Jyväskylään uusi halli, mutta miten?

  • 521 995
  • 3 095

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Iso pointti tässä on se että JYP saa ravintolatoiminnan itselleen, sillä on tosi iso merkitys.
Myös hallin myyntipisteiden ja tarjonnan lisäys tuo lisää tuloja, toivotaan että näitä palveluita on osattu suunnitella tarpeeksi paljon ja monipuolisesti.
Itse olen todella skeptinen että ravintolatoiminta olisi kultakaivos seuroille. Tampereellakin se on ulkoistettu jo noin kymmenen vuoden ajan. Kuluttajalle toki voi olla hieman huokeammat hinnat näin.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen todella skeptinen että ravintolatoiminta olisi kultakaivos seuroille. Tampereellakin se on ulkoistettu jo noin kymmenen vuoden ajan. Kuluttajalle toki voi olla hieman huokeammat hinnat näin.
Eivät olleet tästä päätöksestä ainakaan ilveksen ylinjohto tyytyväinen aikanaan. Aikanaan kun olen Tampereella asunut hetken aikaa ja tutustunut naapurin mieheen ja jutellut kiakosta niin tämä kävi hyvin selväksi. Todetaan vaan että silloinen naapurin mies vaikuttaa Ipassa. Kyllä ilves ja tappara tämän ainakin silloin itselleen olisi halunnut.

En pysty arvioimaan kuinka paljon tuottoja tästä syntyy mutta hyvää tukijalkaa on mahdollista saada. Varsinkin kun työpaikkoja ja sitä kautta lounasruokailijoita tuleva hippos tuo aivan etitapaan mitä nykyinen. Sitten tulee päälle tapahtumat.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Haluan uskoa, että tuo 6000 on aikalailla se minimi. Tarkoitan tällä sitä, että jos tuossa on seisomapaikkoja yhtään mukana, niin ei paljoa kuitenkaan. Eli jos seisomapaikkoja tulee lisää, niin mennään yli tuon kuuden tonnin.

Hyvä määrä kuitenkin. Aina voisi toivoa lisää, mutta kyllä tuo riittävä määrä on ja se tuo JYPin taloudelle ihan uusia ulottuvuuksia.
Sellainen kutina mulla on, että tuo 6000 on kapasiteetti sen mukaan, että hallissa on pelkkiä istumapaikkoja. Sen lisäksi tietyt osiot saattaisi olla muutettavissa seisomakatsomoiksi, joilla tulisi lisää kapasiteettia. Veikkaisin 6500-6700.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Sellainen kutina mulla on, että tuo 6000 on kapasiteetti sen mukaan, että hallissa on pelkkiä istumapaikkoja. Sen lisäksi tietyt osiot saattaisi olla muutettavissa seisomakatsomoiksi, joilla tulisi lisää kapasiteettia. Veikkaisin 6500-6700.
Sanoisin, että tämä hyvin lähellä totta.

En tiedä toki itse, miten paljoa kapasiteetti kasvaa kun osa muutetaan jonkinlaikseksi seisomakatsomoksi, mutta sen tiedän faktana että ainakin aiemmin tuo areenan kapasiteetti on nimenomaan laskettu pelkkien istumapaikkojen (6000) mukaan kun muusta ei ole mitään tarkkaa suunnitelmaa, ainoastaan ideoita.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Sanoisin, että tämä hyvin lähellä totta.

En tiedä toki itse, miten paljoa kapasiteetti kasvaa kun osa muutetaan jonkinlaikseksi seisomakatsomoksi, mutta sen tiedän faktana että ainakin aiemmin tuo areenan kapasiteetti on nimenomaan laskettu pelkkien istumapaikkojen (6000) mukaan kun muusta ei ole mitään tarkkaa suunnitelmaa, ainoastaan ideoita.
Näin juuri. Helpompi kapasiteetti on laskea niiden penkkien mukaan, kun ne pystytään kuitenkin kuviin sijoittamaan mittojen perusteella. Karkeasti arvioituna voisin veikata, että yksi penkki vie noin kaksi seisomapaikkaa. Jos yksi 500 henkeä vetävä istumapaikkaosio/osiot muutetaan seisomakatsomoiksi, niin uskoisin, että se vetäisi noin 1000 henkeä. Tämä tietysti vain oma hajatelma, mutta hyvin lähellä totuutta tuo saattaaisi olla.
 

Baldrick

Jäsen
Toiveissa olisi, että istumapaikat olisi myös sen 5-10 senttiä leveämmät. Näin normaalipainoisena ja kevyellä talvitakilla saa silti olla naapureiden kanssa aika iholla. Jos olisin kookkaampi henkilö, niin kokisin oloni jo varmasti melko epämukavaksi. Varsinkin sitten, kun untuvatakit kaivetaan kaapista.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sekin auttaisi, jos myydään jotain muuta kuin eioota, kuten tällä kaudella on makkaroiden yms. kanssa käynyt :)
Onko tämä oikeasti ongelma peleissä vai joku kerran jäänyt ilman makkaraa jota sitten paisutellaan? Olen käynyt peleissä 90-luvulta saakka eikä minulle ole kertaakaan myyty eioota. Aina olen saanut oluen, makkaran tai mitä nyt milloinkin olen halunnut.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Toiveissa olisi, että istumapaikat olisi myös sen 5-10 senttiä leveämmät. Näin normaalipainoisena ja kevyellä talvitakilla saa silti olla naapureiden kanssa aika iholla. Jos olisin kookkaampi henkilö, niin kokisin oloni jo varmasti melko epämukavaksi. Varsinkin sitten, kun untuvatakit kaivetaan kaapista.
Tämä on valitettava asia kyllä että penkit ovat lähellä toisiaan, mutta sillä tietysti maksimoidaan kapasiteetti. Tämä tilanne ei ole edes Nokia-areenalla sen parempi. Aika lähekkäin sielläkin saa vieruskaverin kanssa olla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tämä oikeasti ongelma peleissä vai joku kerran jäänyt ilman makkaraa jota sitten paisutellaan? Olen käynyt peleissä 90-luvulta saakka eikä minulle ole kertaakaan myyty eioota. Aina olen saanut oluen, makkaran tai mitä nyt milloinkin olen halunnut.
Kyllä tämä on ihan oikeasti ollut aika isokin ongelma. Merkittävä osa asiakkaista on monissa peleissä jäänyt ilman makkaraa tai muita haluttuja kioskituotteita, kun ovat loppuneet.

Ja tämä on pitkälti uusi ongelma, joka on ilmaantunut tällä kaudella.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tämä on ihan oikeasti ollut aika isokin ongelma. Merkittävä osa asiakkaista on monissa peleissä jäänyt ilman makkaraa tai muita haluttuja kioskituotteita, kun ovat loppuneet.

Ja tämä on pitkälti uusi ongelma, joka on ilmaantunut tällä kaudella.
Ok. Erikoista jos näin on kun juhlakausikin menossa. Omalle kohdalle ei toistaiseksi ole sattunut ainakaan vielä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Onko tämä oikeasti ongelma peleissä vai joku kerran jäänyt ilman makkaraa jota sitten paisutellaan? Olen käynyt peleissä 90-luvulta saakka eikä minulle ole kertaakaan myyty eioota. Aina olen saanut oluen, makkaran tai mitä nyt milloinkin olen halunnut.

Aika se on vaihtelevaa, muistan joskus "kultaisella" 80 - luvulla, kuinka ihan perinne oli, että toisella erätauolla jo kuuluteltiin, että kaksi makkaraa yhden hinnalla, eli puoli ilmaiseksi, johon aina teurastamolla työskentelevä ystävä, jonka kanssa pelejä käytiin kyttäämässä totesi joka kerta, että niitä voi syödä kasvissyöjätkin. Ovat ottaneet ehkä opiksi konttorilla.

Päivän toinen hymynkare syntyy harhaisesta kuvitelmastani, että kun julkitulee yleisö kapasiteetti halliin, loppuu siitä kapasiteetista pohtiminen, vaan mitä vielä, kiihtyy vaan kun ukkossade. Elämä on komiikkaa ja päinvastoin.
 

Baldrick

Jäsen
Tämä on valitettava asia kyllä että penkit ovat lähellä toisiaan, mutta sillä tietysti maksimoidaan kapasiteetti. Tämä tilanne ei ole edes Nokia-areenalla sen parempi. Aika lähekkäin sielläkin saa vieruskaverin kanssa olla.
Juu, kirjoittaessa pohdin, että olisiko ollut enemmän utopia-ketjun kamaa.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Onko tämä oikeasti ongelma peleissä vai joku kerran jäänyt ilman makkaraa jota sitten paisutellaan? Olen käynyt peleissä 90-luvulta saakka eikä minulle ole kertaakaan myyty eioota. Aina olen saanut oluen, makkaran tai mitä nyt milloinkin olen halunnut.

Viime pelissä kävin noin toisen erätauon puolessa välissä tiedustelemassa lihapiirakoita ja olivat loppu. Kauden ekassa pelissä oli makkarat lopussa toisella erätauolla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toiveissa olisi, että istumapaikat olisi myös sen 5-10 senttiä leveämmät. Näin normaalipainoisena ja kevyellä talvitakilla saa silti olla naapureiden kanssa aika iholla. Jos olisin kookkaampi henkilö, niin kokisin oloni jo varmasti melko epämukavaksi. Varsinkin sitten, kun untuvatakit kaivetaan kaapista.

"läskikatsomo" siis toiveissa uuteen halliin, eikä tämä välttämättä huono vetokaan olisi jos joku hieman heikomman kategorian katsomossa penkit olisikin pitemmällä välillä, yhdessä katsomossa se ei vielä kapasiteettia pahasti tiputtaisi.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
"läskikatsomo" siis toiveissa uuteen halliin, eikä tämä välttämättä huono vetokaan olisi jos joku hieman heikomman kategorian katsomossa penkit olisikin pitemmällä välillä, yhdessä katsomossa se ei vielä kapasiteettia pahasti tiputtaisi.
Olisko tää sit vähän sama kun noissa pitkänmatkan busseissa voit lisämaksusta ostaa sen "reilumman jalkatilan" paikan, niin jäähallissa sais rahaa vastaan sellasen hajuraon kanssa olevan penkin?
 

Glove

Jäsen
Olisko tää sit vähän sama kun noissa pitkänmatkan busseissa voit lisämaksusta ostaa sen "reilumman jalkatilan" paikan, niin jäähallissa sais rahaa vastaan sellasen hajuraon kanssa olevan penkin?
Näin on joissakin halleissa maailmalla, että tuolit on leveämpiä ja parempia "vip" paikoilla. Aitioissa näkyy jopa nojatuolin tyyppisiä istuimia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin on joissakin halleissa maailmalla, että tuolit on leveämpiä ja parempia "vip" paikoilla. Aitioissa näkyy jopa nojatuolin tyyppisiä istuimia.
Onhan JYPilläkin ainakin panorama-katsomon tuolit, jotka eivät nyt ole mitään valtavan suuria, mutta riittävän kokoisia, eikä vieressä istu ketään. Lisäksi Suomestakin löytyy aitioita, missä on sohvaa sun muuta ihan katsomon puolellakin.

Mutta nämä erikseen. Isoilla areenoilla on kohtuu helppo laittaa sekaan myös leveämpiä istuimia tai pidempiä välejä, mutta pienemmissä halleissa ei. Ainakin niistä jouduttaisiin pyytämään sen verran enemmän rahaa, että olisikohan menekki riittävää?
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Onhan JYPilläkin ainakin panorama-katsomon tuolit, jotka eivät nyt ole mitään valtavan suuria, mutta riittävän kokoisia, eikä vieressä istu ketään. Lisäksi Suomestakin löytyy aitioita, missä on sohvaa sun muuta ihan katsomon puolellakin.

Mutta nämä erikseen. Isoilla areenoilla on kohtuu helppo laittaa sekaan myös leveämpiä istuimia tai pidempiä välejä, mutta pienemmissä halleissa ei. Ainakin niistä jouduttaisiin pyytämään sen verran enemmän rahaa, että olisikohan menekki riittävää?
Vaasasta mallia tässäkin. Siellä ainakin onnistunut saman kokoluokan projektilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös