sitä mieltä, että "tää on hyvä idea ottaa Upi tähän!". Onneks ei ole enää Upi ollut pitkään aikaan noissa. Ei ois kestäny katsoa enää yhtään enempää. Ei ollut Upilla oikein mitää sosiaalisia tai muitakaan vaadittavia taitoja tuohon hommaan, mutta silti Kärpät päätti "kiusata" Upia laittamalla kaverin tuohon. Eihän tuo tosissaan voinut olla Upin oma idea tai haave päästä tuohon?

En ymmärrä, että kun Kärpilläkin on noin ammattitaitoinen kaveri omassa organisaatiossa, niin miksi sitä ei hyötykäytetä parhaalla mahdollisella tavalla? Tämä Ilkka on myös äkkiseltään katsottuna LinkedIn profiilin mukaan opiskellut ihan yliopisto tasolla viestintää, mutta Kärpät päättääkin maksaa palkkaa jollekin puuhapettereille ja tontuille. Okei, ehkä kaveri on "pikkaisen" ylikoulutettu tuohon nykyiseen hommaansa Kärppien somemajurina, mutta ainakin on ammattitaitoa ja kompetenssia hoitaa asioita ja kerrankin Kärppienkin organisaatiossa on toimistotasolla oikeasti hommaan kouluttautunut pätevä henkilö. Antakaa mielummin tuolle kaverille sitten palkankorotus, sen sijaan, että palkkaatte sinne jotain ammattitaidottomia tonttuja, kun omasta organisaatiosta kuitenkin löytyy noinkin up-to-date oleva somevastaava.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aamun Kalevassa Aho pohtii mahdollisuutta vahvistaa joukkuetta ennen siirtorajaa. Jutussa mainitaan Mikael Ruohomaa, mutta tietenkään hänen suhteen Aho ei halunnut kommentoida mitään. Toivotaan kuitenkin....
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aamun Kalevassa Aho pohtii mahdollisuutta vahvistaa joukkuetta ennen siirtorajaa. Jutussa mainitaan Mikael Ruohomaa, mutta tietenkään hänen suhteen Aho ei halunnut kommentoida mitään. Toivotaan kuitenkin....

Nettiversiossa olevan otsikon perusteellakin voi jo päätellä, että vahvistusta on tulossa. "Pelaajan pitäisi olla selkeä vahvistus ja sopia sapluunaamme." Ahon suusta tuo tarkoittanee sitä, että aktiivinen haku on päällä.

Jos joku on tilaaja, niin voisi hieman aukaista tuota juttua enemmänkin.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Nettiversiossa olevan otsikon perusteellakin voi jo päätellä, että vahvistusta on tulossa. "Pelaajan pitäisi olla selkeä vahvistus ja sopia sapluunaamme." Ahon suusta tuo tarkoittanee sitä, että aktiivinen haku on päällä.

Jos joku on tilaaja, niin voisi hieman aukaista tuota juttua enemmänkin.

Taisi olla mainittu, että seurataan, mutta keneenkään ei olla oltu vielä yhteydessä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aamun Kalevassa Aho pohtii mahdollisuutta vahvistaa joukkuetta ennen siirtorajaa. Jutussa mainitaan Mikael Ruohomaa, mutta tietenkään hänen suhteen Aho ei halunnut kommentoida mitään. Toivotaan kuitenkin....

Se on aika vänkää, että liigaseurat valittavat kurimusta ja vaativat tukirahaa, muuten koittaa konkurssi.
Silti samaan aikaan ostellaan vahvistuksia. Ei tämä nyt kuitenkaan ole pelkästään kärppien juttu,
yleensä ottaen seurat käyttäytyvät noin. Eikös kärpätkin myyneet kiinteistöjäkin tässä että pysyvät hengissä ?
Joku nyt ei tässä natsaa...:?)
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Se on aika vänkää, että liigaseurat valittavat kurimusta ja vaativat tukirahaa, muuten koittaa konkurssi.
Silti samaan aikaan ostellaan vahvistuksia. Ei tämä nyt kuitenkaan ole pelkästään kärppien juttu,
yleensä ottaen seurat käyttäytyvät noin. Eikös kärpätkin myyneet kiinteistöjäkin tässä että pysyvät hengissä ?
Joku nyt ei tässä natsaa...:?)

Muista seuroista en tiedä, mutta ei Kärpillä rahasta tunnu olevan pulaa. Pelkästään kun ottelutapahtumaa katsoo, niin eihän siellä ole yritystäkään tehdä ylimääräistä taskurahaa. Ei paljon mainoslakanoita näy katsomoissa, kuten muilla paikkakunnilla. Eikä kyllä oikein mitään muutakaan.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Se on aika vänkää, että liigaseurat valittavat kurimusta ja vaativat tukirahaa, muuten koittaa konkurssi.
Silti samaan aikaan ostellaan vahvistuksia. Ei tämä nyt kuitenkaan ole pelkästään kärppien juttu,
yleensä ottaen seurat käyttäytyvät noin. Eikös kärpätkin myyneet kiinteistöjäkin tässä että pysyvät hengissä ?
Joku nyt ei tässä natsaa...:?)
Ässien kehitysjohtaja Tommi Kerttulahan tästä taannoin avautui IS:lle. Kritisoi mm. sitä, että ei usko, että tuollainen konkurssiaalto (mitä MTV uutisoi, että 5 vai 6 seuraa uhkaa mennä nurin), on oikeasti tuloillaan, vaan kyllä tämä on ihan puhdasta peliä saada rahaa omaan taskuun, kunkin seuran toimesta. Kritisoi myös Liigan viestintää ja sitä miten Liigan puheenjohtaja Hiltunen on yksin alkanut ruinaamaan rahaa ja "uhkailemaan", että kautta ei pelata loppuun, jos ei rahaa heru etc.

Kerttula myös totesi, että jos sitä rahaa olisi haluttu, olisi päätäjiä pitänyt lobata yhdessä: Leijonat, Jääkiekkoliitto, SM-liiga, Mestis, naisjääkiekko, juniorijääkiekko ja Pelaajayhdistys kaikki yhdessä. Ja tästä sitten alkoi itkuvirsi, kun taisi olla mm. HPK:n toimari Antti Toivanen(?), joka itki, että kun Kerttula ei tiedä mistään mitään ja ei tässä kukaan mitään liioittele jne. jne. *vuodatusta. Erittäin kova ja väkevä puheenvuoro Kerttulalta. Väitänpä, että Kerttula on se, joka tässä on hajulla.

 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärppien päävalmentaja Mikko Manner haastattelussa illan pitkässä tulosruudussa kymppiuutisten jälkeen. MTV3.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässäpä vielä sellasta mietin, että miksei Oulussa (eikä tosin monessa muussakaan paikassa) kysellä lehdistötilaisuuksissa median kysymyksiä. Esim Kouvolassa aika usein esitetään median (Kouvolan Sanomien) kysymyksiä valmentajille. Esim Kalevakin voisi haastattelijan välityksellä esittää yksilöidympiä kysymyksiä valmentajille. Vaikkapa kotijoukkueen valkulle löytyisi paljonkin kysymyksiä vaikkapa siitä että miksei yv toimi ja mitä aiotte sen suhteen tehdä? Tosin vastaus jargonitkin olisi toki sitä yhtä ja samaa, mutta olisipa lehdistötilaisuudet edes hieman monipuolisempia, ehkä?
 

Henkka40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut
Kärppien some on ehkä suurinta kuraa koko liigassa. Nyt mainostivat instagramissa, että kysy valmennukselta. No julkaisivat yhden Lasse Kukkosen inside kysymyksen ja siihen vastauksen. Sen jälkeen ei sitten yhtään mitään. En tiedä ketkä sinne kysymyksiä laittaa, mutta ihan varmasti olisi ollut vähän enemmän kysymyksiä tarjolla. Käsittämätöntä, että heillä on työkalu jolla tavoittaa käytännössä ilmaiseksi ison määrän omia kannattajia niin mitä Kärpät tekee. Käyttää sitä oman porukan inside juttujen kierrättämiseen. Harmittaa, että noihin suhtaudutaan niin ylimielisesti, kun samaan aikaan Ilves tekee ammattitaidolla hyvää materiaalia.

Pakko palata aiheeseen kun tänään instagramin puolella ovat vastailemassa Jaakko Niskala ja Tuukka Tieksola.

Kysymykset:
- Millä matkustatte Tampereelle
- Paljonko nousee penkistä
- Osaako Niskala laukoa muualle kuin kilvelle
- Erkkarin väri ja maila
- Kenellä on kuivimmat jutut ja kuka on kopin DJ
- Millon vedätte juhismaiset nilkkateipit

Se oli siinä. Ei tuolta fanina saa oikein mitään irti. Itekin oon muutaman kerran laittanu tuonne ns. vaativamman kysymyksen ja ei mitään. Kyllä mää ymmärrän ettei kaikkiin voi vastata, mutta tuo otanta on vaan niin köykäinen.

Kuinkahan kova sensuuri siellä on, että mihin kysymyksiin saa pojat vastata.
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakko palata aiheeseen kun tänään instagramin puolella ovat vastailemassa Jaakko Niskala ja Tuukka Tieksola.

Kysymykset:
- Millä matkustatte Tampereelle
- Paljonko nousee penkistä
- Osaako Niskala laukoa muualle kuin kilvelle
- Erkkarin väri ja maila
- Kenellä on kuivimmat jutut ja kuka on kopin DJ
- Millon vedätte juhismaiset nilkkateipit

Se oli siinä. Ei tuolta fanina saa oikein mitään irti. Itekin oon muutaman kerran laittanu tuonne ns. vaativamman kysymyksen ja ei mitään. Kyllä mää ymmärrän ettei kaikkiin voi vastata, mutta tuo otanta on vaan niin köykäinen.

Kuinkahan kova sensuuri siellä on, että mihin kysymyksiin saa pojat vastata.

Tässähän ei ole ikävä kyllä mitään yllättävää, sillä Kärppien somesisältö, viestintä ja markkinointi ovat edelleen siellä 2000-luvun alkupuolen tasolla niin kuin ottelutapahtumakin.

On todella vanhanaikaista ajattelua, että tuollaiset hassunhauskat kysymykset riittävät faneille, näitähän riitti ennen vaikkapa joukkeiden vuosikirjoissa tai -lehtisissä, joissa esiteltiin tiimiä. Nykypäivän vaatimuksiin nähden ei edes naurata tämä puuhastelu.

Käsittääkseni Kärpilläkin on joku tyyppi ihan työkseen tekemässä tuota viestintää ja markkinointia? Kukahan sitä lie tekee? Joka tapauksessa, luvattoman heikolla suorituksella sielläkin vedetään palkkaa. Lapsenaskelin edetään ja jatkuvasti jälkijunassa.

Kärppien faniviestinnän ainoata säännöllisyyttä edustuvat erilaiset Kärppien sivuilla julkaistavat artikkelit ja otteluennakot sekä -raportit. Näistä jokainen on samalla sapluunalla kirjoitettu, ne ovat puuduttavia ja niiden uutisarvo on nolla. Näin viestintäalan ammattilaisena pakko myös todeta, että hyvinkin harrastelijatason tekstiä siellä tuotetaan, eli jopa sillä saralla kaivattaisiin sparrausta. Puhumattakaan siitä, ettei tekstisisältö ole enää vuosikausiin ollut se, jolla faneja pitäisi tavoitella. Mitään facebook-päivityksiä en laske kyllä kovin kummoiseksi viestinnäksi.

Huvittavintahan on, ettei tämä edes ole ydinfysiikkaa näinä aikoina, kun jopa kymmenvuotiaat saattavat pyörittää mediabisnestä youtubeineen, tiktokkeineen ja snapchatteineen. Helpolla saisivat päivitystä hommaan:

- aktiivinen youtube-sisältö, viikottainen video esimerkiksi treeneistä, oheistoiminnasta, ottelutapahtumasta, fanihaastatteluja - pelkkä ennakkohaastattelu ei ole tarpeellista sisältöä kuin ajottain, koska samat jargonit tulevat vaikkapa CMoren lähetyksissä.

- aktiivinen somesisältö:
- snapchat ja tiktok haltuun nuoremman väen saavuttamiseksi
- Instagramin ja Facebookin osalta pitäisi laatia strategia, jonka mukaan edetä - surkuhupaisuudesta hyvä esimerkki on, olikohan toissa viikolta, kun someukko teki erätaukopäivitystä ja oli kirjoittanut jopa tilanteen päin persettä. Luulisi, että opittaisiin jotain, kun jo se FB:n keski-ikäinen väki huuteli kommenteissa, että mitä vittua nyt taas.
- livelähetyksiä, joissa oikeasti sisältöä - ehkä voisi kysyä faneilta, mitä haluttaisiin nähdä?
- jos halutaan artikkeleita, hankittaisiin sellaisia oikeasti hyviltä kirjoittajilta ja koulutettaisiin nykyistä sometiimiä

Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Someukko, jos luet tätä, niin ole hyvä ilmaisesta kritiikistä ja neuvoista. Voin tulla vaikka itse kouluttamaan teitä, jos ei muuten onnistu parantaa tasoa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä en mene takuuseen, mutta olen kuullut että Kärppien somekanavia hoitaisi urheilutoimenjohtajamme toinen poika. Selittäisi kyllä vaatimustason puutteen sielläkin osastolla. Täysin varma en kuitenkaan tästä ole.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä en mene takuuseen, mutta olen kuullut että Kärppien somekanavia hoitaisi urheilutoimenjohtajamme toinen poika. Selittäisi kyllä vaatimustason puutteen sielläkin osastolla. Täysin varma en kuitenkaan tästä ole.
Tämä toinen poika hoiti näitä muistaakseni Aravirran/Marjamäen aikoihin. Itse olen siinä käsityksessä, että somekanavia hoitaa tällä hetkellä naispuolinen henkilö.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pikkuisen on iikka ja Riikka vaikeassa välikädessä, kun toimistolla puhutaan vielä atk:sta ja www:sta. Yritä siinä sitten päivittää viestintää vuoteen 2021, kun toiset ovat vasta ottaneet Facebookin haltuun ja luulevat olevansa ajan hermoilla. Se ei kuitenkaan riitä syyksi, että miksi Kärpät elää vielä kivikaudella tässäkin suhteessa. Ehkäpä se Arposen Sepon "Säästetty euro, on ansaittu euro" -perintö elää vähän turhankin tiukassa pikkupeto-organisaatiossa?
Tästä en mene takuuseen, mutta olen kuullut että Kärppien somekanavia hoitaisi urheilutoimenjohtajamme toinen poika. Selittäisi kyllä vaatimustason puutteen sielläkin osastolla. Täysin varma en kuitenkaan tästä ole.
Pelireissuilla ja kaukalon laidalla heiluu ainakin Iikka Pirttikoski ja edustustiloissa Riikka Airio. Molemmat taitavat päivittää omalta osaltaan somekanavia?
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pikkuisen on iikka ja Riikka vaikeassa välikädessä, kun toimistolla puhutaan vielä atk:sta ja www:sta. Yritä siinä sitten päivittää viestintää vuoteen 2021, kun toiset ovat vasta ottaneet Facebookin haltuun ja luulevat olevansa ajan hermoilla. Se ei kuitenkaan riitä syyksi, että miksi Kärpät elää vielä kivikaudella tässäkin suhteessa. Ehkäpä se Arposen Sepon "Säästetty euro, on ansaittu euro" -perintö elää vähän turhankin tiukassa pikkupeto-organisaatiossa?

Pelireissuilla ja kaukalon laidalla heiluu ainakin Iikka Pirttikoski ja edustustiloissa Riikka Airio. Molemmat taitavat päivittää omalta osaltaan somekanavia?

Somesisällön osalta tyydytään tuttuun ja turvalliseen eli tunkkaiseen ja turhaan, ihan niin kuin vaikka ottelutapahtumassa. Metsää ei nähdä puilta jne eikä osata innovoida tai ajatella luovasti. Toimistolla on varmasti osasyynsä tähän, mutta jos näille mainituille tyypeille maksetaan viestinnästä, niin silloin pitäisi myös katsoa vähän peiliin. Hyvin harvassa ovat oikeasti kiinnostavat somesisällöt Kärppien medioista.

Verratkaapa esimerkiksi Kärppien youtube-kanavan sisältöä muihin liigaseuroihin. Meidän sisältö on pelkkiä otteluennakko- tai jälkihaastatteluja, miinus jouluvideot (jotka olivat jostain syystä superlyhyitä). UROS Battle-videot olivat ideatasolla kelvollisia, "tein itse ja säästin"-toteutus ei sitten niinkään. Sitten on vaikka SaiPa, joka on tehnyt kerrassaan loistavia SaiPan Matkassa-videoita, Elinan Aitiopaikka-haastatteluja, maalikoosteita ja otteluhaastatteluja. Tahti ei ehkä heillä huimaa päätä, mutta variaatioita ja ennen kaikkea yritystä on resursseihin nähden huomattavan paljon enemmän.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Helppoa olisi ottaa esimerkkiä vaikka viereisellä kentällä pelaavasta Liposta. Siellä ei ehkä graafinen puoli ole parhaasta päästä, mutta sisältöä tulee hyvällä tahdilla vaikka kauden alkamiseen on kuukausia aikaa. Instagram kiertää pelaajalta toiselle ja pelaajat oikeasti ottavat sen somen omakseen päivän ajaksi. Lisäksi Jimi Heikkinen tuottaa materiaalia omalla tilillään.

Some ei ole helppo alusta, koska helposti sanomisiin puututaan kärkkäästi, mutta onhan se Kärpiltä ylimielistä jättää tuo markkinointikanava käyttämättä.
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Helppoa olisi ottaa esimerkkiä vaikka viereisellä kentällä pelaavasta Liposta. Siellä ei ehkä graafinen puoli ole parhaasta päästä, mutta sisältöä tulee hyvällä tahdilla vaikka kauden alkamiseen on kuukausia aikaa. Instagram kiertää pelaajalta toiselle ja pelaajat oikeasti ottavat sen somen omakseen päivän ajaksi. Lisäksi Jimi Heikkinen tuottaa materiaalia omalla tilillään.

Some ei ole helppo alusta, koska helposti sanomisiin puututaan kärkkäästi, mutta onhan se Kärpiltä ylimielistä jättää tuo markkinointikanava käyttämättä.

Lippo tosiaan hyvä esimerkki. Seurat, joilla ei ole edes rahallisia resursseja tällaiseen, tekevät paljon parempaa sisältöä.

Käsittämättömintä minusta on se, että tällaisena aikana kun fanit eivät pääse edes hallille näkemään ja tapaamaan joukkuetta, Kärpät ei ole petrannut viestinnässä, vaikka nyt jos koskaan olisi tarve. Ihan kuin kannattajat olisi unohdettu täysin, kun halliinkaan ei pääse. Somesisältö on jatkunut entisellään niin kuin elettäisiin vielä viime kautta ennen koronaa. Ainoa valonpilkahdus joukkueen puolelta on, että konkarit käyvät kotimatsien jälkeen kiittämässä tyhjää fanipäätyä.

Korona-aikana kannattajaviestinnän ja -sisällön merkityksen olisi pitänyt kirkastua. On olemassa ihan oikeasti myös vaara, etteivät satunnaiskävijät löydä enää tietään hallille tämän poikkeustilan jälkeen, kun on löydetty muuta ajanvietettä tai sitten tv-lähetys edullisella hinnalla. Siksi panoksia pitäisi korottaa ihan huolella siinä, että muistutetaan Kärppien olemassaolosta hyvällä, laadukkaalla somesisällöllä.
 
Aravirran - Marjamäen ensimmäisen kauden aikana Kärppien viestinnästä vastasi (itse itseään kreditoimatta, koska teki myös töitä toiselle maamme iltapäivälehdistä) Ari Stenius sillä panoksella, minkä päivätöiden ohella ehti. Rinnalleen hän sai nykyaikaisesta viestinnästä jotain tietävän naisihmisen, joka savustettiin kuitenkin ulos yhden kauden jälkeen. Marjamäen ensimmäisellä kaudella utj:n toinen poika oli viestintäapuna, eli tuolloin Kärppien viestinnästä vastasi muutaman tunnin viikkoresurssilla Stenius ja puolikkaan työajalla utj:n poika.

Marjamäen viimeiseen kauteen mentäessä Kärpät päätti "järkeistää" viestintäänsä potkimalla muut pois ja jättämällä yhden viestintätyöntekijän laittamaan hommat kuntoon. Tämä yksittäinen työntekijä toki Junnon tyylin tuntien palkattiin osa-aikaisena, ja siinä ajassa viestintäihmisen piti hoitaa kaukalonlaitaviestintä, video- ja tekstimuotoiset ennakot, verkkosivujen ja some-kanavien ylläpito, yritysviestintä, ottelutapahtumien aikana syntyvä ad hoc -viestintä jne. Sama meininki jatkui myös Suikkasen kaudella, tosin silloin puolikkaita työntekijöitä oli kaksi.

Mamban ensimmäisellä kaudelle tultaessa tuo Marjamäen-Suikkasen aikakauden työntekijä sai lähteä ja Kärpät jatkoi jälleen yhdellä viestintäihmisellä, tällä kertaa Pirttikoskella, josta myös tehtiin kokopäiväinen viestintäpäällikkö. Jossain vaiheessa hän on saanut Airion rinnalleen tueksi, eli ilmeisesti tällä hetkellä Kärppien viestintätiimi koostuu joko kahdesta kokopäiväisestä tai yhdestä kokopäiväisestä ja yhdestä puolikkaasta.

Aiemmassa viestissä puhuttiin paineesta, jossa Kärppien viestintätiimi on, ja täytyy sanoa, että ei todellakaan nykyistä kaksikkoa kateeksi käy. Viestintä on Oulussa nähty aina välttämättömänä pahana, johon laitetaan pelimerkkejä kiinni niin vähän kuin mahdollista. Viestinnän isot linjat sanellaan myös Urheilukadun päätytoimistosta, vaikka minkäänlaista kompetenssia asiaan ei olisi. Viestinnässä myös tärkeintä on pitää sponsorit ja yrityskumppanit tyytyväisinä erilaisilla hampurilaismainoksilla tai Uros-videoilla, tavallisille seuraajille tuotetaan sitten sitä jauhelihaa siinä ohessa, minkä työajalta ehtii. Enkä epäile siis yhtään, etteikö viestintätiimillä olisi halu tehdä nimenomaan faneille parempaa sisältöä, mutta viestintä on resursseja, ja resurssit ovat Kärpissä todellakin rajalliset - ainakin mitä viestintään tulee. Pikkutakeissa viilettävien toistaitoisten kärppälegendojen palkkaamiseen käytettävä kassa sen sijaan on perinteisesti ollut aina pohjaton.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olenpa aiemminkin asiasta täällä ottanut kantaa, mutta nostan sen taas pöydälle. Eli lehdistötilaisuudet. En tiedä kuinka moni tämän palstan kävijöistä seuraa noita liigan maalikoosteita/lehdistötilaisuuksia, mutta itse ainakin. Eilisen TPS ottelun lehdistötilaisuus oli mielestäni hyvä esimerkki, ettei sen tarvitse olla sitä samaa tyyliin "onnittelut , kiitos ja tsemppiä jatkoon" ja ehkä pieni kommetti itse pelistä.

Eilisen pelin jälkeen odotin suurella mielenkiinnolla Mikkolan kommentteja ja täytyy sanoa, että hyvin Late sen selvitti vaikka myönsikin, että pelinaikana tunteet oli pinnalla. Ja median (jatkoajan) esittämä kysymys avasi taas hieman enemmän asioita, kun valmentaja itse pääsi kommentoimaan. Tykkäsin.

Eli... jos joku Kärppien organisaatiosta lukee tämän, tai mieluusti vaikkapa ne lehdistötilaisuuden vetäjät itse, niin panostakaa hieman laatuun ja ottakaa lehdistön kysymyksiä tai ainakin edes yksi jos niitä on (huom Kaleva??!! ) Ei niiden tarvitse mitään 7-8 minuuttia kestää, mutta aika usein Oulun tilaisuudet on noin 2 minuutin klippi.

Alla ko tilaisuus Sm-liigan sivuilta

 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Olenpa aiemminkin asiasta täällä ottanut kantaa, mutta nostan sen taas pöydälle. Eli lehdistötilaisuudet. En tiedä kuinka moni tämän palstan kävijöistä seuraa noita liigan maalikoosteita/lehdistötilaisuuksia, mutta itse ainakin. Eilisen TPS ottelun lehdistötilaisuus oli mielestäni hyvä esimerkki, ettei sen tarvitse olla sitä samaa tyyliin "onnittelut , kiitos ja tsemppiä jatkoon" ja ehkä pieni kommetti itse pelistä.

Eilisen pelin jälkeen odotin suurella mielenkiinnolla Mikkolan kommentteja ja täytyy sanoa, että hyvin Late sen selvitti vaikka myönsikin, että pelinaikana tunteet oli pinnalla. Ja median (jatkoajan) esittämä kysymys avasi taas hieman enemmän asioita, kun valmentaja itse pääsi kommentoimaan. Tykkäsin.

Eli... jos joku Kärppien organisaatiosta lukee tämän, tai mieluusti vaikkapa ne lehdistötilaisuuden vetäjät itse, niin panostakaa hieman laatuun ja ottakaa lehdistön kysymyksiä tai ainakin edes yksi jos niitä on (huom Kaleva??!! ) Ei niiden tarvitse mitään 7-8 minuuttia kestää, mutta aika usein Oulun tilaisuudet on noin 2 minuutin klippi.

Alla ko tilaisuus Sm-liigan sivuilta


Tykkäsin myös tuosta jatkoajan kysymyksestä joka oli sopivalla tavalla haastava, mutta ei liian provosoiva. Samaa mieltä myös siittä että nuo itse haastattelijoiden esittämät jargonit raksilassa on sellaista diipadaapaa että ne voisi melkein jättää väliin ja siirtyä suoraan lehdistökysymyksiin.

Jos parempaa kuin että "mietteet illan ottelusta" ei löydy, on parempi olla vaikka mielummin hiljaa, koska se ei tuo mitään lisäarvoa lehdistötilaisuuksiin, ainoastaan tuhlaa muiden aikaa koska katsojat juuri näkivät ottelun, he eivät tarvitse mitään rundownia omalta tai vastustajan koutsilta pelin kulusta, siinä ei tule mikään muu uusi aspekti esille kuin se mitä itse valmentajat olivat mieltä pelin kulusta, sen valmentajat todennäköisesti muutenkin sisällyttäisivät kiperimpiin kysymyksiin ennen varsinaista vastausta.

Ihan hyvällä asialla on @Pedon kynnet tässä, ja on suotavaa nostaa tätä asiaa esiin koska nuo lehdistötilaisuudet voisivat olla paljon parempia pienellä satsauksella. Nyt se on vain sellaista rutiininomaista paskaa joka vaan hoidetaan pois alta ennenkuin vastustaja poistuu raksilasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös