JYPin mediaketju

  • 1 796 881
  • 7 860

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Mitä tästä opimme? ilmeisesti toimittajat ja SergeiK olisivat tyytyväisiä jos jatkossa Kari Tyni/JYP ilmoittaa seuraavan kerran seuraavasti.

"Huomenna klo 12.07 ilmoitamme uuden 2v sopimuksen joukkueen ulkopuolelta tulevan Keskushyökkääjän Matti Menninkäisen kanssa joka on pelannut joukkueessa X viimeiset kaudet tehoilla x+x. tervetuoloa tiedotustilaisuuteen".
Eipähän kenellekään tulisi pettymystä julkistetusta sopimuksesta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Lähtökohtaisesti minä lähtisin siitä että kutsussa ilmoitettaisiin onko kyseessä jatkosopimus vai uusi pelaaja joukkueeseen. Niin kuin oli tehtykin ennen tätä surullisen kuuluisaa tapausta.
 

Erik Loka

Jäsen
Mitä tästä opimme? ilmeisesti toimittajat ja SergeiK olisivat tyytyväisiä jos jatkossa Kari Tyni/JYP ilmoittaa seuraavan kerran seuraavasti.

"Huomenna klo 12.07 ilmoitamme uuden 2v sopimuksen joukkueen ulkopuolelta tulevan Keskushyökkääjän Matti Menninkäisen kanssa joka on pelannut joukkueessa X viimeiset kaudet tehoilla x+x. tervetuoloa tiedotustilaisuuteen".
Eipähän kenellekään tulisi pettymystä julkistetusta sopimuksesta.

Mee äijä vaihtoon.

Kuka tuommoista on halunnut? Tässä tapauksessa olisi toiminut aivan hyvin seuraavanlainen pätkä:
"Huomenna klo 13 julkaisemme kaksi kovaa jatkosopimusta"(+ jotain kiimannostatusjargonia.)

Tynin sanavalinnat olivat harhaanjohtavia. Joka tapauksessa tiedoite oli epäonnistunut, kun näin moni ihminen siitä mielensä pahoitti.
 

Chivas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tästä opimme? ilmeisesti toimittajat ja SergeiK olisivat tyytyväisiä jos jatkossa Kari Tyni/JYP ilmoittaa seuraavan kerran seuraavasti.

"Huomenna klo 12.07 ilmoitamme uuden 2v sopimuksen joukkueen ulkopuolelta tulevan Keskushyökkääjän Matti Menninkäisen kanssa joka on pelannut joukkueessa X viimeiset kaudet tehoilla x+x. tervetuoloa tiedotustilaisuuteen".
Eipähän kenellekään tulisi pettymystä julkistetusta sopimuksesta.

Joko käärmeellä tai minulla on paha luetunymmärtämisen ongelma. En ole kenenkään huomannut kaipaavan ehdotuksesi kaltaista tiedotuspolitiikkaa. Sinun mielestäsikö viimeisimmän tiedotussekoilun ja ehdottamasi pelleilyn väliin ei mahdu mitään muita vaihtoehtoja?
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Eiköhän tämä koko halvatun soppa ole syntynyt vain siitä että sitä pirun sentteriä on odotettu koko kausi kuin kuuta nousevaa. ja nyt kun ei tullut niin paha mieli iski kun ei saatukaan sitä. En ole missään vaiheessa kehunut koko tiedotusta, mutta ei siinä ole valehdeltukaan. Ja on se toimittajakin samanlainen ihminen kuin muutkin. Jokainen meistä tekee virheitä. ja pitää omaa kantaansa ja ymmärrystä vain oikeana.
Onneksi tämä kissahiiri leikki loppuu tämän kauden osalta viikon päästä. Kusetustahan tämä tietyllä tavalla on ollut koko kolme vuotta kun tyni on ollut markkinoinnin puikossa joukkueemme on valmis 31.1 tuonkin jokainen voi ymmärtää haluamallaan tavalla. ja pätee kaikkiin muihin liiga ja mestisjoukkueisiin myös.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
mainonta ja lehdistötiedotteet ovat ehkä eri asia, mutta molemmat ovat osa markkinointia, joten ei nt ihan sekoiteta kahta asiaa.

Mutta joo, en jaksa alkaa kärpäsestä vääntämään sen kummempaa tappelua. Kuka tahansa saa minun puolesta olla suunnattoman ärsyyntynyt. Kaikilla on vapaus valita oma suhtautumisensa. Oma suhtautumiseni on edelleenkin se, että olen ERITTÄIN TYYTYVÄINEN Malmin ja Allun sopimuksista! Minun silmissäni niitä ei saa pilattua pettyneet fanit, toimittajat tai Kari Tynin "harhaanjohtaminen"...

Koko kohu alkaa muistuttamaan RD:n "älkää käykö meidän Jakelle huutelemaan" kohua...omasta mielestäni heitto oli hulvattoman hauskaa dufvamaisuutta, mutta puoli suomea oli kauhuissaan, että "nyt se pimahti!"

päätän täältä tähän!
 

Handyy

Jäsen
Minä en nyt oikein ymmärrä tätä kitinää! Tässä julkaistiin kaksi sellaista sopimusta, joita olin toivonut, mutta joista olin lähes varma, että ei saada. Ja varsinkin Malmivaaran 2-vuotinen oli aivan loistava uutinen!
Aivan samaa mieltä. Itse kuulin, että uutisia on tulossa ja innolla odottelin julkistusta. Sitten kun kerrottiin, että Malmivaara ja Tuppurainen jatkavat, tuulettelin!

Minusta on vaan aivan uskomatonta, että yhdestä asiasta tehdään näin helvetin iso ja siitä pitää vielä kirjoittaa Keskisuomalaisen blogissakin otsikolla "Naurettavaa pelleilyä". Aivan sama ilmeisesti, jos Tyni tekee 999 999 hyvää asiaa, mutta auta armias jos yhden tiedotustilaisuuden sisältö ei olekaan sentterin saapuminen Jyväskylään niin alkaa hirvittävä hulabaloo.

Ihan kuin nyt ei olisi suhteellisuudentaju kohdillaan? Ymmärtäisin, jos toimistolla oltaisiin Ilves-tasolla, että voitaisiin kirjoitella naurettavasta pelleilystä. Mutta en todellakaan tässä tapauksessa. Hirvittävää ylireagointia. Varsinkin kun tässä tapauksessa vielä tehtiin kaksi erittäin tärkeää jatkosopimusta JYPin kannalta.

Toimittajana olisin itse ennemmin kirjoittanut Tynille henkilökohtaisen viestin, enkä antanut tulla täyslaidallista ensimmäisestä "virheestä", jonka "uhriksi" toimittaja oli tullut.
 
Viimeksi muokattu:

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan samaa mieltä. Itse kuulin, että uutisia on tulossa ja innolla odottelin julkistusta. Sitten kun kerrottiin, että Malmivaara ja Tuppurainen jatkavat, tuulettelin!

Minusta on vaan aivan uskomatonta, että yhdestä asiasta tehdään näin helvetin iso ja siitä pitää vielä kirjoittaa Keskisuomalaisen blogissakin otsikolla "Naurettavaa pelleilyä". Aivan sama ilmeisesti, jos Tyni tekee 999 999 hyvää asiaa, mutta auta armias jos yhden tiedotustilaisuuden sisältö ei olekaan sentterin saapuminen Jyväskylään niin alkaa hirvittävä hulabaloo.

Ihan kuin nyt ei olisi suhteellisuudentaju kohdillaan? Ymmärtäisin, jos toimistolla oltaisiin Ilves-tasolla, että voitaisiin kirjoitella naurettavasta pelleilystä. Mutta en todellakaan tässä tapauksessa. Hirvittävää ylireagointia. Varsinkin kun tässä tapauksessa vielä tehtiin kaksi erittäin tärkeää jatkosopimusta JYPin kannalta.

Jep. Kuten jo aiemmin kirjoitin ko. "kohun" ollessa hurjimmillaan, meillä pikkuseuran kannattajilla on noussut ekan pytyn jälkeen kusi huolella päähän, jos joidenkin Malmivaarojen ja Tuppuraisten pitäisi suunnilleen hävetä, että kehtaavat tulla paikalle jatkosopimuksiaan käsittelevään tiedotustilaisuuteen. Joku kirjoitti silloin tällaisenkin skeida-linen, en nyt jaksa tonkia kuka - aivan sama.

Ja miksi? Siksi, että Jatkoajan kaikkitietävät syväkurkut olivat päättäneet (ilman kenenkään JYPin henkilön halaistua sanaa asiasta), että ko. tiedotustilaisuudessa julkaistaan uusi sentteri. Tämän saman "tiedon" oli tietysti täältä blokannut myös Keskariin itkupotkuraivarit kirjoittanut toimittaja. Terve!

Nyt on vähän samanlainen tilanne tässä Makkos-keskutelussa. Jengi jauhaa yhden kauden ihmeestä ja siitä, että pitäisi saada Immosen korvaaja... blää blää. Fakta on se, että Makkonen on viime kauden liigan maalikuningas, eli ehkä tuota taustaa vasten yksi kovimmista hankinnoista, mitä tälle kylälle on koskaan tehty. Ja kyllä, tiedän, että Makkosessa on floppaamisriski ihan niin kuin kenessä tahansa uudessa pelaajassa. Toivon silti, että mies tänne saadaan ja että kaveri tullessaan onnistuu. Kelpaa siis minulle oikein hyvin - kuten kelpasi Malmin ja Allun käsittämättömän kovat jatkopahvitkin.

Seppänen, Tyni ja Dufva ovat tehneet unelmistani totta. Harmi vaan, että niin monesti kiittämättömyys on maailman palkka!
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppänen, Tyni ja Dufva ovat tehneet unelmistani totta. Harmi vaan, että niin monesti kiittämättömyys on maailman palkka!

Kyllähän siinä tuli oltua hetken aikaa suu auki, kun Malmin 2 vuoden soppari mainittiin. Itse olin jo Ollin poistanut ensikauden kaavailuista. Tietysti tilaisuuden jälkeen oli vähän sellainen "oliko tää tässä" fiilis, kun oli hieman jo odottanut sentteriä. Se ei kuitenkaan vähentänyt sitä riemua minkä näistä jatkoista sai. Jos huomenna Makkonen julkaistaan, niin mielenkiintoista nähdä millä tavalla asiasta ilmoitetaan tämän "kohun" jälkeen.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän siinä tuli oltua hetken aikaa suu auki, kun Malmin 2 vuoden soppari mainittiin. Itse olin jo Ollin poistanut ensikauden kaavailuista. Tietysti tilaisuuden jälkeen oli vähän sellainen "oliko tää tässä" fiilis, kun oli hieman jo odottanut sentteriä. Se ei kuitenkaan vähentänyt sitä riemua minkä näistä jatkoista sai. Jos huomenna Makkonen julkaistaan, niin mielenkiintoista nähdä millä tavalla asiasta ilmoitetaan tämän "kohun" jälkeen.

Sama täällä. Olin jo myös pitänyt selvänä sekä Malmin että Tuppuraisen poistumista riveistä, joten positiivinen yllätys oli suuri, kun kaverit jatkavat. On tosiaan mielenkiintoista katsoa niin Tynin kuin "Naurettavaa pelleilyä"-toimittajan reagointia mahdollisesti toteutuvaan Makkos-uutiseen.

Itse olen aina pitänyt Seppäsen linjasta siinä, että asioista ei puhuta ennen kuin on mustaa valkoisella. Esim. Ässillä oli rupuvuosinaan tapana kommentoida paikallislehdessä, että haetaan kovaa pakkia tai kovaa sitä ja tätä. Sitten kun ketään ei tullutkaan, niin hommasta jää aika halju maku. Tähän ansaan Seppänen ja Tyni eivät mene, vaan pitävät suun supussa ja uhot poissa siihen asti kun on oikeasti jotakin kerrottavaa. Pisteet siitä.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän siinä tuli oltua hetken aikaa suu auki, kun Malmin 2 vuoden soppari mainittiin. Itse olin jo Ollin poistanut ensikauden kaavailuista. Tietysti tilaisuuden jälkeen oli vähän sellainen "oliko tää tässä" fiilis, kun oli hieman jo odottanut sentteriä.


Tämä tunne kuvaa myös minun tuntojani, kuten varmasti myös monen muunkin.
Tyni on ammattilainen mutta tämän hän sössi.

Näistä jatkosopimuksista pitäisi olla oikeasti iloinen ja hehkuttaa vielä pari viikkoa jälkikäteenkin. Mutta paska maku jäi siltikin, ei voi mitään.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Minusta on vaan aivan uskomatonta, että yhdestä asiasta tehdään näin helvetin iso ja siitä pitää vielä kirjoittaa Keskisuomalaisen blogissakin otsikolla "Naurettavaa pelleilyä".

Niin, kuka sitä sentteriä sitten eniten odottikaan siihen tilaisuuteen näiden kirjoituksien jälkeen: "Tehdään nyt heti yksi asia selväksi. Jani Tuppuraisen ja Olli Malmivaaran sopimukset ovat JYPille erinomaisen tärkeitä. Yllättäviä ne eivät ole. "

Eivät ole yllättäviä? Voi naistenkengät! Yleinen "tietohan" oli että molemmat poistuu muille maille, varsinkin Tuppu. No, ehkä toimistollakin on taas tehty jotain oikein kun näin pääsi käymään.

Milläs nimimerkillä Tuomas tänne kirjoittelee? Heitteleekö tänne huhuja uusista pelaajista että saa kirjoitettua juttuja? Ja samalla on tiennyt kokoajan em. pelaajien jatkoista kun ei yllätä?

EDIT: Ja aivan loistavat jatkopahvit!!
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eivät ole yllättäviä? Voi naistenkengät! Yleinen "tietohan" oli että molemmat poistuu muille maille, varsinkin Tuppu. No, ehkä toimistollakin on taas tehty jotain oikein kun näin pääsi käymään.

Toimistolla ja valmennuksessa on varmasti tehty paljonkin oikein, kun nämä herrat jatkosoppariin nimensä laittavat. Mielestäni äijillä on luotto varsinkin Dufvan valmennukseen ja toiseksi toimiston hemmojen laadukkuuteen. Dufva on tälläkin kaudella tehnyt loistavaa jälkeä tuon kauhean alkukauden jälkeen.

Nämä kaksi jatkosopparia olivat mielestäni epävarmimmat Pilen jälkeen. Olin myös lähes varma, että nämä pelaajat lähtevät muille maille.

Minua ei harmittanut kuin korkeintaan viisi minuuttia, kun selvisi ettei sentteriä (vielä) tullut, vaan anti oli nämä kahden pelaajan jatkosopparit. Tällä hetkellä JYPillä menee hyvin ja pudotuspeleissä kenellä tahansa on kova duuni laittaa JYP ulos. Pikkuseuralla ei vaan ole varaa toimia kuin Jokereilla, jossa voidaan hassata rahaa mihin vaan. Omasta mielestäni nuo jatkosopparit takaavat jatkuvuuden seuraavallakin kaudella.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
Minua ei harmittanut kuin korkeintaan viisi minuuttia, kun selvisi ettei sentteriä (vielä) tullut, vaan anti oli nämä kahden pelaajan jatkosopparit. Tällä hetkellä JYPillä menee hyvin ja pudotuspeleissä kenellä tahansa on kova duuni laittaa JYP ulos. Pikkuseuralla ei vaan ole varaa toimia kuin Jokereilla, jossa voidaan hassata rahaa mihin vaan. Omasta mielestäni nuo jatkosopparit takaavat jatkuvuuden seuraavallakin kaudella.

Juurikin näin. Tunnustan että itsekin syljeskelin liekkejä tuon "Maajoukkuetason pelaajauutisen" jälkeen, mutta pölyn laskeuduttua on pakko tunnustaa että hyvä näin. Pilen pitäminen joukkueessa on todennäköisesti mahdotonta, mutta jo pelkästään se, että näinkin moni avainpelaaja on nimensä sopimukseen jo rustannut kertoo ainakin minulle varsin hyvästä joukkuehengestä ja osaavasta organisaatiosta.

Toista se oli vielä muutama vuosi sitten, jolloin Tuppuraisen ja Malmivaaran tasoisista pelaajista lähinnä vain haaveiltiin Keski-Suomessa. Se, että myös ensi kaudella voidaan jännätä jotain ihan muuta kuin sitä että pudotaanko karsinnoissa LeKille, on pitkän linjan fanille iso bonus.
 

vsop

Jäsen
Tuomas Heikkilä: "....JYP esittelee Makkosen runsaslukuiselle medialle tänään iltapäivällä.."
http://www.ksml.fi/kiekko/uutiset/jussi-makkonen-lähtee-frölundasta/526894

Heh. RadioJKLn Aleksis Ärje n. 13:15: "Olen täällä tällä hetkellä yksin..." (tilaisuus alkaa 13:30) :)

Olis tää hupaisaa, jos KSML:n toimittajiston edustajaa ei mielenosoituksellisesti ilmestykään paikalle.. saas nähdä, ei siellä varmaan ainakaan Heikkilä ole.
Joo, tietääkseni sanomalehdet kaipaavat uutisointeja, joita saavat eri lähteistä. Lähteen ei tarvitse välttämättä kertoa uutisen sisältöä ennen tiedotustilaisuutta. Uutinen toimitetaan usein medialle tiedotustilaisuuden jälkeen. Mielestäni Keskisuomalainen osoittaa olevansa jonkun Seiskan, Hymyn tai iltapäivälehden tasolla. Minä Keskisuomalaisen lukijana ja kestotilaajana vaadin, että arvon toimittajat tekisivät myös työnsä. Jos tilaajamäärä tippuu--> niin toimittajien työpaikat ovat myös vaakalaudalla. Joten lusikka käteen vain koko Keskisuomalaisen urheilutoimitus.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Yhden ottelun tarina on hieno kuvaus siitä mitä JYPin kotipelissä oikeastaan tapahtuu. Hieno juttu Jatkoajan (JYP-)kolumniosastolta. Arvostan.
 

Theone

Jäsen
Yhden ottelun tarina on hieno kuvaus siitä mitä JYPin kotipelissä oikeastaan tapahtuu. Hieno juttu Jatkoajan (JYP-)kolumniosastolta. Arvostan.

Kompataan, hieno juttu ja näitä "kulissientakana"-juttuja on mukava lueskella. Kyllä siellä toimistolla nykyisin hommiakin tehdään.

On tainnut Seppänen jättää Kimblen pelailut parina talvena väliin ja keskittynyt vain olennaiseen. Aikaisemmat toimarit/omistajat taisivat pelata sitäkin enemmän tuota sananselityspeliä niin mediassa kuin työpaikalla.

Kiitokset jutusta ja hienoa, että jutun seurana oli JYP.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
Hih, hauska poiminta päivän hesarista. Seppänen on vissiin Orlandossa lomailemassa ja Dufva oli tiistaina soitellut perään. Seppänen oli vastannut että soita myöhemmin, ollaan just menossa kummitusjunaan. Dufvan kommentti: "Me oltiin just kummitusjunassa. Hävittiin Pelicansille."

On se Risto vaan velmu jätkä.
 

Baldrick

Jäsen
Hih, hauska poiminta päivän hesarista. Seppänen on vissiin Orlandossa lomailemassa ja Dufva oli tiistaina soitellut perään. Seppänen oli vastannut että soita myöhemmin, ollaan just menossa kummitusjunaan. Dufvan kommentti: "Me oltiin just kummitusjunassa. Hävittiin Pelicansille."

On se Risto vaan velmu jätkä.

Siinä on Seppäsellä valahtanna paskat housuun jo ennen junaa :D
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Uusimmassa Veikkaajassa on kahden sivun juttu Jani Tuppuraisesta sekä sivun verran yleistä höpinää JYPin ensikauden joukkueesta.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän OT, mutta laitetaan tänne KooKoo-D Team otteluketjusta poimittu linkki KooKoon lehdistötilaisuuteen. Ekat neljä minuuttia Ika ja Nieminen puhuvat enemmän JYPistä kuin huomisen ottelusta :)

http://www.kookoo.fi/kookoo/www/fi/index.php?we_objectID=10200

Ikan heitto Kulmalan karenssista on aika mielenkiintoinen. Onko JYPillä suunnitelmia ensi kaudella Kulmalan suhteen, kun eivät ole kesken kauden halunneet päästää liigaympyröihin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös