Tj tyhjensikin pöydän melko lailla täysin, mutta siivotaan ne loputkin muruset lattialta talteen...
Itsekin tuota toimintaa välillä lähempää & kauempaa nähneenä allekirjoitan viimeisten viestien kirjoittajien mietteet täysin. Fourfourty avasi hyvin ongelman ydintä: on vaikea laskea välitöntä takaisinmaksuaikaa aktiiviselle tiedottamiselle. Vieläpä kun kohdejoukko on epämääräinen ja eri kampanjoiden tulosten mittaaminen hankalaa, voi työsarka pelottaa.
Ongelmana on varmaankin sukupolvien välinen kuilu päättäjien omaan mediakäyttöön verrattuna. Tai ainakaan minä en ole löytänyt Kari Tynin Twitter-tiliä, vaikka sieltä löytyvät erilaiset isojen osakeyhtiöiden pomot Stephen Elopista lähtien. Mainostus ja energia suunnataan JYPissä nyt niille ryhmille, 45+-ikäpolven ihmisille, joille (kärjistän reilusti) mediamaailma rakentuu television, radion ja Keskisuomalaisen pyhän kolminaisuuden ympärille. Plus yrityskontakteihin, jotka ovatkin helppoja mitattavia onnistumisten osalta.
Pahoin pelkään, että JYP menettää yhteyden nuorimpiin kannattajaryhmiin ja niihin tuleviin vakikatsojiinsa tällä linjalla. Onko se pysähtyneisyyttä, lyhyen tähtäimen rahavirran maksimointia vai mitä, mutta some- ja nettimedian osalta kirittävää on pirusti. Enkä suostu uskomaan, että kyse on enää edes resursseista. Vaan osaamisesta.
Nostan hattua JYPin sivuille otteluraportteja ym. sisältöä tuottaville. Toivottavasti JYP katsoisi, että sillä olisi varaa edes osa-aikaiseen mediaihmiseen, joka tekisi sivuille sisältöä päivätyökseen ja kehittäisi tiedotuspalettia nykyajan vaatimuksia vastaaviksi. Ei riitä, että on tili Facebookissa. Se ei ole kilpailuetu, koska kaikilla muillakin on. Ei se some-tilien määrä, vaan se miten niitä käytetään.
Joni Vesalaiselle hatunnosto, kengännarubudjetilla on päästy markkinoinnissa parempiin suorituksiin kuin mitä kalliit Tulosruutu-primetimen telkkuspotit ikinä saavat aikaan. Into ja energia olisi kaikkein tärkeintä. Tällä hetkellä tuntuu, että eletään jonkinlaisessa pysähtyneisyyden ja mukavoitumisen tilassa - paitsi viestinnässä, niin tekemisessä yleensäkin. Virkamiestoimintaa. Eipä siitä suuria tunteita revitä.