Re: Dave
Viestin lähetti Dave
Minä taas en alennu koskaan vittuilemaan kenellekään yksittäiselle nimimerkille, vaan taitan peistä ainoastaan jäähallin seinien sisäpuolella pelaajien ja valmentajien tekemistä asioista. Asiat asioina. Tietysti helpoin tapa sivuuttaa oman leirin ikävät asiat on leimata niistä puhuja tyhmäksi tai hulluksi esittämättä laisinkaan vasta-argumentteja, niinkuin täällä on tapana. Eli taisi osua ja upota.
Tämä nyt on tavallaan off-topicia, mutta saadaanpa tämä "vääntö" loppuun.
Myönnän, oma reaktioni oli yliampuva ja turhaan kohdistettu vain sinun nickiisi. Vilpitön anteeksipyyntöni, ehkäpä olenkin sittenkin se anusaukkonen? Mutta en minä ole nimeämässä ketään hulluksi tai tyhmäksi, mutta yksisilmäiseksi - se myönnetään. Siitä nimitys ääri- tai fundamentalistikärppä. (Tarkoitan asioiden näkemistä _liian_ yksipuolisesti)
Kirjoitustapa, jossa keskitytään lähes kokonaan negatiivisten asioiden kertomiseen, vaikuttaa minusta turhan yksioikoiselta. Näkisin mielelläni viesteissä (ylipäätään) myös muunlaista tekstiä, kuin shittiä siitä mitä JYP on tai ei ole. Ei se voi olla noin surkea, kuin annat ymmärtää, eli kai JYPistä löytyy jotain positiivistakin kerrottavaa? Yleensä kun on tapana, että oma kirjoittajaporukka hoitelee oman joukkueen haukkumisen tai kehumisen, vastustajalle annetaan muutama kommentti jos tarpeen. Kyllä minusta Kärppien pelistä löytyisi ihan riittävästi kehuttavaa, jos minäkin siihen kykenin. Oululaiset _tuntuvat_ _minusta_ olevan keskimäärin innokkaampia dissaamaan JYPiä kuin muut joukkueet - kulttuuriero?. Kaunaa ja kitkaa, "isi #1 vs. isi #2"-draamaa molemmin puolin? Toisaalta, rehellistähän se on, jos tuo mielipiteensä julki.
Oman leirin hyvät ja ikävät asiat - niitä kai käsittelin viestissäni riittävästi. Yritin myös kertoa vastustajasta positiivisia ja negatiivisia puolia. Ehkäpä se on omaa yksisilmäisyyttäni, kun toivoisin myös muiden tekevän samoin. Kirjoitustyylisi vain on sellainen, että minä tulkitsin sen turhan voimakkaasti puhtaaksi vittuiluksi JYP-leiriin, joten sikäli "osui ja upposi".
Olen tottunut voittajajoukkueen faneihin, jotka enemmänkin ilakoivat oman joukkueen paremmuudesta kuin vastustajan surkeudesta. On oman maun mukaista, mitä on olla "hyvä voittaja", mutta minun näkökantani ja tottumukseni asiaan on selvä. Tästä tämä "kulttuurien yhteentörmäys" ja oma ylireagointi.
Tämä on keskustelupalstan ikuinen vaikeus - jokainen katselee tätä kiekkomaailmaa omasta vinkkelistään ja omalla taustallaan - ja sydämellään. Kun tunteet räiskyvät joskus liiankin korkealla, näkee muiden teksteissä rivien välissä sellaisiakin merkityksiä mitä myöhemmin ei näe (kuten minulle kävi), kun on pelkästään tekstin, mielikuvituksen ja oman vitutus-rakkaus-kärppäsuhteen varassa.
Pahoittelut siis vielä kerran, tuollaista tuubaa ei pitäisi päästää näppikseltä ulos. Pahoittelut nickille Dave ja kirjoittajalle nickin takana, kritiikki olisi pitänyt kohdistaa mieluummin kirjoitustyyliin, eikä personoida omia angstejani yhden nickin niskaan (ei, en ole teini). Eikä tähän ole piilotettu mitään vittuilua. Peace?