JYPin mediaketju

  • 1 799 612
  • 7 863

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Ilmeisesti Samin kuvan teippaukset + korvaukset autojen omistajille on ollu JYPille niin kallis nakki, että JYP ei tarjoa mitään palkintoa voittajalle. Jyväskylän taksi tarjoaa vain 20e lahjakortin, jolla meikäläinen tuskin pääsee edes täältä Jyväskylän laitamilta keskustaan, saati vielä takaisin. Ja noitakin palkintoja annetaan vain kahdelle. Eli palkintojen yhteisarvo on huima 40e. Mutta toivotaan että seuraavissa kilpailuissa (mikäli tulee) on jotain JYP-aiheista palkintoa lisänä. Ottelulippua, lippistä, pelipaitaa - mitä vaan.

Ilmeisesti taas luettu tätä keskustelupalstaa, nimittäin juuri tuli Facebookiin tieto, että tuon kyseisen kisan palkintopottiin on lisätty JYP-fanipaita Sami Vatasen nimmareilla varustettuna.

E: Jaahas, hidas.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ilmeisesti taas luettu tätä keskustelupalstaa, nimittäin juuri tuli Facebookiin tieto, että tuon kyseisen kisan palkintopottiin on lisätty JYP-fanipaita Sami Vatasen nimmareilla varustettuna.

Painosanalla taas luettu. Tämä oli jo kolmas kerta kun allekirjoittaneen vuodatukset tuottavat tulosta. Ensin saatiin perhemarketteihin JYP-kamaa, sitten saatiin facebookiin mainosta peleistä, ja nyt tämä. Pitäisiköhän tuota alkaa kirjoittelemaan tänne miten tärkeää olisi saada joku hyvä sentteri tai kunnon snaipperi mukaan rosteriin? :)
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Painosanalla taas luettu. Tämä oli jo kolmas kerta kun allekirjoittaneen vuodatukset tuottavat tulosta. Ensin saatiin perhemarketteihin JYP-kamaa, sitten saatiin facebookiin mainosta peleistä, ja nyt tämä. Pitäisiköhän tuota alkaa kirjoittelemaan tänne miten tärkeää olisi saada joku hyvä sentteri tai kunnon snaipperi mukaan rosteriin? :)

Mikä ettei. Ihan sama mistä lukevat, hienoa vain että tosiaan kuuntelevat vaikka välillisestikin fanien toiveita. Minun mielestäni hyvää reagointia JYP-osastolta, juuri näin!
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.

Hmm. Modernimpi versio www-sivuista. Tehty selattavaksi erityisesti padit ja mobiililaitteen mielessä, eli kun ennen ruudun ylös-alas-skrollailu haluttiin minimoida, on se kosketusnäyttöaikana ihan ok. (Toki itse olen tästä eri mieltä, mutta niinhän meillä vanhoilla pieruilla on muutenkin tapana olla asiasta kun asiasta.) Sivuista haluttu graafisessa mielessä näyttävät ja siinä on onnistuttu. En ole kokeillut kuinka sivut toimivat kännyn pikkunäytöllä ja tehottomalla prosssulla.

Bonusta väljyys, mutta ilmavuutta näyttäisi näin tietokoneen ruudulta selatessa olevan yli oman tarpeen. Sisältöä näkyy puuttuvan sieltä & täältä. Pysyvän sarjataulukon voisi ainakin korvata erilaisilla vaihtuvilla tilastoilla, esim. parhaiden pistemiesten tai plus-miinus-onnistujien tilastoilla. Hieman keskeneräisen oloiset sivut, latausajatkin tuntuvat oudon pitkiltä...
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Itse useamman vuoden graafisena suunnittelijana toimineena muutamia häiritseviä tekijöitä löytyy myös minun silmiin. Varsinkin todella raskas etusivu, kaikki pelaajat esittävä slideri koostuu paristakymmenestä 250 kilotavun png-kuvasta, mitähän tuossakin on ajateltu, latausajat venähtää jo tuon takia reippaasti.

Toinen asia. Väriä siellä täällä ja ehkä hieman liikaa, on oranssia, punaista, sinistä, mustaa ja valkoista. Ehkä tämä on vain näkemysero, kukaties. Paletti kuitenkin lähtenyt mielestäni ehkä hieman käsistä. Ylänavigaatio aluksi häiritsi, sillä ei tekstejä meinannut oikein ensisilmäyksellä erottaa kun ne ovat punaisella taustalla tummalla värillä. Osa graafisista elementeistä on näyttäviä. Typografia on hieman sekava, sillä eri fontti- ja otsikkotyylejä on aika runsaasti.

Valokuvista plussaa, ne on hienoja otoksia.

Sivusto on kyllä kieltämättä hieman liiankin ilmava kuten jo edelläkin todettiin, asetteluissa olisi muutenkin parantamisen varaa. Siellä on nyt tyhjiä palstakohtia, tosin voi olla että niihin tulee mainoksia jatkossa. Etusivulle muutenkin on tungettu turhan paljon tavaraa.

Hankala kuitenkin tämän tason urheiluseuran sivuja on suunnitella, kun pitää ottaa huomioon myös sponsoreiden ja mainosten asettaminen sivustolle ja selkeästi näkyville.

Kokonaisuutena olen hieman pettynyt uudistukseen, mutta pesee kyllä vanhat sivut helposti.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Toinen asia. Väriä siellä täällä ja ehkä hieman liikaa, on oranssia, punaista, sinistä, mustaa ja valkoista. Ehkä tämä on vain näkemysero, kukaties. Paletti kuitenkin lähtenyt mielestäni ehkä hieman käsistä.

Tästä täysin samaa mieltä. Muuten ihan tyylikkään oloiset näin maallikon silmin, mutta värien laaja kirjo antaa sivuista vähän sekavan kuvan. Tuo tulessa palava kiekko on ihan jees, mutta sitten kun siinä ympärillä on sinistä, valkoista, mustaa, harmaata, punaista ja keltaista, joista jotkut vielä eri pikku bokseissa, niin auh. Toki nämä on varmaan laitettu siksi, että erottaisi missä on mikäkin, mutta itseasiassa se toimii juuri päinvastaisesti.

Muuten ihan hyvännäköinen ja ammattimaiselta vaikuttava sivusto, mitä nyt selkeydessä vähän häviää.

Niin ja Jonnen kommentit facebookissa täyttivät taas päivän huumori-osion, suosittelen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Niin ja Jonnen kommentit facebookissa täyttivät taas päivän huumori-osion, suosittelen.

Laitan tänne pari hienointa kysymystä ja vastausta, jotta myös elämän omistavat ihmiset ilman facebookia kuulevat Jonnen kuulumisia:

"Mikä oli sun keskiarvo koulussa? Entä liikka?"
-yläasteen päättö todistukses tais olla 7,4 ja kaks liikuntaa molemmat 10, lukuaineet oliki sit iha toinen tarina

"Pitäskö sun keksii joku uus tuuletus?"
-ootko sitä mieltä et vanha on kulunu ku tuuletan niin usein.

"Kenen jyppiläisen kanssa vietät eniten vapaa-aikaa?"
-heleniuksen pesosen ja näkyvän kans ollaa aika paljon vedetty tietovisoja ja ku aina voittaa ni ei haluu vahtaa porukkaa

"Onko #29 ollu jo junnu-ajoista vai mistä se on saanut alkunsa?"
-alotin numerol 3 ja sit olin 20 mut ku tulin liigaa ni se oli saipassa katossa ni nyt sit pelataa nii et laitetaa toi 29 sit vähä myöhemmi sinne kattoo

"JYPin samettikäsisin pelaaja ja miksi?"
-no ku datsjyk ja crosby pelaa änäris ni olin sit taitavin jäljelle jääneist

"Onko Hannu Henriksonn hyvä tuomari?"
-mä oon kaikkien nuijien eiku tuomareide kaveri

"Mikael vai Markus Granlund?"
-kyl ne molemmat varmaa jotai sais mun kans aikaseks

"Ketkä joutaisivat Akatemian puolelle näillä otteilla?"
-vatane perrin tuppuraine pesone ja pitkäveto kiinni

"Ketä vastaan on ollu kivointa tapella?"
-pikuveljee voitan aina

"Sun lempi omatoiminen harjotus on vissiin ristiaskeleet, kun näkee sut joka viikonloppu reenaamassa niitä keskustassa?"
-jos haluut huipulle ni täytyy harjotella omatoimisesti ja nyt oot kyllä tainnu sekottaa mut mun kaksoisveljeen

Ja Jonnen loppukommentit:
-noni kiitti ja tulkaaha kattoo ku meikäläine dominoi ja jyppi voittaa. moi.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Itse useamman vuoden graafisena suunnittelijana toimineena muutamia häiritseviä tekijöitä löytyy myös minun silmiin. Varsinkin todella raskas etusivu, kaikki pelaajat esittävä slideri koostuu paristakymmenestä 250 kilotavun png-kuvasta, mitähän tuossakin on ajateltu, latausajat venähtää jo tuon takia reippaasti.

Ihan turha toivo taas kerran että saataisiin sivut joita voi selata myös kännykällä. Kaikenlaisen flash-, java- yms. liikkuvan kuvan ja härpäkkeen määrä sen kun lisääntyy ja sivuista tulee koko ajan vaan raskaammat. Onko se mobiiliversio niin mahdoton ajatus? Lisäksi tuossa keskellä sivua "Seuraavaksi jäällä" - kohdan vieressä ainakin täällä näkyy vain pelkkä valkoinen tyhjä pläntti. Ei tää Firefox nyt niin tuntematon selain liene, että optimointi on jäänyt tekemättä?

Sikäli kuitenkin eteenpäinmenoa että pelaajakuvat eivät koostu jostain 5000x3000 - kokoisesta .BMP-tiedostosta, joka on vaan skaalattu alaspäin... ja valokuvat on tosiaan komeita. Noita sopisi käyttää vaikka hallillakin niiden järettömän tylsien tuijottelujen sijasta.
 

Handyy

Jäsen
No niin. Eipä tuolla taida tulla pyörittyä jatkossakaan. Nykyajan maksimiresoluutiolla 1920x1080 ei näe sivut avatessaan MITÄÄN muuta oleellista kuin, että seuraava ottelu on JYP-Tappara. Uutiset on saatu hämmästyttävän hyvin kutistettua piiloon. Graafisesti tietysti ihan näyttävät, mutta sillä kun ei enää kolmannen vierailukerran jälkeen ole juurikaan merkitystä. Silloin tuo puoli ruutua tilaa vievä palava kiekko alkanee tuntua jo aika turhalta.
 

honkamar

Jäsen
Sanokaa mitä sanotte, mutta minä ainakin pidän kovasti uusista sivuista. Valoisat, selkeät, tarvittavat asiat löytää nopeasti. Historia-osuutta voisi kehittää lisää. Paljon olisi varmasti tarinoita kerrottavana erilaisista kuvakulmista.
 

Sipulikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanokaa mitä sanotte, mutta minä ainakin pidän kovasti uusista sivuista. Valoisat, selkeät, tarvittavat asiat löytää nopeasti. Historia-osuutta voisi kehittää lisää. Paljon olisi varmasti tarinoita kerrottavana erilaisista kuvakulmista.

Samaa mieltä. Näin ihan tavallisen netinkäyttäjän näkökulmasta ne ovat varsin komeat sivut, samaten helppokäyttöiset. Plussaa myös siitä, että seuraava kotiottelu ennakkonappuloineen on heti ensimmäiseksi esillä. Kannattaa muuten vilkaista myös pelaajakorttien vastaukset kysymyksiin, Jonnella on taas aika hyvää settiä sielläkin.

Ja minulla sivut kyllä toimivat vallankin hyvin Firefoxilla (vaikka myös Adblock käytössä), tuo Seuraavaksi jäällä -laatikkokin näkyy ihan normaalisti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä oikein sivut meikäläistä vakuuta. Tosin olenkin pitkältä ollut viimepäivät kännykän varassa joten en ole itse sivuja kerennyt katsoa. Aina kun on yrittänyt sisään niin työntää tuota Site Error: Unable to Load Site Preferences; No Preferences Found. Olisikohan vähän turhan raskaat sivut tehty ja vähän kun on ruuhkaa niin ei toimi vain. Kännykällä on edelleen melko turhaa yrittää edes sivuja avata. Toivottavasti FB sivuilla ollaan uutisissa myös hereillä jos löytyy muitakin ihmisiä jotka haluaa realiajassa joukkuetta seurata, mutta ei ole esimerkiksi mahdollisuutta tietokoneella kokoajan/koko päivää olla..

Toivottavasti mobiiliversio jossain kohti tulee sivusta niin sivuja pystyy myös kännykällä kätevästi lukea, tosin itselle riittää jos uutiset tulee FB sivuille kuten nyt voisi uudesta hankinasta ehkä mainita..

EDIT: jaa näköjään juuri kun kirjoitin niin FB päivitys ilmestyi :)
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ei välttämättä ole ihan oikea ketju, mutta ainakin apaut lähellä oikeaa...
Elikäs jypfanit.com on oma keskustelupuoli JYPin kannattajille. Tuore saitti, mutta sinne vain keskustelemaan jos ei jatkisnikkiä ole olemassa. :)
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ja lisätään vielä siitä Pietarinkadun Oilers vs Red Ice Team matsista sen verran että JYPistä mukana ovat Hytönen, Perrin, Tuppurainen, Jääskeläinen, Virtanen, Koskinen ja Vatanen. Ex-JYPeistä mm. Wallinheimon show on taas nähtävissä sekä pelaa muuan Jari Korhonenkin ja moni muu.

Pietarinkadun Oilersien kokoonpanosta mainittavat nimet ovat Jukka Tammi, Mika Salo, Mikko Leppilampi sekä legendaarisesta Lämäri-leffasta tutut Hansonin veljekset.
 

chubster

Jäsen
Oiskohan tämä oikea ketju johon laittaa oheinen linkki juttuun jossa esiintyy pari täällä kirjoittelevaa ja Tynikin kommentoi jatkoajan keskusteluja:

http://www.sjl.fi/web/pdf/sjl21p19.pdf

Terveisiä pakkiparille ja kapolle, että uskaltavat oikeasti tulla julkisuuteen nimimerkkejensä kanssa. Ei sillä että tällä kaksikolla olisi jotain hävettävää, mutta lähinnä vaan esimerkkinä kaikille jatkoajan paskahousuille (joo olen itse) jotka luulee enemmän kuin tietää. Vitun urpot.

Hyvä Kari Tyni että seuraat palstoja ja mietit markkinointia, lännenfilmit rulaa ja mainokset on ihan vitun parhaita...
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään Canal+ Hockey Night ohjelmassa vieraina Jarmo Kekäläinen ja Jukka Holtari. Joten jos kiinostusta ja mahdollisuus katsoa niin kannattaa katsoa :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös