JYPin sisääntuloshow

  • 117 279
  • 417

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Noh, tuolla vanhassa nyt on Bushin lentokoneet ja Jorma Kullit sun muut mukana, joten ehkä tämä uusi pysyisi "siistimpänä". Kai tuolta kuitenkin voi addressin perustaja poistella tuollaiset vitsiniekkojen raapustelut ennen toimistolle lähettämistä? En ole itse perehtynyt miten tuo addressit.com toimii.

Pystyy. Itsekin poistin äsken Nikki Sixxin ja Älkää Palauttako Porista :)
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan alkuun totean, että en allekirjoittanut enkä tule allekirjoittamaankaan, juuri tuosta mainitsemastasi syystä. Minun on näet ollut jo vuosikausia vaikea ymmärtää jääkiekko-nimisen pelin yhteydessä, että kun laji on kehittynyt ja muuttunut, niin niitä perkeleen välimusiikkeja sun muita ei vaan saada muutettua, samat hemmetin statusquot, acdt:t ja scorpionsit siellä vaan soi vuodesta toiseen.
...
terveisin

Markus, kehityksen puolesta, perinteitä raiskaten.
Minä allekirjoitin, koska biisi sopii mielestäni hyvin - tämä uusi sovitus nimenomaan - sisääntulobiisiksi ja "jostakin" syystä juuri hurrikaaniryhmälle, vaikken Scorpionsia muuten ilman korvausta kuuntelisikaan.
Muutoin olen täsmälleen samaa mieltä hallissa soitettavasta välimusiikista. Iänikuiset kasarihevit ja aaooärrät jo hemmettiin sieltä ja update. Tiskijukka tai DJ:n biisilista vaihtoon.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun on näet ollut jo vuosikausia vaikea ymmärtää jääkiekko-nimisen pelin yhteydessä, että kun laji on kehittynyt ja muuttunut, niin niitä perkeleen välimusiikkeja sun muita ei vaan saada muutettua, samat hemmetin statusquot, acdt:t ja scorpionsit siellä vaan soi vuodesta toiseen.
No, periaatehan se tuokin on - minulla tuo koko juttu menee vähän niin kuin ironian piikkiin. Vihaan kyseisen aikakauden musiikkia sydämiäni myöten, mutta tässä tapauksessa ei voi muuta kuin antaa periksi ja tykätä biisistä. Symbolisessa mielessä Pantheran soittaminen on myös vähän arvelluttavaa: mitä järkeä on soittaa sellaisen bändin biisiä, jonka kuva on HIFK'n pelipaidassa?
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Ihan alkuun totean, että en allekirjoittanut enkä tule allekirjoittamaankaan, juuri tuosta mainitsemastasi syystä. Minun on näet ollut jo vuosikausia vaikea ymmärtää jääkiekko-nimisen pelin yhteydessä, että kun laji on kehittynyt ja muuttunut, niin niitä perkeleen välimusiikkeja sun muita ei vaan saada muutettua, samat hemmetin statusquot, acdt:t ja scorpionsit siellä vaan soi vuodesta toiseen.

Niin, olen itsekin kyllä sitä mieltä että kaiken maailman AC/DC:t ja Iron Maidenit ovat todellista paskaa, mutta pakko se on sietää. Ne vain kuuluu jäähalliin, kuuntelisitko itse ennemmin jotain gangstaräppiä?

Rock you like a hurricane on vain jo semmoinen perinne, jonka on pakko säilyä.
Mistä vuodesta lähtien se on soinut tämmöisenä, "tunnusbiisinä"?
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Vihaan kyseisen aikakauden musiikkia sydämiäni myöten, mutta tässä tapauksessa ei voi muuta kuin antaa periksi ja tykätä biisistä. Symbolisessa mielessä Pantheran soittaminen on myös vähän arvelluttavaa: mitä järkeä on soittaa sellaisen bändin biisiä, jonka kuva on HIFK'n pelipaidassa?

Ei koskaan tarvitse antaa periksi. Symbolisessa mielessä ei voisi soittaa Scorpionsiakaan, koska Saksan Hannoverissa kiekkoilee Scorpions-niminen seura. Identiteettihän tässä vallan järkkyy. Hei, lausutaanko kaikki yhdessä: Pantera. PAN-TE-RA.

Niin, olen itsekin kyllä sitä mieltä että kaiken maailman AC/DC:t ja Iron Maidenit ovat todellista paskaa, mutta pakko se on sietää. Ne vain kuuluu jäähalliin, kuuntelisitko itse ennemmin jotain gangstaräppiä?

Rock you like a hurricane on vain jo semmoinen perinne, jonka on pakko säilyä.
Mistä vuodesta lähtien se on soinut tämmöisenä, "tunnusbiisinä"?

En käyttäisi nimitystä paska, toki siis klassikoilla on oma paikkansa, mutta alkaahan se syödä miestä kun niitä iänikuisia samoja biisejä joka ikisestä tuutista työnnetään. Ihan uhallanikin tyydyn jälleen toteamaan, että takatukan, spandex-housujen ja varsilenkkareiden aika meni jo, sen jälkeenkin on tullut hyviä biisejä, joita voisi soittaa (saman voisi melkein todeta vaikka Radio Jyväskylän soittolistoista vastaavalle). Rap voisi ehkä kanssa toimia tietyssä tilanteessa, toki ei nyt välttämättä gansta-mallisena, mutta Rage Against The Machine ja Clawfinger ovat tehneet jotain hyviä rap-henkisiä juttuja, muuten en rapista tiedä yhtään mitään.

Sit RATM:n Killing In The Namen tuntevat kuvittelevat tilanteen, jossa vierasjoukkue ottaa viime minuuteilla aikalisän. Irrotetaan biisin varsinainen sanoma ihan irti kontekstista, ja aikalisän jälkeen heti soimaan se biisin viimeinen noin 40 sekunnin pätkä. Eihän näissä ole kuin mielikuvitus rajana, ja minun mielikuvitukseni yltää vähän Iron Maidenin Aces Highia korkeammalle tuohon kyseiseen tilanteeseen.
 

Erik Loka

Jäsen
Niin, olen itsekin kyllä sitä mieltä että kaiken maailman AC/DC:t ja Iron Maidenit ovat todellista paskaa, mutta pakko se on sietää. Ne vain kuuluu jäähalliin, kuuntelisitko itse ennemmin jotain gangstaräppiä?

On siinä kikkelihevin ja gangstarapin välissä onneksi vielä jotain. Rokkiahan siellä kuuluu soittaa, mutta minä en ainakaan jaksaisi kuunnella enää noita samoja biisejä. Soittakaa vaan niitä 70-,80- ja 90-lukujen musiikkia, mutta vaihtakaa kappaleita! Tämähän ei ole mikään iso tehtävä, mutta silläkin saadaan hallin tunnelmaa vähän tuoreemmaksi.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Adressi toimitettu Kari Tynille sekä vastauskin siihen saatu. Lopullisia päätöksiä sisääntuloshow:n musiikista ei ole vielä tehty, mutta RYLAH on vahva ehdokas tähän rooliin jota myös Adressikin tukee. Toivoa siis vielä on ja adressin allekirjottaneiden ääni on kuultu toimistolla. Kiitos kaikille allekirjoittaneille! :)
 

Welmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei olisi, mutta nykyisestä biisistä se toinen versio olisi parempi missä Berliinin filharmonikot ovat mukana. Siinä on jo valmiiksi mukana se tunteen nostatus klassisen musiikin avulla.

Niin siis siellä soi se originaaliversio... mihinhän se on sen Hurricane 2000:sen hävittäneet. Täytyy varmaan lähettää se niille uudestaan.
 

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei olisi, mutta nykyisestä biisistä se toinen versio olisi parempi missä Berliinin filharmonikot ovat mukana. Siinä on jo valmiiksi mukana se tunteen nostatus klassisen musiikin avulla.
Tuosta eri mieltä, sillä nythän tuo on editoitu siten että biisi alkaa suoraan kertosäkeestä. Se uudempi versio (tai kumpikaan editoimattomana) ei vaan ehdi soimaan riittävän pitkälle sisääntulon aikana. Viime kaudellahan JYPiä huomautettiin useampaankin otteeseen liian pitkästä sisääntulo-showsta.

Edit: Ja laitetaan tähän loppuun vielä, että omasta mielestäni Cowboys from Hell kuvaa asenteeltaan tuota nykyistä joukkuetta huomattavasti paremmin, kuin Scorpionsin viikonlopun kännipanot.
 

Handyy

Jäsen
Tämä nyt ei varsinaisesti JYPin sisääntuloshow'hun kuulu, mutta onhan tälle kaudelle kaivettu jostain todella karmaiseva maalilaulu.

Do you, do you, do you, do you, do you wanna dance?
 

Miketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
On kyllä ala-arvoinen muutenkin koko JYPin sisääntuloshow. Ei voi käsittää oikein mitä siinäkin on ajateltu.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tämä nyt ei varsinaisesti JYPin sisääntuloshow'hun kuulu, mutta onhan tälle kaudelle kaivettu jostain todella karmaiseva maalilaulu.

Do you, do you, do you, do you, do you wanna dance?

Jos kyseessä on Ramonesin - Do You Wanna Dance julistan jihadin sinua kohtaan. :)
 

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Jos kyseessä on Ramonesin - Do You Wanna Dance julistan jihadin sinua kohtaan. :)

Tuo taitaa olla coveri siitä Ramonesin biisistä. Kyllä ainakin minun mielestä sopii loistavasti maalibiisiksi! Ja eikä se sisääntulokaan pöllömpi ole. Parempaan suuntaan jokatapauksessa viime kaudesta, vieläkun saataisiin ne pyroliekit joka ottelun alkuun, kuten Tappara-pelissä oli. Eilisen matsista en tosin tiedä oliko, kun en paikanpäälle ehtinyt ajoissa.
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Tuo taitaa olla coveri siitä Ramonesin biisistä. Kyllä ainakin minun mielestä sopii loistavasti maalibiisiksi! Ja eikä se sisääntulokaan pöllömpi ole. Parempaan suuntaan jokatapauksessa viime kaudesta, vieläkun saataisiin ne pyroliekit joka ottelun alkuun, kuten Tappara-pelissä oli. Eilisen matsista en tosin tiedä oliko, kun en paikanpäälle ehtinyt ajoissa.

Ei ollut moisia eilen.
Itse kyllä kaipailen maalilauluksi vanhaa kunnon Rock you like a hurricanea, nykyinen on vähän vaisu.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Vedetäänpäs nyt hieman omia tuntemuksia myös tässä ylös, kahden nähdyn kotipelin myötä.

Ensinnäkin kotijoukkueen pelaajaesittely mediakuutiossa on hieno lisä itse tapahtumalle. Perjantain Lukko-ottelussa esittelyn yhteydessä hallissa soi Survivorin Burning Heart -kappale, se oli posiitivinen juttu. Pirun hieno kappale, jota on aina mukava kuulla.

Mitä sitten tulee itse pelaajien jäälletuloon, niin kyllähän se RYLAH-kappaleen Hurricane 2000 -versio olisi omasta(kin) mielestäni sopivin vaihtoehto JYPin jäälletuloon. Siinä on kuitenkin se oma tunnelmansa ja alkumusiikkien pärähtäessä soimaan selkäpiihin tulisi takuuvarmasti kylmät väreet.

Toisena asiana sisääntulosta täytyy mainita kuuluttaja Janne Pölläsen tapa kuuluttaa JYP jäälle. "Tässä tulee kotijoukkue JII YY PEE!!", minkäköhän vuoksi sitä ei vaan voi sanoa JYP? Kuulostaa jotenkin hölmöltä, kun "jiiyypee" kuulutetaan jäälle. Nämä toki molemmat - sisääntulokappale ja joukkueen kuulutus jäälle - ovat makuasioita, mutta allekirjoittaneelle nämä ovat päällimmäisenä jääneet muistiin tästä sisääntuloshow´sta.

Esimerkkinä mainittakoon KalPan vastaava tapahtuma Niiralassa. Pelaajaesittely itsessään ainakin vaikutti hieman takkuavan kahden nähdyn kotiottelun perusteella, mutta kappalevalinnat ennen pelaajien jäälletuloa ja sen aikana ovat mielestäni ainakin onnistuneita. Ensin soimaan lähtee Vangeliksen Conquest of Paradise, minkä jälkeen pelaajat tulevat jäälle Nightwishin instrumentaalikappale Crimson Tide Deep Blue Sean soidessa hallissa. Tämä aiheuttaa kaikinpuolin ainakin meikäläisessä sellaisia "vitsi mikä fiilis" -tuntemuksia, en sitten tiedä miten suuren yleisön laita asian suhteen on.

Eihän nämä mitään maailmaa millään tapaa hetkauttavia asioita ole, mutta toinpahan nyt omat ajatukseni tässä esille.
 

Pucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
, vieläkun saataisiin ne pyroliekit joka ottelun alkuun, kuten Tappara-pelissä oli.

Toivottavasti ei saada. Tappara-pelin eka erä meni meinaan minulta ainakin kirjaimellisesti sumuissa, kun pyroliekkien savu ei kerennyt hälvetä vaan jäi leijumaan hallin yläosaan. Taisipa tämän takia myös palohälytinkin soida avajaisseremonian aikana, tosin eilisen perusteella siitä taitaa tulla tapa Synergia-areenalla.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä nyt ei varsinaisesti JYPin sisääntuloshow'hun kuulu, mutta onhan tälle kaudelle kaivettu jostain todella karmaiseva maalilaulu.

Do you, do you, do you, do you, do you wanna dance?
Jopa Hurriganes esitti tämän aikoinaan. Mielestäni tuo sopisi paremmin jäähypenkkilauluksi, vaikka hyvä kipale onkin.

Maalilaulu on Hurriganesin erinomainen versio. Aina kun Ganes soi, se soi oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Maalilaulu on Hurriganesin erinomainen versio. Aina kun Ganes soi, se soi oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Olin aluksi (pelicans pelissä) että mikäs perkeleen piisi siellä on maalilauluna. Mutta etenkin jos maaleja kotipeleissä tulee monta, on kappale varsin mainio ja asenteeltaan vastustajaa vituttava. Hyvä. Hyvä hyvä. Jäähypiisejä voisivat miettiä tarkemmin ja keksiä sinne jotain ovelia juttuja...
 

Handyy

Jäsen
Minä toivoisin maalilauluksi jotain sellaista, johon yleisöllä olisi mahdollisuus ottaa esim. jonkun huudahduksen muodossa osaa. Uskoisin että toimisi jyväskyläläiselle yleisölle hyvin ja samalla se nostattaisi fiilistä korkeammalle muutaman seuraavan minuutin ajaksi.
 

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Kunhan vain ei samaa tasoa, mitä tuolla hakametsässä Tapparan tehdessä maalin. Hirveä tuuttaus särkee päätä. Eikä oikein muillakaan ole kovin hyviä nuo maalilaulelmat tai sisääntulot. Parasta olisi ottaa joku tietty biisi, jota soittaisi aina ja muodostuisi edes vähän perinteiseksi. Mikä on positiivista, niin Synergialta löytyy kyllä yksi parhaista kuuluttajista. Jokaisen oma mielipide tietysti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös