Pari viikkoa sitten tuli täyteen 17 vuotta tämän ketjun avauksesta,
Kun ulkopuolelta asiaa ajattelee, niin edelleen tuntuu ihan uskomattomalta että tuollaisella ladolla keikuttiin 10 vuoden ajan liigan kärjessä. Linkkasin aikaisemmin tänä vuonna videon JYPin liiganousun ajoilta, jossa Urpo Helkovaara sanoi hallin olevan riittämätön jo tuon ajan toimintaan. Ja ei se nyt loppujen lopuksi niin hirveästi ole tuo halli muuttunut 90-luvun puolivälin jälkeen, jolloin itse olen ekat pelini käynyt katsomassa.
Vaikka Hippos sellaisenaan on rakas ja nostalginen paikka, niin onhan tuo nyt oikeasti kevyesti surkein fasiliteetti, jossa olen itse käynyt ns. pääsarjakiekkoa katsomassa. Mukaan lukien NHL, KHL, SHL ja muut liigahallit. Toivottavasti tämä asia nyt vihdoin nytkähtää eteenpäin ja saadaan vähän mukavuutta tuohon peleissä käymiseen. Aika paljon tunnen porukkaa, joille esimerkiksi alapaikoille, seisomakatsomoon tai käytävien ruuhkaan lähtö lauantaina ei tule kuulonkaan, vaikka JYP on tärkeä asia.
Jotenkin tilannetta kuvaavin asia on tällä palstallakin usein kuluneen kauden aikana näkynyt lähdetäänkö JYPin peliin Tampereelle- ehdotus. Kertoo minun mielestä paljon fasiliteettien tilanteesta.