Sekin auttaisi, jos myydään jotain muuta kuin eioota, kuten tällä kaudella on makkaroiden yms. kanssa käynyt :)
Onhan se kumminkin hienompaa, jos on tusina enemmän makkarapisteitä, joissa nauhoite hokee ei oota.
Sekin auttaisi, jos myydään jotain muuta kuin eioota, kuten tällä kaudella on makkaroiden yms. kanssa käynyt :)
Onhan se kumminkin hienompaa, jos on tusina enemmän makkarapisteitä, joissa nauhoite hokee ei oota.
Tai varattu naurettavan vähän.Ja sillonhan niitä on myyty lukemattoman paljon.
Ja sillonhan niitä on myyty lukemattoman paljon.
Itse olen todella skeptinen että ravintolatoiminta olisi kultakaivos seuroille. Tampereellakin se on ulkoistettu jo noin kymmenen vuoden ajan. Kuluttajalle toki voi olla hieman huokeammat hinnat näin.Iso pointti tässä on se että JYP saa ravintolatoiminnan itselleen, sillä on tosi iso merkitys.
Myös hallin myyntipisteiden ja tarjonnan lisäys tuo lisää tuloja, toivotaan että näitä palveluita on osattu suunnitella tarpeeksi paljon ja monipuolisesti.
Eivät olleet tästä päätöksestä ainakaan ilveksen ylinjohto tyytyväinen aikanaan. Aikanaan kun olen Tampereella asunut hetken aikaa ja tutustunut naapurin mieheen ja jutellut kiakosta niin tämä kävi hyvin selväksi. Todetaan vaan että silloinen naapurin mies vaikuttaa Ipassa. Kyllä ilves ja tappara tämän ainakin silloin itselleen olisi halunnut.Itse olen todella skeptinen että ravintolatoiminta olisi kultakaivos seuroille. Tampereellakin se on ulkoistettu jo noin kymmenen vuoden ajan. Kuluttajalle toki voi olla hieman huokeammat hinnat näin.
Sellainen kutina mulla on, että tuo 6000 on kapasiteetti sen mukaan, että hallissa on pelkkiä istumapaikkoja. Sen lisäksi tietyt osiot saattaisi olla muutettavissa seisomakatsomoiksi, joilla tulisi lisää kapasiteettia. Veikkaisin 6500-6700.Haluan uskoa, että tuo 6000 on aikalailla se minimi. Tarkoitan tällä sitä, että jos tuossa on seisomapaikkoja yhtään mukana, niin ei paljoa kuitenkaan. Eli jos seisomapaikkoja tulee lisää, niin mennään yli tuon kuuden tonnin.
Hyvä määrä kuitenkin. Aina voisi toivoa lisää, mutta kyllä tuo riittävä määrä on ja se tuo JYPin taloudelle ihan uusia ulottuvuuksia.
Sanoisin, että tämä hyvin lähellä totta.Sellainen kutina mulla on, että tuo 6000 on kapasiteetti sen mukaan, että hallissa on pelkkiä istumapaikkoja. Sen lisäksi tietyt osiot saattaisi olla muutettavissa seisomakatsomoiksi, joilla tulisi lisää kapasiteettia. Veikkaisin 6500-6700.
Näin juuri. Helpompi kapasiteetti on laskea niiden penkkien mukaan, kun ne pystytään kuitenkin kuviin sijoittamaan mittojen perusteella. Karkeasti arvioituna voisin veikata, että yksi penkki vie noin kaksi seisomapaikkaa. Jos yksi 500 henkeä vetävä istumapaikkaosio/osiot muutetaan seisomakatsomoiksi, niin uskoisin, että se vetäisi noin 1000 henkeä. Tämä tietysti vain oma hajatelma, mutta hyvin lähellä totuutta tuo saattaaisi olla.Sanoisin, että tämä hyvin lähellä totta.
En tiedä toki itse, miten paljoa kapasiteetti kasvaa kun osa muutetaan jonkinlaikseksi seisomakatsomoksi, mutta sen tiedän faktana että ainakin aiemmin tuo areenan kapasiteetti on nimenomaan laskettu pelkkien istumapaikkojen (6000) mukaan kun muusta ei ole mitään tarkkaa suunnitelmaa, ainoastaan ideoita.
Jos en ihan väärin muista, joskus olin lukevinani että yksi seisomapaikka vastaisi 1,5 istumapaikkaaettä yksi penkki vie noin kaksi seisomapaikkaa.
Onko tämä oikeasti ongelma peleissä vai joku kerran jäänyt ilman makkaraa jota sitten paisutellaan? Olen käynyt peleissä 90-luvulta saakka eikä minulle ole kertaakaan myyty eioota. Aina olen saanut oluen, makkaran tai mitä nyt milloinkin olen halunnut.Sekin auttaisi, jos myydään jotain muuta kuin eioota, kuten tällä kaudella on makkaroiden yms. kanssa käynyt :)
Tämä on valitettava asia kyllä että penkit ovat lähellä toisiaan, mutta sillä tietysti maksimoidaan kapasiteetti. Tämä tilanne ei ole edes Nokia-areenalla sen parempi. Aika lähekkäin sielläkin saa vieruskaverin kanssa olla.Toiveissa olisi, että istumapaikat olisi myös sen 5-10 senttiä leveämmät. Näin normaalipainoisena ja kevyellä talvitakilla saa silti olla naapureiden kanssa aika iholla. Jos olisin kookkaampi henkilö, niin kokisin oloni jo varmasti melko epämukavaksi. Varsinkin sitten, kun untuvatakit kaivetaan kaapista.
Kyllä tämä on ihan oikeasti ollut aika isokin ongelma. Merkittävä osa asiakkaista on monissa peleissä jäänyt ilman makkaraa tai muita haluttuja kioskituotteita, kun ovat loppuneet.Onko tämä oikeasti ongelma peleissä vai joku kerran jäänyt ilman makkaraa jota sitten paisutellaan? Olen käynyt peleissä 90-luvulta saakka eikä minulle ole kertaakaan myyty eioota. Aina olen saanut oluen, makkaran tai mitä nyt milloinkin olen halunnut.
Ok. Erikoista jos näin on kun juhlakausikin menossa. Omalle kohdalle ei toistaiseksi ole sattunut ainakaan vielä.Kyllä tämä on ihan oikeasti ollut aika isokin ongelma. Merkittävä osa asiakkaista on monissa peleissä jäänyt ilman makkaraa tai muita haluttuja kioskituotteita, kun ovat loppuneet.
Ja tämä on pitkälti uusi ongelma, joka on ilmaantunut tällä kaudella.
Onko tämä oikeasti ongelma peleissä vai joku kerran jäänyt ilman makkaraa jota sitten paisutellaan? Olen käynyt peleissä 90-luvulta saakka eikä minulle ole kertaakaan myyty eioota. Aina olen saanut oluen, makkaran tai mitä nyt milloinkin olen halunnut.
Mulle on käynyt tällä kaudella useasti toisella erätauolla, myös lihakset on välillä loppuneet.Ok. Erikoista jos näin on kun juhlakausikin menossa. Omalle kohdalle ei toistaiseksi ole sattunut ainakaan vielä.
Juu, kirjoittaessa pohdin, että olisiko ollut enemmän utopia-ketjun kamaa.Tämä on valitettava asia kyllä että penkit ovat lähellä toisiaan, mutta sillä tietysti maksimoidaan kapasiteetti. Tämä tilanne ei ole edes Nokia-areenalla sen parempi. Aika lähekkäin sielläkin saa vieruskaverin kanssa olla.
Onko tämä oikeasti ongelma peleissä vai joku kerran jäänyt ilman makkaraa jota sitten paisutellaan? Olen käynyt peleissä 90-luvulta saakka eikä minulle ole kertaakaan myyty eioota. Aina olen saanut oluen, makkaran tai mitä nyt milloinkin olen halunnut.
Toiveissa olisi, että istumapaikat olisi myös sen 5-10 senttiä leveämmät. Näin normaalipainoisena ja kevyellä talvitakilla saa silti olla naapureiden kanssa aika iholla. Jos olisin kookkaampi henkilö, niin kokisin oloni jo varmasti melko epämukavaksi. Varsinkin sitten, kun untuvatakit kaivetaan kaapista.
Olisko tää sit vähän sama kun noissa pitkänmatkan busseissa voit lisämaksusta ostaa sen "reilumman jalkatilan" paikan, niin jäähallissa sais rahaa vastaan sellasen hajuraon kanssa olevan penkin?"läskikatsomo" siis toiveissa uuteen halliin, eikä tämä välttämättä huono vetokaan olisi jos joku hieman heikomman kategorian katsomossa penkit olisikin pitemmällä välillä, yhdessä katsomossa se ei vielä kapasiteettia pahasti tiputtaisi.
Näin on joissakin halleissa maailmalla, että tuolit on leveämpiä ja parempia "vip" paikoilla. Aitioissa näkyy jopa nojatuolin tyyppisiä istuimia.Olisko tää sit vähän sama kun noissa pitkänmatkan busseissa voit lisämaksusta ostaa sen "reilumman jalkatilan" paikan, niin jäähallissa sais rahaa vastaan sellasen hajuraon kanssa olevan penkin?
Onhan JYPilläkin ainakin panorama-katsomon tuolit, jotka eivät nyt ole mitään valtavan suuria, mutta riittävän kokoisia, eikä vieressä istu ketään. Lisäksi Suomestakin löytyy aitioita, missä on sohvaa sun muuta ihan katsomon puolellakin.Näin on joissakin halleissa maailmalla, että tuolit on leveämpiä ja parempia "vip" paikoilla. Aitioissa näkyy jopa nojatuolin tyyppisiä istuimia.
Vaasasta mallia tässäkin. Siellä ainakin onnistunut saman kokoluokan projektilla.Onhan JYPilläkin ainakin panorama-katsomon tuolit, jotka eivät nyt ole mitään valtavan suuria, mutta riittävän kokoisia, eikä vieressä istu ketään. Lisäksi Suomestakin löytyy aitioita, missä on sohvaa sun muuta ihan katsomon puolellakin.
Mutta nämä erikseen. Isoilla areenoilla on kohtuu helppo laittaa sekaan myös leveämpiä istuimia tai pidempiä välejä, mutta pienemmissä halleissa ei. Ainakin niistä jouduttaisiin pyytämään sen verran enemmän rahaa, että olisikohan menekki riittävää?