JYPin mediaketju

  • 1 794 628
  • 7 860

viikst

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Washington Capitals
Ainakin se tuntui vastustajien kannattajissa aiheuttavan paljon tunteiden heräämistä, eli siltä osin todella toimiva kokonaisuus. Ehkä hieman kauhulla odottaen mitä sieltä tulee tilalle.

Mitä minä olen ymmärtänyt niin oijoijoi pysyy, mutta sen laulaja(t) vain vaihtuu. Jotain pientä viilausta maalibiisiin muiltakin osin ilmeisesti tulossa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mitä minä olen ymmärtänyt niin oijoijoi pysyy, mutta sen laulaja(t) vain vaihtuu. Jotain pientä viilausta maalibiisiin muiltakin osin ilmeisesti tulossa.
Näin se menee, oijoijoi pysyy mutta ei enään pojun versiona. Tuota on äänitetty ja miksailtu kauden päättymisen jälkeen, jännä nähdä (kuulla) lopputulos.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eihän tuolla kick-offissa julistettu viime vuonnakaan mitään. Miksi täällä porukka on niin varmoja, että tänä vuonna olisi toisin?

No miksi ei voi julkistaa? TPS:kin julkisti kauden avaustilaisuudessa uusia pelaajia nipun. Jos Newtonin jatkon voi julkistaa viikon päästä(KHL-pykälä), niin miksi sitä pihdattaisiin. Mikäli Happy Jake on JYPissä jatkamassa.

Kesäloma ja omatoiminen jaksokin on alkamassa hyvin pian kickoffin jälkeen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
No miksi ei voi julkistaa? TPS:kin julkisti kauden avaustilaisuudessa uusia pelaajia nipun. Jos Newtonin jatkon voi julkistaa viikon päästä(KHL-pykälä), niin miksi sitä pihdattaisiin. Mikäli Happy Jake on JYPissä jatkamassa.

Sanoinko, että ei voisi julkistaa? Kyselin vain miksi ihmiset ovat niin varmoja, että tuolla jotain julkistettaisiin, kun sitä ei viime vuonnakaan tehty. Silloinkin täällä oltiin varmoja, että nyt tulee ne isot kalat. No ei tullut, vaan ne tuli sit kesän aikana.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Silloinkin täällä oltiin varmoja, että nyt tulee ne isot kalat. No ei tullut, vaan ne tuli sit kesän aikana.

Laurikaista lukuunottamatta taisi kaikki "isot kalat" olla julkistettu jo ennen viime kauden kickoffia (Immonen, Puustinen) etc.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Minkälainen renkutus se kuuluisa uusi maalilaulu sitten oli? Eikö sekin pitänyt julkaista kolmos pelipaidan kanssa, paidasta olikin kuvaa sosiaalisessa mediassa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keskisuomalaisessa oli alla oleva juttu JYPin uudesta maalilaulusta. Linkki johtaa juttuun. Alla lainaus, kun taitaa olla maksumuurin takana.

JYPin uuden maalilaulun takana jyväskyläläinen mysteerikokoonpano – vanha tuttu "oijoijoi" kuullaan uudessakin biisissä - Keskisuomalainen

"JYPin uusi maalilaulu soitettiin keskiviikkona Jyväskylän Lähitapiola-areenalla järjestetyssä kick off -tapahtumassa. Uudessakin kappaleessa kuullaan tuttu "oijoijoi", sillä biisin runkona on käytetty Bob Marleyn Buffalo soldier -kappaletta, paljastaa yksi biisin tekijöistä Alpertti Rieskjärvi.

– Kappaleessa kuullaan lisäksi NHL-henkisiä hurrikaanisireenin ääniä. Kuorossa laulaa muun muassa joukkueen huoltaja Kari Virpiö, Rieskjärvi paljastaa.

Paljon enempää kappaleen tekijöistä Rieskjärvi ei sitten kerrokaan. Hänen mukaansa biisin tekijät ovat kaikki jyväskyläläisiä ja osa heistä on "hyvinkin läheltä JYPiä".

– Kappale on pitkälti minun tekosiani, mutta se on täysin JYPin hallussa. He saavat käyttää sitä miten haluavat, Rieskjärvi sanoo.

Rieskjärvi ei osannut keskiviikkoiltana sanoa, mitä mieltä Poju eli Pasi Heinonen on JYPin uudesta biisistä. Heinonen kielsi tekemänsä Oijoijoi-maalilaulun käytön JYPin peleissä ajauduttuaan erimielisyyksiin joukkueen kanssa.

– Oijoijoi on alun perin Bob Marleyn kappaleesta. Samaa kappaletta on käytetty uuden laulun pohjana, Rieskjärvi toteaa.

Toimitusjohtaja Aku Vallenius toteaa, että kappaletta ei olla laittamassa laajempaan levitykseen, vaan sitä tullaan soittamaan JYPin peleissä."
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kuten aiemmin sanottua, kannattajien ääniä on mukana käytetty. Tuossa oli oijoijoi äänityksiä aiemmin keväällä.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Livenä kuultuna kipale oli ihan ok, ehkä hurrikaanisireeni olis voinu vähän lyhyemmälti soida kappaleen alussa, mut muuten varmasti ihan toimiva. Onpahan oijoijoijoi ärsyttämässä vastustajia ja niiden kannattajia.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Eiköhän tuo soitettu versio ollut joku pidempi maalilaulu. Tuntui aika pitkältä ainakin näin kuivaharjoitteluna.

Tuota en ymmärrä miksei maalilaulua voida laittaa julkiseen jakoon? Tulee mieleen 2000-luvun alku ja oman fanipohjani alkuajat. Halusin JYPin "Punainen, musta-valkoinen"-biisin itselleni, mutta se oli työn ja tuskan takana. Joku C-kasetti viritelmä radiosta äänitettynä mulla oli, mutta autoissa jne oli jo lähes pelkkiä CD-soittimia, joten C-kasetti ei toiminut enää. JYPin kioskilta Aren aukiolta tuli sitten löydettyä tuo maalilaulu CD-formaatissa. Vuosi oli varmaan jotain 2003-04. Muistaakseni omilla viikkorahoilla maksoin sen 20 euroa levystä, joka sisälsi sen kaksi biisiä. Niissä biiseissä ei ollut edes kovin suuria eroja keskenään.

Kaikilla muilla joukkueilla maalilaulut löytyy YouTubesta, yleensä vieläpä seuran tai artistin itsensä julkaisemana hyvällä laadulla. Nyt hopi hopi toimisto kohti 2000-lukua ja YouTubea/Spotifya.
 

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Tuota en ymmärrä miksei maalilaulua voida laittaa julkiseen jakoon?

No tämä. Jotenkin osasin odottaa, että JYP ei tätä laita mihinkään edes maistiaisena. Kuuluu ilmeisesti kulttuuriin. Onhan näitä biisejä jouduttu metsästämään kummallisin konstein niin kauan kun minä muistan. Ihan mielelläni laittaisin puhelimen soittoääneksi tämän muiden fanien inhoaman maalilaulun. Voisin jopa maksaa siitä.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saattaa olla tekijänoikeudellinen juttu. Pääsee vähemmällä säätämisellä kun on pelkästään toistokäytössä "livenä".

Voi olla, mutta tuossa ylempänä linkitetystä Keskarin jutusta saa hieman toisenlaisen kuvan:

"– Kappale on pitkälti minun tekosiani, mutta se on täysin JYPin hallussa. He saavat käyttää sitä miten haluavat, Rieskjärvi sanoo."
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Voi olla, mutta tuossa ylempänä linkitetystä Keskarin jutusta saa hieman toisenlaisen kuvan:

"– Kappale on pitkälti minun tekosiani, mutta se on täysin JYPin hallussa. He saavat käyttää sitä miten haluavat, Rieskjärvi sanoo."
Tulee lähinnä mieleen sellainen este joka lienee mahdollinen eli seuraava. Kappaleen äänityksessä käytettiin tosiaan kannattajia niin pitäisikö jokaiselta äänitykseen osallistuneelta erikseen saada lupa jos kappale laitetaan jakeluun. En ymmärrä miksi joku ei lupaa antaisi, mutta tämä tuli mieleen silti.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Alperttihan on tuttu mies kotipeleistä, on muun muassa ollut siellä kuvaajana. On myös soitellut Hausmyllyssä muutaman vuoden.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Voi olla, mutta tuossa ylempänä linkitetystä Keskarin jutusta saa hieman toisenlaisen kuvan:

"– Kappale on pitkälti minun tekosiani, mutta se on täysin JYPin hallussa. He saavat käyttää sitä miten haluavat, Rieskjärvi sanoo."

Asiassa taitaa vaikuttaa sellaiset asiat, että vaikka tekijä antaa kaikki oikeudet seuralle, seuran olisi kuitenkin maksettava tekijänoikeusmaksut täysimääräisinä ja hinta määräytyy painoksen määrän mukaan. Gramexille pitäisi suorittaa ns. mekanisointimaksu, koska jokainen soittaja/laulaja on oikeutettu myös korvaukseen äänitteeseen osallistumisesta jne. Lopulta JYP varmaan katsoo, ettei ole tarkoituksenmukaista laajentaa bisnestä myös äänitetuotantoon, vaikka nuo maksut oletuksella myynnin määrästä ei päätä huimaisikaan. Nyt, jos tuotantoa soitetaan vain hallissa uppoaa sen kustannukset siihen könttämaksuun, jonka seura ja teosto on keskenään vuosikorvaukseksi neuvotelleet, eli lisäkuluja ei synny. Kuka sitten on ollutkaan varsinainen tuottaja, sille kaiketi kuuluisi mekanisointimaksu, mikäli soittajat/laulajat gramexejaan vaativat.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Laitetaas nyt tänne, kun ei parempaakaan ketjua löytynyt, mutta JYPin kotiotteluiden radioselostaja Aleksis Ärje ei jatka ensi kaudella Radio Cityn puolella kiekkoselostuksessa. Tämän hän ilmoitti Keskisuomalaiselle ja myös Facebookissaan.

Ärje oli ainakin itselle se ääni mitä oli miellyttävä kuunnella ajalla ennen kuin olin Ruudun asiakas ja ottelut tuli kuunneltua radiosta. Haikeaa kuulla nyt että ensi kaudella siellä selostaa joku muu.

Kiitos unohtumattomista kiekkohetkistä, Aleksis.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaas nyt tänne, kun ei parempaakaan ketjua löytynyt, mutta JYPin kotiotteluiden radioselostaja Aleksis Ärje ei jatka ensi kaudella Radio Cityn puolella kiekkoselostuksessa. Tämän hän ilmoitti Keskisuomalaiselle ja myös Facebookissaan.

Ilmeisesti Cityn lähetykset jatkuu edelleen uudesta mediasopimuksesta huolimatta, ihan hyvä niin sillä varmasti vielä nykypäivänäkin radiolla on oma paikkansa, vaikka Cityn lähetyksien taso viimevuosina on alaspäin mennytkin. On se varmaan silti eteenpäin Järviradion lähetyksiin ja tyhjään verrattuna :)
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaas nyt tänne, kun ei parempaakaan ketjua löytynyt, mutta JYPin kotiotteluiden radioselostaja Aleksis Ärje ei jatka ensi kaudella Radio Cityn puolella kiekkoselostuksessa. Tämän hän ilmoitti Keskisuomalaiselle ja myös Facebookissaan.

Ärje oli ainakin itselle se ääni mitä oli miellyttävä kuunnella ajalla ennen kuin olin Ruudun asiakas ja ottelut tuli kuunneltua radiosta. Haikeaa kuulla nyt että ensi kaudella siellä selostaa joku muu.

Kiitos unohtumattomista kiekkohetkistä, Aleksis.
Näin äkkiseltään tulee mieleen, että voisiko olla menossa Telialle? Ihan pätevä kaveri kuitenkin kyseessä
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Näin äkkiseltään tulee mieleen, että voisiko olla menossa Telialle? Ihan pätevä kaveri kuitenkin kyseessä
Mahdollisuus toki tämäkin, mielenkiinnolla jään odottamaan!
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Ärjeestä tykännyt aina todella paljon. Selostaa peliä toisin kuin Lievemaa, tietää jääkiekosta ja on todella tunteella ollut JYPin mukana. Toivottavasti pääsee nyt uraputkeen ja isompiin selostuskoppeihin. Olen varma että iso yleisö pitää miehestä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen varma että iso yleisö pitää miehestä.

Älä huoli, kohta se vituttaa kaikkia kuten Ritarikin...

Jyväskyläläisiä on hemmoteltu ihan selostusten alkuajoista asti loistavilla selostajilla ja Ärje oli jatkumoa tälle sarjalle... Onnea ja menestystä uusiin haasteisiin, missä ne ikinä sitten onkaan...
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itse en pitänyt Ärjestä ollenkaan, vaikka sinänsä pätevä selostaja varmasti onkin. Ääni ei miellyttänyt jne.

On niitä paljon huonompiakin selostajia tässä maassa, jännä nähdä kuka tulee tilalle.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös