JYPin mediaketju

  • 1 795 959
  • 7 860

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Nyt kun tässä dokkarista puhutaan niin minut yllätti se fakta että Sinkku oli se primus motor joka sai idän kaupan rullaamaan. Muutenhan tuo dokkari oli kuin kauppiksen opiskelijoille suunnattu. Se keskittyi enemmän yritykseen JYP Jyväskylä Oy kuin JYPin liigajoukkueeseen. Urheilullisuus tuossa tuli vähän sivussa aivan kuin ns. pakkona mukaan.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Nyt kun tässä dokkarista puhutaan niin minut yllätti se fakta että Sinkku oli se primus motor joka sai idän kaupan rullaamaan. Muutenhan tuo dokkari oli kuin kauppiksen opiskelijoille suunnattu. Se keskittyi enemmän yritykseen JYP Jyväskylä Oy kuin JYPin liigajoukkueeseen. Urheilullisuus tuossa tuli vähän sivussa aivan kuin ns. pakkona mukaan.

Bemari Ekin tavoin minäkin pidin tätä kyllä tylsänä dokumenttina. Yrityksen taloustieteiden kahden kurssin verran olen saanut itseäni kidutettua tällaisella kamalla, koska ne harvoin jos koskaan esittävät yhtään mitään uutta, ovat harvinaisen tyhjänpäiväisiä ja mitä suurimmassa määrin tylsistyttävät kuoliaaksi kerratessaan tahtoa, uskoa, visiota, asennetta ja tekemistä (kappas muistin ulkoa nuo viisi JYPin menestykseen johtanutta kulmakiveä tämähänyllättitodellapaljonjokaikisenasiantuntijanjahymiö).

Mutta muutama ihan hauska juttu sieltä tuli esille, kuten juuri Kulttimörönkin jo mainitsema Sinkun kauppa itään. Lisäksi: en vain voi sille mitään, mutta kyllähän Dufvaa on jostakin syystä aina vain hauska kuunnella. On se hieno mies.

Mutta ei nyt valiteta liikaa. Kyllähän tuon tietysti mielellään katsoi, koska JYPiä käsitteli, mutta jos nyt jonkun muun joukkueen fani tuota katsoo, en kyllä yhtään ihmettele jos ei jaksa loppuun saakka katsoa.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tylsä dokumentti. Tyni keskittyi lähinnä taputtelemaan itseään selkään. Pitää kai itseään jonkinlaisena guruna.
Todellisuudessa vain ja ainoastaan herra Seppäsen ansiota lähivuosien menestys. Tyni nyt vaan sattuu hengailemaan messissä ja yrittää nyt kerätä itselleen kunniaa...

Toki Tyni joutui olemaan puhemiehenä tuossa kertomuksessa, muttei mielestäni korostanut omaa osuuttaan. Ilman negatiivista ennakkoasennetta lienee vaikeaa arvella Tynin guruttaneen itseään, hänhän etupäässä toisti toistamistaan koko organisaation yhteistä projektia. Sisällöltään ja sävyiltään vastasi ihan tarkkaan aiemminkin julksuudessa eri lähteiden esiintuomia kertomuksia (lue esim JYP historiikki).

Melko hyvin tehty kertomus, vaikka näyttikin opinnäytetyöltä. Asiantuntijan rooliin hankittu "väitöskirjan tekijä" ei onnistunut sanomaan mitään analyyttistä, mikä kaiketi kuvaa ko alan tutkimuksen tasoa Suomessa.
 

SjV

Jäsen
Keskusta kompassin isolla valomainostaululla oli äsken JYP-IFK pelin mainos, jossa kello laski aikaa peli alkuun :)
Onkohan tuo oikea mainos vai jonkun yksityisen ostama, kuten ainoinaan se Tappara (?) -pelin mainos
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
https://www.youtube.com/channel/UCIic4j7oze-59GBrdaQy8zA/videos

JYPiltä tullut uusi mainoskampanja, jossa pyritään vetoamaan katsojiin tällä erää. Epäilyksiä enksi herätti, mutta yllätyksekseni nämä klipit toimivat ainakin meikäläiselle ihan hyvin.

Linkki JYPin Youtube-sivulle, josta voi noita videoita katsella.

E: Ja onpa näemmä tälle kampanjalle nettisivukin, johon seuraava linkki johtaa:
http://kuudespelaaja.fi/

E2: Tuota sivua katsellessa, posi tätä touhua kohtaan vaan kasvaa. Tässä copy-pastella tuolta 'kampanjan' sivuilta.

PALKITSEMME PARHAAT #KUUDESPELAAJA -PÄIVITYKSET JOKA VIIKKO
JYP palkitsee joka viikko parhaat #KUUDESPELAAJA-päivitykset JYP-aiheisilla tuotepalkinnoilla. Palkintoina luvassa mm. pipoja, pelaajien mailoja nimikirjoituksineen, ottelulippuja, lahjakortteja sekä VIP-paketteja.

Jaa siis kannatusviestisi somessa käyttäen #KUUDESPELAAJA-tunnistetta ja olet mukana arvonnassa sekä rakentamassa parempaa keskisuomalaista jääkiekkokulttuuria!

Peukkua tälle touhulle ehdottomasti, koska some on nykyään se paikka, jossa tällaiset touhut pitääkin hoitaa. Olisin Tynin kohdalla kuvitellut, että tällainen olisi korkeintaan Keskisuomalaisen kommentti-palstalla.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Peukkua, peukkua. Noita kannustustwiittejä vielä mediakuutiolle ja muutenkin kampanjaa sinnekkin näkyvästi. Kannattajalle on tärkeää tunne että häntä tarvitaan ja että hän on oikeassa paikassa ollessaan hallissa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Loistava kampanja. Nyt olisi paikallaan vielä #KUUDESPELAAJA-fanituotteet. Vaikka t-paitakin riittäisi. Se hurrikaanisydän-logo ja yläpuolelle tunnus. Ostaisin heti!
 

mohmot

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vau. Aivan loistava kampanja. Varsinkin tuo video jossa pelaajat kertovat mitä merkitsee #kuudespelaaja. Voin myöntää, että jopa hieman kylmiä väreitä aiheutti.

Kerrankin joku kampanja joka ei aiheuta käsittämätöntä myötähäpeää. 5/5.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Huhhuh! On sitä menty eteenpäin puolessa markkinoinnin ja etenkin somen suhteen. En tiedä paljonko Jiri Halttusella on ideoitaan mukana tässä, mutta viimeisen 4kk aikana ollaan menty valovuosi eteenpäin tuon somen kanssa.

Katsoin ensin Sinkun ja Penan haastattelut ja olin jo siinä vaiheessa innoissani. Entisiä JYP-legendoja saatu mukaan ja etenkin tuon Penan ulkojää-stoorit olivat jotain hienoa. Kolmannessa videossa oletin oletuskuvan perusteella olevan Erkin vastaavat tarinat, mutta yllätyksekseni siellä olikin myös muita JYP-naamoja junnuista aina naisten kautta Akatemiaan. Hienoa, koska jotenkin hirveän etäiseksi tuntuu jäävän aina nuo junnut ja naiset. Akatemia nyt saa hieman edes huomiota. Hieno veto ottaa koko JYP-perhe mukan tähän!

Ja viimeistään mykistyin kun tuolle on luotu oikein omat nettisivut. Nyt ei voi syyttää seuraa etteivätkö edes yrittäisi tehdä mitään katsojamäärien eteen. Loistavaa! Tästä on hyvä jatkaa!
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
#KUUDESPELAAJA on loistava juttu! Tuli hyvä fiilis ennen illan matsia.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Hieno veto ottaa koko JYP-perhe mukan tähän!

Tuo on mielestäni ehdottomasti brändäämisen arvoinen juttu. Se, että JYP ei ole todellakaan pelkkä joukkue jääkiekon liigassa. Vastaavanlaista brändäystä on salibandyn puolella Classicilla, ennen ottelua oli siellä hieno video viime keväänä. Tuli mieleen tästä JYPin videosta jossa samanlailla junnut ja naiset esillä. Eli julkisuudessa rohkeammin käyttämään käsitettä "JYP-perhe". Johon kuuluu aivan kaikki JYPin ympärillä touhuavat.

Tässähän kiillottuu seuran julkikuva/identiteetti kohisten!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Näyttää olevan mainostoimisto tämän kamppiksen takana. On kyllä erinomainen kamppanja. Giganttinen peukalo tälle!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siellä on taas vedetty herneet nenään tästäkin #kuudespelaaja -kampanjasta: http://kuudespelaaja.fi/

Eli KooKoon faniporukan nimi on Kuudes Kenttäpelaaja, jonka vuoksi he kokevat JYPin matkineen koko homman heiltä. Ohhoijaa. Tuskin ovat edes vaivautuneet ottamaan selvää mistä tässä on kyse.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Siellä on taas vedetty herneet nenään tästäkin #kuudespelaaja -kampanjasta: http://kuudespelaaja.fi/

Eli KooKoon faniporukan nimi on Kuudes Kenttäpelaaja, jonka vuoksi he kokevat JYPin matkineen koko homman heiltä. Ohhoijaa. Tuskin ovat edes vaivautuneet ottamaan selvää mistä tässä on kyse.
Ja mainittakoon että koripallomaajoukkue käytti tuota kuudes pelaaja termiä kannattajistaan MM-kisoissa. Ei tämä nyt mikään ainutlaatuinen termi ole.
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Loistava kampanja. Nyt olisi paikallaan vielä #KUUDESPELAAJA-fanituotteet. Vaikka t-paitakin riittäisi. Se hurrikaanisydän-logo ja yläpuolelle tunnus. Ostaisin heti!
Kuudeskenttäpelaaja huppareita voi kyllä tilata meiltä Kouvolasta. Teippaatte vaikka tuon teidän logon meidän logon tilalle, mitä sitä suotta omia tekemään.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Kuudeskenttäpelaaja huppareita voi kyllä tilata meiltä Kouvolasta. Teippaatte vaikka tuon teidän logon meidän logon tilalle, mitä sitä suotta omia tekemään.

Voi voi. Meillä on kampanja nimeltä kuudespelaaja ja teillä faniporukka nimeltä KuudesKENTTÄpelaaja. On tämä aivan hirveää häpäisyä. Itkekää lisää.
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Voi voi. Meillä on kampanja nimeltä kuudespelaaja ja teillä faniporukka nimeltä KuudesKENTTÄpelaaja. On tämä aivan hirveää häpäisyä. Itkekää lisää.
Itkisin kyllä, mutta teidän markkinointi osasto varasti kyyneleeni.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Itkisin kyllä, mutta teidän markkinointi osasto varasti kyyneleeni.

Miksi minä en näe mitään ongelmaa missään? Onko KooKoon fanijoukko saanut patentoitua itselleen kaikki oikeudet äärimmäisen yleisesti käytettyyn termiin ja kaikkiin 2/3 sitä sisältäviin? Kuinka monta vuosikymmentä on puhuttu yleisöstä kuudentena kenttäpelaajana tai kuudentena pelaajana? Se ei todellakaan ole lähtenyt Kouvolasta. Kyseessä on terminologia eikä mikään saakelin nimenryöstö. Käsittämättömistä asioista osataan vetää herneet nenään Suomenmaassa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Itkisin kyllä, mutta teidän markkinointi osasto varasti kyyneleeni.
Kuten jo aikaisemmin mainittuna, kyseinen markkinointikampanja on mainostoimiston ideoima eikä JYPin. Suurimmat nessun tarpeet voi ilmoittaa siihen suuntaan. Kai muuten muistitte nillittää samalla tavalla Suomen koripallomaajoukkueelle koska kehtasivat käyttää samaa termiä kannattajaporukoistaa MM-kisoissa?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikkein naurettavinta tässä on se, että esimerkiksi twitterissä ei nähdäkseni KooKoon porukka ole käyttänyt hashtagia #kuudespelaaja kertaakaan aiemmin. Eli aloittivat käytön nyt kun tämä JYPin kamppis julkistettiin. Ihan niinkuin siellä haluttaisiin tahallaan sabotoida tätä?

Miten tämä #kuudespelaaja -kampanja ottaa mitään pois KooKoolta tai sen faniporukalta, joka ei edes ole nimeltään kuudespelaaja? Aivan turhanpäiväistä itkemistä.

Ymmärtäisin jotenkin, jos tässä puhuttaisiin edes samoista asioista. Eli jos JYPin faniryhmä olisi muuttanut nimekseen Kuudespelaaja - tai KooKoon KuudesKenttäpelaaja ei olisi faniryhmä, vaan samankaltainen kampanja, kuin JYPillä. Kyseessä on kaksi eri asiaa, joiden nimetkään eivät ole samanlaiset.

En vain kertakaikkiaan voi ymmärtää tätä KooKoon porukoiden ihmeellistä itkua koko asiasta.
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Kai muuten muistitte nillittää samalla tavalla Suomen koripallomaajoukkueelle koska kehtasivat käyttää samaa termiä kannattajaporukoistaa MM-kisoissa?
Suomen koripallomaajoukkue pelaa eri lajia, joten sekaantumis vaara on melko pieni. Kuudeskenttäpelaaja sekä kuudespelaaja-kampanja toimivat molemmat kotimaisen jääkiekon parissa, joten ihmiset sekoittavat ne helpommin toisiinsa. Onko sitä niin vaikea ymmärtää? Seuraavaksi varmaan vuorossa Kuudeskenttäpelaaja-akatemia kampanja mestiksen puolelle tukemaan tuota farmi-oksennustanne? Onhan sekin eri nimi kun lisätään tuo nerokas akatemia loppuun, joten sekin olisi varmaan sitten ihan ok?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kaikkein oleellisimman kertoo että kesti kokonaista neljä päivää ennen kuin Kouvolassa huomattiin kampanja. Menee varmaan toiset neljä päivää ennenkuin siellä huomataan että "kuudespelaaja" ei ole sama kuin "kuudeskenttäpelaaja". Muutenkin tässä on nyt turha lähteä edes vertaamaan Kouvolan fan clubia ja Jyväskylän mainoskampanjaa. Lisäksi tuo kuudes pelaaja nyt on ihan yleinen termi urheilupiireissä. Mikäs siinä jos haluaa mielensä pahoittaa.

Eikös Jatkiksessa ollut juuri uutinen miten lapsellista porukkaa tuo KooKoon fanikööri on? Sieltä huudellaan homoa ja paskaa kentälle. Antaa Kouvolan junttien mesota, onpahan ilmaista mainosta kampanjalle ja lisää euroja JYPin kirstuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös