Iron Maiden - Revelations vois toimia.Minä toivoisin maalilauluksi jotain sellaista, johon yleisöllä olisi mahdollisuus ottaa esim. jonkun huudahduksen muodossa osaa. Uskoisin että toimisi jyväskyläläiselle yleisölle hyvin ja samalla se nostattaisi fiilistä korkeammalle muutaman seuraavan minuutin ajaksi.
Ensimmäisissä peleissä kun tuo "JIIII - YYYY - PEEE - JYYYP" sanottiin tuolla tavalla hitaasti niin se särähti kovastikin omiin korviini... sittemin se on muuntautunut malliin jossa sama toistetaan huomattavan nopeasti "JI-Y-PE-JYP!" joka ei tunnukaan enää yhtään pahalle omasta mielestäni ja antaisinkin huutoääneni nykymallin mukaiselle tavalle toimia, jotain eloa sentään...
Silti se kuulostaa aivan järkyttävän naurettavalta. Miksei voi sanoa vain "kotijoukkue JYP" ja vaikka venyttää sitä? Tuo JII - YY - PEE suorastaan hävettää. Lopettaisit Pöllänen sen.
Tämä asia on mielipidekysymys, että mikä on hyvä ja mikä ei. Minusta viimekautinen Cowboys From Hell oli todella paljon parempi kuin nykyinen Rock Like A Hurricane. Pantera takaisin sisääntulobiisiksi ja Scorpions maalirallatukseksi, sanon ma!
Onhan noita, toki mieluusti semmoinen mitä ei joku muu jengi ole käyttänyt vielä ja tämä pudottaa pois ainakin tuo Nightwishin Planet Hellin ja Rammsteinin Du Hastin, jotka sinällään olisivat todella rokkaavia ja räväköitä sisääntulobiisejä.
Nightwishin Planet Hellin ja Rammsteinin Du Hastin
Mitkä joukkueet noita on käyttänyt?
Mitkä joukkueet noita on käyttänyt?
Itse olen jo pitkään, lähestulkoon biisin ensikuulemisesta saakka, hekumoinut ajatuksella käyttää erästä tiettyä kappaletta lätkäjengin sisääntulobiisinä. Mielestäni siinä on paljon hyviä elementtejä: tunnistettava ja selkeä alkusoitto, räyhäkäs intro, lätkämatsiin sopiva fiilis ja riittävän pitkä kesto instrumentaaliosassa. Sitä en osaa sanoa, onko tätä käytetty introbiisinä.
Ja kappalehan on siis Metallican For Whom the Bell Tolls.
Pieni OT, mutta tämä Planet Hell kiertää Suomalaisen Jaskan mukana joukkueissa jossa hän pelaa, ainakin Sportin sisääntulona on tällä kaudella soinut ko. kappale ja lukemani mukaan mies on itse sen valinnut. Hyvä biisi kaikenkaikkiaan.Kärpillä oli toissa kaudella Planet Hell käytössä. Tämä biisi kyllä sopi siisääntuloon kuin nenä päähän. Hieman jopa pelottava ja herättää kunnioitusta kotijoukkuetta kohtaan. Itse ainakin tykkäsin.
Kärpillä oli toissa kaudella Planet Hell käytössä. Tämä biisi kyllä sopi siisääntuloon kuin nenä päähän. Hieman jopa pelottava ja herättää kunnioitusta kotijoukkuetta kohtaan. Itse ainakin tykkäsin.
Nuo molemmat kuuluvat kyllä heikkoon kastiin. Carolina Hurricanesin ryhävalaan elämöimisefekti tjs. lyö kammottavuudessaan jopa nuo mainitsemasi. Tapparan tälle kaudelle mukaanottama sukellusveneujellus on myöskin todella heikko. Toisaalta Canadiensin junatorvi on ihan jännä, ja Maple Leafsin monimuotoinen äänimaailma on ihan kiva. Mielestäni kuitenkin JYPin summeri on juurikin erinomainen. Se, että KalPa otti myöhemmin saman summerin käyttöön, on toki harmi.Katselen tässä nhl-peliä Philadelphia-Carolina ja ei muuta kuin, että voisi joskus kokeilla NHL:stä jotain uutta maalitorvea
Esim. Colorado avalanchen
http://www.youtube.com/watch?v=MYWa8PshfI0
Tai St. Louis Bluesin tyylinen
http://www.youtube.com/watch?v=rO-tyAofXbs&feature=related
Siksi saavat jäädäkin. "If it ain't broke, don't fix it."Ei muuta. Perjantai-illan ajatuksia.
Sisääntulobiisiksi Abban "The Winner Takes It All", eikä mitään hard-rock -moskaa.
Muutenkin käsittämätön tämä Suomessa vallitseva hevi-villitys....
Voisin sanoa että on se prkl jo aikakin, ei kukaan jaksa enää kuunnella noita iänikuisen vanhoja Abboja ym. paskaa. Sori nyt vaan mutta tämä musiikki tyyli on tulevaisuus, -70 ja -80 luku meni jo!
Ja silti niinsanottu "jäähallirock" on juurikin tuon ajanjakson kuva Survivoreineen, AC/DC'neen ja KISSeineen. Voi tätä ironiaa.