Kärpät - Ilves @ Raksila 10.1.2004

• 9 882
  • 79

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Viestin lähetti TBK
Heh, heh. Nyt kun videolta katsoo, niin Rajamäelle olisi kuulunut myös kymppi. Rajammäki heittää myös hansakan pois kädestä. Jäässä näkyy yhteensä kolme hanskaa ja Rajamäki kaivaa sen sieltä vaivihkaa tilanteen jälkeen.

Vittu, että tulee taas asiantuntevaa kommenttia TBK:lta. Noh, onneksi tuomarina ei ainakaan vielä ole näkynyt TBK:ta. Rajamäkikin säästynyt ylimääräisiltä kympeiltä. Tosin ehkäpä oranssien lasien takaa Rajamäellekin kuuluu kymppi, jos Smyth ja Astashenko vääntävät ja Astashenko tiputtaa toisen hanskansa. Olihan Erkki sentään vieressä tilanteessa... Eikä Erkki edelleenkään edes sitä hanskaa nosta vaan ihan itse Astashenko joutuu senkin nostamaan.

Itse peli meni Ilvekseltä paskasti ja mopo näytti lähteneen käsistä, kun ei itse saatu maaleja aikaiseksi. Tosin Rönnin ei pitäisi mielestäni vieläkään viheltää muuta kuin ringetteä. Muut lajit näyttävät liian nopeilta hänen silmilleen. Puolet tapahtumista jää viheltämättä ja lopuissa tuomiot menevät aivan väärin. Tämä peli ei siihen kaatunut, mutta osaltaan edes auttoi tilanteiden kehittymistä.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Patelan pipomies
. Samaan aikaan kenttä on muuten tyhjä, mutta Toporowski on Bäckströmin luona kärppämaalilla. Toporowski lyö täysin ilman minkäänlaista syytä mailallaan Bäckströmiä kaulaan. Lyönti kohdistuu maskin alle eli alueelle jossa on vain kaulasuojus. Normaalisti tälläisista tilanteista seuraa päivänselvä ulosajo ja jopa muutaman ottelun pelikielto.
Mitä wittua, onko Topper suorittanut elämänsä ensimmäisen neiteilyn? Vedän ruksin seinään.

Huolestuttaa, mitä kaikkea se tamperelainen virikeympäristö sekoitettuna oululaiseen ilmastoon saakaan aikaan. Tuu nyt kotia sieltä jo.

soros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jooh, olipahan vähän apaattisen 1. erän jälkeen tosi viihdyttävä kiekkoilta. Ilves kyllä vaikutti erittäin vaisulta omassa hyökkäyspelissään, ylivoimat (erityisesti 5-3) olivat kaikenkaikkiaan erittäin tehotonta kiekonsiirtelyä, mikä sinänsä on kyllä aika ihmeellistä, kyllähän Ipalta tuntuisi ainakin löytyvän kiekollista taitoa laittaa kiekko pussiin kahden miehen yv:llä. Yksittäisistä pelaajista ei kyllä oikeastaan kukaan erityisemmin mieleen, ehkä Peltomaasta jäi jollakin tapaa positiivisen kuva. Hyvää taistelua mielestäni ja sai kai myös hyvin peliaikaa.

Raimo kävi kyllä aika kuumana ajoittain, parhaana esimerkkinä kyllä tuo Viuhkolan ajelu maalin takana. Toisaaltahan tuon ymmärtää kun Piku jyystää poikittaisella mailalla Ipan miestä päähän, mutta oli kyllä aika pahan näköinen tilanne tuon Raimon spurtti ja poikittainen Viuhkolan kuuppaan, olisiko ollut jopa ulosajon paikka? Sattuiko muuten kukaan huomaamaan 3. erän alun 5-3 yv-maalin jälkeen (jossa kiekko ajautui onnekkaasti Pyörälälle, joka laukoi maalin) Raipea, oli siinä mies kuumana kuin hellankoukku! Siinä vieruskaverille sanoinkin, että toivottavasti ei tule enää mitään torikokouksia maaleille Raipen ollessa kentällä tai sitten tulee jo oys:n keikkaa jollekin onnettomalle... Onneksi Raipen kiehahdukset jäivät sitten kuitenkin tuohon yhteen episodiin. Muuten on kyllä kiva katsella Helmisen peliä, loistava pelaaja kertakaikkiaan, tänään ei toki ollut aivan parhaimmillaan.

Toporowskin tilanteesta vielä, en nähnyt itse tuota väitettyä iskua, kun käännyin katsomaan kärppämaalille päin, Nikke makaa maassa ja Toporowski luistelee laiskasti kohti vaihtoaitiota. Jos ja kun joku isku on tuossa tapahtunut, ihmetyttää kyllä kovasti joukkueiden reaktiot/reaktioiden puutteet. En tiedä voisiko olla sitten kuitenkin niin, että Nikke olisi värittänyt tuota tilannetta selvästi. No, joka tapauksessa erittäin tuomittavaa toimintaa Toporowskilta, ei ymmärrä. Toinen juttu mikä ihmetyttää tuossa tilanteessa on kärppien toiminta tai itse asiassa toimimattomuus, eikö tuota tilannetta edes huomattu penkillä vai mistä on kyse? Kyllähän maalivahti on koskematon, varsínkin tuollaisessa täysin pelitilanteen ulkopuolisessa tilanteessa. Mitä tekee sitten kärppäaitio kun maalivahti kaatuu maahan (oletettavasti) Toporowskin toimesta? Niin juuri, aivan oikein, ei mitään! Kuvitelkaapa tilannetta jos vastaava olisi käynyt jossakin muualla: Toporowski iskee Stathosta pelikatkolla ja Vopat & Karalahti istuvat vaihtopenkillä vaan mailantuppia pureskelemassa. Jotenkin toi ei kuulosta uskottavalta, luulisinpa että em. tapauksessa oltais nähty kunnon nyrkkihipat, mutta Oulussa? - Ei!

Toki tuli tuon tilanteen jälkeen oikein katseltua tuota Toporowskin peliä ihan erityisen tarkkaan, ja mies oli suorastaan lauhkea, ei todellakaan käynyt millään tavalla kuumana, eivätkä kärpätkään ajelleet miestä/ärsyttäneet häntä millään lailla. Tosiaan kummallinen tapahtuma kertakaikkiaan, jostakin kun saisi videon tuosta tapauksesta niin tulisi vähän selvyyttä juttuihin.

Vielä tuosta Suvannon taklauksesta, niin ei ollut kyseessä tosiaankaan mikään vihellyksenjälkeinen "vähän" myöhästynyt taklaus tai siitä kyse etteikö mies olisi kuullut vihellystä, vaan jostakin mies vaan pimahti ja veti kädet ylhäällä Tenkratia. Tiedä sitten tekikö Tenki jotain ennen tuota tilannetta, mutta tosiaan aivan yllättäen Suvanto tuon temppunsa teki. Mielestäni oli Smythiltä hieno veto osoittaa, ettei nyt sentään ihan mitä tahansa voi tehdä ilman että joutuu maksumieheksi. Ei muuten varmasti Jamalainen pitänyt tuosta jäähystä, peli ei kuitenkaan ollut tuossa vaiheessa mitenkään ratkennut ja nyt 3. erän alun 5-4 av vaihtui 5-3:een (tunnetuin seurauksin).

Kaikenkaikkiaan ipasta sen verran, että kyllähän muuten ilves pelasi sitä taitoon perustuvaa kiekkoa mitä se osaa, ainoastaan nuo muutamat tilanteet olivat ikäviä ylilyöntejä. En kyllä ole missään nimessä tämän perusteella Ilvestä miksikään sikajoukkueeksi nimeämässä, vaan näkisin myös yhtenä syyllisenä illan tapahtumiin päätuomari Rönnin. Jos kahdesta Tampereen joukkueesta pitää valita, niin kyllähän se Ilves on ehdottomasti se joukkue, jota kannattaa. Voisi kai sanoa, että Ilves on hyvin paljon Kärppien näköinen joukkue ja päinvastoin.

Kärpistä illan onnistujia olivat tietysti loistava Bäckström ja hienon (ylivoima-)pelin pelannut Viuhkolan ketju. Jokisen Jussin otteista paistaa kyllä läpi aikamoinen tuska, taisi olla 3. erän lopussa kun miehellä oli tyhjä maali edessä, Pitkämäki oli poikittain maassa, mutta ei onnistu Jussin nosto. Kylläpäs oli muuten mahtava tuo 5-0 maali, vaikka tulikin 5-3 yv:llä, niin kyllä harvoin näkee tuollaista klap-klap meininkiä, mahtavaa!

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Mr. Smith
Vittu, että tulee taas asiantuntevaa kommenttia TBK:lta. Noh, onneksi tuomarina ei ainakaan vielä ole näkynyt TBK:ta. Rajamäkikin säästynyt ylimääräisiltä kympeiltä. Tosin ehkäpä oranssien lasien takaa Rajamäellekin kuuluu kymppi, jos Smyth ja Astashenko vääntävät ja Astashenko tiputtaa toisen hanskansa. Olihan Erkki sentään vieressä tilanteessa... Eikä Erkki edelleenkään edes sitä hanskaa nosta vaan ihan itse Astashenko joutuu senkin nostamaan.

Kiitos, en edes muista koska viimeksi minua on sanottu asiantuntevaksi. Siinä tosin menin metsään, että paikalla olikin Astashenko eikä Rajamäki. Aikaisemmin tässä ketjussa on puhutta Rajamäestä ja paikkalla ollut kaverinikin väitti sen olleeen Rajamäki, mutta kuten video todistaa väärässä olimme kaikki, paitsi vissiin Labra. Astashenkkohan se oli ja olisi sääntöjen mukaaan kuulunut kymppi siinä missä Smythillekin vai eikö? Keroppa asiantuntevana kun pulkkamäestäsi kerkiät.

Ja oranssit lasit minulla on tosiaan päässä, mutta perinteistä Ilves vihaajaa minusta et saa. Minä olen varmaan Ilves myönteisempiä kirvesrintoja mitä tältä foorumilta löytyy.

edit.
Ja lisäänpä herneet nenässä vielä, että jos minä olisin halunnut Ilvestä tässä niin hirveästi mollata, niin kai minä olisin haukkunut Suvannon temput alimpaan helvettiin ja ollut puuttumatta Tenkratin tekemisiin ja samaan hengenvetoon haukkunut Astashenkon, kun mies ei uskalla tapella, mutta ei, minä yritin olla objektiivinen. Ja eikös sieltä heti joku järjen riemuvoitto tule suupieli vaahdossa kirjoittamaan, että lässyn, lässyn, lää. Piti tääkin taas nähdä.

Viimeksi muokattu:

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
TBK.

Kerro minulle, mitä teet KÄRPÄT-ILVES otteluketjussa kirjoittelemassa, jos et (edes) tästä aiheesta pysty keskustelemaan provosoitumatta? Ettet vain olisi purkamassa siviilipaineita, mikä ilmenee hyvin tuosta pulkkamäkikommentistasi:

"Keroppa asiantuntevana kun pulkkamäestäsi kerkiät."

Tuota väläytystäsi saatkin pohtia ihan yksinäsi. Ota vain virtuaalipalleista kiinni, kun et muuten pärjää! Neiti! Toki olet provosoitunut, mutta mitä tunget nenääsi asioihin, jotka eivät sinulle kuulu!

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Johan täällä on saatu nahinan poikastakin pystyyn. Minä jo luulin, että tästä tulee kaikesta huolimatta tylsä ja lyhyt ketju:). Itsekin katsoin tuon videon ja aika moni on jättänyt mainitsematta, että viuhkolakin hakkaa siinä jonku ilvesläisen päätä, mutta kyllä raipen niitti on tarpeettoman kova ja tyhmä temppu. Hiukan laskee pointsit raipen suuntaan. Tuo ei yllätä yhtään, että raipe puhuttelee tuomaria niin on tapahtunut aikaisemminkin. Tosin tuomariin ei pitäisi vaikuttaa kenenkään puhuttelut, vaikka itse gretzky tulis huutelemaan.

Täytyy myöntää, että tenkrattiki olisi voinut paiskata tuossa jälkikäteen suvannon kanssa kättä, vaikka Suvannon temppu on aivan tarpeeton. Kuulee taatusti vihellyksen, koska tuomari on n. 3m päässä suvannosta. Ei ole suvannon tempulle minkäänlaisia perusteita. Vetää niitin loppuun vaikka ois kyllä voinut jättää sen tekemättä. Harmi etten peliin päässy, sillä kuulostaa olleen pitkästä aikaa tapahtuma rikas ottelu raksilassa. Pakko lähtä hifkiä kattelee tiistaina. Harkins vs. Viuhkola, Kuhta vs. Tenkrat, Smyth vs. Pärssinen. Liigan eliitti hyökkääjät kokoontuu.

edit. anteeksi tämä oulunmurre. Ei ole kirjakieli enään hallussa.

Viestin lähetti soros
Mitä tekee sitten kärppäaitio kun maalivahti kaatuu maahan (oletettavasti) Toporowskin toimesta? Niin juuri, aivan oikein, ei mitään! Kuvitelkaapa tilannetta jos vastaava olisi käynyt jossakin muualla: Toporowski iskee Stathosta pelikatkolla ja Vopat & Karalahti istuvat vaihtopenkillä vaan mailantuppia pureskelemassa. Jotenkin toi ei kuulosta uskottavalta, luulisinpa että em. tapauksessa oltais nähty kunnon nyrkkihipat, mutta Oulussa? - Ei!
Jos Kärppien vaihtoaitiosta olisi luistellut yksikin pelaaja leipomaan Toporowskia, olisi tullut pelikieltoa ja rankasti. Säännöthän kieltävät ankarasti tälläisen toiminnan. Mielestäni Kärpillä ei ole kokoonpanossa tällä hetkellä sellaista pelaajaa, jonka olisi voinut uhrata. The Pasia kaivattiin eilen.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Relaas nyt optimisti.

En minä ainakaan näe TBK:n viesteisäs mitään sellaista joka aiheuttaisi herneiden nenään menemisen. Ja saahan videota kommentoida kuka tahansa, vaikka suosikkiseura ei kyseisessä pelissä olisikaan pelannut.

PAITSI: Pulkkamäkikommentti on TODELLA asiaton.

-ipa rules

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Optimisti

Kerro minulle, mitä teet KÄRPÄT-ILVES otteluketjussa kirjoittelemassa, jos et (edes) tästä aiheesta pysty keskustelemaan provosoitumatta? Ettet vain olisi purkamassa siviilipaineita, mikä ilmenee hyvin tuosta pulkkamäkikommentistasi:
Niin, käsittääkseni nämä ketjut ovat kaikille avoimia ja kuka tahansa kenellä on asiaan jotain kommentoitavaa voi tähän ketjuun kirjoittaa. Olen aikaisemminkin kommentoinut Ilvestä koskevissa ketjuissa, mutta vielä ei ole satanut tarpeettomasti paskaa näin niskaan. Vai väitätkö Mr. Smithin purkauksen olleen täysin aiheellinen?

Kiitos huolenpidosta, mutta tällä hetkellä olen viettämässä vapaapäivää ja olen lähdössä kohta Sorsapuistoon luistelemaan, joten siviilipaineita ei tällä hetkellä ole ja jos on, niin en ainakaan tiedosta. Nooh, niitä tuskin pelkällä näppäimistön naputtelemisella saisikaan purettua.

Tuota väläytystäsi saatkin pohtia ihan yksinäsi. Ota vain virtuaalipalleista kiinni, kun et muuten pärjää! Neiti! Toki olet provosoitunut, mutta mitä tunget nenääsi asioihin, jotka eivät sinulle kuulu!
Tähän tyydyn kommentoimaan, että onneksi tämä viesti kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Heh, heh.

edit.
Lisätään vielä, että jos viestin aloittaa Mr. Smithin osoittamalla tyylillä, niin "pulkkamäki" kommentti on mielestäni ihan paikallaan.

Viimeksi muokattu:

Mick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti soros

Toinen juttu mikä ihmetyttää tuossa tilanteessa on kärppien toiminta tai itse asiassa toimimattomuus, eikö tuota tilannetta edes huomattu penkillä vai mistä on kyse? Kyllähän maalivahti on koskematon, varsínkin tuollaisessa täysin pelitilanteen ulkopuolisessa tilanteessa. Mitä tekee sitten kärppäaitio kun maalivahti kaatuu maahan (oletettavasti) Toporowskin toimesta? Niin juuri, aivan oikein, ei mitään! Kuvitelkaapa tilannetta jos vastaava olisi käynyt jossakin muualla: Toporowski iskee Stathosta pelikatkolla ja Vopat & Karalahti istuvat vaihtopenkillä vaan mailantuppia pureskelemassa. Jotenkin toi ei kuulosta uskottavalta, luulisinpa että em. tapauksessa oltais nähty kunnon nyrkkihipat, mutta Oulussa? - Ei!

Olen ihan samaa mieltä. Jotenkin välillä ärsyttää tuo kärppien mikkihiiri-meininki. Siinäkin tilanteessa, jossa Helminen ajaa melkoisella vauhdilla Viuhkolan selkään, olisi edes vähän voinut tarjota hanskaa Raipen naamaan, mutta äijät vaan hölmistyneenä pyörittelee päätään että mitä nyt. Ainoa joka yrittää vähän huitaista on Bäckström ja se kertoo aika paljon.
Toporowski sai myöskin vapaasti käydä provosoimassa maalivahtia paljon pelikatkon jälkeen, eikä se näyttänyt ketään kiinnostavan.

En tarkoita, että olisi pitänyt mitään pelikieltoja rueta hankkimaan kun edessä on tärkeitä otteluita (TPS, HIFK) mutta hieman olisi voinut viestiä lähettää, vaikka edes vähän tuuppimista ja suunsoittoa, että ihan kaikkea ei sentään sulateta.

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Optimisti
Et siis itsekään ollut paikan päällä?

Olin mä paikalla, jopa omalla paikallani. Erätaukoja lukuunottamatta, jolloin vietin aikaani lähinnä kahvijonoissa. Ja näin tilanteen, kyllä. Siksihän se niin kuohuttaakin. Ei sellaisesta tilanteesta, jota ei ole itse nähnyt, pysty mitään sanomaan.

Toivottavasti seuraavassa Ipa-pelissä on vähän vähemmän jäähyjä ja kuumentumisia, jotta nähdään tasoerot tasakentällisin. Jääkiekon puolellahan tässä kaikki ollaan.

Minun osaltani over.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kyllä täällä kauheasti moralisoidaan Raipen hyökkäystä Viuhkolan kimppuun, mutta muutamaa lukkuunottamatta jätetään huomioimatta, miten Viuhkola leipoo polvillaan olevaa Ilvesläistä poikittaisella naamaan - väittäisin, että huomattavasti vaarallisempi teko, kuin Raipen tekonen.

Suvannon pimenemistä en oikein jaksa ymmärtää.

-ipa rules

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti ipa rules
Kyllä täällä kauheasti moralisoidaan Raipen hyökkäystä Viuhkolan kimppuun, mutta muutamaa lukkuunottamatta jätetään huomioimatta, miten Viuhkola leipoo polvillaan olevaa Ilvesläistä poikittaisella naamaan - väittäisin, että huomattavasti vaarallisempi teko, kuin Raipen tekonen.

Suvannon pimenemistä en oikein jaksa ymmärtää.

-ipa rules
Katoppa hyvä mies se video vielä uudelleen. Kato sitä Raimon vauhtia millä se poikittainen tulee Viuhkolan päähän/niskaan. Vertaappa sitä siihen voimaan millä Viuhokala taasen leipoo Ilves pelaajaa. Kyllähän tuo Raipen tekonen palio törkeämmältä näyttää.

raipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TBK:lle

Älä ota hernettä nenään näistä vastauksista. Ei viestissäsi nytkään ollut mitään provosoivaa tai sellaista , minkä pitäisi aiheuttaa purkauksia.

Asiallisia ovat kirjoituksesi ja Ilves-vihaaja et todellakaan, vaikka Tapparaa kannatatkin. Hatunnosto sille.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin tuota täytyy vielä sen verran sanoa, että nyt minä vasta tajusin minkä takia pulkkamäki homma tulkittiin asiattomaksi. Minä en tietenkään tarkoita sillä mitään mikä liittyisi Ilveksen valmentajan poikaan. Näin sairas sentään en ole. Ikävä tapaus ja pikaista paranemista sinne päin.

Kun viittasin pulkkamäkeen, niin tarkoitukseni oli vihjata kirjoittajan lapsellisuudesta eikä suinkaan Sykoran pojasta. Olen toki kuullut tapahtuneesta, mutta en sitä tässä yhteydessä muistanut. Ja olin kuullut, että hän satutti itsensä laskettelurinteessä, joten oletin hänen kaatuneen suksilla tai laudalle enkä pulkalla.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Jatkoajan otteluraportissa käy selville se, että kyllä siellä Kärppien vaihtoaitiossa asia huomattiin. Siitä käy selville myös se, miksi mihinkään toimintaan ei ryhdytty.

Ja kyllä, Pasin vielä mukana ollessa joku olisi käyty hakemassa. Todennäköisesti Toporowski tai Rajamäki. Molemmat olisi varmasti lähteneet.

Tuo toisen erän tilanne meni Smythin itsensä mukaan niin, että hän pyrki ojentamaan Suvantoa. Väliin tuli sitten tämä Astashenko, joka oli jonkinverran halukas myös kunnon vääntöön. Harmi, että emme sitä saaneet.

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
No HN, ei mitään komenttia Topperi-Bäckström tilanteesta? :-)

Kertaakaan ottelussa ei tullut muuten sellaista "me ollaan kusessa" fiilistä, mikä yllättävän monesti tulee ennen kaverin maalia. Toisen erän torjuntaluvut imartelevat Ilvestä - ei se sitä erää tollee hallinnu.

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
jaahas

epäilen hieman hn:nän näkemystä tosta eli jos vastaavanlainen tilanne olisi tapahtunut ilvekselle ottavana osapuolena muuttuisi varmasti hänenki kantansa kuhan vaan nyt puolestelee topoa ja raimoa ym..

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Juha Lindegren radiossa eilen: Lyhyellä aikavälillä Bäckström on jo kahteen kertaan esittänyt teatterikorkean pääsykokeisiin paremmin soveltuvia otteita. Aikamoisia hyppyjä taisivat nuo teidän molarin filmaukset olla.

-ipa rules

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
niinpä niin

tuskinpa se lingdren pitkämäkeä syyttäs filmauksesta vaikka mies moiseen syyllistyisikin puolueellinen selostaja ei ala omia haukkumaan näinhän se. Yleensähän näissä paikallisissa selotuksissa vedetään kotiinpäin eikä nähdä omien virheitä vaan vastustajan

Viimeksi muokattu:

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tässä tapauksessa radioselostaja kyllä oli varsin oikeassa.

Kyrsii aivan suunnattomasti, kun tällaisia tilanteita ei voida sm-liigassa viedä loppuun asti, vrt. Phantoms vs. Senators tovi sitten.

Bäggeltä melkoista kylmäpäisyyttä kaiken kuumuuden keskellä; itsellä olisi ainakin mennyt hermot tuosta räppäämisestä ihan totaalisesti. Yritti filmata jäähyä, ei tullut, mutta pelasipa silti nollapelin, joka loppupeleissään on paras kuitti vastustajalle.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Oli Bäckströmiltä filmiä tai ei, niin se ei poista sitä tosiasiaa että Ilves käytti häntä kohtaan kovempia keinoja kun rehtiin peliin kuuluu. Bäckströmin kaatuminen mailaniskun jälkeen oli ainoa keino saada tuomari huomaamaan että jotain tapahtuu, sillä Rönn ja molemmat linjatuomarit olivat ihan omissa maailmoissaan.

Ne jotka jauhaa Bäckströmin filmaamisesta, niin kumma kyllä unohtavat jostain syystä mainita Toporowskin heittäytymisen, joka filminä oli selvästi astetta epäurheilijamaisempi. Nyt jälkeenpäin vähän rauhoittuneena toteaisin, että tilanteesta olisi kuulunut antaa Bäckströmille 10min ja Toporowskille 2+10. Ulosajo olisi varmaankin ollut liioittelua.

Mutta kuten HN jo totesi, niin kaiken kaikkiaan loistavaa viihdettä.

KärppäMies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti TBK
Heh, heh. Nyt kun videolta katsoo, niin Rajamäelle olisi kuulunut myös kymppi. Rajammäki heittää myös hansakan pois kädestä. Jäässä näkyy yhteensä kolme hanskaa ja Rajamäki kaivaa sen sieltä vaivihkaa tilanteen jälkeen.

Asiahan nyt ei suuri ole eikä se mitään muuta, kuka nyt hanskansa on vahingossa tiputtanut tai muuta mutta asia jäi minua vaivaamaan ja pakko oli omista kuvistani kaivaa miten asia on.. Alla olevasta kuvasta asia selviää:

http://www.karpatfanclub.net/hanskat.jpg

Ja kaikkihan alkoi tästä:
http://www.karpatfanclub.net/taklaus.jpg

Viimeksi muokattu:

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari hajanaista kommenttia:

Maukasta viihdettä, kuten jo todettua. Odotin peliltä paljon ja paljon sainkin. Loppulukemat oli Kärppäläisittäin aika mellevät,kyllä Ilvekselläkin paikkansa oli. Kauden komeimpia maaleja. (osa maaleista huonosti ajoitettu koska kyseessä oli lauantai-peli. Meinaa jäädä näkemättä kun joutuu lähtemään paikalta ennen erätaukoa ja erätauko meinaa aina venyä:)

Bäckström tulessa. On se vaan äijä...jotenkin on tottunut tällä kaudella että yksikään helppo ei mene sisään! Monta,monta peliä mennyt Bäcksiltä ilmaan yhtään helppoa maalia. Sen lisäksi vielä tukku kunnon pelastuksia. Luultavasti pleijareissa kärppiä vastaan joka joukkue ronkkii ja pelaa vielä kovempaa maalivahtia kohtaan. Kärpillä tässä iso riski koska toista maalivahtia ei käytännössä ole. Kyllä Bäckström pelaa aika kuumana koko ajan,yllättävän hyvin se kuitenkin pitää hermonsa ja ei ala hakkaamaan vaan tyytyy filmaamaan,kyllä niissä tilanteissa hiukka tahtoo lapin lisää olla. Toisaalta on se tympeä että mokea ajellaan/sikaillaan,pieni muistutus sikailijalle olisi paikallaan.

Sikailu. Ei peli ollut erityisen rumaa. Rönn jakoi hieman arpomalla jäähyjä joten linja oli kaikilla hukassa. Kun pilli koko ajan soi (tai jää soimatta) niin tunteet helposti kuumenee. En ole tappeluiden ystävä kiekossa mutta tasapäinen kamppailu mies miestä vastaan olisi ollut mielenkiintoinen nähdä... Toisaalta oli hyvä että tunteet pidettiin hallinnassa koska ottelu oli muutenkin rikkonainen ja Kärppien vahvuus tällähetkellä on neljä toimivaa ketjua (no,ei se yv mitenkään huonosti mennyt).

Pari pelaajakohtaista huomiota:
- Aarnio? Oliko mies tavallista vaisumpi vai miksi ei pistänyt mun silmään?

- 'Tinke' Peltomaa; Ilvespelaajan ilmentymä? Peltomaata on hehkutettu ja onhan mies seurauskollinen mutta mitä on saanut nyt kahden kauden aikana tehtyä? Ei yhtään mitään. Puukäsi josta on aika ajanut ohi.

- Murphy; hyökkäysaluellaa vahva pelaaja. Joka kerta laadukas laukaus viivasta ja liikkuminen hyvän näköistä. Menee kuitenkin jatkuvasti aivan liian syvälle hyökkäyspäähän,eli jos hyökkääjä ei huomaa nousevaa pakkia tai antaa huonon syötön tms. niin Murphy on liikkeessä hyökkäys-suuntaan ja syvällä kun vastahyökkäys on jo menossa. Ei hyvä. Toimii vain silloin kun tilanne saadaan onnistumaan eli Murphy pääsee ylimääräisenä "hyökkääjänä" laukaisemaan ja sen jälkeen kaartamaan omaa päätä kothi. Zidlincky-ilmiö:) sillon kun toimii niin on hyvä mutta kun ei toimi niin on riskialtis.

- Rönn; kentän hahmo. Pari jäähyä todella heppoisin perustein,pari salomonin tuomiota ja toisaalta viheltämättä jättämistä.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kärpät #18: "Tuo toisen erän tilanne meni Smythin itsensä mukaan niin, että hän pyrki ojentamaan Suvantoa. Väliin tuli sitten tämä Astashenko, joka oli jonkinverran halukas myös kunnon vääntöön. Harmi, että emme sitä saaneet."

Harmittelen aivan samaa. Kärpät ovat olleet jo kahdessa aika vähän ajan sisään (sarjataulukollisesti) olleessa pelissä fyysisesti ottavana puolena. Blues-pelissä olisi ollut Pasille tms. lajityypin edustajalle töitä ja sama pätee lauantain Ilves peliin.

Eniten rasittaa nämä yli innokkaat pillipiiparit, jotka eivät anna poikien selvitellä välejään.

Pojat on poikia!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy