Kärpät 2012–2013 – Aravirran viimeinen aikakausi

  • 113 772
  • 313

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
meillä oli pitkä pätkä missä oli ihan senttereitä mukana. Tällöin joukkue otti vahvasti pisteitä ja ylisuoritti normaalitasolleen. Nyt rosteri on totuuden mukainen ja tulos nähdään illasta toiseen taululla.
Ei kyse ole missään nimessä vähäisimmässäkään määrin saivartelusta. Kyse on tärkeästä tavasta nähdä maailma ja peli nimeltä jääkiekko. Asiahan on niin, että sinä saivartelit, kun väitit, että joku - tässä kohtaa jääkiekkojoukkue Oulun Kärpät - olisi voinut ylisuorittaa. Et sinä pysty loogisesti kestävästi perustelemaan, että miksi mikään asia voisi ylisuorittaa yhtään mitään. Voit luulla siihen kykeneväsi mutta vastaperusteluni tässä asiassa lyövät aina kaikki tähän asiaan liittyvät perustelusi. Asetut suorastaan jumalaiseen asemaan ja määrität norsunluutornistasi mikä on normaalitaso. Huikea kyky, pystyisimmepä me kuolevaiset joskus samaan. Ylisuorittaminen on looginen mahdottomuus, fysiologiankin vastaista. Voit kertoa, että joukkue on noin paska mitä se mielestäsi on, mutta ylisuorittamisella et voi perustella muuta kuin värilasisi ja loogisen mahdottomuutesi, ja sen, ettet vain halua ajatella ja antaa periksi sitä mitä jo kerran sanoit. Ymmärrän ja tiedän kyllä, etteivät monet internetissä voi antaa periksi, missään asiassa.

Maininta: Bratislavassa 2011 Suomen jääkiekkomaajoukkue ei ylisuorittanut. Ei tietenkään, koska se olisi looginen mahdottomuus, Alice in Wonderland.

Kärppien kauden 2012-2013 jonkinmoisena trendinä on ollut, että mitä enemmän on ollut loukkaantumisia, sitä enemmän pisteitä per ottelu, joten siinäkin kohtaa puhuit höpöjä, loukkaantumisten ja NHL-työsulun taakse ei ole rehellistä panna syyttävää sormea. Jos tuo joukkue saisi itsestään sen irti mitä siinä on, Kärpät olisi mukana tappelemassa mestaruudesta. Tämä lausuma perustuu siihen, mitä näin joukkueelta loka- marraskuussa, ei sellaista putkea ja kaikkien pelaajien hyvää tasoa voi saada vahingossa. Eikä se potentiaali voi kadota saman kauden aikana.

Muuten; tanskalaiset lähtivät Lukosta, menestys parani, Dixon myytiin, Ässät liitää. Ässien jatkuva voittoputki ei johdu Ässien ylisuorittamisesta vaan muiden alisuorittamisesta ja Ässien omalla tasollaan pelaamisesta, koska, edelleen, kukaan, eikä mikään, ei voi ylisuorittaa. Itse asiassa, Ässät tälläkin hetkellä hieman alisuorittaa, koska omaan maksimaaliseen tasoon ei pääse ikinä kukaan, eikä mikään, noin pitkällä ajanjaksolla. (äläkä tee sitä virhettä, että otat vain lauseen: "tällä hetkellä Ässät alisuorittaa", kun on 13(?) pelin voittoputki, valehtelisit kokonaisuuden kontekstissa tarkoitustani)

Tällä hetkellä jääkiekkojoukkue Oulun Kärpät alisuorittaa räikeästi. Samaa tekee koko kyseinen organisaatio, sen haistaa, maistaa, kuulee, tuntee ja näkee kaikkialla. Voittamista ei pidä pelätä vaan haluta. Älä sinäkään Pula-ajan Tretjak pelkää tätä viestiä eräänlaisena hyökkäyksenä sinua ja nimimerkkiäsi kohtaan vaan pysähdy ja ole itsessäsi, vapaana tuomioista!
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällä pelaajabudjetilla toimiva Kärpät, ei saa löytyä sijalta seitsemän tai huonompaa runkosarjan päätyttyä.
Jos ei Kärpät (Aho, Junno ja Hallitus) nyt tee tarvittavaa liikkua ja laita Araa ja Mustosta pihalle, niin menettävät kyllä uskottavuuden ainakin minun silmissä.. Se on kuin merkki muillekin, että luovutetaan.!
Mutta toinen kysymys tulee eteen, että mistä loppukaudelle valmentaja, kunkuitenkin ensikaudelle tulee Marjamäki, jota ei taida kiinnostaa näillä äijillä loppukautta vetää, kun ensikaudelle tulee Marjamäen näköinen joukkue muutenkin. Toivon, että Lauri Marjamäki on saanut jo Aholta puhelun ja huomenna Lauri on laatikossa Kärppien valmentajana..!
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Muistakeepa nyt kuitenkin, että taitaa Marjamäelle Blegi vielä palkkaakin maksaa loppukauden.
Rahallahan se sieltä irtoaisi varmasti, mutta JJ ei varmasti maksa.
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Marjamäki voisi ilmoittaa Bluesille, ettei tarvitse enää maksaa, jos Kärpät miehen nyt jo haluaisi.. Eri asia on haluaako Lauri tulla tähän saumaan, vaan haluaako aloittaa uuden kauden alusta uudella joukkueella.. Uskon jälkimmäiseen vaihtoehtoon..

Aho on näyttänyt myös kykenemättömyytensä ja joutaa ulos. Totuus vaan on se, että JJ on se mies joka pystyy ja kykenee voittavan nipun rakentamaan..

No näillä mennään, toistaiseksi.. Huomenna on päivä uusi :)
 
Ei kyse ole missään nimessä vähäisimmässäkään määrin saivartelusta. Kyse on tärkeästä tavasta nähdä maailma ja peli nimeltä jääkiekko. Asiahan on niin, että sinä saivartelit, kun väitit, että joku - tässä kohtaa jääkiekkojoukkue Oulun Kärpät - olisi voinut ylisuorittaa. Et sinä pysty loogisesti kestävästi perustelemaan, että miksi mikään asia voisi ylisuorittaa yhtään mitään. Voit luulla siihen kykeneväsi mutta vastaperusteluni tässä asiassa lyövät aina kaikki tähän asiaan liittyvät perustelusi.

Kyllä saivartelit. Tiedät varsin hyvin mitä tuo termi pitää sisällään, aivan kuten osaat käyttää itse termiä alisuorittaminen. Olen perustellut Kärppien sijoituksen sijoille 5-8 senttereiden, loukkaantumisherkän ykkösmaalivahdin ja nuorten tulevan potenttiaaliodotusten realistisuuden perusteella. Sitten varmaan kerrot, että mikä noista ei osu kohdalleen?

Asetut suorastaan jumalaiseen asemaan ja määrität norsunluutornistasi mikä on normaalitaso. Huikea kyky, pystyisimmepä me kuolevaiset joskus samaan. Ylisuorittaminen on looginen mahdottomuus, fysiologiankin vastaista. Voit kertoa, että joukkue on noin paska mitä se mielestäsi on, mutta ylisuorittamisella et voi perustella muuta kuin värilasisi ja loogisen mahdottomuutesi, ja sen, ettet vain halua ajatella ja antaa periksi sitä mitä jo kerran sanoit.

Jahas. Itse kun luulin antavani mielipiteeni Kärppien tästä kaudesta. Norsunluutornillani ja jumalaisella asemalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Mikä sinä olet määrittämään oikeat mielipiteet?

Ymmärrän ja tiedän kyllä, etteivät monet internetissä voi antaa periksi, missään asiassa.

Arvosteletko tosiaan tällä asialla muita kirjoittajia? Katsoisitko peiliin.

Maininta: Bratislavassa 2011 Suomen jääkiekkomaajoukkue ei ylisuorittanut. Ei tietenkään, koska se olisi looginen mahdottomuus, Alice in Wonderland.

Tästä ei ole ollut missään vaiheessa kyse.

Kärppien kauden 2012-2013 jonkinmoisena trendinä on ollut, että mitä enemmän on ollut loukkaantumisia, sitä enemmän pisteitä per ottelu, joten siinäkin kohtaa puhuit höpöjä, loukkaantumisten ja NHL-työsulun taakse ei ole rehellistä panna syyttävää sormea.

Sinusta Turrisilla ja Jokisella ei ollut vaikutusta joukkueeseen ja sen suorittamiseen. Minusta oli. Myöskin minusta sopivanlaiset energiapelaajat antoivat Kärpille paljon pahimpaan sumaan. Myöskään Donskoin loukkaantumista en niin pahalla katsonut, koska miehen alku ei ole tarpeeksi tehokas. Viuhkolan ja Plihalin loukkaantumiset eivät ole voineet vaikuttaa joukkueeseen negatiivisesti. Kaikki asiat ovat monen asian summia. Vahvimmassa jaksossa Jokinen ja Turris tartuttivat tekemisen meininkiä muihin ja johtivat esimerkillään.

Jos tuo joukkue saisi itsestään sen irti mitä siinä on, Kärpät olisi mukana tappelemassa mestaruudesta. Tämä lausuma perustuu siihen, mitä näin joukkueelta loka- marraskuussa, ei sellaista putkea ja kaikkien pelaajien hyvää tasoa voi saada vahingossa. Eikä se potentiaali voi kadota saman kauden aikana.

Sinun mielestäsi Kärpät eivät ole yhtään pitempää pätkää pelanneet hyvin. Miten voit muutaman pelin perusteella tehdä tällaisia lausuntoja? Vaikutat kovin jumalaiselta. Itse olen huomannut urheilusta sen verran, että voit ratsastaa aallon harjalla hienosti, vaikka paperilla sen ei pitäisi olla mahdollista. Sitä on urheilu ja se on sen suola. Kuitenkin aika usein nähdään sekin, että tämä katkeaa eikä sitten enää sujukkaan kuten päiväunissa. Aivan normaalia ja minusta tässä on tapahtunut paluu arkeen. Tosin nyt mennään hieman huonommin, kuin mitä paperilla pitäisi mennä ja mihin joukkue pystyy.

Muuten; tanskalaiset lähtivät Lukosta, menestys parani, Dixon myytiin, Ässät liitää. Ässien jatkuva voittoputki ei johdu Ässien ylisuorittamisesta vaan muiden alisuorittamisesta ja Ässien omalla tasollaan pelaamisesta, koska, edelleen, kukaan, eikä mikään, ei voi ylisuorittaa. Itse asiassa, Ässät tälläkin hetkellä hieman alisuorittaa, koska omaan maksimaaliseen tasoon ei pääse ikinä kukaan, eikä mikään, noin pitkällä ajanjaksolla. (äläkä tee sitä virhettä, että otat vain lauseen: "tällä hetkellä Ässät alisuorittaa", kun on 13(?) pelin voittoputki, valehtelisit kokonaisuuden kontekstissa tarkoitustani)

Lukolla oli minun papereissani ok joukkue ennen Tanskalaisia. Ei huikea, mutta ei tosiaan huonokaan. Valmennus myös tarpeeksi vaativa. Tanskalaiset tulivat ja alkoivat kannattalemaan joukkuettaan. Heidän aikana joukkue kasvoi, imho, potenttiaaliinsa ja alkoi suorittamaan joukkueena. En näe tuossa mitään erikoista, vaikka suuri romahduksen vaara olikin.

Ässät puolestaan on malliesimerkki urheilun hienoudesta. Voidaan voittaa ja tehdä urotekoja, vaikka siihen ei suurempia perusteita pitäisi ollakaan. Dixonin myynti herätti muut pelaajat sopivasti ja siihen hyvä joukkuehenki päälle. Jokaiselta joukkueelta tuo ei suinkaan onnistu, eikä tuota tapahdu joka kausi. Nyt tapahtui ja hyvä niin.

Tällä hetkellä jääkiekkojoukkue Oulun Kärpät alisuorittaa räikeästi. Samaa tekee koko kyseinen organisaatio, sen haistaa, maistaa, kuulee, tuntee ja näkee kaikkialla. Voittamista ei pidä pelätä vaan haluta.

Olen samaa mieltä. Joukkue ei ole niin huono, että tällaisia tappioputkia pitäisi tulla tässä vaiheessa kautta. Tai ylipäätään. Joukkue on juurikin tasainen puurtaja, yhdellä tähtiketjulla höystettynä. Tällä yhdistelmällä on mestaruuskin toki teoreettisesti mahdollinen, mutta itse en usko siihen. Kuten en usko Ässien tai Lukonkaan mestaruuteen, vaikkakin hieman eri syistä.

Älä sinäkään Pula-ajan Tretjak pelkää tätä viestiä eräänlaisena hyökkäyksenä sinua ja nimimerkkiäsi kohtaan vaan pysähdy ja ole itsessäsi, vapaana tuomioista!

Ja mitäpä nuo jutut nornsunluutorneista ja jumalaisista asetuksista sitten ovat? Mikä olet myöskään kertomaan minulle termeistä mitä saan käyttää ja mitä en? Jos itse et tunnista niiden käyttötarkoitusta niin koita kuitenkin miettiä, että mitähän sillä mahdetaan tarkoittaa.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Ei Marjamäen kannata tulla tähän uppoavaan laivaan mukaan. Vielä tässä vaiheessa siis. Puhtaalta pöydältä sitten ensi kaudelle mukaan ja uutta nousua rakentamaan.

Jos Aralle annettaisiin jostain ihmesyystä kenkää, niin sitten mennään vaikka Ilu Mikkolan johdolla loppukausi. Ihan sama. Tää kausi on jo menetetty, ihan sama kuka siellä penkin takana häärää. Joukkue on väärin kasattu eikä joukkueessa ole riittävästi taitoa menestymiseen. Taistelulla pystyttäisiin korvaamaan tiettyjä taitopuutteita a'la Ässät, mutta siihenkään ei Kärppäpelaajilla tunnu olevan halua.

Onko tämä nyt neljäs kausi putkeen, kun tuolla budjetilla mennään sääleihin? Käsittämätön saldo! On se kumma, jos samat aasit saavat pitää työnsä tällaisten esitysten jälkeen. Joka jamppa on vetänyt ihan vihkoon omat hommansa ja tulos on jälleen nähtävissä. Junnosta lähtien siellä hommat vedetään perseelleen. Aho, Ara, kaikki. Säälittävää puuhastelua. Voiko todella olla niin, että Arposen lähdettyä Kärpät menetti kaiken osaamisen johtoportaasta?! Miksi Kärpät toistaa samoja virheitä toimiston sekä valmennuksen suhteen? Saunakaverit siellä hääräävät, puuhastelevat ja kannattajat syövät kaiken paskan, mitä sieltä tarjotaan. Kiitos Kärpät.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
saivartelit
En saivarrellut. Juupaseipäs. Etkä edes yrittänyt ymmärää mitä sanoin, vaikka minä loppuun sitä tähdensin! Se ei ole edelleenkään saivartelua, kun sanon, että mitään ylisuorittamista ei ole olemassakaan. Ja teoreettisessa mielessä joustin jopa, että jos sitä on (vaikka ei ole), niin sitä pitäisi olla nyt eikä vain syksyllä. Tämä asia ei muutu saivarteluksi, vaikka kuinka usein siitä jankuttaisit. Tämä on asia, jossa joku sanoisi, että maapallo on litteä, kun ei ole, ei sitä voi myöntää eikä se pallo lättänäksi jankuttamalla muutu. Tämä on todella tärkeä lähtöajatus. Jos ylisuorittamisen ajatus on samalla tavalla pelaajilla päässä ja muistoissa, niin masu on ikään kuin täysi, joten tapasi ajatella on suorastaan turmiollinen. Minua hämmentää suuresti, että etkö todellakaan ymmärrä mikä ero on siinä, että ei voi ylisuorittaa mutta voi alisuorittaa. Bob Beamon hyppäsi Meksikossa 890, silloinen ME oli ennen tuota hyppyä 835, siinäkään ei ylisuoritettu, koska edelleen, se ei ole mahdollista. Tuon hypyn jälkeen Beamon alisuoritti tovin ja lopetti pian uransa. Tokihan korkea ilmanala avitti tuolla Meksikossa mutta ei siitä sen enempää.
Olen perustellut Kärppien sijoituksen sijoille 5-8 senttereiden, loukkaantumisherkän ykkösmaalivahdin ja nuorten tulevan potenttiaaliodotusten realistisuuden perusteella. Sitten varmaan kerrot, että mikä noista ei osu kohdalleen?
Kaikki osuvat kohdalleen. Sen lisäksi oletettu ykkösmaalivahti on lähinnä liian huono enemmän kuin loukkaantumisherkkä. Miten tuo lausumasi liittyy ylisuorittamiseen? Joulukuussa 2012 Kärpät pelasi 7 peliä ja sai niistä 7 pistettä. Pistekeskiarvon osannet laskea. Siellä jäällä vilisti Kärppien paidassa Jokista, Demersiä ja ABC:n mannekiinia. 1.12-27.12 Kärpät pelasi em. mainittujen taitureiden kanssa (ok, Jokinen tuli myöhemmin, Demers lähti, Turris lähti mutta pääosin noita ukkoja oli mukana) 6 peliä ja sai niitä 4 pistettä, pistekeskiarvo oli 0,67. Samaa sontaa kuin nytkin.

En minä määritä oikeita mielipiteitä yleisellä tasolla, ylisuorittamista vaan ei voi olla. Se on kuin sanoisi kaksimetrisen ihmisen olevan kolme metriä pitkä. Sanoin jo, että paskaksi voi Kärppiä sanoa, tai voi hyväksikin, mutta ylisuorittamista ei ole olemassa. Sinä voit elää ihan rauhassa ja hyvin mielin maailmassa, jossa kaksi on kolme mutta minä elän maailmassa jossa kaksi on kaksi. Tämä asia on minulle ok.
jaksossa Jokinen ja Turris tartuttivat tekemisen meininkiä muihin ja johtivat esimerkillään.
Todistuskappale A! Sinun termistössäsi joukkue siis ylisuoritti, kun Jokisen ja Turrisin asenne ja meininki heijastui muihinkin. Minun reaalimaailmassani joukkue oli tuolloin lähempänä omaa maksimitasoaan kuin mitä se nyt on.
Kärpät eivät ole yhtään pitempää pätkää pelanneet hyvin. Miten voit muutaman pelin perusteella tehdä tällaisia lausuntoja? Vaikutat kovin jumalaiselta.
Jumalaisuus näemmä kirpaisi sinua kovin. Anna tulla vaan jos helpottaa. Mutta: miten niin minun mielestäni Kärpät ei ole pelannut pitempää pätkää hyvin?! Minähän olen moneen kertaan sanonut, että loka- marraskuussa Kärpät pelasi hyvin ja pisteitä ropisi. Silloin Kärpät pelasi lähellä omaa maksimitasoaan ja pelasi hyvin. En tajua kommenttisi perusteita ollenkaan, joten vaikea sanoa tämän enempää.

Ässien ja Lukon esimerkeistäni et näemmä ymmärtänyt sanaakaan. En jaksa enempää rautalankaa vääntää.

Sanat ovat maailman mahteja. Niitä tulisi käyttää niihin tarkoituksiin, joita ne tarkoittavat. On erittäin vaarallista ja valheellista käyttää niitä eri tavalla kuin mitä ne tarkoittavat. Vertauskuvallisesti voi käyttää mitä vain vertauskuvia, mutta jos ei tosipaikan tullen ymmärrä, mikä ero on siinä, että joukkue voi alisuorittaa mutta ei ylisuorittaa, niin on on vakavasti ymmärtämättömyyden tyhjiössä - tai kyvytön myöntämään omaa sanojen väärinkäyttöään.
 

Senmutsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kyse ole missään nimessä vähäisimmässäkään määrin saivartelusta. Kyse on tärkeästä tavasta nähdä maailma ja peli nimeltä jääkiekko. Asiahan on niin, että sinä saivartelit, kun väitit, että joku - tässä kohtaa jääkiekkojoukkue Oulun Kärpät - olisi voinut ylisuorittaa. Et sinä pysty loogisesti kestävästi perustelemaan, että miksi mikään asia voisi ylisuorittaa yhtään mitään. Voit luulla siihen kykeneväsi mutta vastaperusteluni tässä asiassa lyövät aina kaikki tähän asiaan liittyvät perustelusi. Asetut suorastaan jumalaiseen asemaan ja määrität norsunluutornistasi mikä on normaalitaso. Huikea kyky, pystyisimmepä me kuolevaiset joskus samaan. Ylisuorittaminen on looginen mahdottomuus, fysiologiankin vastaista. Voit kertoa, että joukkue on noin paska mitä se mielestäsi on, mutta ylisuorittamisella et voi perustella muuta kuin värilasisi ja loogisen mahdottomuutesi, ja sen, ettet vain halua ajatella ja antaa periksi sitä mitä jo kerran sanoit. Ymmärrän ja tiedän kyllä, etteivät monet internetissä voi antaa periksi, missään asiassa.

Maininta: Bratislavassa 2011 Suomen jääkiekkomaajoukkue ei ylisuorittanut. Ei tietenkään, koska se olisi looginen mahdottomuus, Alice in Wonderland.

Älä sinäkään Pula-ajan Tretjak pelkää tätä viestiä eräänlaisena hyökkäyksenä sinua ja nimimerkkiäsi kohtaan vaan pysähdy ja ole itsessäsi, vapaana tuomioista!

Ei voi mitään muuta kuin todeta, että nämä Käyttäjänimettömän viestit ovat (lähes säännöllisesti) nimenomaan äärimmäistä saivartelua ja kotifilosofista höpötystä:-) Ei näillä palstoilla tarvitse "loogisesti kestävästi" perustella kaikkea ja joku "fysiologian vastainen" asiakin mahtuu mainiosti mukaan. Täällä keskustellaan jääkiekosta, SM-liigasta, Kärpistä kukin näkemyksensä mukaan. Lukuunottamatta joukkueiden kokoonpanoja, otteluiden tilastoja ja lopputuloksia loogisesti kestäviä, absoluuttisen oikeita argumentteja on kovin vähän. Hyvä niin!
 
Viimeksi muokattu:

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Itelläki hirttää monestikin jokin keskustelu kiinni ja siitä on vaikea löysätä. Nyt kuitenki Käyttäjänimetön teillä on kyse pelkästään semantiikasta koko väittely. Lue Witgensteinin Tractatus logico, niin ei tarvi enää kiistellä tosta asiasta. On ihan oikein sanoa että ylisuorittaa, mikäli se määritellään esimerkiksi peruspistekeskiarvon saavutus tasoa paremmaksi voittoprosentiksi. Jos tästä haluaa kinata, niin ensin lue toi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tractatus_logico-philosophicus , ja sitten itse teos, jossa muistaakseni ei neljääkymmentä sivua enempää tekstiä olekaan. Kun olet sen sisäistänyt kokonaisuudessaan noin vuoden päästä, niin tule sitten mulle kertomaan mitä siinä sanottiin. On sen verran diippiä funktiota. Joka tapauksessa termien määrittely on se mikä määrittelee totuuden. Jos maailmankaikkeuden kaikki termit sovitaan, niin ei jää sopimattomia termejä, jolloin ei voi kiistellä asioista, kun ne on jo sovittu.

Noh ettei mee ihan off topiciksi mullakin, niin sen verran tosta Arasta vielä, että ei se viimeistä sanaansa ole vielä sanonut. Luulenpa, että viimeisellä tauolla otettiin todellakin sellainen kuntorääkki, että pelaajat alkaa vasta nyt aukeaan. Toivon ainakin, että toinen huippukunto on ajoitettu nimenomaan Maaliskuulle. Minusta siitä on kaikki viitteet ilmassa. Tahmeat jalat ja tahmea pää. Nyt vaan odotetaan että herkistely alkaa tuomaan sen nopeuden ja terävyyden peliin. Ajoittain se siellä jo välähteleekin. Toivo on nyt se ainut minkä varassa uskoni Kärppiin elää. Henkitoreissa, kerran jo elvytettynä, mutta elää silti. Nyt vaan se koko ykösviisikko huilille seuraavaan peliin, niin nähdään meän muun porukan todellinen taso.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei näillä palstoilla tarvitse "loogisesti kestävästi" perustella kaikkea ja joku "fysiologian vastainen" asiakin mahtuu mainiosti mukaan.
Siispä sinun maailmassasi Harry Potter ja Joulupukki ovat oikeita olijoita, minun maailmassani mielikuvituksen tuotetta. Voit ihan rauhassa asemoitua sinne mielikuvitusmaailmaan, jossa luonnonlait kumotaan jne. ja se on minulle ihan ok. Älä kuitenkaan oleta, että omaa maailmankuvaani tällä reaalimaailmassa mukauttaisin sen mukaan, että Harry Potter ei olekaan oikea ihminen vaan satuhahmo ja Daniel Radcliffen näyttelemä hahmo.

Jään odottamaan toiveikkaana, että Ara saisi huomenna kenkää. Kärpät on kriisissä, SM-liiga on kriisissä, VMP.
 
Mutta: miten niin minun mielestäni Kärpät ei ole pelannut pitempää pätkää hyvin?! Minähän olen moneen kertaan sanonut, että loka- marraskuussa Kärpät pelasi hyvin ja pisteitä ropisi. Silloin Kärpät pelasi lähellä omaa maksimitasoaan ja pelasi hyvin. En tajua kommenttisi perusteita ollenkaan, joten vaikea sanoa tämän enempää.

Viimeksi kun sanoin, että Kärpät pelasi alkukaudella pitemmän pätkän hyvin, niin hyökkäsit samalla tavalla sekaan sanomaan, että näin ei ole. Haukuit joukkueen peliesitykset huonoiksi ja minut idiootiksi siinä sivussa. Muuta viestiä en jaksa edes kommentoida, koska pidän sinua itsekkäänä saivartelijana ja se toistuu viestistä toiseen. Etenkin niiden suhteen, jotka eivät sinua jääkiekon ylipappina pidä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
On ihan oikein sanoa että ylisuorittaa, mikäli se määritellään esimerkiksi peruspistekeskiarvon saavutus tasoa paremmaksi voittoprosentiksi.
Jos oletuksena on, että Kärppien kuuluisi saavuttaa 2 pistettä per ottelu ja Kärpät saa esim- loka- marraskuussa 2 pistettä per ottelu, niin ei se muutu jälkeenpäin minun maailmassani ylisuorittamiseksi jos se pistekeskiarvo on joulukuussa 1,00 ja helmi- maaliskuussa viimeissä viidessä pelissä 0,20 vaan se 2,00 on joukkueen todellinen taso silloin, kun se saa itsestään irti sen potentiaalin. Terminä ylisuorittaa on lähes kuin epärehellinen näpistys, oliko oikeutta pärjätä näin hyvin!

Kuten jo äsken sanoin, vertauskuvallisesti voi sanoa, että ylisuorittaa mutta vain vertauskuvallisesti, joten kiitos vaan kirjavinkistäsi mutta minulle turhalta teokselta (viitaten tämän kappaleen ensimmäisiin seitsemään sanaan) vaikuttaa, joten jätän väliin.

Kärppien tämän hetken pistekeskiarvo 1,54 on muuten niin huono, että aletaan olla Haapakosken lukemissa. Karseeta paskaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viimeksi kun sanoin, että Kärpät pelasi alkukaudella pitemmän pätkän hyvin, niin hyökkäsit samalla tavalla sekaan sanomaan, että näin ei ole. Haukuit joukkueen peliesitykset huonoiksi ja minut idiootiksi siinä sivussa.
????????????

Linkkiä vaikka tuohon edelliseen viestiisi. Ihan täyttä paskaa puhut nyt ja siinä sivussa mustamaalaat. Sekoitat minut kai johonkin muuhun tässä kohtaa, tuo viestisi on nimittäin ihan täyttä paskaa ja ihan joka sanassa. Jos tuommoisia huudellaan, niin linkkivaaitmus on kohtuullinen toive. Sellaista linkkiä et kyllä tule ikinä löytämään.

Kylläpä on kiivasta jengiä. Menkää vaikka puntille rauhoittumaan.
 

Senmutsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siispä sinun maailmassasi Harry Potter ja Joulupukki ovat oikeita olijoita, minun maailmassani mielikuvituksen tuotetta. Voit ihan rauhassa asemoitua sinne mielikuvitusmaailmaan, jossa luonnonlait kumotaan jne. ja se on minulle ihan ok. Älä kuitenkaan oleta, että omaa maailmankuvaani tällä reaalimaailmassa mukauttaisin sen mukaan, että Harry Potter ei olekaan oikea ihminen vaan satuhahmo ja Daniel Radcliffen näyttelemä hahmo.

Jään odottamaan toiveikkaana, että Ara saisi huomenna kenkää. Kärpät on kriisissä, SM-liiga on kriisissä, VMP.

Osittain samaa mieltä. Aran näytöt tänä keväänä ovat taas olleet heikkoja. Enkä olisi potkuistakaan erityisen pahoillani, mutta en ole täysin vakuuttunut, että sillä paljoakaan voitettaisiin. Säälipleijareistakin voidaan ponnistaa pitkälle, jos "flow" löytyy.
Harry Potterista olen kuullut, mutta en ole ko. kirjoja lukenut tai elokuvia katsonut. On monta asiaa, joista ei yhtä totuutta löydy - elämä ei ole pelkkää matematiikkaa ja logiikkaa eikä sitä ole jääkiekkokaan. Absoluuttisten totuuksien laukominen ja muiden mielipiteiden nollaaminen pelkillä matemaattis-luonnontieteellisillä argumenteillä jääkiekosta on saivartelua.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Absoluuttisten totuuksien laukominen ja muiden mielipiteiden nollaaminen pelkillä matemaattis-luonnontieteellisillä argumenteillä jääkiekosta on saivartelua.
Juurihan sinä tuossa nollaat minun mielipiteeni mutta tokihan nuo keskustelusäännöt eivät kosketa sinua vaan minua ja muita. Näin aina.

Oma, sairas perversioni on, että Ilkka Mikkola olisi loppukauden Kärppien valmentajana ja Ara saisi kenkää. Eikä sitten mikään pelaajavalmentaja, joten olisi yksi huoli kaukalossa vähemmän...

LISÄYS: Ja Viuhkolasta loppukaudeksi joku kakkosvalmentaja tai siis kurrimainen ilmestys vaihtiaitioon! Jos ne kerran ovat hyviä koppipelaajia mutta pelitaso on se heikkous, niin sittenpä saisivat tulla loppukauden toimeen omilla vahvuuksillaan ja omillaan. Joukkue olisi todellakin joukkue.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jääkiekkojoukkueelle voi asettaa ennakkoon odotuksia ja tavoitteita, joihin sitten suoritusta verrataan. Joukkue voi siis yli -tai alisuorittaa suhteessa tavoitteisiin ja odotuksiin. Jos pystyttäisiin määrittelemään jonkin joukkueen maksimaalinen suorituskyky, ei suhteessa siihen tietenkään pysty ylisuorittaamaan. Tällaista maksimaalisuuden määritelmää ei kuitenkaan pystytä tekemään. Sen takia, kun puhutaan jääkiekosta, sana ylisuorittaminen kuvaa joukkueen ennakoitua parempaa menestymistä suhteessa asetettuihin tavoitteisiin. Alisuorittaminen on taas mahdollista niin suhteessa tavoitteisiin kuin omiin kykyihinkin. Kärpät alisuorittaa tällä hetkellä molemmilla mittareilla asiaa tarkastellessa. Minun on hankala ymmärtää väitteitä, että Kärpät pelaa tällä hetkellä omalla tasollaan.

Kylläpä yli -ja alisuorittamisen käsitteet ovat muuten aika pirullisia. Mikäpä minä olen niitä määrittelemään. Varmuudella voin vain sanoa, että Kärpät pystyy kyllä parempaakin, eikä nyt kannata luovuttaa. Kärpät!
 

Senmutsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juurihan sinä tuossa nollaat minun mielipiteeni mutta tokihan nuo keskustelusäännöt eivät kosketa sinua vaan minua ja muita. Näin aina.

Oma, sairas perversioni on, että Ilkka Mikkola olisi loppukauden Kärppien valmentajana ja Ara saisi kenkää. Eikä sitten mikään pelaajavalmentaja, joten olisi yksi huoli kaukalossa vähemmän...
.
Saattaa olla ideaakin laittaa Ilu koutsiksi loppukaudeksi. Ainakin hän tietää, miten mestaruuksia voitetaan. Pelikirjat tosin voisivat olla hakusessa... P.Sihvosella olisi selittämistä, kun velipojan apuvalmentama jengi ei ehkä pelaisikaan "meidän peliä" ja pelikirjaa olisi luettu väärin.
Ja Käyttäjänimettömälle vielä: kyllä koskettavat keskustelusäännöt minuakin ja olen takuulla usein faktisesti väärässä. En kuvittele olevani oikeassa kaikessa, enkä varsinkaan yritä todistaa mielipiteitäni pelkällä matematiikalla katsomatta ilmiöiden taakse. Pystytkö sinä, Käyttäjänimetön, siihen?
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Meinasin tukehtua pullaan kun luin näitä viestejä. Sieluni silmin näin fanikatsomon täynnä Kärppäpaitaisia faneja printatut Harry Potter ja/tai Joulupukki naamarit päässä. Siinä ois Urhotv:llä ihmettelemistä että mistä päin Pohjoistuuli puhaltaa. Ja eiköhän tällä johonki mediaan päästä vähintään silleen, että seuraavan voitetun pelin jälkeen kysyttäessä viisasten kivestä joltain pelaajalta niin tämä lataa että kateltiin jätkien kans Harry Potter ja viisasten kivi. Joulupukki toi sen meille ku ollaan oltu niin kilttejä.
 

Senmutsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hoope pääsi nyt asian ytimeen! Harry Potter ja viisasten kivi pelikirjaksi (täytyy kai sitten itsekin lukea ko. teos). Ilu voisi lukea sitä aitiossa ääneen pelikatkoilla ja itse Ara aikalisällä ja SM-liigan mainoskatkoilla. Sillä varmasti purettaisiin henkistä takalukkoa.
Fanit voivat kantaa kortensa kekoon esiintymällä ilman paitaa joulupukkinaamarit kasvoillaan ja taikasauvaa heilutellen (naispuolisille faneille paita tosin säädyllisyyden nimissä sallittakoon).
Jos näillä lääkkeillä ei mestaruutta tai vähintään finaalipaikkaa tule, niin jokin on joukkueessa ja Kärppien organisaatiossa mennyt pahasti väärin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään oli mahdollisuus kavuta sarjataulukossa kuudenneksi, katkaista tappioputki ja saada vielä pirteä lopetus runkosarjalle. No, tappiohan se sieltä taas kuitenkin pärähti. Ainoa tapa pelastaa kausi on Aravirran erottaminen. Aravirta ei ole onnistunut luotsaamaan joukkuettamme säälejä parempaan sijoitukseen. Runkosarjan tärkeimmillä hetkillä päävalmentajamme on onnistunut ajamaan joukkueemme henkiseen ja tulokselliseen lamaan. Vastuu on nyt kannettava. Olen äärimmäisen pettynyt ja kyllästynyt Aravirtaan. Jos Aravirtaa ei ulosteta huomisen aikana, täytyy kyllä olla pettynyt myös hallituksemme toimintaan. Munatonta perseilyä, jos mitään ei tapahdu.
 

Outlander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Toivottavasti huomenna saisi lukea Aran potkuista, oikeastaan aivan sama kuka sinne tulee tilalle (pl. Kiva Harri) niin peli todennäköisesti paranisi. Suuri on pettymys jos potkuja ei tule ja jatketaan pään hakkaamista seinään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sattumalta TUTO:n pelit loppuivat tämän kauden osalta tänään (tai no on siellä se pronssihöntsä), joten ei muuta kuin Juhani Tamminen vetämään loppukausi projektivalmentajana.

Emmä tiedä, helkkarin aneemista ja halutonta tuo tekeminen on tosiaan ollut jo ties miten pitkään. En ymmärrä, että miksi helvetissä siellä pitää puhallella muniin tuolla tavalla, etenkin kun miettii sitä että hyvät asemat pudotuspelien suhteen ovat olleet täysin omissa käsissä lähes koko kauden? Nyt sitten vedetään selkä suorana ja kananmunat kainaloissa. Uskomatonta.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Harmittaahan tämä kovasti, mutta se on todennäköisesti aivan sama kuka tuota nippua valmentaa niin vaikeaa on voittaa.
Jos pelaajat on noin lampaita ja väsyneitä niin ei siinä paljoa Heikkilät, Jaloset ja Tammiset auta.
Täällä joku otti esille jo fysiikkavalmennuksen epäonnistumisen, ja se voi hyvin pitää paikkansa. Ei se nyt ainakaan jumalauta ole onnistunut!

En ole Ara-fani, mutta annetaan kapteenin hukkua laivansa mukana.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
En ole Ara-fani, mutta annetaan kapteenin hukkua laivansa mukana.

Joukkueessa on 2,8 miljoonaa kiinni.

Ei kannata todellakaan luovuttaa vielä! Kaikki kivet on käännettävä.

Joskus se on pienestä kiinni.

Marjamäki sisään ja katsotaan mitä tapahtuu. Ainakin pelaajat joutuisivat alkamaan skarppaamaan välittömästi ensi kauden pelipaikkojen takia.

Jos menee vituksi niin sitten menee. Vitut mistään puhtaista pöydistä jne.. Se on tässä ja nyt!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös