Olipahan mukava katsoa eilen joukkuettamme viilettämässä Raksilan jäällä. Heti alusta asti huomasi, että nyt on kovat piipussa. Pelinopeus oli aivan eri tasolla kuin kauden aiemmissa peleissä. Oikeastaan ainoa huonompi jakso oli ensimmäisen erän viimeiset kymmenen minuuttia. Bluesin hieman onnekkaatkin kolme maalia ottelun alkuun lamautti hetkellisesti joukkueemme. Hyvää aloitusta ei palkittukaan tuloksellisesti. Toisen erän alkumetreiltä lähtien Kärpät oli täyttä rautaa.
Eilen oli nähtävissä selkeä asennemuutos, eikä kurittomasta ja haluttomasta kärppälaumasta ollut enää tietoakaan.En tiedä mitä videoita Lauri oli pelaajille näyttänyt, mutta oikeista naruista hän oli kuitenkin onnistunut vetämään. Hyvää työtä Late! Nähtäväksi jää, onko tämä asennemuutos parempaan pysyvää sorttia, vai näemmekö keskivikkona taas lammaslauman.
Manniselle ja Nutivaaralle voin minäkin nostaa peukaloa ylöspäin. Nutivaaralta olen nähnyt ennenkin tyylikästä pelaamista, tosin en liigatasolla. Nutivaarasta tulee meille hyvä pakki. Sakari Manninen, tuo Mestiksen ja A-junioreiden tehoilija, taas pelasi ensimmäisen hyvän pelin minun silmien alla. Olen ihmetellyt, jotta miten tuo kaveri voi tehoilla Mestiksessä niin kovin, sillä sen verran surkea hän on liigakärpissä ollut. No, nyt hän näytti, että potentiaalia todellakin löytyy. Mahtavaa Sakari!
Kovasti, niin kovasti olen toivonut, että Komulainen lunastaisi paikkansa Kärppien kärkisentterinä. Mahtava tarina olisi sekin. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että kun ei riitä, niin ei riitä. Toki Komulainen saa vielä pitkään näyttöpaikkoja, sillä niin rempallaan on Kärppien sentteritilanne tällä hetkellä. Vielä on siis Joonaksella aikaa ruveta tehoilemaan.
Maalivahtitilanteemme on yllättäin joukkueemme heikoin lenkki. Luvassa onneksi lienee parannusta, sillä molemmat maalivahtimme pelaavat tällä hetkellä todella surkeasti. Niin surkeasti, että suunta ei voine olla kuin ylöspäin. Toivottavasti kyse on hetkellisestä alisuorittamisesta ja tuo meidän kaikista tärkein parivaljakkomme palaa pikaisesti tasolleen voittamaan Kärpille pelejä.