Kärpät - JYP, 21.2. klo 17.00 Raksilassa

• 8 653
  • 97

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
SM-liigan paras kaukalopalloilija osaa luistella ja vetää ranteella. Puolustaminen on tasoa corymurphy, kaiken huippuna 1 vs 1 Juntusta vastaan ja kuningasajatus - heittäydytään kiekon eteen jo keskialueella. Juntunen tökkää kiekkoa eteenpäin ja hyppää Korhosen yli, ja pääsee yksin läpi.

Oli kyllä Korhoselta erikoinen yritys. Jypin onneksi Juntunen ei noista tilanteista rankaise. Ei ollut ainoa tilanne missä Korhonen oli pihalla. Lievers veivasi kyllä Korhosen pojan nätisti solmuun 4-2 maalissa. Vähän jäi ihmetyttään ne korkin vartaloharhautukset oman siniviivan päällä missä ei kärppien miehiä ollut lähelläkään, mutta täytyy sanoa että kyllä hän silti pelimies on. Varsinkin kiekollisena.

Perkele! Viime vuonna muuan Petr Ton, joka pelasi teillä, sukelsi JYPpiä vastaan ratkaisevassa puolivälierässä ja sää valitat että JYPpi sukeltaa...

Ton käytti Jypissä hankittua jaloa taitoa hyväkseen. :)
Itselläni jäi mieleen tämä Jypin nro13 Tuomo Jääskeläinen. Miehellä oli Juntusen kanssa koko pelin ajan kähinää. Joka taklauksen jälkeen makasi kentässä niin kauan, että tuomari teki ratkaisun. Onneksi ei Reijo kaikkia viheltäny. Kannattaisi varmaan kysyä Korhoselta neuvoa mitä kautta pääsisi kaukalopallon puolelle.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: Re: Illan peli

Viestin lähetti Huerzo
Kyllä niitä fiksuja Kärppä-fanejakin tapasin Raksilassa - nimimerkki Dave on sitä ääri-kärppäläistä siipeä (fundamentalistikärppä?), mitä sakkia löytyy joka seurasta. Tuo porukka pitää vastustajaa enemmän vihollisena, ja teksti on sen mukaista. No, turhaa minä heistä avaudun. Kai se elämä sujuu tuollakin asenteella. Olisi Daven huumoripläjäys mennyt muuten silmieni ohi (kiitos ignorelistan), mutta palstalle kirjautumattomana tuli nähtyä tämäkin tuotos. Jees, tiedetään, ehkäpä minun raapustukseni on samanlaisen verkkopätemistä harrastavan wannabee-Saukkosen tekstiä, mutta en kuitenkaan tunnusta tuolle tasolle (Dave) alentuvani...

Minä taas en alennu koskaan vittuilemaan kenellekään yksittäiselle nimimerkille, vaan taitan peistä ainoastaan jäähallin seinien sisäpuolella pelaajien ja valmentajien tekemistä asioista. Asiat asioina. Tietysti helpoin tapa sivuuttaa oman leirin ikävät asiat on leimata niistä puhuja tyhmäksi tai hulluksi esittämättä laisinkaan vasta-argumentteja, niinkuin täällä on tapana. Eli taisi osua ja upota.

Fundamentalisti-Kärppä, hauskasti sanottu. Myönnetään. Mutta vain pelin aikana. Alatalon Mattikin on varmasti kotioloissa ihan mukava heppu, mutta lehdistötilaisuuksissa ja joukkuettaan peluuttaessaan turhanpäiväinen rutisija.

Hauska legenda kyllä tuo Tonin sukellus. Minulla taas jäi tuo peli mieleen sellaisena, että JYP ei saanut jäähyjä kirveelläkään, mutta vissiin tuokin yksi oli sitten liikaa. Tietysti, kun Kärppä-historia tuntee yhden sukelluksen ja yhden käsimaalin, ei tässä ole minkäänlaista oikeutta meikäläisillä kommentoida mistään mitään. Anteeksi.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Re: Dave

Viestin lähetti Dave
Minä taas en alennu koskaan vittuilemaan kenellekään yksittäiselle nimimerkille, vaan taitan peistä ainoastaan jäähallin seinien sisäpuolella pelaajien ja valmentajien tekemistä asioista. Asiat asioina. Tietysti helpoin tapa sivuuttaa oman leirin ikävät asiat on leimata niistä puhuja tyhmäksi tai hulluksi esittämättä laisinkaan vasta-argumentteja, niinkuin täällä on tapana. Eli taisi osua ja upota.

Tämä nyt on tavallaan off-topicia, mutta saadaanpa tämä "vääntö" loppuun.

Myönnän, oma reaktioni oli yliampuva ja turhaan kohdistettu vain sinun nickiisi. Vilpitön anteeksipyyntöni, ehkäpä olenkin sittenkin se anusaukkonen? Mutta en minä ole nimeämässä ketään hulluksi tai tyhmäksi, mutta yksisilmäiseksi - se myönnetään. Siitä nimitys ääri- tai fundamentalistikärppä. (Tarkoitan asioiden näkemistä _liian_ yksipuolisesti)

Kirjoitustapa, jossa keskitytään lähes kokonaan negatiivisten asioiden kertomiseen, vaikuttaa minusta turhan yksioikoiselta. Näkisin mielelläni viesteissä (ylipäätään) myös muunlaista tekstiä, kuin shittiä siitä mitä JYP on tai ei ole. Ei se voi olla noin surkea, kuin annat ymmärtää, eli kai JYPistä löytyy jotain positiivistakin kerrottavaa? Yleensä kun on tapana, että oma kirjoittajaporukka hoitelee oman joukkueen haukkumisen tai kehumisen, vastustajalle annetaan muutama kommentti jos tarpeen. Kyllä minusta Kärppien pelistä löytyisi ihan riittävästi kehuttavaa, jos minäkin siihen kykenin. Oululaiset _tuntuvat_ _minusta_ olevan keskimäärin innokkaampia dissaamaan JYPiä kuin muut joukkueet - kulttuuriero?. Kaunaa ja kitkaa, "isi #1 vs. isi #2"-draamaa molemmin puolin? Toisaalta, rehellistähän se on, jos tuo mielipiteensä julki.

Oman leirin hyvät ja ikävät asiat - niitä kai käsittelin viestissäni riittävästi. Yritin myös kertoa vastustajasta positiivisia ja negatiivisia puolia. Ehkäpä se on omaa yksisilmäisyyttäni, kun toivoisin myös muiden tekevän samoin. Kirjoitustyylisi vain on sellainen, että minä tulkitsin sen turhan voimakkaasti puhtaaksi vittuiluksi JYP-leiriin, joten sikäli "osui ja upposi".

Olen tottunut voittajajoukkueen faneihin, jotka enemmänkin ilakoivat oman joukkueen paremmuudesta kuin vastustajan surkeudesta. On oman maun mukaista, mitä on olla "hyvä voittaja", mutta minun näkökantani ja tottumukseni asiaan on selvä. Tästä tämä "kulttuurien yhteentörmäys" ja oma ylireagointi.

Tämä on keskustelupalstan ikuinen vaikeus - jokainen katselee tätä kiekkomaailmaa omasta vinkkelistään ja omalla taustallaan - ja sydämellään. Kun tunteet räiskyvät joskus liiankin korkealla, näkee muiden teksteissä rivien välissä sellaisiakin merkityksiä mitä myöhemmin ei näe (kuten minulle kävi), kun on pelkästään tekstin, mielikuvituksen ja oman vitutus-rakkaus-kärppäsuhteen varassa.

Pahoittelut siis vielä kerran, tuollaista tuubaa ei pitäisi päästää näppikseltä ulos. Pahoittelut nickille Dave ja kirjoittajalle nickin takana, kritiikki olisi pitänyt kohdistaa mieluummin kirjoitustyyliin, eikä personoida omia angstejani yhden nickin niskaan (ei, en ole teini). Eikä tähän ole piilotettu mitään vittuilua. Peace?

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti jaakkopavunvarsi
Kaiken kaikkiaan Alatalo kuulosti varsin pettyneeltä.

Ooh, mikä yllätys, jos joukkueensa valmentaja kuulostaa pettyneeltä hävityn pelin jälkeen...

Viestin lähetti oukka
Tämä Petr Tonin "sukellus" viimeisessä puolivälierässähän on Jyväskylässä tällainen perimätietona elävä tarina. Kukaan sitä ei ole itse nähnyt, mutta kun Tyni näin sanoi niin täytyyhän sen olla totta.

Ei pidä muuten alkuunkaan paikkaansa. Pelin kun selosti Timo Lievemaa eikä Tyni.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: Dave

Viestin lähetti Huerzo
Pahoittelut siis vielä kerran, tuollaista tuubaa ei pitäisi päästää näppikseltä ulos. Pahoittelut nickille Dave ja kirjoittajalle nickin takana, kritiikki olisi pitänyt kohdistaa mieluummin kirjoitustyyliin, eikä personoida omia angstejani yhden nickin niskaan (ei, en ole teini). Eikä tähän ole piilotettu mitään vittuilua. Peace?

Ei tässä hätää, olen minä ennenkin sanonut, että jos olo vittuilusta yhtään helpottuu, niin minun perse kyllä kestää ottaa vastaan parit vittuilut. Nimim. Huerzokaan ei yleensä ole mikään paskanjauhaja, joten asia kunnossa.

Ottaa se varmasti päähän Jyväskylässäkin joukkueen pelityyli, tai ainakin minua ottaisi. Siinä tietysti pitää vuorollaan niellä vitutusta ja vuorollaan yrittää puolustella omia, kun ollaan Juti-tv:n floppilistan ykkösenä kaatuilujen takia (näin oli viime keväänä). Tuossakin Kärppien 2-1 -maalissa näkyy, kun yksi JYPin jätkä kellahtaa perseelleen Viuhkolan luistellessa vieressä tekemättä mitään ja toinen jäpikkä ajelee Smythin selästä melko vaarallisesti päin maalia. Siitä huolimatta hirmuinen mekkala pystyyn fanikatsomossa maalin hylkäämisen puolesta ja nuija-huudot päälle. Lisäksi oli nähty joku olematon Tenkratinkin rike, mikä on jyväskyläläisittäin vaatimattomasti "kaikkien aikojen tuomarivirhe". Tämä on sitä jyväskyläläistä kulttuuria mikä minua vituttaa. Omat ei tee mitään, filmauksista olisi aina annettava vastustajalle penalttia. Jäähyt menee 8-7, ja altavastaajana ollutta JYPiä on tietysti kamalasti sorsittu, hui kauhia. Kaivetaan esille vielä joku yksi oletettu sukellus vuoden takaa, mikä tottakai oikeuttaa JYPille parin vuoden sukellukset ja estämiset saman tien, eikä vastalauseita suvaita.

Silti olen varma että kesällä, kun jääkiekkoa ei pelata, ovat jyväskyläläisetkin ihan mukavia miehiä. Tässä on vaan tätä aikojen saatossa tullutta kulttuurieroa. Toisille epäreilu peli on OK, toisille ei. Jyväskylässä kukoistaa vähän tämmöinen fuskauskulttuuri, se heille suotakoon.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Re: Re: Re: Dave

Viestin lähetti Dave
Lisäksi oli nähty joku olematon Tenkratinkin rike, mikä on jyväskyläläisittäin vaatimattomasti "kaikkien aikojen tuomarivirhe".

Tämä on selkeästi tarkoitettu minulle. Lue tekstini uudestaan. Tällä kertaa ajatuksella, ehkä se jopa selkenee.

Niin ja kyseessä ei ollut ainoastaan minun mielipide (myös meidäm tilastonikkari oli samaa mieltä), mutta tämä on jääkiekkoa missä tunteita nousee välillä pintaan. Kärpät ansaitsi voiton ja tuon yhden maalin hylkääminen ei olisi sitä estänyt. Kärpät meni materiaalillaan ohi varsinkin kun JYP pelasi lähes koko ottelun viidellä pakilla. Asia on joka tapauksessa minun osaltani historiaa.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Hiukan myöhässä kommentoimassa, mutta kun paikanpäällä oltiin niin samakai se on. Ei tämä mun mielestä niin paha peli ollut. Jostain syystä koin ihan viihtyväni hallilla. Ainoa asia mikä vitutti oli ne kaks saatanan katsomovalmentajaa selän takana, jotka olivat päättäneet että rinne on paska mokke teki se mitä tahansa. Korhosen mahdottoman alanurkka laukauksen jälkeen alkoi semmoinen itkentä, että tuli mieleen, että vois hankkia pelikieltoa. Mahtavaa ettän käyttöä muuten. Niin onhan se niin että nikke on menettänyt tässä 6 selvää nollapeliä loukkaantumisen takia. He olivat myös sitä mieltä, että kärppien pieni alamäki johtuu Machuldasta. Alamäkiä he kutsuivat päin vittua pelaamiseksi. Kyllä tuommoinen perusoululainen katsomovalmennus saa sapen kiehumaan. Ensimmäisessä erässä täytyy myöntää että kärpät pelas pikkusikaa ja käytti kahvaa. Se muistutti pleioff kiekolta jo. Toisesta erästä alkaen jyppi näytti sitten kovin väsyneeltä, eikä siitä ollut pisteistä taistelemaan. Maalipaikkojen luontikin oli ylivoimasta puuhaa. Mutta ei ollut kärppienkään peli paketissa. Kolmannessa taas loppua lukuunottamatta kärpät vei ja jyppi vikisi. Hieman ihmetytti alatalon lausunto radiossa, jonka mukaan jyppi jopa hallitsi viimestä erää. No sitä loppua ilman mokkea juu... siinähän ne kaikki vedot melkeen tuli....

Kyllähän se katsomoon näytti, että viuhkola olis kampannut sen jyppiläisen siinä tokka maalissa, mutta tuo video kyllä näyttää, että aika omiaan se kompuroi. Olin tuohon asti sitä mieltä, että se maali tuli hiukan vääryydellä, mutta onneksi on tuommoisia hienoja videoita. Video todistaa myös, että jypiläinen työntää Smythin moken päälle, joten eihän tuossa maalissa sitten ollutkaan mitään väärää. Jypin parhaat oli Nikkilä ja Tremblay.. Tremblay olisi ilman loukkaantumistaan varmastikkin tuolla pistepörssin 20 sakissa. Molempien joukkueiden kultapotat olivat pettymyksiä. Kärppien parhaat oli jenkit ja tenki, jonka polkemista oli ilo katsella. Sais laukoa vaan enemmän.

Viimeksi muokattu:

Shane

Jäsen
Re: Re: Illan peli

Viestin lähetti Icetea
Onko tuo sinun kirjoituksesi sitten oululaista kiekkokultturia että voitetun pelin jälkeen pääasia on vain vastustajan dissaaminen eikä oman joukkueen esityksestä mainita kuin korkeintaan parilla lauseella? Uskon ja toivon ettei näin ole mutta joka tapauksessa kirjoituksesi pilaa fiksujen Kärppä-fanien mainetta ja sinun kohdallasi nämä provosoivat kirjoitukset Kärppien voiton jälkeen ovat aika yleisiä. Käsite "hyvä voittaja" taitaa olla sinulle aika vieras. No, onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä.
Jep, kyllähän tämän nimimerkki "Daven" sanalla sanoen uskomaton taso on täällä hyvin tullut selväksi parin viime kauden aikana. Meininki on todellakin juuri sellaista kuten Icetea tuossa yllä kirjoitti. Oli vastustajajoukkueena sitten mikä tahansa, niin aina se on täynnä epäurheilijamaisia sukeltajafilmaajia, maailmanhistorian törkeintä kahvaamista esittäviä roikkujia, halonhakkaajahuitojia, selänkääntäjiä ja ties mitä. Samoin vastustajajoukkueen maalit ovat joka ikinen kerta käsittämättömiä tuurimaaleja tai sitten tuomareiden selkeääkin selkeämpiä lahjoja. Jokainen Kärpille tuomittu jäähy on aina hirveä vääryys jne jne...

Ja todellakin, omasta joukkueesta ei juuri puhuta kuin muutamalla sanalla, jos senkään vertaa. Korkeintaan hiukan moititaan asennevikaa, vaikka takana olisi 12-0 -voitto.

Kolmantena mielenkiintoisena ominaisuutena ko. nimimerkin kirjoituksissa on luonnollisesti se, että pienikin kritiikki, oli se sitten ihan millaista tahansa, "Daven" kirjoituksia kohtaan on hänen "vastineissaan" aina henkilökohtaista vittuilua hänen persoonaansa kohtaan. Useaan otteeseen on näille selityksille saanut täällä naureskella. Kyllä todella kiinnostaisi tietää millainen on "Daven" mielestä asiallinen vastine..

Mutta todellakin, tämän nimimerkin taso ja kiekkotietämys näyttää jatkoaikalaisille tulleen jo harvinaisen selväksi, sillä eihän näistä hänen kirjoituksistaan tunnu enää kukaan jaksavan provosoitua - mitä nyt uudet palstalaiset aina silloin tällöin. Minä nyt jaksoin tällä kertaa ;) Silti täytyy vielä sanoa, että onneksi esim. JYPin leiristä ei tällaista pelleä tällä palstalla esiinny, sillä ainahan nämä mustaavat hieman myös koko kannattajakuntaa, ja asiallisemmat kirjoittajat & kirjoitukset jäävät taka-alalle. Valitettavasti.

Loppuun vielä viikon alkajaiseksi huumoripläjäys. Katsokaa miten nimimerkki "Dave" noin puoli vuotta sitten iloitsi suosikkijoukkueensa etenemisestä pudotuspelien toiselle kierrokselle, olkaa hyvä: http://www.jatkoaika.com/keskustelu...ge=25&highlight=k%E4rp%E4t%20jyp&pagenumber=2 (viesti nro 13 ko. sivulta).

Viimeksi muokattu:

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ville Mäntymaan Kärpät
Re: Re: Re: Dave

Viestin lähetti Dave

Tämä on sitä jyväskyläläistä kulttuuria mikä minua vituttaa. Omat ei tee mitään, filmauksista olisi aina annettava vastustajalle penalttia. Jäähyt menee 8-7, ja altavastaajana ollutta JYPiä on tietysti kamalasti sorsittu, hui kauhia. Kaivetaan esille vielä joku yksi oletettu sukellus vuoden takaa, mikä tottakai oikeuttaa JYPille parin vuoden sukellukset ja estämiset saman tien, eikä vastalauseita suvaita.

Aloitetaan siitä että olen Daven kanssa täysin samaa mieltä tästä ns. jyväskyläläisestä kiekkokulttuurista. Älkääkä nyt vetäkö tätä taas äärimmäisyyksiin kuten nimimerkki Shane tuossa suuressa viisaudessaan teki:

Viestin lähetti Shane
Oli vastustajajoukkueena sitten mikä tahansa, niin aina se on täynnä epäurheilijamaisia sukeltajafilmaajia, maailmanhistorian törkeintä kahvaamista esittäviä roikkujia, halonhakkaajahuitojia, selänkääntäjiä ja ties mitä. Samoin vastustajajoukkueen maalit ovat joka ikinen kerta käsittämättömiä tuurimaaleja tai sitten tuomareiden selkeääkin selkeämpiä lahjoja. Jokainen Kärpille tuomittu jäähy on aina hirveä vääryys jne jne...

Sellainen keskitiekin olisi olemassa, mutta jyväskyläläiseen kiekkokulttuuriin kuuluu olennaisesti juuri se, ettei sitä nähdä. Kovin mustavalkoinen on tuo ajatusmaailma.

Toinen piirre jota jyväskyläläiset eivät itsessään huomaa on tuo toisen kirjoittajan "tason" tuomitseminen kun hän suvaitsee olla eri mieltä, tai mikä pahinta, kehtaa millään tavalla moittia JYPiä.

Tämä kaikki on kuitenkin omalla tavallaan hienoa jääkiekkokannattamista, sillä se tuo kälyisen runkosarjamatsinkin spekulointiin aivan toisella tavalla veren makua ja kirvoittaa välillä kunnon säälinsekaiset naurut.

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Enpä jaksa peliä enää maanantaina kommentoida, mutta täytyy mainita JYPin faniryhmästä jotain. Ensinnäin mitkä kepit teillä oli käsien jatkeena kaikilla? Oli huvittavan näköinen kun kaikki heilutti niitä yhtä aikaa ja sieltä kuulu vain jotain uuuuu uuuu uuuu uuuu uuuu uuu uuuu uuu. Eihän se välttämättä ollut mikään JYPin "virallinen" faniryhmä. Saattoi tietysti olla joku ala-asteen luokkaretki porukakin jyväskylästä tai jotain. Enivei ennenäkemätöntä kannustusta. :-) Istuitte jossain L katsomossa varmaankin (jos ette vielä tunnistaneet itseänne:-)

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: Re: Illan peli

Viestin lähetti Shane
Silti täytyy vielä sanoa, että onneksi esim. JYPin leiristä ei tällaista pelleä tällä palstalla esiinny

Jep. Hienoa, että teillä on nyt niin hyvä kirjoitteluporukka täällä. Kyllähän fanikulttuurissa tympeintä on juuri puusilmät, oli ne sitten omassa tai vastustajan porukassa. Tilanteen ollessa "päällä" kirjoituksissa on vahvaa liioittelua ja kirjoittamista ohjaa enemmän tunteet kuin järki. Näin on monella Kärppä "tosifanilla".

Arvostan, että teidän porukan kirjoittelu on noussut uudelle levelille. Varmasti kaikilla muilla tänne kirjoittelevilla faniporukoilla on vielä ongelmana puusilmät omien fanien keskuudessa. Olette tehneet hyvää työtä.

---

Viestin lähetti Pakkipari
Sitten sain valitettavasti todistaa räkeintä tuomarivirhettä mitä olen eläessäni nähnyt.

http://www.mbnet.fi/~spelman/2-1.avi

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Jeff
Enpä jaksa peliä enää maanantaina kommentoida, mutta täytyy mainita JYPin faniryhmästä jotain. Ensinnäin mitkä kepit teillä oli käsien jatkeena kaikilla? Oli huvittavan näköinen kun kaikki heilutti niitä yhtä aikaa ja sieltä kuulu vain jotain uuuuu uuuu uuuu uuuu uuuu uuu uuuu uuu. Eihän se välttämättä ollut mikään JYPin "virallinen" faniryhmä. Saattoi tietysti olla joku ala-asteen luokkaretki porukakin jyväskylästä tai jotain. Enivei ennenäkemätöntä kannustusta. :-) Istuitte jossain L katsomossa varmaankin (jos ette vielä tunnistaneet itseänne:-)

Tuo ryhmä oli JYPin puuhanaisten faniporukka, eli he jotka ovat kioskeilla jne. ei töissä pelin aikana.

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Onneksi ettei mitalia saa vaan jäätte neljänneksi.

Ai niin, Kärppien rivistöstä puuttuvat ensi kaudella ainakin Tenkrat, Ton ja Lievers. Miettikääpä sitä.
---------------------------------------------------------------------------------

Pitipä oikein käydä vuoden vanhoja muistelemassa ja hyvää viihdettä oli tosiaankin.
Helmiä löytyy seasta ;) Onneksi vain toisten virheet huomaa ja omia ei lasketa.
Ja kyllä niitä puusilmiä on muuten teilläkin.

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edellisen pelin tiimoilta nim. pakkipari väittää viidessä kärppäpelissä loukkaantuneen kuusi JYPpiläistä.

Onneksi siinä omat fanikaverit alkavat pudotella listasta ylimääräisiä pois.

Ainahan virheitä sattuu. Ettei leimata ihan pelleksi näiden viime kauden, edellisen pelin ja tämän pelin kommenttien perusteella.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
On se niin mukavaa huomata että nämäkin provot toimivat vieläkin. Kyllä lämmittää mieltä.

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
On se niin mukavaa huomata että nämäkin provot toimivat vieläkin. Kyllä lämmittää mieltä.

Ja taas!! Aijai kun meitä oululaisia taas viedään. Niin Porista kuin Jyväskylästäkin löytyy pilvin pimein näitä salaovelia talttahampaita jotka ovelaakin ovelammin pistävät oikeasti ylimielisiä kärppäfaneja vipuun!! Voi tätä häpeän määrää.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Parhaita" tapoja yrittää muutta omia, vanhoja esim. pieleen menneitä ennustuksiaan omalta kannaltaan vähemmän nöyryyttäviksi jälkeen päin on kääntää ne provoiksi("...hei siis uskoitteko ihan oikeasti tuon? Sehän oli vain pelkkä provo...en voi uskoa, että meni läpi"- tyyliin).

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Re: Re: Re: Re: Illan peli

Lieneekö tämä sitten minun puusilmäisyyttäni, mutta minä näen tuossa tilanteessa Jyppi-pelaajan, joka on kääntämässä kiekon suuntaa ja takaapäin työnnetään maila jalkojenväliin. Onko se kampitus?
Videosta pystyy ihan kuka tahansa sopivan softan ja perustaidon omaava nappaamaan kuvat siitä kuinka viuhkolan maila on jalkojenvälissä jo ennenkuin Uhlbäck on edes kunnolla päässyt aloittamaan kääntymistä ja kun hän kääntyy -> jalat alta Viuhkolan mailan avustamana. Edelleen kysyn eikö se ole kamppi?
Otan tämän henk.koht. haasteena nyt. Jos joku ei usko tuon videon perusteella (sokea/tyhmä) sanomaani voin itse napata capit ja laittaa nettiin. En kuitenkaan aio tehdä sitä nyt, sillä vietän hiihtolomaa.

Ja olkoonkin vaikka kuinka hento sipaisu. Kamppi se on silti, vaikka kuinka "MikkiHiiri" Uhlbäck olisikin kamppauksen kohteena.
Kliseisesti kuitenkin todettava -etten saa vihoja niskaani, että tämä tilanne ei peliä ratkaissut. Ja tuskinpa ratkaisikaan.

Ja #58 on Marttinen.

edit. Tarkennetaan vielä senverran, että ymmärrän kyllä jos joku sanoo, että Uhlbäck kaatuu itsestään sen jälkeen, kun on kääntänyt pelin. Mutta luulenpa, että pystyisin niillä kuvillakin todistamaan, ettei se Uhlbäck ihan huvin vuoksi siihen kaadu. Vaikka video nyt ei mikään ihmelaatuinen olekaan. Ja vaikka se ei mitään muuttaisikaan.

Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
D'oh. Jyväskyläläisen ja Oululaisen kiekkokulttuurin edustajat haukkuvat toisiaan puusilmäisyydestä ja vieläpä aivan samalla lailla - "Ei me olla mutta te ootte". Kuten Oukka totesikin, eiköhän tästäkin jostain se kultainen keskitie löydy.

Pelistä näin jälkikäteen muutama ajatus. Ensimmäinen erä oli useimpien lähteiden mukaan hyvää JYP-peliä, toinen ja kolmas sitä samaa vieraspelaamista mitä on liian usein nähty - asenteetonta velttoilua ja näennäisyrittämistä, jossa maalivahti pitää JYPiä pystyssä. Voidaan jälleen kysyä, miksei yritys kannattele kuin sen yhden erän - olkoonkin että Oulussa pelattiin silti sarjajohtajaa vastaan vieraissa. Mutta jos pärjätään 20 minuuttia, miksei pidempäänkin?

Toisaalta JYP meni Virolaisen loukkaantumisen jälkeen ottelua kuudella puolustajalla (Korhonen, Marttinen, Mäenpää, Kortelainen, Pikkarainen, Kinos) joista noin kaksi ensimmäistä ovat hyvää liigatasoa. Väistämättä kokemattomat pelaajat suurella peliajalla tekevät joskus virheitä ja Kinoksen merkkausvirheestä seuranneeseen Kärppien 3. maaliin tämä peli sitten lopulta ratkesikin. Saa nähdä, viekö puolustuksen loukkaantumissuma JYPin play off - haaveet mennessään.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Polliisi
SM-liigan paras kaukalopalloilija osaa luistella ja vetää ranteella. Puolustaminen on tasoa corymurphy, kaiken huippuna 1 vs 1 Juntusta vastaan ja kuningasajatus - heittäydytään kiekon eteen jo keskialueella. Juntunen tökkää kiekkoa eteenpäin ja hyppää Korhosen yli, ja pääsee yksin läpi.

Viestin lähetti Hockey#11
Oli kyllä Korhoselta erikoinen yritys. Jypin onneksi Juntunen ei noista tilanteista rankaise. Ei ollut ainoa tilanne missä Korhonen oli pihalla. Lievers veivasi kyllä Korhosen pojan nätisti solmuun 4-2 maalissa. Vähän jäi ihmetyttään ne korkin vartaloharhautukset oman siniviivan päällä missä ei kärppien miehiä ollut lähelläkään, mutta täytyy sanoa että kyllä hän silti pelimies on. Varsinkin kiekollisena.

Kärpät-pelissä Korhonen saattoi olla omassa päässä hieman pihalla - kuten minä fanimatkan takia katsomossa (ja pubissa), joten en analysoi Korkin lauantain suoritusta sen enempää. Noin yleisellä tasolla Korhosen dissaaminen puolustuspäässä kuitenkin ärsyttää, koska se ei pidä paikkaansa, kuten jo pariinkin otteeseen olen Jatkoajankin puolella sanonut. Eihän Korkki mikään kauhean fyysinen ole, mutta nimenomaan tuon hienon luistelutaitonsa ja pelinlukukykynsä ansiosta hän osaa mm. ajoittaa taklaukset, joita niitäkin Jari siis viljelee mukavalla tahdilla, hyvin. Hyvin harvoin Korhonen pelaa itseään ulos puolustuspäässä, jossa sielläkin Korkki kuuluu ilman muuta Jypin parhaimmistoon.

Minusta on surullista on, että on olemassa sellainen stereotypia, että koska Korhonen on entinen huippu kaukalopallossa, jossa ei kontaktia juuri oteta eikä edes 180-senttinen, täytyy hänen olla omassa päässä surkea. Vaikka lauantaina näin oliskin ollut, kokonaisuudessaan se ei pidä paikkaansa.

Mutta se Korkista.

Englannin kielen taitoni ei ole kovinkaan kehuttava, mutta sanoiko Brad Smyth tuossa netti-Kalevan haastattelussa jotain sen suuntaista, että "Jypin taistelu ei ollut yllätys, koska pelaajat taistelevat ensi kauden työpaikoistaan"?

Taistelevat toki niistäkin, mutta tällä hetkellä jypiläisten pääasiallinen taistelukohde taitaa kuitenkin olla pudotuspelien karsintapaikka.

Menikö jenkkipojalla nyt jypit ja saipat sekaisin? Näinkö tietoisia ulkomaalaispelaajamme ovat SM-liigan sarjatilanteesta?

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Battling for their jobs

Viestin lähetti Pee
Menikö jenkkipojalla nyt jypit ja saipat sekaisin? Näinkö tietoisia ulkomaalaispelaajamme ovat SM-liigan sarjatilanteesta?
Toisaalta who gives a fuck? Tuskin Smythia hirveästi kiinnosti oliko vastassa Jämsän vai Salon Pallo, eikä minua kiinnosta mitä Smyth tietää SM-liigasta, Suomen maantiedosta tai Iittalan lasista. Sama se mitä fraaseja niihin haastatteluihin laittaa. "...rais vas veri haard and tier kouli was veri kuud....

JYPin pelaajilla taitaa olla lähes kaikilla sopimus ensi kaudeksi. Korhonen, Virtanen, Immonen, Uhlbäck, Marttinen, Nikkilä - kaikki sopimuksen alla. Paitsi Tremblayn nyt luulisi pelaavan into piukassa, koska miehellä on ainoastaan joukkueen optio sopimuksessaan. Jos Smyth tarkoitti häntä - monikossa.

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Ehkäpä prätti oli vilkaissut illan vastustajan otteluohjelmasta, jossa sarjataulukossa oli boldilla Kärpät ja Saipa. :-) Helpostihan nää tusinavastukset menee sekaisin. Melkeen joka toinen päivä täällä pyörivät kummiskin ja samanlaista sumppupaskaa kaikki pelaa.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taisitte käsittää nyt vähän väärin tuon Smyth-heittoni. Mullekin se on ihan sama, mitä Smyth puhuu, kunhan nyt vain sanoin. En tarkoittanut mitään sellaista, että "onpas tyhmä jätkä toi Brad, kun ei Jypistä tämän enempää tiedä. Painukoon jätkä takaisin Jenkkeihin, saatana!".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy