Kärpät - JYP, 21.2. klo 17.00 Raksilassa

• 8 653
  • 97

Shane

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Dave

Viestin lähetti oukka
Sellainen keskitiekin olisi olemassa, mutta jyväskyläläiseen kiekkokulttuuriin kuuluu olennaisesti juuri se, ettei sitä nähdä. Kovin mustavalkoinen on tuo ajatusmaailma.
Siis täh? Nyt en ymmärrä yhtään. Minä kun kritisoin Daven (siis vain Daven, muista oululaisista en maininnut yhtään mitään) uskomatonta puusilmäisyyttä (mitä ilmenee lähes joka ainoassa hänen Kärppien otteluketjuihin kirjoittamissaan viesteissä, ei TODELLAKAAN vain Kärpät-JYP / JYP-Kärpät -pelien yhteydessä), niin sitten yhtäkkiä minulle tullaankin puhumaan ja neuvomaan jostain "kultaisesta keskitiestä" ja mustavalkoisesta ajatusmaailmasta?! Nyt putosin kyllä kärryiltä aivan totaalisesti..

Viestin lähetti oukka
Toinen piirre jota jyväskyläläiset eivät itsessään huomaa on tuo toisen kirjoittajan "tason" tuomitseminen kun hän suvaitsee olla eri mieltä, tai mikä pahinta, kehtaa millään tavalla moittia JYPiä.
Heh, kunpa se olisikin vain eri mieltä olemista, vain pelkkää moittimista, ja vain JYPiin kohdistuvaa.. Osaan minä lukea muitakin Kärppien otteluketjuja kuin vain JYP-sellaisia.

Viestin lähetti amok
Jep. Hienoa, että teillä on nyt niin hyvä kirjoitteluporukka täällä.
...
Arvostan, että teidän porukan kirjoittelu on noussut uudelle levelille. Varmasti kaikilla muilla tänne kirjoittelevilla faniporukoilla on vielä ongelmana puusilmät omien fanien keskuudessa. Olette tehneet hyvää työtä.
Laitoin JYPin tuohon vain sen takia, jotta voisin samalla sanoa, että onneksi täällä "meillä" ei ole vastaavia kirjoittelijoita. Ihan yhtä lailla voin sanoa, että eipä esim. HPK:n / SaiPan / Pelicansin / Ilveksen leiristä tällaista pelleä palstalla esiinny. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut nostaa JYPin kirjoittajia muiden yläpuolelle, eikä myöskään dissata Kärppä-osaston asiakirjoittajia.

Viestin lähetti Tj
Jyväskyläläisen ja Oululaisen kiekkokulttuurin edustajat haukkuvat toisiaan puusilmäisyydestä ja vieläpä aivan samalla lailla - "Ei me olla mutta te ootte". Kuten Oukka totesikin, eiköhän tästäkin jostain se kultainen keskitie löydy.
No jos minua tällä tarkoitat, niin luepa sinäkin kirjoitukseni uudestaan. Minä en mielestäni kommentoinut siinä sanallakaan mitään/ketään muuta kuin nimimerkki "Daven" tälle palstalle kirjoittamia viestejä. Jos näet minun haukkuvan tuossa koko oululaista kiekkokulttuuria ja kaikkia sen edustajia, niin on kyllä melko erikoinen lukutaito sinulla.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Puhuin ihan yleisellä tasolla. Nämä JYPin ja Kärppien otteluketjut kun usein tuntuvat menevän hiustenhalkomiseksi ja huonoksi provoiluksi - milloin ei olla katkeria niin sitten kahvataan ja milloin ei olla ylimielisiä, silloin filmataan ja neiteillään.

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Pee
. Painukoon jätkä takaisin Jenkkeihin, saatana!".
[BQUOTE]Viestin lähetti Pee Menikö jenkkipojalla nyt jypit ja saipat sekaisin? Näinkö tietoisia ulkomaalaispelaajamme ovat SM-liigan sarjatilanteesta?.[/B][/QUOTE]

Hämmennetään vielä off-topicina. Toista se oli ennen kun Jenkit olivat amerikkalaisia ja Kanukit kanadalaisia.

JPL

Jäsen
Joku tuolla kommentoi että erotuomarivalvojan punakynä olisi viuhunut... no eipäs kyllä viuhunut.

Pelin jälkeen häneltä kyselin mielipiteitä erotuomarin onnistumisesta ja ainoastaan positiivista hän ottelusta löysi. Sanoi että ottelu oli tuomarille kauden vaikein, minkä hän on "valvonut" mutta että Reijolle pitää antaa puhtaat paperit. Molemmat joukkueet käyttivät mailaa kaikkeen muuhun kuin pelaamiseen ja päätuomari vihelsi kaikki pahimmat rikkeet ottelusta pois ja itse olin kyllä tästä tällä kertaa samaa mieltä.

Siihen, että Kärppien toinen maali on pahin erotuomarivirhe, minkä Pakkipari on eläissään nähnyt... joko et ole elämäsi aikana kovin montaa peliä nähnyt tai sitten katsot kohtuullisen paksujen puna-musta lasien takaa peliä.

Ottelu sinänsä ei ollut mitenkään erikoista katsottavaa ja tästäkin ketjusta huomaa että JYP:n kannattajilla on tällä hetkellä aika kireällä pinna, mikä on kyllä ihan ymmärrettävää.

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Re: Re: Re: Illan peli

Viestin lähetti Tenho
Lieneekö tämä sitten minun puusilmäisyyttäni, mutta minä näen tuossa tilanteessa Jyppi-pelaajan, joka on kääntämässä kiekon suuntaa ja takaapäin työnnetään maila jalkojenväliin. Onko se kampitus?

Näyttäisi ennemminkin siltä, että JYP-pelaaja ottaa kiekon ja valmistautuu ilmeisesti kääntymään tai purkamaan kiekon. Viuhkola osuu luistimellaan tämän Jypin pelaajan takajalan luistimeen, joka muuttaa Jyp-pelaajan liikerataa, pyöräyttäen häntä vastapäivään.

Tämän seurauksena JYPin pelaaja on erittäin huonossa tasapainossa. Hän on voimakkaasti kallistuneena sisäkaarteeseen päin, pyllöttäen hieman myös taaksepäin, eikä hän pysty korjaamaan tasapainoaan, koska hän ei nojaa mailallaan jäähän, vaan pikemminkin kurottaa sillä eteenpäin, tavoitteena ylettyä kiekkoon. Hetken päästä luistinten terien antama kitka ei enää riitä pitämään JYP-pelaajaa pystyssä, vaan hän tippuu pyllylleen, kuten koko JYPin joukkue.

Viuhkola näyttäisi napauttavan mailallaan sisemmän jalan ulkosyrjään, mutta ei ole selvää, vaikuttiko se tasapainon menetykseen. On mahdollista, että JYP-pelaaja oli niin huonossa tasapainossa, että hän olisi kaatunut myös ilman tätä napautusta. Lisäksi on mahdollista, että tämä napautus oli se viimeinen kaatumiseen johtanut tekijä. Videota katsomalla asia ei selviä.

Ei siis ole selvää, oliko kyseessä rike tai ei. Tämän lisäksi toinen pohdittava kysymys on, oliko kyseessä nykylinjan mukaan rangaistuksen arvoinen rike.

Niin tai näin, mutta yksi asia on ainakin varmaa. Jos joku väittää kyseessä olleen törkein näkemänsä tuomarivirhe, ei hän ole voinut katsoa jääkiekkoa tätä yhtä ottelua enempää.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: Re: Re: Re: Dave

Viestin lähetti Shane
Laitoin JYPin tuohon vain sen takia, jotta voisin samalla sanoa, että onneksi täällä "meillä" ei ole vastaavia kirjoittelijoita. Ihan yhtä lailla voin sanoa, että eipä esim. HPK:n / SaiPan / Pelicansin / Ilveksen leiristä tällaista pelleä palstalla esiinny. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut nostaa JYPin kirjoittajia muiden yläpuolelle, eikä myöskään dissata Kärppä-osaston asiakirjoittajia.

Niin no, kyllä minun perse edelleen vittuilut kestää, ei siinä mitään. Hieman kyllä toisaalta ihmetyttää tuommoinen ristiretki meikäläistä kohtaan, kun ei se näytä kiinnostavan minua sen enempää kuin muitakaan. Anna kuitenkin paukkua vaan täydeltä laidalta, jos sen avulla JYPin pelin katselu yhtään helpottuu :-)

"Oli vastustajajoukkueena sitten mikä tahansa, niin aina se on täynnä epäurheilijamaisia sukeltajafilmaajia, maailmanhistorian törkeintä kahvaamista esittäviä roikkujia, halonhakkaajahuitojia, selänkääntäjiä ja ties mitä. Samoin vastustajajoukkueen maalit ovat joka ikinen kerta käsittämättömiä tuurimaaleja tai sitten tuomareiden selkeääkin selkeämpiä lahjoja. Jokainen Kärpille tuomittu jäähy on aina hirveä vääryys jne jne..."

Tästä tekstistä tunnistaa monesta kohtaa JYPin , mutta ei se toki kaikkiin vastustajiin päde, enkä varmasti ole koskaan olemattomista tilanteista napissut enkä vastapuolen rehtiä peliä aliarvioinut. Vittuilukin olisi hyvä pitää sellaisissa asioissa, joissa on edes siteeksi totuutta, liioittelu tietysti on olennainen osa jyväskyläläistä kulttuuria, minkä toki ymmärrän. Ja edelleen, eikö jyväskyläläiseen jääkiekkoiluun sitten kuulu pieni fuskaus joka käänteessä? Wink, wink, say no more... kalikat kalahtelee ja koirat älähtelee.

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Pee
Kärpät-pelissä Korhonen saattoi olla omassa päässä hieman pihalla - kuten minä fanimatkan takia katsomossa (ja pubissa), joten en analysoi Korkin lauantain suoritusta sen enempää. Noin yleisellä tasolla Korhosen dissaaminen puolustuspäässä kuitenkin ärsyttää, koska se ei pidä paikkaansa, kuten jo pariinkin otteeseen olen Jatkoajankin puolella sanonut. Eihän Korkki mikään kauhean fyysinen ole, mutta nimenomaan tuon hienon luistelutaitonsa ja pelinlukukykynsä ansiosta hän osaa mm. ajoittaa taklaukset, joita niitäkin Jari siis viljelee mukavalla tahdilla, hyvin. Hyvin harvoin Korhonen pelaa itseään ulos puolustuspäässä, jossa sielläkin Korkki kuuluu ilman muuta Jypin parhaimmistoon.

Minusta on surullista on, että on olemassa sellainen stereotypia, että koska Korhonen on entinen huippu kaukalopallossa, jossa ei kontaktia juuri oteta eikä edes 180-senttinen, täytyy hänen olla omassa päässä surkea. Vaikka lauantaina näin oliskin ollut, kokonaisuudessaan se ei pidä paikkaansa.

Olen vääntänyt Korhosesta ja puolustamisesta maajoukkueosiossa. Dissaminen minusta on väärä sana, koska pidän Korhosta varsin hyvänä puolustajana SM-liigatasolla. Maajoukkueeseen on kuitenkin valittava parhaat pelaajat ja kiekollisena Korhosen tasoisia pelaajia löytyy liigasta muitakin, mutta he ovat omaan päähän pelattaessa mielestäni parempia. Korhonen tekee huomattavan paljon virheitä ja häviää kaksinkamppailuja esimerkiksi Söderholmiin ja Niskalaan verrattuna. Tämänkään peli ei tuonut tähän käsitykseeni poikkeusta. Edelleen maajoukkueen puolustajien pitää pysäyttää vastustajan huippuja. Tässäpä muutama klippi:

Tässä tilanteessa Korhonen ei taklaa tai ei mene päälle tai pelaa tilanteen pehmesti ja siitä maksetaan kalliisti.
http://www.oulunkarpat.fi/kimara/video0304/21_2_04_jyp_4-2.mpg

Tämä taas ei ole maajoukkuetason viivapelaamista:
http://www.oulunkarpat.fi/kimara/video0304/21_2_04_jyp_5-2.mpg

Näiden lisäksi tuli se pelissä Juntusen tilanteeseen heittäytyminen. Mutta kyllä Korhonen on Jypin pakiston parhaita, mutta Jypin pakisto ei ole liigan paras, eikä toiseksi eikä kolmanneksi paras. Esimerkiksi Lukon pakistoa vastaan muutama päivä sitten Kärpillä oli täysi tuska saada se yksi maali aikaiseksi, mutta nyt Korhosen olessa kentällä se onnistui heti pari kertaa. Korhonen varmaan tuossakin pelissä teki monta hyvää ja oikein ajoitettua takalausta, mutta peli ratkesi kuitenkin pitkälle Korhonen vastaan Lievers kaksinkamppailuihin. Maajoukkue peleissä ei ole sitten kuitenkaan mitään Nipa Nobodeja joita tööttäillä vaan kaikki pelaajat on Lieverssejä tai parempia pelaajia. Tämä ei tarkoita, että Korhonen on huono puolustaja vaan hän ei kuulu Suomen kymmenen parhaan oman pään varjelian piikkiin. Ne liistöröi Lieverssit sun muut seinille kerta toisensa jälkeen virheettä.

Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minähän jo sanoin, että Kärpät-pelissä Korhonen saattoikin olla omassa päässä pihalla, ei tarvitse enää antaa noita esimerkkejä! Mutta jokaiselle pelaajalle tulee joskus huonompia päiviä (jolloin silti tehdään seuraennätys). Haluan myös kysyä, kumpikohan on nähnyt Korhosen pelejä enemmän. Veikkaan, että minä. Vaikka oltaisiinkin nähty yhtä paljon Korhosen pelejä, voisit toki silti olla sitä mieltä, että Jarilla on ongelmia puolustuspäässä. Itse en tätä mieltä kuitenkaan ole, en sinne päinkään.

Muokkausta: Ja olen eri mieltä myös siitä, että maajoukkuepeleissä kaikki olisivat yhtä hyviä pelaajia kuin Lievers.

Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Tepa
Esimerkiksi Lukon pakistoa vastaan muutama päivä sitten Kärpillä oli täysi tuska saada se yksi maali aikaiseksi, mutta nyt Korhosen olessa kentällä se onnistui heti pari kertaa.

Asiaan varmaan vaikutti kotikenttä ja parin ottelun tappioputki. Kotiyleisön edessä on näytettävä parastaan. Junnulla ei ollut viime lauantai mikään hyvä päivä vaikka maalin tekikin. Tosin katsomossa oltiin varmoja siitä että JYPin niska napsahti poikki 3-2 maalin juuri kyseisen maalin jälkeen.

Mielestäni Korhonen on hyökkäävänä pakkina liigan eliittiä. Paljon parempi kokonaisuutena kuin esimerkiksi Cory Murphy, mutta paljon huonompi kokonaisuutena kuin Jere Karalahti. Pisteitä ajatellen Junnun taso säilyy hyvänä pelistä toiseen, mutta puolustuksen taso heittelee hieman liikaa.

Shane

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dave

Viestin lähetti Dave
Hieman kyllä toisaalta ihmetyttää tuommoinen ristiretki meikäläistä kohtaan

-clip-

Vittuilukin olisi hyvä pitää sellaisissa asioissa, joissa on edes siteeksi totuutta
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ei minulla muuta. Jatka toki tutulla linjallasi, jos niin parhaaksi näet. Henkilökohtaisesti en vaan ole ikinä ymmärtänyt / arvostanut tuota asennettasi tähän lajiin pätkäänkään vertaa, enkä ole moista tavannut missään muualla. Mutta kaiketi se on sitten sitä "oululaista kiekkokulttuuria", kuten tässä ketjussa tavataan sanoa..

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Pakkipari

Mielestäni Korhonen on hyökkäävänä pakkina liigan eliittiä. Paljon parempi kokonaisuutena kuin esimerkiksi Cory Murphy, mutta paljon huonompi kokonaisuutena kuin Jere Karalahti. Pisteitä ajatellen Junnun taso säilyy hyvänä pelistä toiseen, mutta puolustuksen taso heittelee hieman liikaa.

Yhdyn tähän mielipiteeseen. Karalahti pelaa ns. peruspakkipeliä, syötöt napsahtelee omille ja hän ei nouse kovin rohkeasti. Korhonen sen sijaan ottaa omaa päätä ajatelleen riskejä enemmän viilettäen välillä jopa hyökkäyksen kärjessä. Tästä huolimattaa Karalahti antaa varsin paljon hyökkäyspeliin varmoilla ja oivaltavilla syötöillä, sekä kovalla lyöntilaukauksella.

Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllähän Korhosen ottaisivat mielellään kaikki liigajoukkueet ja muutama ulkolainenki tiimi riveihinsä. Saapa nähdä kuinka syvää on korhosen rakkaus jypiin vai kiinnostaako miestä myös mitalien makuun pääseminen tulevaisuudessa. Anteeksi jyp-faneille, jos en usko sen venyvän mitaleille ainakaan lähivuosina. Toki toivon, että näitä harmaasta massasta erottuvia pelaajia on myös vähän pienemmissäkin seuroissa. Ja kyllä korhonen on myös herrasmies. Löi vahingossa jotain kärppälaista kasvoihin mailalla ja nosti heti käden ylös ja myönsi virheensä ja meni mussuttamatta jäähylle toisin kuin moni muu olisi tilanteessa tehnyt.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dave

Viestin lähetti Shane
Henkilökohtaisesti en vaan ole ikinä ymmärtänyt / arvostanut tuota asennettasi tähän lajiin pätkäänkään vertaa

Asenteeni on jyrkästi vastaan järjestelmällistä jäähyjen kalastelua ja kaikenlaista reppuselässä roikkumista. Olen myös melko selkein sanankääntein ilmoittanut vitutukseni tällaista toimintaa kohtaan. Lisäksi olen rehdin ja kovan pelin kannalla, mihin ei kuulu esim. maalivahdin toistuva rappaaminen. Näin ollen ymmärrän hyvin, miten et jyväskyläläisenä sitä arvosta / ymmärrä pätkän vertaa.

Tämä oli kyllä niin helppo koukku meikäläiselle tarttua, että taisit pistää ihan piruillessasi, jotta minä pöljä vielä lähtisin tähän leikkiin mukaan ;-)

Eiköhän tämä ole tässä, ensi kaudella lisää JYPpi-pelejä. Peace and Love.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Korhosesta puhuttaessa täytyy mainita että ainakin minä arvostan hänet yhdeksi liigan parhaimmista pakeista, ei epäilystäkään. Korhonen pelaa häntäpään joukkueessa, mutta on koko liigan toiseksi tehokkain puolustaja. Myös plus/miinus saldona -1 on hyvä häntäpään joukkueessa paljon peliaikaa saavalle pelaajalle. Loistopakki kaiken kaikkiaan ja mahtuisi kaikkien muiden paitsi HIFK:n ja TPS:n ykköspakkipariin.

Ja asiasta kolmanteen. Ainakin minä olen sitä mieltä että tuollaiset lapselliset kinastelut kuin esim. Shanella ja Davella on tällä hetkellä menossa, voi hoitaa vaikkapa yksityisviesteinä tai mennä irc-kanavalle.
Toki voidaan keskustella jyväskyläläisen ja oululaisen jääkiekkokulttuurin eroista, mutta sen voisi tehdä myös vähän rakentavammin ja vähän asiallisemmalla linjalla.

Kiitos, ja tämä siis vain minun mielipiteeni.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Tepa
Yhdyn tähän mielipiteeseen. Karalahti pelaa ns. peruspakki peliä, syötöt napsahtelee omille ja hän ei nouse kovin rohkeasti. Korhonen sen sijaan ottaa omaa päätä ajatelleen riskejä enemmän viilettäen välillä jopa hyökkäyksen kärjessä.

Vaikea sanoa tuosta hyökkäyksen kärjessä olemisesta, mutta kokonaisuudessaan Korhosella on hämmentävä kyky nousta esimerkiksi siniviivasta juuri oikeaan aikaan. Hyvin harvoin Korkin nousuista tulee vaaratilanteita omaan päähän, ja pelinlukutaito on kerrassaan loistava!

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tapelkaa niin saatte pähkinöitä

Viestin lähetti Patelan pipomies
Ainakin minä olen sitä mieltä että tuollaiset lapselliset kinastelut kuin esim. Shanella ja Davella on tällä hetkellä menossa, voi hoitaa vaikkapa yksityisviesteinä tai mennä irc-kanavalle.
Minä olen vahvasti eri mieltä. Tämän kaltaiset sodat ovat keskustelupalstojen suola. Tosin tämä on ollut pan-suolaa tähän mennessä. Kunnon henkilökohtaisuuksiin ei olla päästy eikä edes "olet kateellinen meidän organisaatiolle-korttia ei ole heiluteltu lainkaan Oulun suunnalla. Siitä päästäisiin sutjakasti homotteluun ja muuhun alatyylin loanheittoon.

No, ehkä tämä tästä vielä kehittyy..

Shane

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dave

Viestin lähetti Dave
Asenteeni on jyrkästi vastaan järjestelmällistä jäähyjen kalastelua ja kaikenlaista reppuselässä roikkumista. Olen myös melko selkein sanankääntein ilmoittanut vitutukseni tällaista toimintaa kohtaan. Lisäksi olen rehdin ja kovan pelin kannalla, mihin ei kuulu esim. maalivahdin toistuva rappaaminen. Näin ollen ymmärrän hyvin, miten et jyväskyläläisenä sitä arvosta / ymmärrä pätkän vertaa.
No voi ihme, kai tätä pitää sitten vielä jauhaa yhden viestin verran. Sillä asenteellasi tarkoitin tietenkin (kuten varmasti itsekin tiesit, kunhan vaan halusit vängätä vielä) tuota uskomatonta puusilmäilyyttäsi ja vastustajan jatkuvaa haukkumista, siis sitä mistä tämä koko homma lähti liikkeelle. Ja siis sitä mikä tulee tuossakin lainauksessa hyvin esille. Että oikein "järjestelmällistä jäähyjen kalastelua ja kaikenlaista reppuselässä roikkumista" ja "maalivahdin toistuva rappaaminen". Heh heh, sanon minä, kuten varmasti kaikki muutkin lajin todelliset ystävät & asiantuntijat. Ja muuten, ihankohan samaa sanoisit kasvotusten tai esim. suorassa lähetyksessä Hockey Nightin parhailla paikoilla Jutin kysyessä millainen joukkue JYP mielestäsi on..?

Nyt over and out minun osaltani. Ei kehity enää..

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Tapelkaa niin saatte pähkinöitä

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Minä olen vahvasti eri mieltä. Tämän kaltaiset sodat ovat keskustelupalstojen suola.

No näinhän se on, mutta joukossamme vaeltaa myös tosikoita. Itsekin olen joskus naureskellut vedet silmissä Jokerit-HIFK tai JYP-Ässät -kinasteluille, joukossa on aivan helmiä, kun fundamentalistisiivet "keskustelevat". Melko hauska oli myös tuo esiin kaivettu Kärpät-JYP -ketju viime vuodelta. Yksityisviestit, aivan turhia näissä hommissa, irc:iä en osaa käyttää eikä hotsita tämän inton takia opetella. En tosin lähde homotteluun, mutta katotaan jos vastakkaisessa nurkkauksessa :-)

Ei tämä enää kehity, mutta kun kysytään niin vastataan. Kyllä ehdottomasti olen aivan samaa mieltä jääkiekosta nokikkainkin poristessa. Maallikko tietysti olen, mutta kai nyt 17-18 vuotta aktiivista jääkiekon töllöttämistä oikeuttaa jonkinlaiset paperit lajin ystäväksi ja "asiantuntijaksi", tuskin täällä monellakaan on paljon kummempia pätevyyksiä. Jos Juti olisi kysellyt viime keväänä erätauolla meikäläiseltä JYPin pelityylistä, olisi tiskiin pudonnut suoraa tekstiä ja varmaan olisi menty pikaiselle maunostauolle. Maalivahdin toistuva rappaaminen ja alituinen jäähyjen kalastelu oli tuolloin hyvin yleinen puheenaihe kalj.. eiku kahvipöydissä moneen otteeseen, eikä totta tosiaan tarvinnut keksimällä keksiä noita sattumuksia. Taisi muuten tulla tuolloin jäähy maalivahdin rappaamisesta ajassa 0.10, minkä täytyy kyllä olla jonkin sortin ennätys ja kuvastaa paneutumista asiaan, kiekko jäähän ja suoraan asiaan. En kai minäkään nyt lämpimikseni JYPille tai kenellekään vittuile ilman mitään syytä. Aivan niin paljon ei kiinnosta Jyväskylän jääkiekko eikä minulla muutenkaan ole minkäännäköistä syytä keksimällä keksiä riidan aihetta.

Eipä tuota JYPin värikästä historiaa kepulikonstijoukkueena varsinaisesti kukaan kiistäkään, mutta vissiin siitä ei saa vaan ääneen puhua, ainakaan muualla. Mutta tosiaankaan kyseessä ei ole haudanvakava asia kannaltani, varsinkin kun seurojemme edut eivät mene ristiin tänä keväänä. Tavallaan hauskaa, tavallaan traagista.

Nyt kyllä taitaa olla jo asia selvä, kun on tehty yhdet encoretkin.

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Virtanen-Immonen-Korhonen pelaa tosiaan todella hienoa ja luovaa hyökkäyspeliä. Kentälle tulee kuitenkin melkoisen runsaasti ylivoimahyökkäyksiä. Kenttä silti viimeistelee todella hyvällä teholla ja pärjää kokonaisuudessaan hyvin, mutta kärkiseurojen huippuratkaisijat rokottaa näistä virheistä yleensä tarkemmmin.

Korhonen on tosiaan erinomainen nousija viivasta ja tuo ranne on vertaansa vailla. En varmastikkaan ole nähnyt yhtä paljon Korhosen pelejä kuin Jyp-fanit se on selvä ja minun näkemyksissäni painavat tottakai ottelut Kärppiä vastaan, joissa Korhonen on ollut suhteellisen tehoton. Tämän kauden kuusi ottelua toivat tehot 1+1, viime kauden playoffs seitsemän peliä 1+1. Näiden perusteella Korhonen on minusta pidettävissä. Edelleen näkemissäni Hockey Night-otteluissa:

Su 21.09 Ässät-JYP
Su 30.11 JYP-HPK
Su 11.01 HPK-JYP
Su 01.02 JYP-SaiPa

sekä 30.9 DigiTV-pelin

Jyp-Kärpät

Noissa TV-peleissä Korhonen on onnistunut tekemään yhden maalin. Olen mielestäni nähnyt MTV3+ maalikimaroista kaikki Korhosen maalit. Sen perusteella minusta loistava maalintekijä ja hän kantaa myös isoa vastuuta kiekollisesta pelistä, pitää paljon kiekkoa ja avaa Jypin peliä. En ole kuitenkaan hänen nähnyt hänen luovan itse yhtään maalipaikkaa itselleen vaan ne on poikkeuksetta lähinnä Virtanen-Immonen hyvistä syötöistä lähteneitä tilanteita. Edelleen en ole nähnyt Korhoselta kovin montaa oivaltavaa syöttöä maaliin. (Silti mielesssä on, että 30.9 Jyp-Kärpät pelissä hän avasi Uhlbäkin läpiajoon.) Hänestä on todella isoapu ratkaisijana, mutta hän tarvitsee tilanteiden luomiseen huomattavasti taitoa rinnalleen. Ja vielä kerran Immonen-Virtanen-Korhonen on loistava mielikuvituksellinen trio. Se käyttää hyvin koko kenttää hyväkseen. Korhonen on ollut kuitenkin Jypissä mielestäni melkoisen hyvin korvattavissa Kovasella. Kovasen maalinteko taidot ei kuitenakaan yllä Korhosen tasolle.

Viimeksi muokattu:

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Heitänpä oman korteni Korhos-kehujen kasaan: Kyllähän kaveri on valovuosia edellä Cory Murphya. Jokaisessa HockeyNight-maalikoosteessa kultainen kypärä vain vilkkuu, kun vastustaja tekee maaleja Ilveksen verkkoon.

Kärpissä Murphy ei ikinä saisi pelata noin yltiörohkeaa hyökkäyspeliä, ainakaan Kaken alaisuudessa.

Korhosella on erinomainen laukaus, hyvä liike, mutta hienoinen kukkakeppimäisyys vaivaa. Mutta +/- saldo kertoo, että aika hyvin on hyökkäys ja puolustus tasapainossa.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Tepa
Korhonen on ollut kuitenkin Jypissä mielestäni melkoisen hyvin korvattavissa Kovasella. Kovasen maalinteko taidot ei kuitenakaan yllä Korhosen tasolle.

Siis ei todellakaan. Kovanen on kyllä kiekollinen pakki, mutta mielestäni Kovasen taidot vaan ei tunnu riittävän Junnun tasolle. Kauden alussa Kovanen yllätti minutkin, mutta ensimmäisen loukkaantumisen jälkeen taso tippui ja paljon. Korhonen on joka osa-alueella Kovasta edellä ja kun tähän laskee vielä Kovasen kykenemättömyyden taklaavaan peliin (Korhonen sentään taklaa vaikka olisi isompiakin vastassa) loukkaantumisherkkyyden takia on Korhonen kokonaisuutena Kovasta reilusti edelle mielestäni.

Toisaalta, Kovanen on kohtuullinen kiekollinen pakki ja näitä ei JYPissä ole tällä hetkellä kuin Korhonen (Kovasen ollessa siis loukkaantuneena).

Hups, meni taas näköjään hieman Off Topic. Tsori.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Re: Re: Tapelkaa niin saatte pähkinöitä

Viestin lähetti Dave
No näinhän se on, mutta joukossamme vaeltaa myös tosikoita.

No en kyllä halua tosikoksi leimautua :-) Jos porukka tällaisesta tykkää niin en minä vastaankaan asetu. Ja kyllähän ne "fundamentalistisiiven" jutut kieltämättä aika hauskoja on.

Shane

Jäsen
Ai niin, yksi juttu vielä..

Dave & Tepa, tehkää diili: Dave opettakoon Tepalle suomen kielen alkeet, eritoten yhdyssanojen oikeinkirjoitustaidon. Ja vastalahjaksi tästä Dave saa sitten Tepan toimesta "hieman" "jääkiekkosuvaitsevuusoppia", erityisesti taidon ymmärtää, että jopa itse kärpätkin saattaa joskus hävitä ihan kaikin puolin rehellisen, hyvän jääkiekko-ottelun.

Näin syntyy kaikki voittavat -tilanne, ja maailma on taas hieman parempi paikka elää.

Ihan näin vain ehdotuksena, ei teillä siellä pohjoisessa kuitenkaan parempaakaan tekemistä ole ;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy