Kärppien joukkue oli sitten vissiin tässä. Ei tuo huonolta näytä kauden aloittamiseen. Enemmän voitetaan kuin hävitään pelejä, uskon.
Jo nyt on selvää, että joukkue on nimenomaan tasainen, neljän kentän tasaiseen peluutukseen uskova. Ja se on tulevan kauden SM-liigassa iso etu. Kilpailijat, viime kauden menestyjät, ovat lähes poikkeuksetta heikentyneet kaikki. Ne parhaat pelaajat vietiin käsistä. Kärppien joukkueesta ei lähtenyt yhtään pelaajaa, jotka olisi haluttu pitää joukkueessa. Tältä osin tilanne on siis parantunut.
Joku oli huolissaan Viuhkolan kakkossentteröinnistä. Minä en itse asiassa ole. Enemmän olen huolissani Plihalin kyvystä tulosvastuuseen ja kapellimestarin rooliin. Se vaatii Tomakselta uran parasta kautta tähän mennessä. Mutta tätäkin seikkaa helpottaa, että joukkueessa on erittäin luotettava Kemppainen, joka kykenee ottamaan vastuun alivoimien ykkösmiehen tontista.
Joku oli asettamassa Komulaista sentteriksi. Jos kaikki pysyy terveenä koko ajan (not gonna happen, Keränen missaa perinteiset 10-15 peliä vähintään), niin Komulainen ei pelaa yhtään peliä keskellä. Hänestä on, kuten Aravirtakin totesi, selvästi enemmän hyötyä laidassa. Siitäkin huolimatta, että on sentterinä lähes koko uransa pelannut, mutta ne on eri pelejä ne.
Hieman väritön, mutta tasainen ja sitoutunut. Siltä tuo hyökkäys vaikuttaa. Puolustuksen osalta muutaman ikonin pelihuumori on löydyttävä aiemmin kuin maaliskuussa.