Kärpät kaudelle 2014–2015 – Marjamäen toinen kausi

  • 755 245
  • 1 659

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jännä, että seura saa itse kohdella pelaajia miten haluaa, mutta pelaajan on oltava nöyrä ja tultava takaisin vaikka paketti olisi kuinka pielessä.

Fakta nyt oli, että kauden 2011-2012 Kärpät ei ollut kotimaiselle huippupelaajalle mitenkään houkutteleva vaihtoehto. Haataja palasi perhesyistä Ouluun tuolle kaudelle, Pesonen taas katsoi hallitsevan Suomen mestarin olevan uralleen tuossa vaiheessa pelillisesti parempi vaihtoehto. Kärpissä olisi päässyt pelaamaan puolikuntoisen Viuhkolan tai Saarenheimon kanssa, kun IFK:ssa lyötiin MG:n ja Peltosen kanssa yhteen.

Ei pelaaja nyt voi olla velvollinen kaikissa olosuhteissa palaamaan yhteen samaan ja seuraan - Varsinkin kun tämä itse on ollut isossa osassa seuran neljää mestaruutta.

Pesonen on saanut Kärpiltä paljon ja Kärpät vähintään yhtä paljon Pesoselta - Kaudella 2011-2012 ei vaan kysyntä ja tarjonta kohdanneet.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännä, että seura saa itse kohdella pelaajia miten haluaa, mutta pelaajan on oltava nöyrä ja tultava takaisin vaikka paketti olisi kuinka pielessä.

Fakta nyt oli, että kauden 2011-2012 Kärpät ei ollut kotimaiselle huippupelaajalle mitenkään houkutteleva vaihtoehto. Haataja palasi perhesyistä Ouluun tuolle kaudelle, Pesonen taas katsoi hallitsevan Suomen mestarin olevan uralleen tuossa vaiheessa pelillisesti parempi vaihtoehto. Kärpissä olisi päässyt pelaamaan puolikuntoisen Viuhkolan tai Saarenheimon kanssa, kun IFK:ssa lyötiin MG:n ja Peltosen kanssa yhteen.

Ei pelaaja nyt voi olla velvollinen kaikissa olosuhteissa palaamaan yhteen samaan ja seuraan - Varsinkin kun tämä itse on ollut isossa osassa seuran neljää mestaruutta.

Pesonen on saanut Kärpiltä paljon ja Kärpät vähintään yhtä paljon Pesoselta - Kaudella 2011-2012 ei vaan kysyntä ja tarjonta kohdanneet.

Niin no silloinhan ei pidä antaa julkisuuteen lausuntoja, ettei pelaa koskaan missään muualla liigaa, kuin Kärpissä. Pelaajat tekee valintoja ja seura tekee valintoja, niin tekevät myös kannattajat. Kannattajat elää tätä hommaa tunteella. Mikään ei ole ankeampaa, kuin suhtautua järjellä kannattamansa joukkueen asioihin. Pesonen pilasi ihan itse maineensa monen fanin silmissä. Niin pilasi minunkin silmissäni. Hänen paluutaan en minä, eikä yksikään fani voi estää, jos se on tapahtuakseen. Itse en sitä toivo, kuten ei moni muukaan. Toki joukkuetta kannatan myös Pesosen siellä pelatessa, jos paluun tekee.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Niin no silloinhan ei pidä antaa julkisuuteen lausuntoja, ettei pelaa koskaan missään muualla liigaa, kuin Kärpissä.

Missä muuten Pesonen on näin sanonut - ihan oikeasti uteliaisuudesta kysyn.

Vaikka pelaaja näin olisisanonutkin, niin ei minun silmissä asiat ole niin yksinkertaisia. Minun puolestani on tervetullut Ouluun, jonkun toisen mielestä ei.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelaajat tekee valintoja ja seura tekee valintoja, niin tekevät myös kannattajat. Kannattajat elää tätä hommaa tunteella. Mikään ei ole ankeampaa, kuin suhtautua järjellä kannattamansa joukkueen asioihin. Pesonen pilasi ihan itse maineensa monen fanin silmissä. Niin pilasi minunkin silmissäni. Hänen paluutaan en minä, eikä yksikään fani voi estää, jos se on tapahtuakseen. Itse en sitä toivo, kuten ei moni muukaan. Toki joukkuetta kannatan myös Pesosen siellä pelatessa, jos paluun tekee.

Loistavasti kiteytit asian Mensonge, komppaan täysin ja varmasti moni fani ajattelee samoin!
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännä, että seura saa itse kohdella pelaajia miten haluaa, mutta pelaajan on oltava nöyrä ja tultava takaisin vaikka paketti olisi kuinka pielessä...

Kyllä seurallakin on vastuunsa omien kanssa.

Oulussakin Piku ja muutama muu pelaaja/valmentaja olisi lähtenyt hätäisemmin Kärppäpaidasta, mikäli eivät olisi olleet omia "Puolen Suomen kasvatteja". Ja kassasta on löytynyt 2000 -luvullakin löyhemmin rahaa palkkoihin silloin kun historia on Oulusta.

Molemmat osapuolet joutuu miettimään miten näissä tilanteissa toimitaan.

Ei muuten ollut huhujen mukaan kaukana Viuhkolan Pelsusoppari... Kritisoin itsekin tämän hetken Pikun asemaa Kärpissä mutta kyllähän olisin pahoittanut mielen mahdollisesta Lahden diilistä.

Molemmat osapuolet, seura ja pelaajat (agentit), neuvottelevat parhaansa mukaan ja usein kiinnityksissä menee monta kautta ennen kuin natsaa. Aikajänne voi olla Thomasin tapauksesta, "soitit juuri oikealla hetkellä, täällä olisi ukko", monen vuoden jallitukseen mallia Kveton (joka ei johtanut mihinkään).

Tämä siis siihen, molemmilla osapuolilla, varsinkin nykyään KHL/NHL puristuksissa, aika hankala toimia.

Loppukaneettina, minuakin jäi häiritsemään Pesosen valinta. Johtuikohan se vaan siitä Pesosen "järkisyyt" -kommentista? Oikeinhan se Pessi valitsi.

Enemmän odotan Haatajaa Humlin kaveriksi. Onko nyt niin, että kun Haataja lähti KHL:ään niin Kärppiin oleva soppari raukesi. Eli mitään velvotteita ei ole Ouluun? Ei kai se mikään vuokradiili ollut?
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toki Pesosen valinta häiritsi aikanaan ja häiritsee vähän vieläkin, mutta jossain määrin kyllä ymmärränkin hänen ratkaisunsa. Olihan HIFK-pestille monta perusteltua syytäkin. Järkisyyt-termissä en näe kauheasti pahaa, sillä tottahan se oli että järkiperusteet veti HIFK:iin, mutta tunne olisi vetänyt Kärppiin. Oli kuitenkin sääli, ettei valinnassa tunnepuoli saanut isompaa painoarvoa. En kuitenkaan tiedä kaikkia taustoja joten yritän jakaa hieman ymmärrystä Pesosenkin suuntaan.

Pesonen ei ole itselleni yhtä houkutteleva ratkaisu kuin olisi ollut ennen HIFK-pestiään, mutta toisaalta en pahastu vaikka Kärppiin tulisikin. En tosin usko näin käyvän, sillä Kärpät saa kyllä rahalla muitakin hyviä pelimiehiä. Eri asia olisi sitten se, että Pesonen haluaisi hyvittää ratkaisuaan pelaamalla Kärpissä markkina-arvoa alemmalla palkalla. Näin tuskin tulee käymään.
 

JakeTheGreat

Jäsen
Suosikkijoukkue
YNWA
Ihmeellisetä tylystä täällä. Pesonen kelpaisi minun joukkueeseen ihan koska vain ja laulaisin hänelle vaikka laulun. Mies on kuitenkin tehnyt jo nyt Kärpille ihan varmasti ainakin tarpeeksi eikä ole mitään velkaa. Kova, taitava ja tehokaskin vielä. Okei, eihän yhteen pääkilpalijoista ehkä saisi mennä, mutta ymmärrän sen, kun kyse oli kaudesta 2011-2012. Kärpät teki sen itse. Tuskaan millään muulla kaudella olisi noin käynyt. "Järkisyyt" on sitä paitsi niin ympäripyöreä selitys, ettei tuosta itsestään voi sanoa oikeastaan mitään.


Ja kyllä ymmärrän, että tätä tehdään tunteella, mutta yrittäkää nyt ajatella joskus rationaalisesti.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Itse kuulun myös tähän kastiin, joka sanoo ei kiitos Pesoselle. Minulle kannattaminen on täysin tunneperäistä, sillä kannattaminen ilman tunnetta ei ole kannattamista. Se on seuraamista. Kannattaminen tarkoittaa minulle sitä, että ollaan joukkueen puolella ja tuetaan sitä, vaikka menisikin heikommin.

Ja liittyen tuohon Pesos -juttuun, niin olisin luultavasti hyväksynyt asian, jos Pesonen olisi perustellut asian muuten kuin sanomalla järkisyyt. Toinen suuresti vaikuttava asia on tosiaan Pesosen puheet ennen sopparia, sillä niistä pystyi käytännössä lukemaan rivien välistä, että Kärpät on hänelle se "ainoa" joukkue Suomessa. Kuten me kaikki nyt tiedämme, niin asiahan ei ollut näin. Pesonen kohteli Kärppäkannattajia erittäin ikävästi teoillaan ja puheillaan.

Itseäni ei haittaa yhtään Mikkolan siirto Lukkoon. Hän tulee kuitenkin aina olemaan minulle henkilö, jolla on Kärppäsydän.
 

Mathieu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Itsehän seuraan ja kannatan jääkiekkoa järkisyistä. Samoilla järkisyillä olen myös itseni ehdollistanut buuaamaan Janne Pesoselle ja "Mické Grönlundille" (ja veljelleen "Nacke Grönstrandille" ja isälleen "Vescu Granholmille") aina kun tilaisuus tulee hamaan kuolemaani saakka riippumatta siitä mikä paita päällä he Raksilaan (tai muualle) eksyvät. Olen punninnut asioita järjellisesti, tehnyt tästä taulukon plussineen ja miinuksineen, ja päätynyt ankaraan vihaan näitä kaikkia kohtaan.

(En ollut aikoinaan valmis buuaamaan Briseboisille, mutta näille antisankareille kyllä.)

Mutta, tajusihan se Pirneksen Essikin pysyä poissa Kärpistä. Toivottavasti nämäkin "herrat" pysyvät.

Haatajan paluu taas on miltei tuomiokirkossa kuulutettua.
 
Nyt muisteloissa joku vuosi takaperin Kärpät oli monessa pelissä maalin pari tappiolla, muuan Pessi aloitti oman shownsa ja tekas kolomannen erän loppuun pari maalia, peli meni jatkoajalle ja siitä edelleen rankkareille. No sitten taas muuan Pesonen jostain itärajan pinnassa Suomussalmella syntynyt kaveri tuli ja tekas pari häkkiä rankkareissa , jolloin kärpät voitti pelejä joita ei olisi koskaan! voitettu iliman tätä Pessiä.
Se oli hienoa muutaman hänen ratkasemansa pelin jälkeen, kun oppi odottamaan kolmannen erän puolille välin kylmätväreet selkää pitkin mennen tekeekö se taas saman kuin edellisissä peleissä ja tekihän Pessi monesti sen mitä fani odotti katsomossa, pari häkkiä peli tasoihin ja rankkareille sen jälkeen pari laukausta aivan yläputkeen alle lauottuna ja voitto kotiin. huh oli se huimaa aikaa, parasta mitä voi katsomossa saada vaatteet päällä!

Kyllä minä olen sitä mieltä että Pessi kotiin! ja kenttä Haataja- humuli- Pessi kehiin, nämä vanhojen muistelijat voi olla hallille tulematta, menkää vaikka kattoon jääpalloa tekarille! EI TEITÄ kukaan siellä hallilla kaipaa!
Ja liekkö täälläkään?
 

Tonikarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä minä olen sitä mieltä että Pessi kotiin! ja kenttä Haataja- humuli- Pessi kehiin, nämä vanhojen muistelijat voi olla hallille tulematta, menkää vaikka kattoon jääpalloa tekarille! EI TEITÄ kukaan siellä hallilla kaipaa!
Ja liekkö täälläkään?

Täysin samaa mieltä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pesonen saa minun puolesta pysyä kaukana Kärpistä. Vaikka niiden kuuluisien järkisyiden takia.
Niin hieno pelaaja kuin Kärpissä aikanaan olikin, niin kyllähän tuo parin kauden takainen "järkisyihin" perustunut IFK sopimus vei pessin paikan meikäläisen Kärpistä. Kuten Marjamäki on sanonut, Kärppiin tulevilla pelaajilla täytyy olla aitoa halua täällä pelata. Tämän takia Pesosta tuskin Marjamäen aikana täällä nähdään, ja hyvä niin.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Eiköhän tuo oman suosikkijoukkueen kannattaminen ole kaikille tunneperäinen asia. Ja kaikki toivoo, että oma joukkue menestyy. Tässä kohden sitten järkisyyt astuu peliin. Sitä voi pienessä mielessään järkeillä, että joukkue pärjää jos siihen saadaan tarpeeksi tarpeeksi hyviä pelaajia. Joten toivon, että Janne Pesonen olisi jo ensi vuoden joukkueessa. Ja kun Pesonen latoo noin 30 häkkiä kaudessa, kaikki on anteeksiannettu.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Hienoa silti, että on Granlundeja ja Pesosia. Nämä jätkät herättävät tunteita. Pesosen kohdalla varmasti närästystä aiheutti se, että hän radiossa tiistaina Kärppien pelin jälkeen puhui todella kauniisti Kärpistä ja mahdollisesta paluusta. Samana iltana tihkui jo tiedot uudesta sopimuksesta ja keskiviikko aamusta homma oli selvä. Petturuus ja pahoinvointi herran kohdalla juontaa juurikin näistä asioista ?

Itse en pidä niin kovin suurena asiana sitä, pelaako Pesonen tai Granlund Kärpissä nyt tai jatkossa.. Pääasia ainakin minulle on se, että kun se perkeleen Kärppäpaita laitetaan päälle, sen paidan puolesta taistellaan viimeiseen henkäykseen asti. Vain sillä on loppujen lopuksi jotain väliä. Yksittäiset pelaajat ja valmentajat eivät voi olla korkeammalla joukkuetta.

Myönnän itsekkin tehneeni Kärppien kannattamisessa suuriakin ylilyöntejä ja en ole aina ollut kovinkaan suurella sydämmellä, joskus jopa toivonut tappiota jotta paska kausi saataisiin päätökseen. Olen jopa hävittänyt erään kevään jälkeen kaikki Kärppäaiheiset tuotteet mitä omistin, sen verran oli tunteet kuumana ( Tuto - katastrofin jälkeiset hetket) Kylmästi lenti Niskavaaran pelipaita roskiin, hävitin kaikki 70 - 80 - 90 luvun viirit ja pinssit ja lehtileikkeet :) päätin lopettaa fanittamisen siihen iltaan, kun se ei antanut mitään muuta kuin shokkihoitoa.. Aina, jokainen kevät tuntui menevän masentuneena.

Jos yksittäinen pelaaja tekee yksittäisen virheen tai ylilyönnin, niin eiköhän sellainenkin voida antaa pelaajalle anteeksi. Fanit eivät voi vaihtaa joukkuetta, mutta pelaajat taistelevat oman elantonsa, leipänsä ja uransa puolesta. Joskus pelaajat joutuvat tekemään vaikeita päätöksiä ja eittämättä Janne Pesosen siirtyminen IFK:hon oli yksi tällainen. Me emme myöskään tiedä tuon episodin taustoista tarpeeksi. Emme tiedä, onko esimerkisi silloisen valmennuksen ja Pesosen välillä jotain kismaa, emme tiedä oliko joukkueessamme joku pelaaja, huoltaja, hieroja tms.. joka vaikutti päätökseen..

Mikäli Pesonen haluaa tänne ja haluaa pelata Pedolle ylpeänä ja taistella ja pelata viimeiseen voiman rippeseen, minusta hän voi palata.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Aina välillä tuntuu tämä Pesos-keskustelu nostavan päätään. Mielipiteet ovat aika selvästi puolesta ja vastaan, ja jokainen olkoon oikeutettu mielipiteeseensä, olivat syyt tai perusteet sitten mitä hyvänsä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Mikäli Pesonen haluaa tänne ja haluaa pelata Pedolle ylpeänä ja taistella ja pelata viimeiseen voiman rippeseen, minusta hän voi palata.

Jos Pesonen tänne palaa niin hänen on syytä osoittaa jonkun näköistä katumusta näistä tapahtumista, ei sinänsä siirrosta HIFK:hon vaan juuri näistä lausunnoistaan.

Minä en näe todellakaan hyvällä että Kärppä-logon päälle kusta lorotetaan.

Minkälaisen kuvan seuran junnut ja tulevat starat saavat tästä touhusta jos fanit ovat heti silittämässä päätä tällaisen episodin jälkeen. Siitähän tulee sellainen kuva että Kärppänutulla voi pyyhkiä persettä milloin vain haluaa ja paluu aina mahdollinen. Ei helvetti soikoon. Minä näen tämän Pesosen dissauksen ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä.

Mitä tulee mahdolliseen Aaltosen siirtymiseen Jokereihin, niin en näe sitä niin ihmeellisenä, koska Jokerit ei pelaisi silloin SM-liigaa. En pidä sitä joukkuetta enää oikeana ja alkuperäisenä Jokeri-joukkueena, joten eipä sen kummemmin liikuta tuo mahdollinen siirto.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Jaakolalla ei ole ainakaan mitään pelillistä syytä palata takaisin Suomeen pitkään aikaan. Hän pelaa KHL:ssä uransa parasta kiekkoa.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Pesosen kohdalla varmasti närästystä aiheutti se, että hän radiossa tiistaina Kärppien pelin jälkeen puhui todella kauniisti Kärpistä ja mahdollisesta paluusta. Samana iltana tihkui jo tiedot uudesta sopimuksesta ja keskiviikko aamusta homma oli selvä. Petturuus ja pahoinvointi herran kohdalla juontaa juurikin näistä asioista ?

Tästäkö tulkitaan että:

Kärppä-logon päälle kusta lorotetaan.

Olisi ollut Pessin kannalta viisaampaa, kun olisi jättänyt kehumatta joukkuetta sinä kirottuna tiistai-iltana.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Olisi ollut Pessin kannalta viisaampaa, kun olisi jättänyt kehumatta joukkuetta sinä kirottuna tiistai-iltana.

Näinhän se menee. Parasta pitää turpa rullalla jos on toinen jalka jo jossain muualla.

Vähän sama kun tunget tikkarin lapsen suuhun ja odotat 10 sekuntia ja vedät tikkarin sitten pois suusta. Mitä tapahtuu?
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Näinhän se menee. Parasta pitää turpa rullalla jos on toinen jalka jo jossain muualla.

Vähän sama kun tunget tikkarin lapsen suuhun ja odotat 10 sekuntia ja vedät tikkarin sitten pois suusta. Mitä tapahtuu?

No itkuhan siitä tullee.

Mutta kyllähän niitä virityksiä on joka pelaajalla moneen suuntaan ihan loppumetreille asti. Enkä varmasti usko, että vittuillakseen olisi heittänyt tuollaista kommenttia mediaan, jos HIFK-lappu olisi ollut jo taskussa. Tai jos olisi, niin sillon yritti surkeasti epäonnistuen voidella fanejansa, joista ilmiselvästi välittää kun näin teki.

Ja ne järkisyyt Granlund, HIFK:n mestaruusvuosi, Maajoukkuevalmennus.. Versus pelillisesti paska Kärpät ja pöhöttynyt organisaatio. Pesonen on antanut järjettömän paljon aihetta iloon faneille ja Kärpille, joten ehkäpä sitä voisi antaa anteeksi liian hätäiset lörpöttelyt radiossa, jos joku niistä vieläkin osaa vihanen olla.
 

JPL

Jäsen
Enemmän odotan Haatajaa Humlin kaveriksi. Onko nyt niin, että kun Haataja lähti KHL:ään niin Kärppiin oleva soppari raukesi. Eli mitään velvotteita ei ole Ouluun? Ei kai se mikään vuokradiili ollut?

Osin muistin varasta, mutta kun Haden pitkä soppari julkistettiin, siinä painotettiin että on mahdollisuus käydä "välissä" pelaamassa KHL:ää joillain ehdoilla.

Pitipä kuukkeloida...

Kaleva - uutinen

Tuossa kyllä Aho puhelee että sopimus purettiin.. Toisaalta tuossa puhuttiin 2 vuotisesta sopimuksesta, kun toisaalla puhutaan 2+1+1+1 mallisesta viiden vuoden sopimuksesta.
 
Viimeksi muokattu:

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Enkä varmasti usko, että vittuillakseen olisi heittänyt tuollaista kommenttia mediaan, jos HIFK-lappu olisi ollut jo taskussa.

En minäkään mihinkään vittuiluun usko, mutta kyllähän tuo kuitenkin selvää välinpitämättömyyttä osoittaa faneja kohtaan kun kuitenkin niin suuri mahdollisuus HIFK sopimukseen oli olemassa. Jos puhuu tuohon sävyyn niin kyllä niillä puheillakin pitää jotain katetta olla. Jos minä ilmoitan rakastavani vaimoani, mutta kuitenkin seuraavana aamuna herään jonkun toisen vierestä niin ei siinä oikein puheet silloin kohtaa.

Mutta mutta, en minä nyt sulje Pesosen paluuta täysin pois laskuista. Jos mies ymmärtää aiheuttaneensa mielipahaa ja tuo sen selvästi esille, niin olen kyllä valmis antamaan anteeksi. Ei tässä ketään nyt olla lopullisesti tuomitsemassa. Mutta se vaatii kuitenkin tekoja.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pessi on aina tervetullut mun Kärppiini, siitä ei kahta sanaa. Asioiden taustoja tuskin kukaan täällä tietää miksi asiat meni niinkuin meni. Vaikuttaisi vähän siltä, että pahimmat dissaajat täällä ovat niitä, joilla ei parta vielä kasva, sen verran fanaattista on suhtautuminen.

Tunteesta puheen ollen, onko ainut oikea tunne vihamielinen kiihko, jos joku on lässyttänyt jotain ärsyttävää? Kyllä mä olen täysillä Kärppien takana, vaikka Pessin takaisintulon hyväksynkin.Vaikka niistä järkisyistä. Sanoisin, että silloisiin Kärppiin ei moni muukaan taatusti olisi tullut, koska menestymisen mahdollisuudet olivat mitä olivat. Siinä ei pitäisi kellään olla itkemistä.

Hyvä, että mielipiteitä on monia, vaikken kaikkia hyväksykään oikeiksi. Palstan suolaahan se on, ettei hymistä enkelikuorossa: oi Kärpät niin rakkaat, me palvomme teitä....

Jos Jaakola tulee, se on iso peukku ehdottomasti. Todella hyvä peluri, mutta vähän epäilen vieläkö on valmis palaamaan Kärppänuttuun. Hade ois mahtava saada ja jos hänellä on valtava koti-ikävä, niin ehkäpä hänet voidaankin saada iloksemme. Siinä sitä olisikin ilotulitusta, jos hän Humlumhein kanssa pääsisi dominoimaan liigaa!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös