Kärpät mediassa

  • 1 436 703
  • 5 108
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Kärppänä paikalla

On tainnut nyt joku muukin kuin Vuorinen laittaa sen puukon väärinpäin ennen istumista. Edes video ei riittänyt ohjeeksi. Ensi kerralla tukiopetusta ihan kädestä pitäen?
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo videohan oli ihan saatanan hauska :D.

Hakkaa esim. Jope Ruonansuun jutut viimeisten 15 vuoden ajalta ihan sukkana.

Toivottavasti jatkuisi jossain muodossa vaikka Vuoriselta piilossa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Erityisenä toiveenani on, että seuraavassa videossa vittuillaan eli tehdään huumoria mielensäpahoittaja Vuorisesta. Asetelma on nyt niin herkullinen, että tuohan on ihan suorastaan pakko tehdä.

Tänään näkyi olevan hallin edessä ennen peliä kuvaukset käynnissä.

Eipä tuo videon ensimmäisen osa minua naurattanut mutta jos joku tykkää, niin siitä vaan videoimaan.
 

IceTool

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs ja Marlies
Pakko oli tulla kirjoittamaan kyseisestä videosta, mistä on edellisissä viesteissä jo jonkin verran mainittu.

Todella junttia läppää, mutta mielestäni kyllä ihan hauskaa. Nämä "V*tun hurrihomot!" tai "V*tun homot!" alkaa olla jo aika noloa ja junttia, mutta saivat kyllä nauramaan mut tosi hyvin. IFK-faneja tuskin kauheasti nuo läpät naurattaa ehkä enemmänkin huvittaa. Muuten video oli kyllä hauska ja samanlaisia videoita olisi kiva nähdä myös jatkossakin. Jatkossa kuitenkin voisivat vähän miettiä, mitä läppää heittävät.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Joo melko tosikkoa touhua videosta niuhottaminen. Samalla pitäs pistää suurin osa Kummeleista telakalle... varsinki ne World at flames sketsit ruotsalaisista urheilija nuorukaisista toisen maailmansodan aikana.
Noh. Ehkä uudet jaksot tulevaisuudessa kannattaa jakaa Facebookin puolella, tai stten vetää enemmän HMV tyylillä, jolloin niistä lähtee loppukin potku pois. Ite sallisin reilusti ronskimman huumorinkin...
Nostaakohan muuten Aito Kovalainen oikeusjutun nimensä lokaamisesta tällaisessa 'koodinvastaisessa' videossa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaaha, vai tuo se Kärppien mystinen video sitten olikin. Enpä olisi edes nähnyt sitä, jos J-P "minusta tulee isona Gary Bettman" Vuorinen ei olisi asiasta vihjaissut. Näin se internet toimii. Tosin, eiköhän Kärppätoimistolla jälleen tukahduteta tunteet, kun setä komentaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Joo melko tosikkoa touhua videosta niuhottaminen. Samalla pitäs pistää suurin osa Kummeleista telakalle... varsinki ne World at flames sketsit ruotsalaisista urheilija nuorukaisista toisen maailmansodan aikana.

Minkä kiekkoseuran mainoksissa Kummeli on ruotsalaisia urheilijanuorukaisia irvaillut?

Hauska video, mutta sinällään täysin ymmärrettävä reaktio. Perheille suunnatussa liigassa huumori on herkempää.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Minkä kiekkoseuran mainoksissa Kummeli on ruotsalaisia urheilijanuorukaisia irvaillut?

Hauska video, mutta sinällään täysin ymmärrettävä reaktio. Perheille suunnatussa liigassa huumori on herkempää.

Nyt lähetään itse aiheesta aika kauas, mutta aika kaukaa haettua, että kyseinen video olisi Kärppien mainos. Sitä se ei ole.

Toisekseen Kummeli tuli aikoinaan joskus kahdeksan maissa televisiosta, joka on niin kutsuttua prime time aikaa. Silloin tavoitetaan kaikki muut kohderyhmät paitsi perheen pienimmät. Nämä perheen pienimmät ei käsittääkseni kykene käyttämään internettiäkään yksin, joten vauhkoaminen perheen pienimpiin vaikuttamisesta on sanahelinää. Ja vaikka voisivatkin, niin kyllä sieltä paljon ronskimpaa tavaraa löytyy kuin kyseinen video. Ainakin minun netistä. Eli miksi Kummelituotoksen tulisi olla jonkin joukkueen mainoksesta, jos kohdeyleisö on sama.

Kolmanneksi kerron viestissäni, että _itse_ sallisin reilusti ronskimmankin huumorin. En sano, että näin tulisi tehdä. Emminhän, että olisi ehkä vedettävä HMV tyylillä, ja jakaa vain facebookissa.

Toivottavasti kaverit jaksaa tehdä samalla asenteella lisää. Iso peukku koko porukalle. Miettiköön tahollaan jakelumedia-asiat kuntoon, ja sama meno päälle vaan.
 
Kyllä, edelleenkin vihaan suuresti sitä, että jopa Kärpät on hyväksynyt tuollaisen materiaalin julkistamisen ja suoranaisen mainostamisen. Miksi?

1. Ei ole väärin tehdä huumoria. Ei. Ei missään nimessä. Tuossa videolla on ihan hauskoja pätkiä (silloin kun niitä voi katsoa ilman, että käsi menee automaattisesti faceplam-asentoon).

2. Ymmärrän kyllä hyvin sen, miksi tuosta videosta on huomautettu. Minusta enemmän kuin aiheellisesti. Tuommoinen homottelu&vittuilu&ryyppäily -yhdistelmä menee luokkaan "näytetään vain tietylle kohderyhmälle". Tuollainen ns. rajan ylittäminen tuossa muodossa herättää varmasti pahaa suhtautumista muutenkin kuin häpeän kautta.

3. Kaikista tärkein asia on edelleen imago. Jos HIFK:n hyväksymässä videossa olisi joku helvetin Feikki Kovalainen studiossa, fanit pomppisivat kuin larppaajat Stadin hallin ympärillä ja huutelisivat jotain todella junttia, niin en tiedä, olisiko maailmassa jotain ihmismutantteja? Miksi helvetissä pitää markkinoida JUNTTITOUHUA? Annetaanko tällä viesti siitä, että Kärppien fanipohja on tuo? Ryypätään, huudellaan ja näytetään hölmöiltä? Ei. On aivan sama, jos ihmiset haluavat pukeutua noin ja tehdä normaalisti. Heillä on siihen oikeus. Noitakin videolla olevia faneja on ihan ilman esittämistäkin olemassa. Kyllä, mutta heitä ei ole paljoa. Ongelma on siinä, että tämä viesti on tavoittanut nyt niin paljon ihmisiä, joista moni ei tiedä Kärppien kannattajapohjan koostumusta. Nyt videon myötä voi tulla helposti se kuva, että "jos minä lähden Ouluun pelireissulle, niin ei saatana uskalla edes katsoa sinne kulmaan, kun alkaa jo joko naurattaa tai hävettää aivan jumalattomasti." Se ei ole oikea lähtökohta.

4. Oikea lähtökohta on aina se, että seurasta tuodaan esille positiivisuutta. Luodaan houkuttelevuutta ja nostetaan esille hienoja asioita. Joku voi pitää hienona sitä, että seuran kannattajat ovat värikkäitä. Silloin heitä tuodaan positiivisesti ja luovasti esille. Mutta ei todellakaan näin. Sinne ei sotketa mitään homosteluja ja ryyppäilyitä, vaikka ne kuinka liippaisivat lähellä totuutta. Se ei ole yksinkertaisesti oikeaa markkinointia. Edelleenkin, vaikka et tajuaisi markkinoinnista yhtään, niin silti perusasetelma on varmasti hyvin tiedossa. Markkinoinnilla luodaan edelleenkin se juttu, millä saadaan asiakas tuotteen lähelle.

5. Nyt voi toki ihmetellä, että miksi jauha koko ajan markkinoinnista. Asia on yksinkertainen: kaikki sisältö, kaikki ulosanti niin mediassa kuin muitakin tahoja kohtaan, luo kuvaa siitä mitä Kärpät on. Nyt tuo video oli verkkosivuilla, se tehtiin yhteistyössä Kärppien kanssa, se hyväksyttiin Kärppien toimesta ja se on rakennettu niin, että tuossa tuodaan tietyllä tavalla Kärppiä esille. Se mättää, että nyt ammutaan niin pahasti ohi, että jopa JP Vuorisen pitää antaa noottia. "Mitä se nyt tämmösiä kommentoi" on aivan paskaa. Tuolla tavalla ei markkinoida seuraa seuran julkaisualustojen kautta.

6. Totta kai, Kärpät on tehnyt hyvää duunia markkinoinnin ja median suhteen. Televisiossa on ollut hienoja mainoksia, joissa on tuotu esille oululaisia ja kiinnostavia pelaajia, jotka houkuttelevat tulemaan matsiin. Hyvä! Näin se pitääkin tehdä. Nostetaan esille fiksusti ja yksinkertaisesti kiinnostava elementti ja luodaan kokonaisvaltaisesti ns. houkutteleva tarjous. Nuo videot ovat hyvää markkinointia ja hyvää imagomainontaa. Lisää vaan ja vähän jotain lisämausteita matkan varrella mukaan. Luodaan hyvää mainosta seuraan liittyvistä asioista niiden tärkeimpien "esikuvien" kautta.

7. Tuo helvetin video on kaukana hyvästä mainonnasta. Mikään seuralähtöinen materiaali ei saa koskaan aiheuttaa häpeää. Se on aivan selvä linja. Ei saa.

Metsään on menty ja paljon saa karttaa käyttää, että löytää takaisin oikeaan paikkaan. Odotan seuraavan videon rakennetta ja kokonaiskuvaa sillä ajatuksella, että josko sitä luovuutta ja huumoria on käytetty oikein? Jos vaikka pystyisin katsomaan videon ilman sitä häpeää ja voisin olla tyytyväinen siihen, mitä seuran FANIT ja videon tekijät ovat saaneet aikaan. Miten video tuo lisäarvoa Kärppiin liittyen. Se on kuitenkin fakta, että tämä video kertoo faneista. Ongela on se, että se video oli Kärppien sivuilla ja niin edelleen. Silloin se oli hyväksytysti seuran markkinointia. Piste.

Takaisin nyt taas oikeille raiteille. Mitään tämmöistä touhua ei saa hyväksyä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Toisekseen Kummeli tuli aikoinaan joskus kahdeksan maissa televisiosta, joka on niin kutsuttua prime time aikaa. Silloin tavoitetaan kaikki muut kohderyhmät paitsi perheen pienimmät. Nämä perheen pienimmät ei käsittääkseni kykene käyttämään internettiäkään yksin, joten vauhkoaminen perheen pienimpiin vaikuttamisesta on sanahelinää. Ja vaikka voisivatkin, niin kyllä sieltä paljon ronskimpaa tavaraa löytyy kuin kyseinen video. Ainakin minun netistä. Eli miksi Kummelituotoksen tulisi olla jonkin joukkueen mainoksesta, jos kohdeyleisö on sama.

Kummelia ei tarvitse arvioida sen suhteen, mitä urheiluseuralta edellytetään. Kummelia arvioidaan Kummelin, kellonajan ja Suomen lakien mukaan, ei urheiluseurojen tai liigan arvojen mukaan. Ja urheilussa tietääkseni yhteisöllisyys, urheilullisuus ja toisten kunnioittaminen korostuvat.

Täältähän tämä totuus tuli. Seuraavaan kotipeliin vaihdan farkut kulumahousuihin, tuulitakin bleiseriin enkä osta bisseä vaan viiniä.

No ei sen nyt ihan noin mustavalkoista ole. Ja mitä vikaa bleiserissä ja viinissä on! Pitää sinne kärppäkatsomoon pikkutakkienkin mahtua, vaikka luonnollisesti kärkkäri+toppatakkimeiningissä on yleensä parempi tunnelma.

Edelleen, itse pidän tuosta videosta valtavasti yksityisenä henkilönä. Vaan markkinoinnin suhteen pääylöstimpalla on tuossa hyviä pointteja, vaikken ihan noin vakavasti kyllä tuota "osana markkinointia" pidä.

Vertauspohjana kuitenkin, jos huumoria mietitään, Pelicans on käyttänyt mainonnassaan myös huumoria - onnistuen paremmin. Ne videot ovat P-Amerikkaa pitkin levityksessä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella junttia läppää, mutta mielestäni kyllä ihan hauskaa. Nämä "V*tun hurrihomot!" tai "V*tun homot!" alkaa olla jo aika noloa ja junttia, mutta saivat kyllä nauramaan mut tosi hyvin. IFK-faneja tuskin kauheasti nuo läpät naurattaa ehkä enemmänkin huvittaa.

Mua HIFK:n kannattajana ainakin naurattaa ja TJ Valtanenkin kehui pätkän tasoa HIFK:n pukuosastolta. Kyseinen homottelu ja hurrittelu oli mun mielestä toteutettu mainiosti ja sisälsi monitasoista huumoria. Tämä video kokonaisuudessaan oli yllättävän hyvä tuotos.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huumori on vaikea laji (alalajeineen), tässä se taas nähtiin. Toiset tykkää/ymmärtää, toiset ei. Toiset ei välitä, toiset menettää yöunet ja kirjoittaa aiheesta novellin.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Tässähän on onnistuttu markkinallisesti oikein hyvin. Tärkeää ei ole mitä puhutaan vaan se että puhutaan ! Junno nauraa partaansa tälle nuhtelulle.

Aivan kuten Jussimy toteaakin, jos ei ole huumorintajua ja itseironiaa suotu, niin kannattaa sitten harrastaa muita asioita. Jääkiekon seuraamisenkin voi vaihtaa korkeakulttuuriin, ei tarvitse myötähäpeillä vieruskavereita kun nämä parin bissen jälkeen lauantai-iltana "hurrittelevat" tsadin punaisia aivan oikeasti.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Aivan kuten Jussimy toteaakin, jos ei ole huumorintajua ja itseironiaa suotu, niin kannattaa sitten harrastaa muita asioita. Jääkiekon seuraamisenkin voi vaihtaa korkeakulttuuriin, ei tarvitse myötähäpeillä vieruskavereita kun nämä parin bissen jälkeen lauantai-iltana "hurrittelevat" tsadin punaisia aivan oikeasti.

Ei se ihan noin mene, edes Kärpillä. Poho Josessa on toisaalta se puoli, että hyvin monessa asiassa voi olla rehellisesti mitä on. Tietynlainen junttiaspekti™ vain innoittaa lisää omia puolelleen.

Siinä missä Helsingissä pitää pyrkiä luomaan kuvaa suvaisevaisuudesta ja monikielisyydestä (ja muutenkin niin hemmetin täydellisestä, vaikka todellisuudessa kannattajissakin on junteista pahimpia eli uusavuttomia kaupunkilaisjuntteja), niin Oulussa ja Poho Josessa saa olla enemmän rehellisesti juntti. Saa olla ilman paitaa ja silläkin pärjää pitkälle.

Vaan on Pohjois-Pohjanmaallakin esimerkiksi vahva 1estameininki ja oikein vanhoillislestadiolaisuus, ja muutakin körttimeisinkiä, joka on heti älähtämässä kun Kärppäpesukoneen lasiluukusta vilahaa tissiliivit tai vielä pahempaa, uskontoon viittaavaa arvostelua tai piikittelyä. Eikä tartte edes lestadiolaisuutta.

Eli nytkin osa porukasta, joka sallii Helsingille tai homoille naureskelun, tai itselle naureskelun homottelusta tai juoppoudesta, olisikin naama punaisena sensuroimassa, jos puututaan vaikkapa lestadiolaisuuteen, uskontoon, saksalaisten sotilaiden siittämiin perillisiin tai Keskustapuolueeseen.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mua ei itseäni tuo kovin kulunut homo-retostelu nappaa ollenkaan, mutta en sitä tuomitsekaan. Meillä on niin monenlaista huumorinymmärtäjää, että siitä vaan. Kokonaisuudessaan ihan kiva ja jos ideoita jatkoon kaivataan, voisin vaikka muutaman heittää ja varmasti moni muukin. Siitä sitten siivilöimään sopivimmat.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Hittolainen. Mulla on varmaan vanne liian löysällä. Ymmärrän kyllä pointin kritiikkiin, mutta en oo samaa mieltä. En kaipaa mitään fanien välisiä kahakoita mutten mitään kliinistä virkamiesmeininkiäkään.
Ei se ylekään allekirjoita jakelukanavana kaikkea mitä Kummelissa tehdään. Miksi Kärppien tulisi? Joo tiedän ettei mediatoiminta ole Kärppien ydintuote joo joo ja nimenomaan.
Ymmärrän silti huolesi Kärppien julkisuuskuvasta, mielestäni se ei vaan tahriintunut tässä. Mutta ajattelenkin asiaa Kärppäfanina en objektiivisesti.
Onneksi. :)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaan on Pohjois-Pohjanmaallakin esimerkiksi vahva 1estameininki ja oikein vanhoillislestadiolaisuus, ja muutakin körttimeisinkiä, joka on heti älähtämässä kun Kärppäpesukoneen lasiluukusta vilahaa tissiliivit tai vielä pahempaa, uskontoon viittaavaa arvostelua tai piikittelyä. Eikä tartte edes lestadiolaisuutta.
Menee jo aika pahasti ohi sektorin mutta mistä hemmetistä on lähtöisin käsitys että lestadiolaisilla ei saisi olla lasiluukullista pesukonetta? Olen kuullut/lukenut saman asian useamman kerran ennenkin eri yhteyksissä mutta uskaltaisin silti vetoa lyödä että asia on täysin vailla totuuspohjaa, suomeksi sanottuna täyttä paskapuhetta. Saat toki puolestani vapaasti pitää mielipiteesi ja julistaa samaa paskapuhetta jatkossakin missä ja kenelle sitten haluatkin, kysyin vain mielenkiinnosta että mistä moisen tiedon olet kaivanut?
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Menee jo aika pahasti ohi sektorin mutta mistä hemmetistä on lähtöisin käsitys että lestadiolaisilla ei saisi olla lasiluukullista pesukonetta? Olen kuullut/lukenut saman asian useamman kerran ennenkin eri yhteyksissä mutta uskaltaisin silti vetoa lyödä että asia on täysin vailla totuuspohjaa, suomeksi sanottuna täyttä paskapuhetta. Saat toki puolestani vapaasti pitää mielipiteesi ja julistaa samaa paskapuhetta jatkossakin missä ja kenelle sitten haluatkin, kysyin vain mielenkiinnosta että mistä moisen tiedon olet kaivanut?

Ainakin minulla on ollut tuttuja, jotka ovat lestadiolaisia ja olen joskus kuullut, ettei lestadiolaisilla (varmaan vanhoillis-sellaisilla...) saisi olla lasiluukullista pyykkikonetta. Syynä se, ettei naisten alusvaatteet saa sieltä näkyä. Juttu saattaa tosin olla myös keksitty homma, mutta itse ainakin olen sen todeksi uskonut.

Jos jotain itse aiheeseenkin, niin minusta se Kärppänä paikalla oli erinomainen. Sopivaa hyväntuulista "vittuilua" tiettyihin asioihin/tietyille tahoille. Hakkasi monet TV:ssä pyörivät "viihdeohjelmat" mennen tullen. Upposi tänne kyllä. Lisää odotellessa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ymmärrän silti huolesi Kärppien julkisuuskuvasta, mielestäni se ei vaan tahriintunut tässä.

Tämä on hyvä pointti muistaa. Ei tosin tarvita paljon poikkeamaa, kun jo voi tahriintua. Noh, riskejä pitää ottaa...

Menee jo aika pahasti ohi sektorin mutta mistä hemmetistä on lähtöisin käsitys että lestadiolaisilla ei saisi olla lasiluukullista pesukonetta? Olen kuullut/lukenut saman asian useamman kerran ennenkin eri yhteyksissä mutta uskaltaisin silti vetoa lyödä että asia on täysin vailla totuuspohjaa, suomeksi sanottuna täyttä paskapuhetta. Saat toki puolestani vapaasti pitää mielipiteesi ja julistaa samaa paskapuhetta jatkossakin missä ja kenelle sitten haluatkin, kysyin vain mielenkiinnosta että mistä moisen tiedon olet kaivanut?

"Jos ei ole huumoria tai itseironiaa suotu, niin kannattaa sitten harrastaa muita asioita". En kyllä ajatellut, että olen mitään totuutena julistanut, vaikka olen kyllä hyvinkin hyvin kasvanut ja tullut toimeen vanhoillislestadiolaisten keskellä. Negatiivinen reaktio on samalla malliesimerkki siitä, kuinka oikeassa olen aihepiirien herkkyyden suhteen. Olkoon takaraivoon kasvanut luulo ja uskomus tai ei, pesukoneen luukku tuntuu toisille harmittomalta läpältä, toisille vakava loukkaus, ja kokonaisuutena se pesukoneen luukku nyt on ongelmana pienimmästä päästä tämän ja vastaavien uskontoryhmien kanssa. Hauska kärjistys joka tapauksessa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Mitenköhän ne tissiliivit saadaan sinne koneeseen, niin ettei kukaan pääse niitä näkemään? Saati sitten kuivauspuoli? Vaikeaksi menee :D

No, menee jo vähän OT:ksi..

Itse aiheesta voisi vielä todeta, että vaikka video voi jostain tuntua juntilta, niin sehän siinä on tarkoituskin. Kuka nyt jaksaisi katella jotain extreme_cool_meininkiä, juuri tuo että uskaltaa olla juntti on hyvän itseluottamuksen merkki. Tätä lisää.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Täähän oli ihan hauska pätkä. Toivottavasti jatkavat videoiden julkaisua vaikka sitten Youtuben kautta ja ensi jaksossa voisi tosiaan olla jotain kuittia J-P Vuoriselle. Ihan typerää ottaa tuollainen kanta asiaan, jos kerran IFK:n leiristäkin juttua on pidetty hauskana.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Ainakin minulla on ollut tuttuja, jotka ovat lestadiolaisia ja olen joskus kuullut, ettei lestadiolaisilla (varmaan vanhoillis-sellaisilla...) saisi olla lasiluukullista pyykkikonetta. Syynä se, ettei naisten alusvaatteet saa sieltä näkyä. Juttu saattaa tosin olla myös keksitty homma, mutta itse ainakin olen sen todeksi uskonut.

No tämä on näitä myyttejä mitkä eivät pidä paikkaansa. 1estakiekkoilijat ovat nämä huvittuneena kumonneet. Siis kuka näitä alusvaatteita ei saisi siis nähdä ? Perheen isä ei saa nähdä Äidin alusasuja ? vai omien lasten :) ?`mitenkähän se pyykkaaminen onnistuu sitten ? tai puhtaiden vaatteiden lajittelu ? varmaan yksi typerimmistä myyteistä.

Ps, Kärppien joukkueessa pelaa todella taitava lestapelaaja :)
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
No tämä on näitä myyttejä mitkä eivät pidä paikkaansa. 1estakiekkoilijat ovat nämä huvittuneena kumonneet.

Lestakiekkoilijat? Eihän lestadiolaiset saa harrastaa joukkueurheilua. Vai onko se kielletty vain lapsilta uskoon vedoten oikean syyn ollessa taloudellinen?

Aikoinaan 80-luvun lopulla uskonnonopettaja oli lestadiolainen. Kertoi myös tuon pyykkikone-jutun ja perusteli helvetin pitkästi asian. Ei jäänyt mieleen perustelut.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös