Re: Re: Illan peli
Viestin lähetti Icetea
Uskon ja toivon ettei näin ole mutta joka tapauksessa kirjoituksesi pilaa fiksujen Kärppä-fanien mainetta ja sinun kohdallasi nämä provosoivat kirjoitukset Kärppien voiton jälkeen ovat aika yleisiä. Käsite "hyvä voittaja" taitaa olla sinulle aika vieras. No, onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä.
Kyllä niitä fiksuja Kärppä-fanejakin tapasin Raksilassa - nimimerkki Dave on sitä ääri-kärppäläistä siipeä (fundamentalistikärppä?), mitä sakkia löytyy joka seurasta. Tuo porukka pitää vastustajaa enemmän vihollisena, ja teksti on sen mukaista. No, turhaa minä heistä avaudun. Kai se elämä sujuu tuollakin asenteella. Olisi Daven huumoripläjäys mennyt muuten silmieni ohi (kiitos ignorelistan), mutta palstalle kirjautumattomana tuli nähtyä tämäkin tuotos. Jees, tiedetään, ehkäpä minun raapustukseni on samanlaisen verkkopätemistä harrastavan wannabee-Saukkosen tekstiä, mutta en kuitenkaan tunnusta tuolle tasolle (Dave) alentuvani...
Täytyy myöntää, olin itsekin tämän palstan perusteella luullut, että suurin osa kärppäläisistä on ylimielisiä "pikkustadilaisia", mutta onneksi olin väärässä, terveisiä vaan Ouluun (tai oikeastaan Oulaisiin(?)! Ilmeisesti sanonta "ne huonoimmat laulajat laulavat aina äänekkäimmin" pätee myös Jatkoajan keskusteluissa...Oulun pisteet nousivat silmissäni kertaheitolla...
Ja vaihteeksi jotain asiaa itse pelistä. Reijo Pimpelipompeli sai erotuomarivalvojan punakynän heilumaan luultavasti tiuhaan tahtiin. Toivottavasti liiga joskus julkaisisi nuo "mustat listat", niin saisi hieman todistusta näihin "huono tuomari - hyvä tuomari"-kiistoihin. Mutta tuskinpa liigalla on ikinä rohkeutta pyhän veljeskunnan riittien paljastamiseen. Joka tapauksessa Reijon häslätessä ekassa erässä tuli jo melkein Tom Laaksosta ikävä! (En olisi uskonut ikiniä sanovani tuota.)
Mutta kuten Alatalo sanoi, ei eilen tuomariin kaaduttu. Eikä varsinkaan maalivahtipeliin. Kärpillä oli maalipaikkoja, mutta Nikkilän maalivahtipeli oli sellaista, jota minä en ole eläessäni livenä nähnyt. Muistikuvista toinen vastaava suoritus oli jostain MM-kisoista, kun jenkkien Robert Esche nollasi lähes yksin Venäjän taiturit (Pietarin MM-kisat?). Nikkilän valinta kolmostähdeksi oli kai joku vitsi? Tosin harvoin raati uskaltaa valita ykköstähteä muualta kuin voittaneesta joukkueesta, mutta nyt olisi ollut syytä.
Muita hajahavaintoja. Kärpät ovat liitoherkkiä, tosin myös JYP harrasti skipper-touhua totuttua enemmän (tuomaroinnin vuoksi?). Rinne ei vakuuta, ilman Bäcksiä kesä tulee liian aikaisin. Tremblay kovassa vireessä - epäilijät ovat vaienneet. Eilisen pelin kahvakerroin alhainen, JYP kahvasi väsyneenä enemmän kuin Kärpät. Kärppäpelaajat pyrkivät monesti muuhunkin ratkaisuun kuin kiekko pitkänä päätyyn - luovuus kunniaan hienoa Kärpät! Nikkilä poissa maalista pitkän tovin, hieno veto Alatalolta. Väli Pihtipudas - Oulu varmasti Suomen pitkäveteisin! Oulun oma seisomapaikkalippusysteemi (doh) outo - ideana mikä?
Kolmas peli neljään päivään oli liikaa, etenkin kun vastukset olivat sieltä kovimmasta päästä. Vielä Virolaisen loukkaannuttua (nämä Raksilan pelit tulevat näköjään kalliiksi!) rinki kapeni ja luisteluvauhti laski selvästi ensimmäisestä erästä. Myös alivoimat kuluttivat miestä. Kärpillä oli paikkoja luultavasti yli kymmeneen maaliin, mutta sihti ei ollut eilen kohdallaan. JYPin paikat rajoittuivat kuuteen tai seitsemään, joten oululaisten voitto ei ollut ollenkaan vääryys. Tosin tapapelin muuttuminen tappioksi saa sen tuntumaan raskaammalta, kuin se oikeasti onkaan. Ei me ansaittu eilen pistettäkään, ei joukkue eikä faniporukka.
Väsymys alkoi painaa myös faneja, kun bussi lähti aamulla kello yhdeksän kohti Oulua. Kahden kieppeillä tiukka fanisähly Oulun pro-jengiä vastaan (treenaavat kerran viikossa) meidän muukalaislegioonaa vastaan (yksi treeni). Nokkiin tuli varsinaisessa pelissä (kai) 9-6, mutta rankkarikisa kotiin lukemin 3-0. Eipä ihme, että alkoi väsy painaa jo etenkin kolmannessa erässä. Mutta huono selitys, pitäisi jaksaa metelöidä - ei vaan huudettu tarpeeksi hyvin meidän omaa huutoa...Kiitos porukalle kaikesta huolimatta, playoffs-peleissä nähdään...
No, eipä ole saatu tällä viikolla apuja. Niin Kärpät kuin Jokerit muistivat "Pori playoffseihin"-talkoita kahdella pisteillä, mutta jättivät meidän kolehtihaaviimme napin. Prkl, talvisotameininki päälle. Playoffs-paikka on itse ansaittava, ei sitä kukaan tule meille antamaan...
Ja jotka jaksoivat lukea tänne asti, kiitos ajastanne. Hiihtoloma kutsuu.