En halua maalailla piruja seinälle, mutta kannattaa huomata, että tämä on ensimmäinen kerta kun Luomala on rikkonut sm-liigassa 15 maalin rajapyykin. Täysiä sm-liigakausia on herralla takana kuitenkin jo kahdeksan kappaletta ja on saanut pelata sellaistenkin pelinrakentajien rinnalla kuin Josef Straka...
Tämä kausi on ollut hieno - sitä ei käy kiistäminen, mutta kriteerit "maalintekijäksi" ovat aika alhaalla jos sellaiseksi näillä näytöillä pääsee. Hieno pelaaja joka tapauksessa, että onnea Ouluun.
Et maalaile piruja seinille turhaan. Tätä olen itsekin aiemmin sanonut, Luomala on helvetin suuri riski Kärpille ja kaikki ennusmerkit viittaavat floppiin omasta mielestä. Yksi hyvä kausi pikkuseurassa ja siirto suurempaan seuraan, kirkaampiin valoihin ja suurempien paineiden alle. Koska tämä kuvio on toiminut? Paineet muodostuu nyt vielä kahdesta erillisestä asiasta; ensinnäkin paineet siitä, että edellisen kauden henkilökohtainen taso pitää vähintään säilyttää, mielummin ylittää, ja toisekseen paineet Kärpissä ovat median, fanien ja joukkueenjohdon osalta varmasti suuremmat kuin mitä ne olivat Ässissä.
Itse luulen tämän olevan liikaa Luomalalle. Koskaanhan sitä ei tiedä, mutta riski on liian suuri. Jos vastaava tilanne olisi ollut esimerkiksi 4 vuotta sitten, ongelma ei olisi ollut näin suuri ja riskin realisoituessa Kärpät olisi kestänyt hitin, mutta Kärppien nykytilanteessa jos riski realisoituu, niin seuran kärsimä osuma on tavallaan paljon suurempi kuin mitä se olisi ollut vastaavalla riskillä 4 vuotta sitten. En tiedä ymmrätääkö joku pointtini, toivottavasti. Itse näkisin Kärpissä paljon mielummin ensi kaudella Kuuselan kuin Luomalan.