Kärpät kaudelle 2013–2014

  • 1 467 253
  • 3 416

C Waddle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ei tietääkseni ole virallisesti ollut vielä missään esillä mutta nyt oli jo jatkoajan jutussa koskien Sportin ensi vuoden valmentajakuviota myös maininta että Manner siirtyy ensi kaudeksi Kärppiin. Hyvän miehen saatte! Myös Mamballe hyvä siirto omaa uraa ajatellen. Toivottavasti onnistuu!
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Ei tietääkseni ole virallisesti ollut vielä missään esillä mutta nyt oli jo jatkoajan jutussa koskien Sportin ensi vuoden valmentajakuviota myös maininta että Manner siirtyy ensi kaudeksi Kärppiin. Hyvän miehen saatte! Myös Mamballe hyvä siirto omaa uraa ajatellen. Toivottavasti onnistuu!

Pari viikkoa sitten Kaleva uutisoi jo Mannerin siirron. Ja asia on varma.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks, Real Madrid
Tässä on nyt kolmatta vai neljättä kautta putkeen liikkunut huhuja et "täksi kaudeksi Kukkonen palaa Ouluun" ja niin niitä liikkuu tänäkin vuonna. Joko ensi vuosi olisi se vuosi... Lisäksi nyt huhuillaan että Pyörälällä olisi halua palata takaisin kotiin. Itselleni kyllä passaisi molemmat ensi kauden joukkueeseen ja samalla ratkeaisi ensi kauden kapteenikysymyskin, jos ja kun Kukkonen tulee palaamaan kotiin, tosin ajankohta on vieläkin suuri kysymysmerkki.
 

Valdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä on nyt kolmatta vai neljättä kautta putkeen liikkunut huhuja et "täksi kaudeksi Kukkonen palaa Ouluun" ja niin niitä liikkuu tänäkin vuonna. Joko ensi vuosi olisi se vuosi...

Tuo huhu on tuonut pettymyksen 3-4 vuotta. Tänä keväänä en suostu tuota edes miettimään - tätä viestiä enempää - ennen kuin huhu muuttuu sopimukseksi.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Tässä on nyt kolmatta vai neljättä kautta putkeen liikkunut huhuja et "täksi kaudeksi Kukkonen palaa Ouluun" ja niin niitä liikkuu tänäkin vuonna. Joko ensi vuosi olisi se vuosi... Lisäksi nyt huhuillaan että Pyörälällä olisi halua palata takaisin kotiin. Itselleni kyllä passaisi molemmat ensi kauden joukkueeseen ja samalla ratkeaisi ensi kauden kapteenikysymyskin, jos ja kun Kukkonen tulee palaamaan kotiin, tosin ajankohta on vieläkin suuri kysymysmerkki.

Niin mukavalta, kuin Kukkosen ja Pyörälän puhumattakaan Aaltosen paluusta kuulostavat, niin nyt pitää myös muistaa uusiutua. Henkisesti uusiutua. Parasta tässä on tietenkin se, että valmennus vaihtuu ja saadaan raikkautta sinne osastolle. Toisena toivon, että niitä uusia junioreita aletaan ottaan kokoonpanoon ja annetaan pelkuri-Aran viedä vanhentuneet ajatuksensa reissureikänsä syvyyksissä Lahteen. Junnut kunniaan! Sieltä se tekemisen meininki ja tunteen palo koko joukkueen ja varsinkin näiden kokeneempien ikonien näytille. Haastamaan Viuhkolat, Lelut ja muut tosissaan kopissa ja kentällä perkele!

Enkä tietenkään sano, etteikö meidän pitäisi hankkia kärkikenttiin aivan ykköskorin pelaajia.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Pyörälä jatkamassa ruotsissa?

Linkki vie ruotsalaisen uutissivustolle.

Olisihan se mukava saada näitä omia poikia vihdoin kotiin.

Edelliselle kirjoittajalle sen verran, ettei näihin peleihin voi ihan junnupitoisella joukkueella lähteä. Tälläkin kaudella Salomäki, Donskoi ja Junttila ovat pettäneet odotukset. Okei Junttila on tehnyt pisteitä viimevuotiseen tapaan, mutta onhan se erittäin yksipuolinen pelaaja, eikä kehitystä edelliseen kauteen ainakaan minun silmiini ole tapahtunut.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Edelliselle kirjoittajalle sen verran, ettei näihin peleihin voi ihan junnupitoisella joukkueella lähteä. Tälläkin kaudella Salomäki, Donskoi ja Junttila ovat pettäneet odotukset. Okei Junttila on tehnyt pisteitä viimevuotiseen tapaan, mutta onhan se erittäin yksipuolinen pelaaja, eikä kehitystä edelliseen kauteen ainakaan minun silmiini ole tapahtunut.

Samaa mieltä. Nyt alkaa näillä 'junnuilla' olemaan kaikilla se tilanne, että vastuunkanto uudessa joukkueessa palvelee heitä parhaiten. Kehityskäyrä alkaa kääntymään laskuun. Kehitystä tapahtuu vääjäämättä Kärpissäkin, mutta hitaasti. Tutuista kuvioista pois ja kasvamaan. Kuka on enää sitä mieltä, että Aaltoselle oli huono asia Lahteen siirtyminen. Sama askel koko edellä mainitulle kolmikolle olisi suotavaa. En usko että mitään superjoukkuetta enää saadaan kasattua Ouluun, mutta uusien pelaajien aika olisi juuri ensikaudella. Plihal ei minunkaan papereissa kuuluisi siihen joukkueeseen. Kolmossentteriksi kolmossentterin roolituksella korkeintaan. Ylemmäs ei vain ole asiaa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin mukavalta, kuin Kukkosen ja Pyörälän puhumattakaan Aaltosen paluusta kuulostavat, niin nyt pitää myös muistaa uusiutua. Henkisesti uusiutua. Parasta tässä on tietenkin se, että valmennus vaihtuu ja saadaan raikkautta sinne osastolle. Toisena toivon, että niitä uusia junioreita aletaan ottaan kokoonpanoon ja annetaan pelkuri-Aran viedä vanhentuneet ajatuksensa reissureikänsä syvyyksissä Lahteen. Junnut kunniaan!

Enkä tietenkään sano, etteikö meidän pitäisi hankkia kärkikenttiin aivan ykköskorin pelaajia.

Kyllähän meillä nuorta porukkaa on ihan mukavasti pelannut, en mä tuota lähtisi niinkään moittimaan. Kohtuudella junnuja kehiin. Onneksi laitoit loppuun tuon ykköskoripelaajat, sillä tasapainoinen, hyvä joukkue tarvitsee kyllä kokeneita, taitavia kettuja kehiin junnujen vastapainoksi. Junnut tuovat intoa ja kuten sanoit raikkautta, mutta tiukkien paikkojen tullessa keväisin puhuu kokemus kovaa kieltään aivan varmasti.

Henkinen uusiutuminen on numero yksi, vaikka se loppuun vasta tässä tulikin.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kun tässä on ollut tätä joustokaukalo-juttua viime aikoina tunnetuista syistä johtuen, niin Kärpäthän voisi SM-liigan suurseurana (budjetillisesti, ei pelillisesti) olla eturintamassa vaihtamassa Raksilan areenan betonia turvallisempaan kaukaloratkaisuun. Jos hinta uudelle kaukalolle on kerran 100-200k, niin raha on tuskin esteenä tälle? Lähtisikö kaupunki osaltaan kustannuksiin, jottei koko summa menisi Kärppien pussista?
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turvakaukalo olisi todella syytä nyt asentaa kauden jälkeen. Kyllä siellä Kärppien laarissa rahaa siihen on, tulipa kaupunki mukaan tai ei. Pelaajan turvallisuudesta ei pidä tinkiä, jos tuo siihen kerta auttaa.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Kyllähän meillä nuorta porukkaa on ihan mukavasti pelannut, en mä tuota lähtisi niinkään moittimaan. Kohtuudella junnuja kehiin. Onneksi laitoit loppuun tuon ykköskoripelaajat, sillä tasapainoinen, hyvä joukkue tarvitsee kyllä kokeneita, taitavia kettuja kehiin junnujen vastapainoksi. Junnut tuovat intoa ja kuten sanoit raikkautta, mutta tiukkien paikkojen tullessa keväisin puhuu kokemus kovaa kieltään aivan varmasti.

Henkinen uusiutuminen on numero yksi, vaikka se loppuun vasta tässä tulikin.

Tarkoitan nimenomaan tuota henkistä uusiutumista, mikä näyttää olevan se tärkein asia koko jääkiekossa! Eipä tällä kolmen miljoonan budjetilla ole saatu suoraa pleijaripaikkaa vissiin neljään kauteen, vaikka joukkueessa on ollut puhdasta taitoa Ahosta ja Hillistä huolimatta reilusti enemmän, kuin monissa ylempänä olevissa. Miten tuo Ässät voi olla tuolla puukäsijoukkueella noin tulessa? Minun mielestäni se on henkistä yliotetta. Valmennuksen vaihtuessa saatamme saada pelitavan ja rohkeuden penkin taakse, jotka tukevat entistä rohkeampaa pelaamista ja sitä kautta itseluottamusta. Ei sen joukkueenkaan tarvitse aina olla änäriäijiä täynä, kunhan löytyy rohkeutta ja jotain tunteen tapaista logoa ja pelikavereita kohtaan, joille pelaa.

Pyörälät, Aaltoset, Kukkoset.. tavallaan pitäisin hankinnoista, mutta tuoreutta tässä nyt eniten tarvitaan, kuin mitään muuta.
 

Senmutsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Rilliba tarkoittaa sitä, että lisää junnuja nostetaan joukkueeseen, niin olen täysin eri mieltä. Joo, kyllä niitäkin tarvitaan, mutta maltillisesti. On tietysti erityistapauksia - superjunnuja tyylin Granlund jne. Ja juurihan sen A-junnu kolmikon kanssa Kärpät sopimukset leipoivat. Lisää ei tarvita.
Minä haluaisin nähdä voittavan joukkueen. Silloin juuri rutiini ja kokemus ovat tärkeässä osassa. Aaltonen, Pyörälä, Jaakola, Andersson ja vaikkapa Bros olisivat minun puolestani erittäin tervetulleita Kärppiin. Nykyisessä joukkueessa parhaat tulokset on nähty Haatajalta, Humlilta ja Kähköseltä - kaikki jo kokeneita pelimiehiä. Tai katsokaa NHL:ää, kyllä sielläkin kokemus näkyy useimmiten olevan avain menestykseen. Toivon Kärppiin suorastaan "vanhennusleikkausta" ensi kaudelle.
Nuoria pelaajia pitää tietysti jatkuvuuden takaamiseksi vähitellen nostaa edustukseen ja erityislahjakkuuksista on pidettävä kiinni, mutta ammattilaisurheilussa menestys on tärkeämpää kuin omien junnujen suosiminen itseisarvona. Mestis on oikea paikka kehittyä niille nuorille pelaajille, jotka ovat hyviä, mutta eivät (vielä) huippuja.
 

Senmutsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuriositeettina mainitsen, että SM-liigan pistepörssiä sinänsä ansiokkaasti johtava Haataja uhosi ja vannoi ennen KalPa-peliä, että KalPa kaatuu. Harvinaisen vahva lausuma. Saahan sitä lausua.

Jälkipolville tiedoksi, että Haataja lensi kolmannen erän ensimmäisessä vaihdossa ottelusta suihkun puolelle. Tehot 0+0.

Mitä tällä on tekemistä sen kanssa, että kokenut joukkue pärjää yleensä junnuporukkaa paremmin? Haatajan tekemät virheet/uroteot yksittäisenä pelaajana eivät olleet pointtini. Itsekin olen sitä mieltä, että Haataja on ollut vaisuhko kevätkaudella. Samaa tosin pätee meidän junnutähtiimme - koko kauden ajalla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mitä tällä on tekemistä sen kanssa, että kokenut joukkue pärjää yleensä junnuporukkaa paremmin?
Jaaha. Lainasit viestiäni, jonka olin jo 10 minuuttia ennen viestiäsi poistanut. No, kommentoidaan sitten. Meni SaiPa- ja KalPa-pelien Haatajan uho sekaisin, siinä poistoni syy.

Mitä tekemistä kommentillasi on minun aiempaan kommenttiini.

Vastaus: ei mitään
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Jos Rilliba tarkoittaa sitä, että lisää junnuja nostetaan joukkueeseen, niin olen täysin eri mieltä. Joo, kyllä niitäkin tarvitaan, mutta maltillisesti. On tietysti erityistapauksia - superjunnuja tyylin Granlund jne. Ja juurihan sen A-junnu kolmikon kanssa Kärpät sopimukset leipoivat. Lisää ei tarvita.
Minä haluaisin nähdä voittavan joukkueen. Silloin juuri rutiini ja kokemus ovat tärkeässä osassa. Aaltonen, Pyörälä, Jaakola, Andersson ja vaikkapa Bros olisivat minun puolestani erittäin tervetulleita Kärppiin.

Samaa mieltä tässä aika lailla ollaan. Ara ei ole kuitenkaan uskaltanut junnuja joukkueeseen ottaa, vaan mielummin peluutaa Komua pakkina jne. Onhan nämä läpi käyty.. Mun pointti on lyhyesti se, että tämä negatiivisessa mielessä arkinen suorittaminen pitää loppua. Nämä kaiken voittaneet ikonit ja mahdolliset paluumuuttajat ovat jo aika paljon antaneet ja se näkyy. Se näkyy yleisössäkin. Se on inhimillistä.. Lääkkeenä tähän tulee ensimmäisenä valmentajan vaihdos jolla saadaan sitä tuoreutta ja toivottavasti toimiva plisysteemi, joka tukee rohkeutta ja tahtoa!
Ei tietenkään voi sanoa, että jokin yksi asia korjaa koko tilanteet. Esimerkiksi junnujen nostaminen ylös ei ole yksin ratkaisu. Mutta en halua nähdä enään yhtään suorittajaa joukkueessa ja toivottavasti ei myöskään uusi valmentaja.
 

Bay

Jäsen
Miten tuo Ässät voi olla tuolla puukäsijoukkueella noin tulessa?

Katsomalla maalivahtien torjuntatilastoa ja esim. puolustajien pistepörssin tilannetta alkaa pääsemään jo vähän jyvälle. Muutenkin tuo Ässät puukäsijoukkueena on melkoista stereotypiaa.. Kyllä sieltä kiekollista taitoa löytyy mm. Armialta, Heshkalta, Ryanilta, Niemeltä. Enkä Savinaistakaan puukädeksi menisi sanomaan vaikka duunariksi lasketaankin, hyvin pistää paikoistaan kiekkoa sisään.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olennaisin ero taitaa olla siinä, että Ässät on järkevästi koottu ja hyvin valmennettu ryhmä. Se on kumma, miten tuollaisilla asioilla on urheilussa merkitystä, varsinkin kun SM-liigassa taloudelliset erot eivät vielä ole samaa luokkaa kuin jossain Englannin Valioliigassa.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Olen tässä jo ryhtynyt haaveilemaan, että Roki nousisi Mestikseen, jolloin saataisiin vaikka koko A-junnujen 1-kenttä sinne pörräämään. Samalla olisi yksi paikka lisää kasvattaa omia pelaajia, tulee muuten jo melko ahdasta A-junnujen puolella. Toki sieltäkin (a-kärpät) lähtee porukkaa muualle, mutta edelleen olisi pelipaikkoja lähempänäkin kärkipään pelaajille.

Mutta kyllä mekastan, jos Plihal tuolta kokoonpanosta vielä syksyllä löytyy.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pisti silmään tuo puukäsijoukkue, minä sielläpäin näköjään osasta Ässiä pidetään. Kuitenkin jos otetaan top -10 lista hyökkääjistä tälläkin hetkellä, siis ilman Dixonia, kymmenen joukko menee todennäköisesti Ässät 6, Kärpät 4. Top 6een menis Kärpistä Haataja ja Huml.

Pakeissa Heshka just nyt täysin omaa luokkaansa, eikös tämä Eklund ole toipilas, tai ei ainakaan täydessä kunnossa. Sitten onkin tasaista.

Maalivahdeista ei kannata mainita mitään.

Tämän kauden Kärppiä, kun on nähnyt, parhaimmillaan aivan jäätävää peliä, herkästi näyttää viimeaikoina peli vaan hajoavan täysin.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Pisti silmään tuo puukäsijoukkue, minä sielläpäin näköjään osasta Ässiä pidetään.

Se taisi olla vain minun eli ainoastaan yhden miehen mielipide.

Kärpillä on varmasti enemmän puhdasta henkilökohtaista pelitaitoa joukkueessa, kuin Ässillä. Lasketaan mestaruudet, uran pisteet, mitä vain.. kaikki puoltaa sitä faktaa. Sillä ei vaan ole yhtään mitään merkitystä, jos peli ei toimi. Pelisysteemi on ässillä hyvä, samoin itseluottamus kunnossa ja kermana kakun päällä loistava suomalainen ykkösmaalivahti. Tuuriakin on osin se, että millon se lumipallo alkaa pyöriä oikeaan suuntaan ja millon väärään, mutta Kärpät on ollut jo ainakin kolme vuotta säälipleijareissa keväällä.. siitä on jo tuuri kaukana tällä budjetilla.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jep, puhuinkin tästä hetkestä, kauhia määrä jää potentiaalia käyttämättä, liekö syy Arassa, nyky kulttuurissa noin ylipäätään, tarkoitan että masu vieläkin täynnä noista mestaruus vuosista. Jotenkin sellanen tunne, että nämä Salomäet, Donskoit, Junttilat olisivat jääneet polkemaan paikalleen, missä vika ?
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen tässä jo ryhtynyt haaveilemaan, että Roki nousisi Mestikseen, jolloin saataisiin vaikka koko A-junnujen 1-kenttä sinne pörräämään. Samalla olisi yksi paikka lisää kasvattaa omia pelaajia, tulee muuten jo melko ahdasta A-junnujen puolella. Toki sieltäkin (a-kärpät) lähtee porukkaa muualle, mutta edelleen olisi pelipaikkoja lähempänäkin kärkipään pelaajille.

Eihän RoKi-fanit halunneet mitään yhteistyötä Kärppien kanssa, koska heidän mielestään tavoite oli liiga "ihanjustkohta" ;) Ja vastustuksen takiahan RoKin johto sitten erkaantui tästä yhteistyökuviosta.
Ja eihän tästä ole kuin pari vuotta aikaa tästä episodasta, lopputulokselle ei voi kuin naureskella.

Eli pitäkööt tunkkinsa rollossa. Hommat Hokin kanssa vain kondikseen niin kyllä se siitä.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Noniin se on nyt selvää, ettei Erno Moilanen jatka joukkueen vahvuudessa ensikaudella. Mistä mies tilalle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös