JYPin mediaketju

  • 1 813 894
  • 7 956

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
JYPillä on vähän ehkä havaittavissa sitä, että oletetaan jengin tulevan hallille siitä huolimatta miten mainostetaan tai mainostetaanko ollenkaan. Nykymeno on ikään kuin vähän jopa ylimielisen oloista, luotetaan siihen, että kyllä ne peleissä käy kuitenkin. Ja varmasti osa käykin.

Mutta jos tässä lähivuosina käykin niin, että menestystä ei tulekaan nykyiseen tahtiin, pitääkin oikeasti alkaa tehdä töitä sen eteen, että JYP-merkkinen tuote kiinnostaa ihmisiä. Silloin olisi hyvä että se pohjatyö olisi tehty jo aiemmin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tämä lienee se suurin ongelma. Koska porukka tekee hommaa vapaaehtoisesti, kaikilla lienee omat työnsä ja opiskelunsa. Siksi Facebookissa tapahtuva reaaliaikainen uutisointi esim. pelaajasopimuksista on hankalaa, koska tiedotustilaisuudet järjestetään keskellä päivää, ja suurin osa ihmisistä on siihen aikaan töissä/koulussa/mita nyt leipänsä eteen tekeekään. Etukäteisinfot taas eivät onnistu käsittääkseni siitä syystä, että vapaaehtoiset eivät saa tietoa sen aiemmin kuin muutkaan mediat.

Millaisesta porukasta koostuu Jypliiga.fi:n henkilökunta? Olisiko siellä porukkaa joka voisi ottaa vetääkseen facebook-sivut? Jos henkilökuntaa on paljon, todennäköisyys sille että edes joku kerkeää koneen äärelle silloin kun on lehdistötilaisuutta yms. Vai kannattaisiko JYPin samantien palkata joku kaveri Tynille avuksi, kun kuitenkin Tynillä on aivan helvetisti duunia tällä hetkellä. Tyni tekee työnsä loistavasti sponsorien kalastelussa, lehdistötilaisuuksissa yms pr-tilaisuuksissa, mutta kehitettävää löytyisi mainostus-, netti-, sekä sosiaalisen median puolella.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja niin kun joku jo ehdottikin, niin toimisto voisi tehdä jonkun projekti/opinnäytetyö rekryn korkeakoulusta ja yliopistosta.. Eiköhän noissa kouluissa ole kovan luokan JYPfaneja jotka tekisivät hommia organisaatiolle ihan mielellään.

Monella höntsäjoukkueellakin on hienompia videoclippejä ja kotisivuja, kun meidän ammattilaisilla.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Tuossa voisi pelaajasopimuksista tosiaan julkaista uutiset jopa aikaisemmin kun virallisesti eikä niin että vaikka Viitasen tai Skrbekin kohdalla, että kaksipäivää julkaisun jälkeen :) Se on jo tuossavaiheessa ihan turhaa.. Mielummin niin että vaikka kaksiminuuttia ennenkuin lehdistötilaisuus alkaa tai minuutti sen jälkeen.. sopimusta kun julkaistaan niin Skrberkin kohdalla olisi voitu ilmoittaa että pelaajasopimus julkaistaan illan lehdistötilaisuudessa jne.. kun nyt kai ilmoitus tuli vain radion kautta ilmeisesti..

Mikko Viitas-uutinen lisättiin Fb:n seinälle päivä siitä tiedottamisen jälkeen (uutisesta tiedotettiin seuran nettisivuilla lauantaina keskipäivällä), koska yhteisön ylläpitäjillä ei ollut mahdollisuutta netinkäyttöön kuin vasta tuolloin.

Mitä sitten tulee tuohon Pavel Skrbekin siirtoon, niin JYP Fb:n ylläpitäjät saivat tiedon miehen tulosta hurrikaaninuttuun samaan aikaan kuin muutkin. Tästä siirrosta puolestaan tiedotettiin Facebookissa samantien, kun ylläpitäjä kotiutui pelistä. (n. kaksi tuntia JYP-Kärpät -ottelun päättymisen jälkeen),

Toki eri lajit ja ottelutahti on vähemmän, mutta huomennakin on huippumatsi JYP-Jokerit joka on melko odettu matsi. Missä on ennakot ja hehkutus matsista? ei missään. Sivuilla on ihan tyhjää.

Ennakko ja siihen käytettävä mahdollinen materiaali on aina ensin purettava, jos aikoo saada juttuunsa esim. kommentteja. Se vie aina oman aikansa, eikä sanat siirry ruudulle sormia näpsäyttämällä. Jokerit-ennakko oli sivuilla hetki viestisi jälkeen ja tovia myöhemmin sinne laitettiin myös uutinen, jossa oli luettavissa hurrikaaniluotsi Jyrki Ahon tuoreet kommentit maanantai-iltapäivältä.

Tämä lienee se suurin ongelma. Koska porukka tekee hommaa vapaaehtoisesti, kaikilla lienee omat työnsä ja opiskelunsa. Siksi Facebookissa tapahtuva reaaliaikainen uutisointi esim. pelaajasopimuksista on hankalaa, koska tiedotustilaisuudet järjestetään keskellä päivää, ja suurin osa ihmisistä on siihen aikaan töissä/koulussa/mita nyt leipänsä eteen tekeekään. Etukäteisinfot taas eivät onnistu käsittääkseni siitä syystä, että vapaaehtoiset eivät saa tietoa sen aiemmin kuin muutkaan mediat. Jos siis haluttaisiin hyödyntää sosiaalista mediaa samassa laajuudessa kuin vaikka JJK, pitäisi se hoitaa toimistolta käsin. En tiedä vaatisiko se erillisen tiedottajan palkkaamista, eli mahtaako jo olemassa olevien työntekijöiden aika riittää siihen?

Juurikin näin. Ei siis voine tässä tapauksessa olettaa, että kaikilla olisi mahdollisuus kärkkyä mahdollisia julkaistavia uutisia puoliltapäivin torstaina, jos täytyy hankkia elantonsa töitä tekemällä tai edesauttaa tulevaisuuttaan opiskelemalla.

Tynin ja Seppäsen Facebookin käyttötaitoihin en kyllä oikein usko, sillä käsittääkseni idea esim. pelaajien Facebook-vierailuihin ja muuhun fanisivun päivittelyyn on lähtenyt juuri näiltä vapaaehtoisilta.

Idea pelaajien Facebook-vierailuihin on lähtenyt seuran toimistolta, joten propsit siitä kuuluvat Puistokadun suuntaan.

Mitä sitten tulee kaikkeen muuhun asiaan liittyvään, niin:

Te kaikki, jotka täällä keskustelussa kritisoitte sekä JYPin Facebook-yhteisön ylläpitäjiä että JYPin virallisille sivuille sisältöä tuottavia ihmisiä, oletteko koskaan ajatelleet, että ilman niitä (tällä hetkellä) neljää henkilöä ei olisi yhtään minkäänlaisia juttuja missään? Tämä neljän hengen tiimi tekee asiat paljolti seuran toiveiden pohjalta, mutta myös oma aktiivisuus on ollut isossa roolissa tässä kaikessa. Vielä viisi vuotta sitten homma oli vielä enemmän lapsenkengissä kuin nyt. Voiko kukaan olettaa, että vapaaehtoisvoimin toimiva verkkotoimitus pystyy vastaamaan kaikkiin niihin toiveisiin, jotka palkkatyössä oleva vastaava tiimi pystyisi toteuttamaan?

Kaikilla meillä on oikeasti opiskelut ja koulutusta vastaavat ammattimme, josta sitä palkkaa saa. Verkkotoimituksen hommista ei saa. Siihen nähden, että hommat hoidetaan vapaaehtoisvoimin, toimii kaikki helvetin hyvin. Jos teillä on jotain valitettavaa, lähestykää suoralla, verkkotoimitukselle kohdistuvalla palautteella (mailiosoite löytyy mm. ottelujuttujen lopusta). Myös Tynille voi näistä huolistaan kertoa. Rehellisyyden nimissä voi sanoa, että koko ajan mietitään millä tavalla voidaan kehittää verkkotoimituksen toimintaa, juttujen laatua jne. Se miten Facebookia käytetään tai millaiset nettisivut seuralla on, eivät ole meistä riippuvaisia asioita. Niistä vastaa täysin JYP.

Kannattaa myös muistaa ja ottaa huomioon, että kolme neljästä JYPin verkkotoimituksen jäsenestä sekä molemmat Facebook-yhteisön ylläpitäjät asuvat muualla kuin Jyväskylässä, mutta SIITÄ HUOLIMATTA homma pyritään pitämään lähes yhtä tasokkaana ja aktiivisena kuin tähänkin asti. Juttuja tuotetaan omien resurssien mukaan. Kuitenkaan koko elämä EI VOI pyöriä pelkän harrastuksen ehdoilla, vaikka se suurimmalle osalle meistä äärimmäisen rakas elämäntapa onkin.
 
Viimeksi muokattu:

Handyy

Jäsen
Te kaikki, jotka täällä keskustelussa kritisoitte sekä JYPin Facebook-yhteisön ylläpitäjiä että JYPin virallisille sivuille sisältöä tuottavia ihmisiä, oletteko koskaan ajatelleet, että ilman niitä (tällä hetkellä) neljää henkilöä ei olisi yhtään minkäänlaisia juttuja missään? Tämä neljän hengen tiimi tekee asiat paljolti seuran toiveiden pohjalta, mutta myös oma aktiivisuus on ollut isossa roolissa tässä kaikessa. Vielä viisi vuotta sitten homma oli vielä enemmän lapsenkengissä kuin nyt. Voiko kukaan olettaa, että vapaaehtoisvoimin toimiva verkkotoimitus pystyy vastaamaan kaikkiin niihin toiveisiin, jotka palkkatyössä oleva vastaava tiimi pystyisi toteuttamaan?
Kukaan ei varmaankaan ole kritisoimassa itse tekijöitä, päinvastoin.

Kritiikki on kohdistettu JYPin puolelle. Eli kun kuitenkin puhutaan isosta organisaatiosta, pitäisi Internet-sisällön tuottamisestakin antaa sellainen korvaus, ettei se olisi kiinni yksittäisten henkilöiden aktiivisuudesta vaan se olisi tekijöilleen selkeä osa-aikainen työ - mahdollisesti yhdelle enemmänkin.

Erittäin hienoa tietysti että aktiivisia ihmisiä on, mutta asia on vähän sama kuin erotuomareiden kohdalla; Liigaan tarvitaan ammattituomarit tekemään asiaa päivätyökseen, jotta sitä puolta voidaan kehittää nykyisestä eteenpäin.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voiko kukaan olettaa, että vapaaehtoisvoimin toimiva verkkotoimitus pystyy vastaamaan kaikkiin niihin toiveisiin, jotka palkkatyössä oleva vastaava tiimi pystyisi toteuttamaan?

Otetaanpas tästä kiinni, olisin voinut lainata enemmänkin.

Verkkotoimitukselle kuuluu kaikki kunnia, sitä ei ole todellakaan täällä kukaan arvostellut. Te teette mahtavaa duunia ja ilman teitä ei olisi FB:ssä mitään, ei otteluraportteja, ennakoita eikä muita juttuja ja sisältöä JYPin nettisivuilla jne. Kiitos kuuluu teille, kun viitsitte vapaaehtoisvoimin tätä kaikkea pyörittää.

Kritiikki menee nimenomaan JYPin suuntaan. Viime tilikaudella 6,2 MILJOONAN EURON budjetilla operoiva Jyp Jyväskylä Oy on päättänyt laittaa kukkaron nyörit tässä kohtaa kiinni. Eikä nyt puhuta siis mistään "pikku"säästötoimista, vaan että 0 euroa laitetaan tähän toimintaan rahaa.

Tämän lisäksi ainakin sosiaalinen media, nettisivut, visuaalinen osaaminen, mainonnan ja markkinoinnin taso... Aika pitkä lista olisi näitä asioita jotka ovat JYPin organisaatiossa retuperällä, joten voisiko sinne Puistokadulle palkata jonkun joka näistä asioista vastaisi. Dinosaurukset Seppis&Tyni eivät näistä asioista mitään tajua, eivätkä myöskään tajua niitä mahdollisuuksia jonka näihin asioihin panostaminen mahdollistaisi. Tämän kokoluokan osakeyhtiöksi aivan uskomattoman lastenkengissä ovat hommat tällä hetkellä. Nyt säästetään aivan väärässä paikassa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten se on monta kertaa täällä jo sanottu, JYPin tulisi palkata toimistolle joku henkilö tittelillä mediavastaava, jonka tehtävinä olisivat ainakin pitää huoli siitä, että...

...nettisivut ovat ulkoasultaan tyylikkäät ja käyttöliittymältään toimivat,

...JYPin Facebook-sivuille tulevat uutiset, tiedotteet ym. tulevat sinne ajallaan, ehkä jopa hiukan etukäteen,

...tv- ja radiomainokset ovat muutakin kuin mallia "Keski-Suomi pauhaa JYP on rautaa",

...peliä edeltävään pelaajaesittelyyn ynnä muihin vastaaviin juttuihin 2010-luvun taiteellista silmää.

Kaikki kunnia ja suuri hatunnosto Seppäselle ja Tynille, mutta ylläoleviin kohtiin heillä ei riitä kiinnostus, saati osaaminen tehdä asiat itse. Jos osa pelaajistakin tienaa yli 10 000 euroa kuukaudessa, niin kyllä pitäisi riittää rahat myös yhden yo. kohtia hoitavan toimistoammattilaisen pestaamiseen.
 

Sipulikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Idea pelaajien Facebook-vierailuihin on lähtenyt seuran toimistolta, joten propsit siitä kuuluvat Puistokadun suuntaan.

Kiitos täsmennyksestä, eli tästä plussat toimiston väelle.

Aiemmin tuli myös esille se, että tällä hetkellä markkinointi näyttää kohdistuvan lähinnä yritysasiakkaisiin ja keski-ikäisiin. Itse olen monesti miettinyt sitä, että miksi markkinoinnissa ei oteta huomioon opiskelijoita, joita kaupungista kuitenkin löytyy (kymmeniä)tuhansia. Yliopiston ja ammattikorkeakoulun kampuksilla ja "tavisopiskelijoiden" silmään JYP ei näy käytännössä mitenkään, vaikka ainakin JAMK taitaa olla yhteistyökumppaneita. Esimerkkinä mainittakoon (taas kerran) JJK, jonka taannoiseen kotipeliin pääsi vitosella, kun vilautti JAMKin opiskelijakorttia. Toki sekä JJK:n että JYPin peleihin opiskelijoiden seisomalippu on normaalistikin vähän halvempi, mutta tällaisilla tarjouksilla voisi tavoitella vähän täytettä seisomakatsomoon - edes vaikka niihin marraskuisiin SaiPa-peleihin, joihin ei muutenkaan ole suurta tunkua. Ja vaikka opiskelijat tuskin tuovat suurta kassavirtaa oheismyynnin osalta, kannattaisi heitä ajatella esim. tulevaisuuden potentiaalisina kausikortti- tai yritysasiakkaina.

Ja samaan sekavaan hengenvetoon mainittakoon se, että JAMKissahan voi erikoistua opiskeluissaan urheilumarkkinointiin. Jos JYPin markkinointiin ei haluta panostaa sen kummempia rahasummia, voisi tässäkin kohtaa hyödyntää opiskelijatyövoimaa vaikkapa projektityöskentelyn tai opinnäytetyön muodossa. Tilanne olisi win-win molemmille osapuolille: opiskelijat pääsisivät käyttämään taitojaan käytännön casessa, ja JYP saisi halvalla tuoreita ideoita markkinointiinsa.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja samaan sekavaan hengenvetoon mainittakoon se, että JAMKissahan voi erikoistua opiskeluissaan urheilumarkkinointiin. Jos JYPin markkinointiin ei haluta panostaa sen kummempia rahasummia, voisi tässäkin kohtaa hyödyntää opiskelijatyövoimaa vaikkapa projektityöskentelyn tai opinnäytetyön muodossa. Tilanne olisi win-win molemmille osapuolille: opiskelijat pääsisivät käyttämään taitojaan käytännön casessa, ja JYP saisi halvalla tuoreita ideoita markkinointiinsa.

Juuri näin. Yleisesti ottaen urheiluseurojen on hankala budjetoida "jälleen yhtä uutta palkallista henkilöä" organisaatioonsa. Palkkakustannukset eivät suinkaan ole ainoita kustannuksia esim. "mediavastaavan" palkkaamiseksi. Kaikenlaista työn mahdollistavaa hilpettä ynnä työtilaa tulee järjestää. Tämä nähdään usein liian suureksi rasitteeksi vähänkään pienemmissä organisaatioissa, kun toimenpiteille ei ole laskettavissa varmaa tuottoa.

Opiskelijoiden hyödyntäminen asiassa olisi erinomainen ratkaisu korkeakoulun tarjotessa heidän työlleen kaikki puitteet. Varsinkin, mikäli tällainen erikoistumisvaihtoehto on JAMKissa tarjolla (itselläni ei tietoa asiasta)? Lisäksi, JYP voisi aloittaa asian "täysin" riskittömästi teettämällä opiskelijatöinä vaikkapa ensi alkuun asiakastyytyväisyyskyselyitä yms. joiden pohjalta jatkotoimenpiteitä voisi harkita. Mikäli JYP näin aikoisi tehdä, tulisi opiskelijoille antaa sisällön suhteen vapaat kädet, minkä JYP vain hyväksyisi. Tällöin myös itse kyselyissä saataisiin kaivettua "uudempaa kulmaa" eikä tyydyttäisi arvioimaan tarjolla olevan makkaran laatua yms... kaikki ymmärtävät varmasti pointtini.

Tämän jälkeen jatkotoimia voisi lähteä pohtimaan vaikkapa laajemmankin yhteistyökuvion kautta. JYPillä ei olisi asiassa kuin voitettavaa, sillä samalla he pääsevät tarvittaessa täsmäpoimimaan työntekijöitä mahdollisiin tuleviin tarpeisiin. Kuten kaikki tiedämme, korkeakouluopiskelijat eivät kovinkaan usein sijoitu millekään "täsmäalalle", joka olisi entuudestaan tiedossa.
 

Sipulikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Opiskelijoiden hyödyntäminen asiassa olisi erinomainen ratkaisu korkeakoulun tarjotessa heidän työlleen kaikki puitteet. Varsinkin, mikäli tällainen erikoistumisvaihtoehto on JAMKissa tarjolla (itselläni ei tietoa asiasta)?

Joo, JAMKissa tosiaan liiketalouden opiskelijat voivat hakeutua urheiluliiketoiminnan koulutusohjelmakärkeen, josta löytyy tarkempi kuvaus JAMKin sivuilta. Myös JYP mainitaan tuossa kuvauksessa koulutuksen yhteistyökumppaniksi, mutta en kyllä ainakaan itse ole huomannut tuota yhteistyötä millään tavalla. Se viime kauden seisomakatsomogallup taisi tosin olla joidenkin AMK-opiskelijoiden tekemä, mutta en tiedä olivatko juuri noita urheiluun erikoistuneita.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhdyn edellisiin. JYP on rautaa joo, tai siis oli.

Pätkä tuosta FP:n Jypinkylä II:sta "Jonne Virtanen - terveiset Kazaniin, ei viitti puhaltaa - tossa laastari" olis varmaan jo tollasena ihan toimiva pätkä johonkin klippiin, mutta mitäs minä näistä tietäisin..
 

Handyy

Jäsen
Ja samaan sekavaan hengenvetoon mainittakoon se, että JAMKissahan voi erikoistua opiskeluissaan urheilumarkkinointiin. Jos JYPin markkinointiin ei haluta panostaa sen kummempia rahasummia, voisi tässäkin kohtaa hyödyntää opiskelijatyövoimaa vaikkapa projektityöskentelyn tai opinnäytetyön muodossa. Tilanne olisi win-win molemmille osapuolille: opiskelijat pääsisivät käyttämään taitojaan käytännön casessa, ja JYP saisi halvalla tuoreita ideoita markkinointiinsa.
Tuntuu jokseenkin hölmöltä, että tätä mahdollisuutta ei käytetä kun JAMK kuitenkin tuo sponsorieuroja JYPille.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Lepytteleeköhän Dufva vielä JYPiläisiä Keskisuomalaisessa? Ja ei muuta kuin ensi syksynä takaisin, ja kaikki olisi taas niin kuin ennenkin.


Kyllä minulle passaisi..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran kyllä sosiaalisessa mediassa hyvin on naapuriseura JJK ollut esillä, että melkein vituttaa tää JYP:n tilanne tuolta osin.

Ei kyllä ihmetytä yhtään jos esimerkiksi fanibusseja ei saada matseihin lähtemään kun näkyvyys on melkein täys nolla. Vähän ilmoitusta seuran nettisivuilla ja se on siinä.

JJK ollut sosiaalisessa mediassa parin viimeviikon aikana enemmän esillä kun JYP koko lähivuosien aikaan ja tuossa on viellä se iso ero että otteluitakin JYP:llä on useammin, mutta hyvä jos edes mitään ennakkoa matsista ilmestyy ja jotain ottelun jälkeen.

No mutta tää on tätä. Varsinkin niin kauan kun Jyväskylä on viellä tämmöinen opiskelijakaupunki ja seisomapaikkoja on hallissa tyhjänä niin luulisi homman jossain kohti parantuvan tai ollaan ongelmissa. RD:n lähdettyä ei varmaan voida myöskään luottaa enää kauan siihen, että väki löytää hallille itse kun menestystä tulee jne.. varmasti tulee heikompia aikoja jolloin markkinointiin on panostettava ihan eritasolla.

Noista tyhmistä radio ja TV mainoksista ei viitsisi edes puhua. kuuro ja sokea ihminenkin huomaa ettei niihin ole panostettu ja ne ei oikein vetoa ihmisiin, ne ei ole edes niin huonosti tehty että siitä tulisi sen tason taidetta, että vetoaisi ihmisiin vaan niin tasapaksua ja rimaa hipoen kun olla ja voi..

Facebookiin on ehkä vähän edes viimeaikoina tullut enemän juttua, mutta puuttuu kaikenmaailman hehkutukset, kilpailut ja muut jolla ihmiset saisi hereille ja herämään seuraa kohti. Ei varmaan vaikea olisi pistää vaikka jotain tulosveto ja maalintekijäveikkauksia tuonne ja voittajalle seisomaliput seuraavaan kotimatsiin ym..
 

Sipulikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JJK ollut sosiaalisessa mediassa parin viimeviikon aikana enemmän esillä kun JYP koko lähivuosien aikaan ja tuossa on viellä se iso ero että otteluitakin JYP:llä on useammin, mutta hyvä jos edes mitään ennakkoa matsista ilmestyy ja jotain ottelun jälkeen.

Tarkoitatko noilla ennakoilla ym. Facebookia vai JYPin nettisivuja? Nettisivuillahan ennakot, raportit ym. on joka ikisestä pelistä, ja Facebookissa näyttäisi olevan aina jonkinlainen mainostus kotipelejä edeltävänä iltana.

Toisaalta tuo otteluiden suuri määrä voisi huonommassa tapauksessa olla joidenkin ihmisten kohdalla hankalampi juttu: jos viikossa on useampi peli, voisivat jotkut jo hermostua jatkuvaan Facebook-spämmäykseen, jos jokaisen pelin yhteydessä (sekä ennen että jälkeen) hehkutettaisiin ja vielä siinä välissäkin. Tämähän taisi tulla keskustelussa esille jo aiemmin, kun joku mainitsi blokkaavansa JYPin päivitykset, jos niitä alkaa tulla suurin piirtein ovista ja ikkunoista. Toki kaikki eivät näin tekisi, mutta monia ihmisiä jatkuva päivitystulva varmasti ärsyttäisi.

Ja tässä kun äkkiseltään katselin, näköjään sekä JJK:lla että lähes kaikilla SM-liigaseuroilla näkyy olevan jonkinlainen tiedotus- tai viestintävastaava palkkalistoillaan, mikä luonnollisesti näkyy viestinnänkin tasossa. Sellainen tarvittaisiin ehdottomasti JYPinkin toimistolle.

Facebookiin on ehkä vähän edes viimeaikoina tullut enemän juttua, mutta puuttuu kaikenmaailman hehkutukset, kilpailut ja muut jolla ihmiset saisi hereille ja herämään seuraa kohti. Ei varmaan vaikea olisi pistää vaikka jotain tulosveto ja maalintekijäveikkauksia tuonne ja voittajalle seisomaliput seuraavaan kotimatsiin ym..

Näitä kannattaisi oikeasti ruveta pommittamaan joukolla toimiston suuntaan, jospa Tynikin sitten heräisi ja ymmärtäisi sosiaalisen median valtavan hyödyn. On sielläkin tosin jotain hoksattu, sillä mielestäni ne pelaajien viime kauden FB-vierailut olivat loistava idea. Ellen nyt ihan väärin muista, niiden myötä taisi FB-fanien määrä kasvaa huimasti.
 
JYPin nettisivut ne vaan ei uudistu, vaikka Tyni kauden alla kiekkoillassa kertoili uusista sivuista, että julkaisun ajankohtana puhutaan viikoista ennemmin kuin kuukausista, no nyt kyllä aletaan jo puhumaan niistä kuukausista..
Näinhän se on että kun yksi asia seuran sisällä kusee niin siitä tuppaa tulemaan lumipallo jne..
 

Vami Satanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, K-Espoo, Liverpool, Baltimore Ravens
Tulipa itsekkin paneuduttua kyseisien nettisivujen saloihin pitkästä aikaa (pari vuotta sitten olen ne jo hylännyt epäinformatiivisena schaissena). On kyllä aika ristuksen noloa, että edelleen pelaajien kohdalla kysellään "mistä vuoden 2010-2011 JYP tullaan muistamaan?".

Mistä Kari Tyni tullaan AINA muistamaan? Viikset vai viiksetön median hallinta? Mene ja arvaa...

p.s. Pikku kuriositeettina, katsokaapas Youtubesta noista "jypliigan" presseistä jokaisesta ekat 15 sekuntia, niin huomaatte kuinka värikäs ja innovatiivinen kaveri kannattamaamme joukkuetta markkinoi/tiedottaa :)
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vaikka vanhoja ei saisi muistella, niin pakko oli kaivaa Theonen viesti "JYP kaudella 2011-2012"-ketjusta. Tässä puhutaan Välivaaran sopimuksesta kesäkuun alussa:

Kyllä tuo vain taitaa olla 1+1 vuotinen, lähde tuntuisi "suhkot" luotettavalta... Eli jos lunastavat tuon toisen vuoden, niin JYP saa hieman enemmän kuin tuo nyt saatava naurettava/nimellinen korvaus...

Toisinkuin tuolla ketjussa jauhetaan, niin tämän päiväisessä Keskisuomalaisessa on kahden aukeaman juttu Välivaaran oloista KHL:ssä. Suosittelen kaikkia lukemaan tämän jutun, ei ole todellakaan herkkua itärajan tuolla puolen neppailu. Jutussa kerrotaan mm. että Välivaara odottelee kovasti helmikuun 26. päivää 2012, nimittäin silloin loppuu KHL:n runkosarja. Ja Välivaaran mukaan toivottavasti joukkueensa pelit. Jutun luettua ei pitäisi olla vaikea arvata jatkaako Väli Venäjällä ensi kaudella.

Tässä tiivistetty versio + paljon kuvia ksml:n sivuilla
Jyrki Välivaaran lavasteet kaukana Siperiassa - Kiekko - Keskisuomalainen
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Karua meininkiä tosiaan ja Välivaaralle vaan tervetuloa kotiin ensi kaudeksi! No olihan tuonne kuviin eksynyt yksi ihan simpsakka venäläistyttö :)

Kyllä JYP ja Jyväskylä kuitenkin on hyvä paikka pelaajalle, Pavel Skrbekkin asuu Myllyjärvellä siinä opiskelijasolujen vieressä, eikä siinä mitään todellakaan, Myllyjärvellä itsekin asuin 12 vuotta. Näkymät Paavolla sentään suomalaiseen metsään eikä siperian ghettoon, kuten Välivaaralla.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Menköön nyt sitten tämäkin tänne, kun Keskisuomalaisesta on puhe. Tuomas Heikkilä on nähnyt aiheelliseksi otsikoida tämän illan matsin "HPK = Hirveää, piinallista kahvaamista". Tuon tason otsikoita odottaa näkevänsä ehkä jossain Jatkoajan otteluketjussa. JYP loi paikkoja ihan riittävästi voittoon, vaikkei parhaimmillaan ollutkaan, joten tuollainen itku jostain HPK:n kahvaamisesta lähinnä tuo mieleen katkeran yrityksen viedä arvoa pois vierasjoukkueen voitolta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Toisinkuin tuolla ketjussa jauhetaan, niin tämän päiväisessä Keskisuomalaisessa on kahden aukeaman juttu Välivaaran oloista KHL:ssä. Suosittelen kaikkia lukemaan tämän jutun, ei ole todellakaan herkkua itärajan tuolla puolen neppailu.
Kulmalan Ilkalle hatunnosto, yksi parhaista kiekkojutuista, mitä olen tämän vuoden puolella lukenut. Suosittelen tosiaan lukemaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös