Kärkkäinen se edelleen jatkaa omaa taisteluaan, tälläkertaa sähköpostein. Koskahan Kärpät oikeasti irtisanoutuu tuosta pellestä?
Tässä siis sähköposti kokonaisuudessaan:
Hyvät asiakkaat,
Viime viikonloppuna MTV ja useat muut suomalaismediat julkaisivat uutisia, jotka käsittelivät tavaratalomme tarjoamaa alennuskoodia rokotekriittisille kansalaisille. Uutisissa kyseenalaistettiin lokakuussa antamani lupaus siitä, etten yhtiön edustajana tai edes yksityishenkilönä jatkaisi enää poliittisten tai yhteiskunnallisten kysymysten kommentointia.
Sekä uutisoinnin sisältö että mittasuhteet kaipaavat oikaisua. Alennuskoodi ei ole tuore vaan se luotiin jo viime huhtikuussa, kun suomalaisten perusoikeuksiin kuuluvia kokoontumis- ja liikkumisvapauksia rajoitettiin. Keväällä yli kuuden hengen ryhmien kokoontuminen ulkona kiellettiin useissa kaupungeissa. Koodi oli silloinen kannanotto kansalaisten perusoikeuksien puolesta. Koodi annettiin kuukausia ennen kuin linjasin itse, etten enää kommentoi politiikkaa. Antamani lupaus siis pitää.
Mitä uutisoinnin mittasuhteisiin tulee, MTV käsitteli tapausta pääuutislähetyksessään heti Suomen hävittäjähankintojen jälkeen. Kukapa olisi arvannut, että alennuskoodilla myymämme 29 tulostinta rinnastuisi puolustusvoimien miljardi-investointeihin?
Vastustan kansalaisten laitonta erottelua heidän terveystietojensa perusteella. Tästä syystä jaoin viime keväänä alennuskoodin tavallisille kansalaisille, jotka uskaltavat ja jaksavat vastustaa epäoikeudenmukaisia rajoituksia sekä koronapasseja pyyteettömästi vapaa-ajallaan. Alennuskoodi "valkoinenruusu" ei ole omalta osaltani poliittinen kannanotto, enkä tiennyt sen merkitystä, kun siitä päätettiin.
Alennuskoodia kutsuttiin uutisissa "salaiseksi". Tosiasiassa koodia jaettiin täysin julkisella Telegram-kanavalla eikä sen näkyvyyttä pyritty rajoittamaan. Minä itse en ole osallistunut kanavan keskusteluihin, eivätkä nimissäni välitetyt terveiset olleet minun kirjoittamiani.
Koronaan liittyy paljon salailua, mutta alennuskoodimme osalta näin ei siis ollut. Onkin ironista, että yhtiötämme "salailusta" perusteettomasti syyttänyt media ei ole lainkaan kirjoittanut siitä, että globaalia rokotebisnestä hallitsevan Pfizerin hiljattain julkaistuista asiakirjoista paljastui 1 223 koronarokotteeseen liittyvää kuolintapausta ja 158 000 raportoitua terveyshaittaa 90 päivän ajanjaksolla, joka seurasi yhtiön kehittämän rokotteen eräkohtaista käyttöönottolupaa. Tämä on poikkeusajan merkittävä uutinen, mutta siitä on vaiettu.
Suomessa uutiskynnyksen ylittää julkisella Telegram-kanavalla jaettu alennuskoodi, jolla ostettiin yhteensä 29 tulostinta. Uutisoinnin arvoista salailua ei vaikuta kuitenkaan olevan se, että Pfizer pyrki piilottamaan tiedot rokotteensa aiheuttamista kuolemista ja terveyshaitoista 55 vuodeksi. Siinä missä valtamedia piti yhtiömme "salaista" alennuskoodia valtakunnallisena uutisaiheena, Pfizer todella pyrki salaamaan rokotteensa kohtalokkaat vaikutukset maailmalta. Mitä median puolueettomuudesta kertoo se, että Pfizerin salailu lakaistiin maton alle? Pyhittikö tarkoitus keinot?
Kun media kirjoittaa minusta ja yhtiöstämme, ei kyseessä ole enää pitkään aikaan ollut objektiivinen uutisointi. Sen sijaan jatkuvien hyökkäysten ilmeinen motiivi on puhdas vahingoittamistarkoitus. Lehdistö pyrkii lietsomaan liiketoimintaa uhkaavia boikottikampanjoita yhtiötämme kohtaan, koska en ole yksityishenkilönä valmis hyväksymään esimerkiksi vallitsevaa koronapolitiikkaa. Kyse on poliittisesta vainosta.
Poikkeusajasta huolimatta yhtiömme liiketoiminta jatkuu nousujohteisesti. Myös antamani lupaus tavarantoimittajille ja muille sidosryhmille pitää. Tahdon lisäksi painottaa, että yhtiömme tekee jatkossakin kauppaa kaikkien kanssa näiden yhteiskunnallisiin näkemyksiin katsomatta, sillä erottelun ja poteroitumisen sijaan Suomi kaipaa nyt yhtenäisyyttä!
Ystävällisin terveisin
Juha Kärkkäinen