JYPin mediaketju

  • 1 797 053
  • 7 860

Underberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SKA
Hyväksyykö Fanseat ollenkaan Visa Electron kortteja? Yrittäny jo monta kertaa laittaa oman korttini tietoja, mutta ei mene läpi. Tulee aina vaan virheraportti. Harmi, kun siinä ei ole muita maksuvaihtoehtoja ja jää JYPin peli sitten näkemättä tänään.
 

Baldrick

Jäsen
Hyväksyykö Fanseat ollenkaan Visa Electron kortteja? Yrittäny jo monta kertaa laittaa oman korttini tietoja, mutta ei mene läpi. Tulee aina vaan virheraportti. Harmi, kun siinä ei ole muita maksuvaihtoehtoja ja jää JYPin peli sitten näkemättä tänään.

Kyllä mulla ainakin viime talvena skulasi lastenvisalla.

Ja sen ilmaisen kuukauden saa rekisteröityessä. Näyttää ekaksi veloitukseksi 0.00€, kun laittaa tiedot siihen ja klikkaa etiäppäin.
 

Underberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SKA
Kyllä mulla ainakin viime talvena skulasi lastenvisalla.

Ja sen ilmaisen kuukauden saa rekisteröityessä. Näyttää ekaksi veloitukseksi 0.00€, kun laittaa tiedot siihen ja klikkaa etiäppäin.

Joo ja tilillä on kyllä muutenkin tuo vaadittu summa kk-veloitussumma (7,99), mutta silti vaikka kuinka monta kertaa laitan korttitietojani, niin ei hyväksy.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Harkkakausi on jo käynnissä, mutta näköjään JYPin omalta sivulta on turha etsiä keitä joukkueessa pelaa tällä kaudella. JYPin sekä Liigan sivut tarjoavat JYPin joukkueeksi vain Tuokkolan, 6 puolustajaa ja 7 hyökkääjää. Enkä keksi mitään logiikkaa noille nimille, ymmärtäisin jos siellä olisi viime kauden joukkue miinus lähteneet eikä uusia pelaajia olisi muistettu laittaa tilalle. Nyt siellä on sitten aika paljon uusia pelaajia, mutta viimekautiset ja edelleen joukkueessa jatkavat nimet saattavat loistaa poissaolollaan. Onneksi on olemassa Jatkoaika.com joka päivittää näköjään nimilistoja paremmin kuin JYP tai Liiga.

Syy miksi sivulle olin menossa alunperin liittyi Tuokkolan pelinumeroon #83. Mietin miksei pelannut vanhalla tutulla numerolla #18. JYPin omat sivut tarjosivat muuten jostain syystä numeroksi #31. Jatkoaika.comin listauksen perusteella syy on ilmeisesti siinä että Riku Tiainen on ehtinyt napata Pekin #18:n.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisihan siinä olla linkki jatkoaikaan tai eliten sivulle suoraan niin ei tarvitsisi itse sitä päivitellä, aika hyvin nuo kuitenkin noissa paikoissa yleensä pitää paikkansa, toki poikkeuksiakin on.

Vähän siirtynyt viimeaikoina pääpaino sosiaaliseen mediaan ja nettisivut on jo vähän vanhanaikaista, mutta toki jos ne on niin voisihan niitäkin joskus päivittää
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
HIFK kärjessä, Ässät hännillä – näin Liiga-joukkueet käyttävät sosiaalista mediaa | Jääkiekko | HS (linkki vie Hesarin juttuun)

Hesarin tutki Liigajoukkueiden some-aktiivisuutta ja JYP oli kärkiviisikossa HIFKin, SaiPan, KalPan ja Ilveksen kanssa.

”HIFK, Ilves, JYP, KalPa ja SaiPa erottuivat edukseen some-viestintänsä monipuolisuudessa. Selvityksessä peränpitäjiksi jääneiden Pelicansin, Sportin ja Ässien some-viestintä oli seurantajaksolla määrällisesti vähäistä ja sisällöllisesti melko mielikuvituksetonta”
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
HIFK kärjessä, Ässät hännillä – näin Liiga-joukkueet käyttävät sosiaalista mediaa | Jääkiekko | HS (linkki vie Hesarin juttuun)

Hesarin tutki Liigajoukkueiden some-aktiivisuutta ja JYP oli kärkiviisikossa HIFKin, SaiPan, KalPan ja Ilveksen kanssa.

”HIFK, Ilves, JYP, KalPa ja SaiPa erottuivat edukseen some-viestintänsä monipuolisuudessa. Selvityksessä peränpitäjiksi jääneiden Pelicansin, Sportin ja Ässien some-viestintä oli seurantajaksolla määrällisesti vähäistä ja sisällöllisesti melko mielikuvituksetonta”
Vähän heikko tutkimus mielestäni, ainakin mitä uutisesta sai kuvaa.

LIIGAJOUKKUEIDEN viestintä seurattiin noin viikon mittaisella jaksolla tammikuussa. Kaikkien joukkueiden painopiste oli ottelu- ja pelaajarintamilla tapahtuneiden asioiden uutisoinnissa.

Ensinnäkin viikon otanta on todella lyhyt aika. Etenkin kun otantaan vaikuttivat ottelu- ja pelaajarintaman uutiset. Olisi mielenkiintoista saada dataa siitä miten tuolla viikolla jakautuivat ottelut ja pelaajasiirrot joukkueiden välillä. Kyllähän sen tyhmempikin ymmärtää että jos joku joukkue pelaa samalla viikolla 4 ottelua ja tekee kolme pelaajasiirtoa, niin päivitettävää löytyy helpommin kuin sillä seuralla joka pelaa 2 ottelua ja ei osallistu pelaajasiirtoihin. Ei tuosta voi oikein vetää mitään johtopäätöksiä mielestäni. Yllättävää että Sport oli viimeisten joukossa. Itse olen monesti huudellut Sportin puolesta, etenkin "Kotkan matkassa"-videot ovat olleet omaan mieleeni. Varmaan tunnin-parin verran materiaalia "behind the scenes", pelireissuilta ja harjoitteluista. Laatu videoilla on hyvä, johtuen varmaan siitä että ne on editoinut ja tuottanut ilmeisesti joku oikea alan firma. KooKoo oli keskikastissa, ja muistan hämärästi että sielläkin oli hyviä YouTube-videoita.

Akatemia-ketjussa lipsuttiin vähän ohi aiheen ja puhuttiin JYPin some-tavotteista. Lasse Riitesuo hyppää JYPin sometiimin kapteeniksi ja tavoitteena on ei vähempää kuin euroopan kärkiorganisaatio. Kai tuon on pakko tarkoittaa jääkiekkoseuroja, alkaa olemaan liian iso pulla tungettuna suuhun jos aiotaan koko urheilubisneksen kärkeen somen osalta. Pelkästään jo Suomen kärkipaikka on jo kovan työn takana. Helsingissä on kaksi suurta seuraa jotka hoitavat omat sosiaaliset mediansa tyylillä ja laadukkaasti. Jo Jokerien ja HIFKin voittaminen somen laadussa olisi helvetin kova juttu, saati ulkomaan seurojen.

Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä Riitesuo tiimeineen keksii ensi kaudella. Tavoitteet on hyvä pitää korkealla, mutta taas toisaalta jos homma menee jossain vaiheessa pahasti vihkoon niin eiköhän joku kaiva kerrotut tavoitteet esiin ja naureskele että miten meni omasta mielestä.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
@JYP#44 Samaa mieltä kyllä tuosta otanta-ajasta. Liian lyhyt ollakseen riittävän tarkka.

Mutta siitäkin huolimatta itse olen kyllä ollut ihan tyytyväinen JYPin somepreesensiin. Etenkin nuo Instagramin pelaajien viikot oli mukava lisä kesällä ja erinäisiä kilpailujakin on tullut lisää. Toki Suomen, ja Euroopan, ykkösiin on vielä pitkälti matkaa.

Mitä noihin Youtubevideoihin tulee, niin itsekin tuli ilolla katsottua Sportin vieraspelireissujen behind-the-scenes-videoita ja olisipa hienoa jos JYP tekisi saman tyylisiä (ei tietenkään tarvitse apinoida täysin Sportilta). Pelaajahaastattelut ennen pelejä on kyllä hyviä JYPillä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
HIFK kärjessä, Ässät hännillä – näin Liiga-joukkueet käyttävät sosiaalista mediaa | Jääkiekko | HS (linkki vie Hesarin juttuun)

Hesarin tutki Liigajoukkueiden some-aktiivisuutta ja JYP oli kärkiviisikossa HIFKin, SaiPan, KalPan ja Ilveksen kanssa.

”HIFK, Ilves, JYP, KalPa ja SaiPa erottuivat edukseen some-viestintänsä monipuolisuudessa. Selvityksessä peränpitäjiksi jääneiden Pelicansin, Sportin ja Ässien some-viestintä oli seurantajaksolla määrällisesti vähäistä ja sisällöllisesti melko mielikuvituksetonta”

Tutkimukselle voisi antaa enemmän painoarvoa, jos tuota olisi tehty pidempään kuin vain viikon verran. Yksi viikko 52:sta ei ole minun mielestä kovin hyvä otanta, vaikka jotain suuntaa näyttääkin kauden aikana tapahtuvasta viestinnästä.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelaajahaastattelut ennen pelejä on kyllä hyviä JYPillä.

Itselleni on jäänyt lähinnä sellainen fiilis, että aina kysytään samat "väsyneet" kysymykset ja viimeisenä tulee aina "Ei muutaku tsemppiä peliin". No anyway, hyvä että haastatteluitakin tehdään. Isosti on JYP mennyt SoMen yms parissa eteenpäin, ja toivottavasti että jatkossakin - Jutin sanoin - mennään eteenpäin.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
No nythän se nähdään mikä se taso on tulevalla kaudella jos kerran Jiri on jäänyt hommista sivuun. Tämä on nyt silkkaa spekulaatiota, mutta eihän tuo nyt yllätä, kun siihen nähden miten paljon kaveri noita some-hommia JYPin eteen paiski, veikkaan että korvaus ei ollut ihan samaa tasoa. Vajotaanko samantien sitten takaisin sinne Tyntsä-aikaan jossa sosiaalinen media tarkoitti seuraavan päivän Keskisuomalaista.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@JYP#44 Samaa mieltä kyllä tuosta otanta-ajasta. Liian lyhyt ollakseen riittävän tarkka.

Mutta siitäkin huolimatta itse olen kyllä ollut ihan tyytyväinen JYPin somepreesensiin. Etenkin nuo Instagramin pelaajien viikot oli mukava lisä kesällä ja erinäisiä kilpailujakin on tullut lisää. Toki Suomen, ja Euroopan, ykkösiin on vielä pitkälti matkaa.

Mitä noihin Youtubevideoihin tulee, niin itsekin tuli ilolla katsottua Sportin vieraspelireissujen behind-the-scenes-videoita ja olisipa hienoa jos JYP tekisi saman tyylisiä (ei tietenkään tarvitse apinoida täysin Sportilta). Pelaajahaastattelut ennen pelejä on kyllä hyviä JYPillä.

Sportin tarjonnasta myös itselleni on tullut positiivinen kuva. Samantapaista sisältöä toivoisin JYPiltä. Toivottavasti tuo Hurrikaani-TV heräisi pian henkiin. Ainakin sen luvattiin uudistuneen ja elokuussa pitäisi tulla sisältöä.

Tuli paljon uusia pelaajia joten matskua pitäisi olla helppoa saada aikaiseksi pelkästään tuostakin näkökulmasta. Yonkmanin jatkosopimuksen kommentit olisi mukava kuulla myös jne jne. Toki haastattelut voi monesti mennä vähän samalla kaavalla, mutta ainahan voi syntyä positiivisia yllätyksiä.

Instagramin pelaajien viikot kesäaikaan saavat myös täältä kiitosta. Hyviäkin asioita siis tehdään.

EDIT: JYPin instassa olikin tänään vahvistusta tuolle Hurrikaani-TV:n uudistukselle
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Eipä noissa Jirin poisjäänneissä varmaan mitään perää ole. Mikään ei viittaa siihen. Jiri kuvaili JYPille jo ralleissa. Tänään JYPin instaan on tullut Halttusen firman päivitys jossa Jiri kertoo että ensimmäinen jakso HurrikaaniTV:tä on purkissa. Ilmeisesti asia on niin että Riitesuo toimii tavallaan Jirin esimiehenä. Mielestäni hyvä päivitys, saadaanpa vähän lisää näkökulmia some-tiimiin ja Jiriltä ylimääräistä taakkaa pois harteilta -> enemmän aikaa keskittyä vaikkapa HurrikaaniTV:n tekemiseen.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Hyvä jos niin on, ja risuja perättömien huhujen levittäjille. Muistan, että vähän piti neuvotella, että mitä virallisen tilin alla on soveliasta kirjoitella, mutta kyllähän tuo JYPin some-preesens kokonaisuutena meni selvästi plussan puolelle.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä jos niin on, ja risuja perättömien huhujen levittäjille. Muistan, että vähän piti neuvotella, että mitä virallisen tilin alla on soveliasta kirjoitella, mutta kyllähän tuo JYPin some-preesens kokonaisuutena meni selvästi plussan puolelle.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös Jiri hoidellut näitä toimeksiantojaan oman firman/toiminimen kautta? Nyt saadaan oma mies myös JYPin palkkalistoille ja Jirilta voidaan jatkossakin hankkia ostopalveluna näitä haastavampia juttuja joita ei itse pystytä tuottamaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös Jiri hoidellut näitä toimeksiantojaan oman firman/toiminimen kautta? Nyt saadaan oma mies myös JYPin palkkalistoille ja Jirilta voidaan jatkossakin hankkia ostopalveluna näitä haastavampia juttuja joita ei itse pystytä tuottamaan.
Ymmärtääkseni Jiri on kyllä ollut JYPin palkkalistoilla. Ei ehkä ihan aluksi ollut, mutta siirtyi siinä vaiheessa JYPin listoille, kun otti koko sosiaalisen kentän haltuunsa.

Tietoa minulla ei toki tästä ole, mutta tässä käsityksessä olen ollut.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
No sepäs oli oikein hyvin tehty uudistus. Tykkäsin kovasti tuollaisesta pidemmästä ohjelmamuotoisesta pläjäyksestä, tosin miinus hulvattomasta huojunnasta juontajaa kuvatessa. Oikein hyvä tämä.

Linkki jaksoon: Hurrikaani-TV - Elokuu 2016 - YouTube
Itsekin olin tulossa kirjoittamaan tuosta häiritsevästä huojunnasta mutta muuten plussaa. Tietysti tuollainen kerran kuukaudessa setti hetkisen liigakauden aikana voi olla kova haaste pysyä ajan hermolla mukana mutta katsellaan ensin kuin kritisoidaan tai kehutaan enemmän.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään se heräsi henkiin. Joka kuukausi tulee yksi jakso. Ensimmäisessä jaksossa on Holtari, Tuokkola ja Vaakanainen.

No niinpä teki. Tykkäsin näkemästäni ja tästä JYPin suuntaan kiitosta. Tuo kameran huojunta juontajaa kuvatessa oli ainoa hiukan häiritsevä tekijä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
No sepäs oli oikein hyvin tehty uudistus. Tykkäsin kovasti tuollaisesta pidemmästä ohjelmamuotoisesta pläjäyksestä, tosin miinus hulvattomasta huojunnasta juontajaa kuvatessa. Oikein hyvä tämä.

Linkki jaksoon: Hurrikaani-TV - Elokuu 2016 - YouTube
Yllättävän hyvältähän tuo vaikutti (shakeycam-juontajasta huolimatta). Aika kritiikitöntähän tuo oli, mutta selvää myöskin kun silti virallisesta "JYP-kanavasta" kyse. Jos JYP nyt haluaa ottaa enemmän mediaa haltuun, niin kehitysehdotuksena että seuraavassa jaksossa haastatellaan jamppoja X, Y ja Z, lähettäkää yleisö kysymyksiä myös.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minä olen enemmän kuin tyytyväinen! Aivan loistavaa, pisteet Valleniukselle ja koko some-tiimille! Mua ei ekalla katselukerralla haitannut toi kameran heiluminen sillä en edes huomannut sitä, mutta nyt kun sanoitte niin tosiaan parempi olisi ilman heiluntaa. Henri Bergistä plussat, hyvä "juontaja" vaikka vähän pieneksi rooli jäi ainakin ekassa jaksossa. Vaikka jakso kesti 18 min, niin hetkeäkään ei tullut sellaista tylsää fiilistä. Haastattelut olivat monipuolisempia kuin viime kaudella. En viime kaudella jaksanut katsoa kuin kourallisen haastatteluja, koska olivat sellaisia erätauko-tyyppisiä tyhjänpuhumisia. "Millä mielin illan peliin, vastassa joukkue X herättääkö se tunteita, millä eväin vastustaja kaadetaan, onnea illan otteluun". Täältä peukkua myös tuolle yksi jakso per kuukausi idealle. Mieluummin harvemmin kunnon päivitys kuin sellaista samaa toistavaa ripulia jatkuvasti.

Toivoisin kuitenkin että nuo jaksot sisältäisivät behind the scenes-kamaa, eli lyödään vaikkapa Salmion Mikille viikoksi kamera käteen ja sanotaan että kuvaa elämääsi kaukalon ulkopuolella. Pakko mainita taas Sportin "Kotkan matkassa"-jaksot, joista katoin Allucamia viime kaudella. Siinä oli siis videopätkää kun Aleksi Laakso kuvasi elämäänsä. Oli jotain pukukoppijäynää, Vänttinen Audilla hakemassa Allua pelireissulle, hotellissa nukkumista ja bussimatkaa pääsi seuraamaan miten pelaajat tappavat aikaa/valmistautuvat vierasmatkoilla. Tuollaista minä haluaisin nähdä vielä enemmän kuin jotain haastatteluja.

Kotkan matkassa - osa 3 (AlluCam vierasreissulla) - YouTube

Kuitenkin, isoa peukaloa seuran suuntaan. Ehkä se Euroopan some-kuninkuus ei ollutkaan niin yliampuva tavoite kun ensin luulin.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös