Kärpät kaudelle 2013–2014

  • 1 466 652
  • 3 416

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
Aika vähän näyttää olevan huhuja liikkellä. Salomäkeä ollaan viemässä Jokereihin, jos on uskoa palstaveljien kirjoitteluja. Salomäki kyllä täytyisi pitää joukkueessa siihen asti kunnes lähtee nahilaan. Salomäellä on kuitenkin aineksia 1/2 sentteriksi ensi kaudelle, jos saa vain sopivat ketjukaverit.

Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aika vähän näyttää olevan huhuja liikkellä. Salomäkeä ollaan viemässä Jokereihin, jos on uskoa palstaveljien kirjoitteluja. Salomäki kyllä täytyisi pitää joukkueessa siihen asti kunnes lähtee nahilaan. Salomäellä on kuitenkin aineksia 1/2 sentteriksi ensi kaudelle, jos saa vain sopivat ketjukaverit.

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

No johan on! Salomäki niminen kaveri pelaa kuulemma Porin, Lahden ja Turun lisäksi myös Helsingissä ensi kaudella. Tulee kohtuu paljon pelejä pojalle.
 

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
No johan on! Salomäki niminen kaveri pelaa kuulemma Porin, Lahden ja Turun lisäksi myös Helsingissä ensi kaudella. Tulee kohtuu paljon pelejä pojalle.

En ihmettelisi, jos jossain näistä pelaisikin. Sopimusta ei vielä ole syntynyt, joten täällä ainakin on pieni pelko perseessä! Ketjun aiheeseen liittyen, Eklundille täytyy sorvata myös jatko. Huonoa tuuria kaverilla ollut loukkaantumisten kanssa ja silti on jo nyt selvästi Kärppien paras puolustaja.
 
Viime kaudella 12+9, tällä kaudella 8+9. Salomäki kärkisentteri, josta täytyy pitää kynsin hampain kiinni?

Kyllähän olisi mukava seurata Salomäen kehitystä Kärpissä ja nähdä hänen ottavan asekeleen kohti tehokkaampaa suorittamista. Tuleeko sitä askelta? Sitä ei tiedä kukaan. Ei olisi ihme, vaikka vaihtaisi joukkuetta, mutta ei myöskään suuri menetys. Energinen pelaaja, joita jokainen joukkue tarvitsee aina. Niitä on kyllä muitakin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viime kaudella 12+9, tällä kaudella 8+9. Salomäki kärkisentteri, josta täytyy pitää kynsin hampain kiinni?

Kyllähän olisi mukava seurata Salomäen kehitystä Kärpissä ja nähdä hänen ottavan asekeleen kohti tehokkaampaa suorittamista. Tuleeko sitä askelta? Sitä ei tiedä kukaan. Ei olisi ihme, vaikka vaihtaisi joukkuetta, mutta ei myöskään suuri menetys. Energinen pelaaja, joita jokainen joukkue tarvitsee aina. Niitä on kyllä muitakin.
Pisteet eivät Salomäen kohdalla kerro todellakaan kaikkea. Tässä on kaveri josta todellakin täytyy pitää kynsin ja hampain kiinni. Salomäki on juuri niitä pelaajia joita joka joukkueessa täytyy pari kappaletta olla. Pystyy heittämään rooliin kuin rooliin eikä petä koskaan. Härkä on liigan parhaita alivoimapelaajia eikä hyökkäyssuuntaankaan ole ihan lapanen. Uskaltaa mennä mihin tahansa väleihin eikä pelkää kentällä mitään eikä ketään. Salomäen +/- tilasto on joukkueen paras ja pisteitäkin tulee noin 0,5 pistettä/peli. Ja tässä täytyy huomioida sekin tosiasia että Salomäki ei ole ihan vakiokalustoa ylivoimalla vaikka jonkun verran sitä pelaakin. Täydellä ottelumäärällä Salomäki olisi ykkösketjun jälkeen joukkueen paras pistemies. Olen sataprosenttisen varma että Salomäki pystyisi ottamaan myös säännöllisen pistenikkarin roolin mikäli tämä vastuu pojalle annettaisiin.

Härän menettäminen johonkin toiseen liigajengiin kirpaisisi eniten sitten Grandundin menetyksen.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy korjata nuo pisteet, Salomäellähän on nyt 9+10 kasassa.

Porvoon Kärpän linjoilla, Salomäki on tavallaan joukkueen sielu ja paljon asennetta, intensiteettiä ja tunnetta lähtisi joukkueesta miekkosen mukana. Ikääkin on vasta 20 vuotta. Kärppien pelaajista pidän eniten juuri Salomäestä.
 
Pisteet eivät Salomäen kohdalla kerro todellakaan kaikkea..

Niin kuin sanoin, että tuollaisia pelaajia tarvitaan. Täsmälleen samaa mieltä, kuin kirjoitit. Eri mieltä toki siitä, että onko Salomäki korvaamaton.

Härän menettäminen johonkin toiseen liigajengiin kirpaisisi eniten sitten Grandundin menetyksen.

Tämä on kärppien suurin kirous mielestäni. Pelätään junnujen "menettämistä" kuin maailmanloppua. Tämä Granlundin jälkeen toki. Nyt yritetään pitää kaikki mahdolliset ja lyödään niitä liian isoihin rooleihin. Tämän johdosta tällä hetkellä meillä ei ole kunnollista kakkoskenttää, vaikka mallikkaasti pörräävätkin hyökkäyspäässä. Tehoja tarvitaan, valitettavasti.

Itse en osaa sanoa kenen nuoren lupauksen menettäminen kirpaisisi eniten tai vähiten. Kaikissa on hyvät puolensa ja heikkoutensa. Enemmän haluan kuitenkin nähdä tuloksellisen kakkosketjun ykkösen rinnalle.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Mikä tekee Salomäestä sellaisen miehen, että kannattaa pitää kynsin hampain kiinni? Onko edes tarpeeksi hyvä kahteen ensimmäiseen ketjuun? Voi olla, että menisi niissäkin sopivasti roolitetussa ketjussa ja nimenomaan laiturina mielestäni. Ihan hyvä kaveri on rymistelemään halutessaan ja ei nyt aivan puukäsikään.

Siltikin, ei hänestä voi ainakaan ykkössentteriä alkaa leipomaan, ei vaan yksinkertaisesti riitä peliäly siihen. Ykkössentterin täytyy pystyä olemaan esimerkiksi ylivoimalla ihan johtava pelaaja, Salomäestä ei taatusti siihen ole. Nythän ei välillä edes pelaa ylivoimaa, mikä on mielestäni ihan ymmärrettävääkin.

Olen sitä mieltä, että jos tuo Salomäen hinta alkaa nousemaan kovaksi, niin antaa mennä vaan. Ei mielestäni kannata sen takia maksaa liikaa, että on oma junnu. Pistepotentiaali liikkuu siinä 30-40 pisteen välillä. Ehkä pitäisin mieluummin, kuin vaikka Kähkösen, mutta Kähkösellä tuo sopimus jo ensi kaudesta onkin.

Millä tavalla mies on sitten joukkueen sielu tai johtaja? En minä ainakaan ole johtajuutta juurikaan nähnyt. Taitaa monia sokaista tuo parin kauden takainen hyvä kauden aloitus vieläkin, jolloin oli jonkin aikaa Kärppien paras pelaaja. Ehdottoman yliarvostettu kaveri ainakin Oulun suunnalla minun mielestäni.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Itse en osaa sanoa kenen nuoren lupauksen menettäminen kirpaisisi eniten tai vähiten. Kaikissa on hyvät puolensa ja heikkoutensa. Enemmän haluan kuitenkin nähdä tuloksellisen kakkosketjun ykkösen rinnalle.

Jos nyt pari kehtaisin heittää.
Ei kirpaise:
Komulainen. - Okei, on pelisilmää ja kaikkea, mutta ei vaan tuo koko riitä huippusenaksi.
Suoranta - Taistelija joo, mutta kun alempaa puskee pelimiehiä joilta irtoaisi se päälle 10 maalia tulokaskaudella, nii ei oikein lämmitä.
Lehto - En usko että tulee koskaan saavuttamaan ainakaan Oulussa sitä kärkipakin mallia. Voi menestyä vielä Mestiksessä tai pelsu/saipa jne.

Kirpaisee:
Salomäki - Edellä jo paljon perusteluja. Härkä
Donskoi - Pörrääjä, mutta taitava semmoinen. Uskon jos saa ehjän kauden alun ensi kaudelle, tekee sen +20 maalia. Vaatii kunnon pelintekijän vierelle
Junttila - Osaa tehdä maaleja.
Pokka - Lähtee ehkä pian jo Nyyy jorkkiin, mutta pakkina kultakimpale. Kumpaankin suuntaan.

Välivaiheilla:
Körkkö, Niemelä, Korkiakoski. Lähinnä Markuksesta en ole vielä saanut kunnollista kuvaa, joten aika paha sanoa. Niemelästä tulossa hyvä peruspakki. Körkkö kumpaankin suuntaan hyvä.


Muuta:
Bume voisi hiippailla jälleen kauden jälkeen muualle.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Minä en epäile hetkeäkään, etteikö Kärpät ole tarjonnut asianmukaista jatkosopimusta Salomäelle. Kunnon palkalla ja alustavalla roolilla. Se on sitten miehestä itsestä kiinni, onko halua jatkaa täällä vai vaihtaako maisemaa. Tokihan se kertoo taas jotain organisaation tilasta, jos Salomäki ei koe Kärppiä järkevänä ratkaisuna urakehityksen kannalta, vaan tähyilee muualle SM-liigassa. Eikä Kärppien sitä tilannetta pidä ylimitoitetulla rahatukulla paikata, vaan laittaa seuran asiat kuntoon pitkällä tähtäimellä. Mutta katsotaan mikä on Salomäen lopullinen ratkaisu.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Pakko kyllä liittyä Salomäen tukijoihin. Salomäki on pelaajatyyppinä erittäin harvinainen suomalaisessa kiekkoilussa. Vahva voimahyökkääjä, joka kykenee pelaamaan kärkiketjuissa sentterinä ja laiturina. Hyvin samantyyppinen pelaaja kuin Tuomo Ruutu siis. Salomäen jatkon pitää ehdottomasti olla ihan kärkijuttuja, kun ensi kauden joukkuetta kasataan. Nashvillellä on toki sanansa sanottavana tässä asiassa ja saattaa olla, että AHL on se todennäköisin pelipaikka Miikalle ensi kaudelle. MUTTA, jos Nashville katsoo, että kausi Euroopassa on parempi vaihtoehto, niin sitten Kärppien tulee olla hereillä! Mihinkään muuhun liigaseuraan Salomäkeä ei voi, eikä saa päästää. Jos Salomäki pukee vaikkapa narripaidan ensi kaudelle päälleen, niin Aho voidaan laittaa samantien jalkapuuhun Rotuaarille. Rahasta homma ei saa jäädä kiinni, sillä jos kemppaisille, plihaleille ja kumppaneille voidaan maksaa 150-200k kaudesta, niin Salomäelle pitää myös löytää kirstusta riittävä rahasumma.

Itse veikkaan, että Salomäen kanssa ei olla tehty jatkoja muiden nuorten tyyliin juuri Nashvillesta johtuen. Itse uskon vahvasti, että Miikka lähtee rapakon taakse sopeutumaan Pohjois-Amerikan pelityyliin. Salomäellä on kaikki edellytykset tulla NHL-pelaajaksi, jos kehitys vain jatkuu suotuisana. Liikettä pitää saada ehdottomasti lisää ja erikoistumista pitäisi myös saada tehtyä. Ollaanko laitureita vai senttereitä? Siinä iso kysymys Salomäen uran jatkoa ajatellen. Väliin putoajia änärissä riittää ja siksipä Salomäen pitäisi periaatteessa valita jompi kumpi pelipaikka, jolle tähdätään.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Rahasta homma ei saa jäädä kiinni, sillä jos kemppaisille, plihaleille ja kumppaneille voidaan maksaa 150-200k kaudesta, niin Salomäelle pitää myös löytää kirstusta riittävä rahasumma.

No näin juurihan se pitää toimia! Kun on tehty virheitä, niin maksetaan nyt jumalauta ylihintaa muillekin.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
No näin juurihan se pitää toimia! Kun on tehty virheitä, niin maksetaan nyt jumalauta ylihintaa muillekin.

Juuri näin. Laitetaan kaikille kunnon menestysbonukset tileille johtoporrasta myöten, kun onnistuttiin pääsemään kymmenen joukkoon runkosarjassa. Salomäelle ja kaikille muillekin pelaajille, joilla ei vielä ole jatkosopimusta voimassa vähintään 50% palkankorotus ihan sillä verukkeella, että Plihalikin saa isoa palkkaa kiekkojen pudottamisesta treeneissä.

Jos Salomäelle maksettaisiin kilpailukykyistä palkkaa ensi kaudesta, niin siinä ei mielestäni mennä metsään. Ennemmin kannattaisi tarkistaa näiden ns. vahvistusten palkkaamisia, sillä sinne on mennyt viime vuosina ihan hemmetisti turhaa rahaa.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rahasta homma ei saa jäädä kiinni, sillä jos kemppaisille, plihaleille ja kumppaneille voidaan maksaa 150-200k kaudesta, niin Salomäelle pitää myös löytää kirstusta riittävä rahasumma.

Kyllä munstakin tuntuu järjettömältä maksaa Kähköselle 200k kaudesta, johon kannattajat tuntuvat vielä olevan tyytyväisiä, ja olla sitten tarjoamatta Salomäelle vaikka 150k. Tällä alakanttiin menneellä kaudellakin Salomäki on tehnyt aika lähelle samat tehot kuin Kähkönen ennen Kärppiin tuloaan. Vastaavalla yv-vastuulla tehot olisivat olleet luultavasti Kähköstä paremmatkin.

En kannata tuhlailupolitiikkaa, mutta kuten olen sanonut aiemminkin, Salomäen kaltaiset pelaajat ovat ainoita joissa mahdollinen 50 000 ylihinta ei edes juuri kirpaise. Jos Salomäki pelaa jossain muussa seurassa on se uskoakseni hinta siitä, että ensi kauden joukkueen budjetista on jo käytetty noin 850 000 Plihaliin, Vihkolaan ja Lehtoseen ja nyt sitten pitää pihistää Salomäenkin kohdalla. Tottahan se on, että ei ole nykyisellään korvaamaton, mutta potentiaali on paljon Kähköstä korkeammalla ja uskoakseni ensi kauden perusesityskin jotakuinkin samalla tasolla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En kannata tuhlailupolitiikkaa, mutta kuten olen sanonut aiemminkin, Salomäen kaltaiset pelaajat ovat ainoita joissa mahdollinen 50 000 ylihinta ei edes juuri kirpaise. Jos Salomäki pelaa jossain muussa seurassa on se uskoakseni hinta siitä, että ensi kauden joukkueen budjetista on jo käytetty noin 850 000 Plihaliin, Vihkolaan ja Lehtoseen ja nyt sitten pitää pihistää Salomäenkin kohdalla.

Salomäki kannattaa ehdottomasti pitää, vaikka pienellä ylihinnalla. Siitä olen kanssasi samaa mieltä. Väitteesi, että Plihaliin, Viuhkolaan ja Lehtoseen on sidottu 850 000 euroa, on puolestaan väärä. Taitaapi sinulla olla Viuhkolan ja Lehtosen kohdalla vanhojen sopimusten hinnat. Viuhkola ja Lehtonen maksavat Kärpille yhteensä n. 300 000 euroa. Siihen kun pistetään Plihalin palkka päälle, päästään vähän yli 500 000 euroon. Väite 850 000 eurosta on aivan pielessä.

Rohkenen väittää, että Salomäen todelliset vaihtoehdot ensikaudeksi ovat Kärpät tai NHL/AHL.
 
Sittenhän ei kyllä tarvitse ihmetellä, että mihin se liki 3 miljoonaa per kausi menee. Ensin tehdään virheellisiä hankintoja ja sen lisäksi vielä halutaan tarkoituksellisesti maksaa joillekin pelaajille ylihintaa. Etteivät vain pelaisi jossain muussa seurassa.

Toivottavasti tulevat vahvistukset ovat ensi kaudella oikeita vahvistuksia ja täytemiehet sitten oikeassa palkkaluokassa.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Salomäki kannattaa ehdottomasti pitää, vaikka pienellä ylihinnalla. Siitä olen kanssasi samaa mieltä. Väitteesi, että Plihaliin, Viuhkolaan ja Lehtoseen on sidottu 850 000 euroa, on puolestaan väärä. Taitaapi sinulla olla Viuhkolan ja Lehtosen kohdalla vanhojen sopimusten hinnat. Viuhkola ja Lehtonen maksavat Kärpille yhteensä n. 300 000 euroa. Siihen kun pistetään Plihalin palkka päälle, päästään vähän yli 500 000 euroon. Väite 850 000 eurosta on aivan pielessä.

Rohkenen väittää, että Salomäen todelliset vaihtoehdot ensikaudeksi ovat Kärpät tai NHL/AHL.

Ups, laskuvirhe. Tätä se on kun paiskii töitä ja intoutuu jostain syystä kommentoimaan välillä :) Piti sanoa 660 000. Sitä en tiedä, mistä olet saanut summaksi vähän yli 500 000 euroa. Kuten olen joskus aiemminkin sanonut, olet tämän palstan optimistisin kaveri, joten ei kai vain olisi toiveajattelua, heh :) Aiemmin olen ymmärtänyt Viuhkolan ja muistaakseni Lehtosenkin nykypalkaksi 200 000 euroa, Plihalin palkaksi on mainittu 260 000 euroa. Uskon Plihalin ja ehkä Viuhkolankin palkkojen pitävän paikkansa, Lehtonen saattaa olla himpun yläkanttiin, mutta en olisi yllättynyt vaikka 200 000 pitäisi kutinsa. Uskon, että 600 000 ainakin menee kyseisiin palkkoihin ja se on kyllä liikaa.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sittenhän ei kyllä tarvitse ihmetellä, että mihin se liki 3 miljoonaa per kausi menee. Ensin tehdään virheellisiä hankintoja ja sen lisäksi vielä halutaan tarkoituksellisesti maksaa joillekin pelaajille ylihintaa. Etteivät vain pelaisi jossain muussa seurassa.

Toivottavasti tulevat vahvistukset ovat ensi kaudella oikeita vahvistuksia ja täytemiehet sitten oikeassa palkkaluokassa.

Toisaalta samaa mieltä kanssasi. Jo pari vuotta olen toivonut tuota samaa, eli vahvistukset ovat liigan huippuja ja muita paikkoja on täytetty rohkeasti omilla kavereilla. Jos kolmessa ekassa kentässä olisi ollut kuusi huippuluokan pelaajaa ja lisäksi jokaisessa yksi kolmikosta Salomäki, Donskoi ja Junttila, olisi se voinut olla pelaajien kehityksenkin kannalta parempi vaihtoehto. Normanin kaltaiset kaverit ovat täten turhia.

Itse kuitenkin maksaisin mieluummin 150 000 Salomäelle kuin 200 000 Kähköselle. Maksaisin tosin mieluummin Salomäelle vaikka samat 200 000, mutta en tiedä olisiko se joukkueen etu vielä ensi kaudella. Saattaisi jopa ollakin, samoin osa palkasta tulisi hyvällä tuurilla takaisin änärirahojen kautta. Nyt kun siellä on jo Viuhkolan, Plihalin, Kähkösen ja Kemppaisen kaltaisia kavereita olisi lopuille paikoille kieltämättä saatava tähtiluokan pelaajia. Silti olen sitä mieltä, että jokin on mennyt pieleen joukkueen kasaamisessa jos kyseiset pelaajat pelaavat Kärpissä eikä Salomäelle ole sijaa.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Aiemmin olen ymmärtänyt Viuhkolan ja muistaakseni Lehtosenkin nykypalkaksi 200 000 euroa, Plihalin palkaksi on mainittu 260 000 euroa.

McTorso on oikeilla jäljillä. Plihalin palkka lienee luokkaa 230k. Viuhkola tai Lehtonen ei kumpikaan saa 200k. 140k-150k lähempänä totuutta. Sille samalle tasolle on tippunut myös kapteeni Mikkolan palkkakin.
 
Itse kuitenkin maksaisin mieluummin 150 000 Salomäelle kuin 200 000 Kähköselle. Maksaisin tosin mieluummin Salomäelle vaikka samat 200 000, mutta en tiedä olisiko se joukkueen etu vielä ensi kaudella.

En usko Kähkösen tienaavan kyllä 200k. Palkka nousi taatusti Espoon ajoista, mutta ei luultavasti noihin lukuihin. Ja vaikka ajatuksena minäkin maksaisin mieluummin Salomäelle jotain palkkaa, niin en kuitenkaan voi verrata muiden palkkoihin (varsinkaan tyhmiin soppareihin) sitä suoraan. Jokainen pelaaja tulisi arvottaa yksilönä.

EDIT: En siis pidä Kähkösen sopparia tyhmänä, kuten esim. Plihalin sopparia.
 
Viimeksi muokattu:

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En usko Kähkösen tienaavan kyllä 200k. Palkka nousi taatusti Espoon ajoista, mutta ei luultavasti noihin lukuihin. Ja vaikka ajatuksena minäkin maksaisin mieluummin Salomäelle jotain palkkaa, niin en kuitenkaan voi verrata muiden palkkoihin (varsinkaan tyhmiin soppareihin) sitä suoraan. Jokainen pelaaja tulisi arvottaa yksilönä.

EDIT: En siis pidä Kähkösen sopparia tyhmänä, kuten esim. Plihalin sopparia.

Okei, mutta uteliasuuttani kysyn kuinka paljon arvokkaammaksi näet Kähkösen kuin Salomäen. Eli ottaisitko itse mieluummin Salomäen 140 000 eurolla vai Kähkösen 180 000 eurolla. En väitä, että tähän olisi yhtä ainoata oikeaa vastausta, mutta kysyn tosiaan ihan uteliasuuttani kun tunnut olevan aika tiukasti sitä mieltä, ettei Salomäelle tule tarjota kovin suurta palkkaa.

Voi olla, ettei Kähkönen tienaa 200 000 euroa, mutta huhut ovat asettuneet noille paikkeille ja tavallaan se olisi linjassa sen kanssa, että 2,8 miljoonaa käytettiin tämän vuoden joukkueeseen. Se on myös linjassa muiden pelaajien huhuttujen palkkojen kanssa. Faktaa ei ole, mutta en oikein keksi syytä sillekään, miksi Kähkönen olisi tullut tänne vaikkapa 160 000 eurolla.

Kun olen lueskellut tätä palstaa olen ollut useimmiten samaa mieltä kanssasi (ehkä vain Tuomas Tarkin kohdalla pieni poikkeus), joten mietin kyllä pointtisi läpi tässäkin tapauksessa. Osin olen samaa mieltä, mutta silti tuntuu siltä, että jokin on mennyt pieleen jo aiemmassa vaiheessa mikäli Salomäki pelaa toisessa liigaseurassa. Nyt kun joukkuetta on jo täytetty täytemiehillä on tilanne kinkkisempi.
 
Okei, mutta uteliasuuttani kysyn kuinka paljon arvokkaammaksi näet Kähkösen kuin Salomäen. Eli ottaisitko itse mieluummin Salomäen 140 000 eurolla vai Kähkösen 180 000 eurolla. En väitä, että tähän olisi yhtä ainoata oikeaa vastausta, mutta kysyn tosiaan ihan uteliasuuttani kun tunnut olevan aika tiukasti sitä mieltä, ettei Salomäelle tule tarjota kovin suurta palkkaa.

Näen Kähkösen arvokkaammaksi kokemuksen ja johtamisominaisuuksien vuoksi. Myöskin sen, että Kähkönen on suht älykäs jäällä ja hän on erittäin tasainen suorittaja. Samaa en voi sanoa Salomäestä. Rahallisesti esitysten ja entisten näyttöjen perusteella voidaan helposti sanoa, että Kähkönen ansaitsee hieman muhkeamman palkkapussin oletusarvoisesti. Kaverit ovat kuitenkin hyvin erilaisia pelaajia ja lähtökohdat ovat myös erilaiset, joten vaikea noita on alkaa arvottamaan enkä pidä heidän vertaamistaan muutenkaan mielekkäänä. Salomäki voi kuitenkin ylettää ihan NHL:ään asti ja se nostaa hänen arvoaan.

Mutta sinänsä tämä käsitys, ettei Salomäelle tule tarjota kovin isoa palkkaa on minun kannaltani se, että hänelle ei kannata maksaa posketonta palkkaa. Jos mies haluaa esim. Jokereihin, niin normi hinnannostatus laulanta kannattaa, mutta ei mitään järettömiä summia pidä alkaa pelkästä potentiaalista maksamaan. En pidä Salomäkeä millään tavalla korvaamattomana pelaajana, sillä saman energian ja tehot saa melko halvalla.

Jos taas olisi ennustajan pallo ja tietäisin Salomäen takovan ensi kaudella reippaasti yli 30 pistettä, niin ei muuta kuin rahaa tiskiin.

Vastaus kuitenkin kysymykseesi on, että en ottaisi kumpaakaan noilla summilla, jos itse olisin joukkuetta kasaamassa ja olisi varaa valita.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näen Kähkösen arvokkaammaksi kokemuksen ja johtamisominaisuuksien vuoksi. Myöskin sen, että Kähkönen on suht älykäs jäällä ja hän on erittäin tasainen suorittaja. Samaa en voi sanoa Salomäestä. Rahallisesti esitysten ja entisten näyttöjen perusteella voidaan helposti sanoa, että Kähkönen ansaitsee hieman muhkeamman palkkapussin oletusarvoisesti. Kaverit ovat kuitenkin hyvin erilaisia pelaajia ja lähtökohdat ovat myös erilaiset, joten vaikea noita on alkaa arvottamaan enkä pidä heidän vertaamistaan muutenkaan mielekkäänä. Salomäki voi kuitenkin ylettää ihan NHL:ään asti ja se nostaa hänen arvoaan.

Mutta sinänsä tämä käsitys, ettei Salomäelle tule tarjota kovin isoa palkkaa on minun kannaltani se, että hänelle ei kannata maksaa posketonta palkkaa. Jos mies haluaa esim. Jokereihin, niin normi hinnannostatus laulanta kannattaa, mutta ei mitään järettömiä summia pidä alkaa pelkästä potentiaalista maksamaan. En pidä Salomäkeä millään tavalla korvaamattomana pelaajana, sillä saman energian ja tehot saa melko halvalla.

Jos taas olisi ennustajan pallo ja tietäisin Salomäen takovan ensi kaudella reippaasti yli 30 pistettä, niin ei muuta kuin rahaa tiskiin.

Vastaus kuitenkin kysymykseesi on, että en ottaisi kumpaakaan noilla summilla, jos itse olisin joukkuetta kasaamassa ja olisi varaa valita.

Jep, kiitos tästä! Pitkälti samaa mieltä, toki tästä on vaikea päätellä mikä mielestäsi olisi posketon palkka. Ilmeisesti ainakin tuo 150 000 euroa olisi selvästi liikaa.

Mitä tuohon Salomäen pistemäärään tulee, uskoisin että 30 pistettä olisi mennyt rikki jo tällä kaudella jos hän olisi pelannut paljon ylivoimaa Kähkösen tavoin. Mutta toisaalta tuo 30 pistettä ei kyllä ole itselleni tarpeeksi kahden ekan kentän kaveriksi, Aholle ja kumppaneille tosin näyttää riittävän mainiosti. Kaksipuolisia juttuja nämä.

Itselleni Salomäki on näistä junnuista se kaikista tärkein siinä mielessä, että pidän hänen potentiaaliaan korkeimpana ja toisaalta pelaajatyyppiä poikkeuksellisempana Junttilaan, Donskoihin ja yleensäkin suomalaisiin pelaajiin verrattuna. Sitä en tosiaan tiedä, minkä verran Salomäki tekisi pisteitä ensi kaudella, mutta uskon että isolla yv-vastuulla 35 menisi rikki. Tämä toki vaan mutulla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta sinänsä tämä käsitys, ettei Salomäelle tule tarjota kovin isoa palkkaa on minun kannaltani se, että hänelle ei kannata maksaa posketonta palkkaa. Jos mies haluaa esim. Jokereihin, niin normi hinnannostatus laulanta kannattaa, mutta ei mitään järettömiä summia pidä alkaa pelkästä potentiaalista maksamaan. En pidä Salomäkeä millään tavalla korvaamattomana pelaajana, sillä saman energian ja tehot saa melko halvalla.

Jos taas olisi ennustajan pallo ja tietäisin Salomäen takovan ensi kaudella reippaasti yli 30 pistettä, niin ei muuta kuin rahaa tiskiin.
Heitä nyt joitakin nimiä tiskiin vaikkapa Kärpistä jotka takovat halvalla 30 pistettä? Salomäkihän on siinä vauhdissa. Ota huomioon että Miikka on ollut sairastelujen ja maajoukkuekomennusten takia sivussa peleistä eikä hänellä ole kuin 41 matsia liigassa tältä kaudelta mutta tehoja on silti 19. Päälle vielä se että alkukausi meni osittain armeijan leivissäkin.

Siihen ei tarvita ennustajaeukkoa että pystyy sanomaan Salomäen tekevän yli 30 pojoa ensi kaudella. Toki se vaatii sen että mies saa ensinnäkin pelata edes suht terveenä koko sarjan ja saa vastuuta ainakin yhtä paljon kuin tällä kaudella. Kehittymispotentiaalin huomioon ottaen vastuuta tulisi antaa hieman enemmänkin.

Julius Junttila on pisteiden puolesta lähimpänä kun ajatellaan halpaa 30 pisteen miestä mutta hänelläkin jää tuo raja rikkomatta ja Salomäkeen verrattuna mies on täysi lapanen kokonaisvaltaisesti. Ja tämä ei ollut niinkään Junttilan aliarvostamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös