Itse olen ollut kyllä Glenniin ja Spangiin varsin tyytyväinen. Työmoraali ei ole ihan Ohtamaan luokkaa eikä monipuolisuus vedä vertoja Pokalle, mutta kyllä kaverit Marjamäen vaativassa pelitavassa kuitenkin pysyvät hyvin mukana. Kauden edetessä varmasti yhä paremmin. Ainut mikä huolettaa on, että löytyykö playoffeissa sitten vielä yksi vaihde lisää vai tapahtuuko "Corsot".
Kärpillä on tällä kaudella hyvin erikoinen joukkue siinä mielessä, että maalintekovoimaa ja suoraviivaisuutta on mielestäni enemmän kuin koskaan aiemmin seurahistoriassa. Pitäisi vaan löytää ne kaverit, jotka rakentavat ne tekopaikat ja toisaalta osaavat tarjota itseään vapaaksi. Onhan tuo hurjaa, että meillä on käytännössä kolme kentällistä 20 maaliin kykeneviä hyökkääjiä ja kaikilta kärkipakeilta löytyy historiasta 10 maalin kausia.
Mitä Saipaan tulee, niin itse en näe Tirkkosen enkä Marjamäen pelitapaa varsinaisesti kiekkokontrolliin pyrkivänä. Hyvä joukkue vaan tuppaa olemaan enemmän kiekossa kuin vastustaja. Sekä Kärpät että Saipa hakee aina ensisijaisesti vastaiskua ja nopeita kääntöjä/lähtöjä. Kärpät usein jopa pyrkii antamaan kontrollin vastustajalle ja yrittää heruttaa esim vastustajan pakkeja ylemmäksi, jotta voi iskeä vastapalloon. Kyllä se Junttilakin siellä alivoimalla on ihan vakavissaan maaleja tekemässä.
Aravirran Kärpät oli kiekkokontrollijoukkue. Jopa siinä määrin että peruuttelu, alaspäin pelaaminen ja perusvarmat hitaat lähdöt menivät usein ihan naurettavuuden puolelle. Nyky-Kärpät on todella kaukana jo siitä. Onneksi.