Kulttimörkö
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP ja maajoukkueet
Tähän ketjuun varmaan kuuluu tämä seuraava kysymys? Laitetaan nyt kuitenkin. Miten Pile pärjäsi Urhon lähetyksessä? Mielenkiinnosta kysyn kun itse olin hallilla enkä siis nähnyt lähetystä.
Tähän ketjuun varmaan kuuluu tämä seuraava kysymys? Laitetaan nyt kuitenkin. Miten Pile pärjäsi Urhon lähetyksessä? Mielenkiinnosta kysyn kun itse olin hallilla enkä siis nähnyt lähetystä.
Pile varmaan itse vastaisi: "joo, kyllähän se ihan hyvin meni". Aikalailla laitettiin sanoja suuhun, eikä siinä pääse muuta kommentoimaan kuin että "juu, juu". Se oli ihan hauska juttu, kun Pileltä kysyttiin miten Vatanen otettiin nuorena pojankloppina pukukopissa syksyllä vastaan - niin Pile sanoi jotakin, että kyllähän sitä vähän naljailtiin, kun poika tuli mopolla treeneihin.Miten Pile pärjäsi Urhon lähetyksessä?
Radioyleisöltä tuli keskustelun aikana kysymys tyyliin mikä on JYPin imago tai jotain. Siihen paikkaan Tyni pääsi tilittämään tuntoja tästä "maajoukkuetason pelaajauutisia"-"kohusta". Oli kuulemma aikamoinen isku vasten kasvoja kun toimistolla oltiin iahn oikeasti innoissaan Tuppuraisen ja Malmin jatkosopimuksista ja sitten tulee vaan shittiä niskaan.
Lainaan vain nimimerkin tekstiä oman tuotokseni vastapainoksi.,,,,,,,
Kysymys ei ole siitä, etteikö jokainen olisi innoissaan Malmin ja Allun jatkosoppareista. Tämän on todennut jokainen toimittajakin. Kysymys on siitä, että Tyni vedätti toimittajia ja yleisöä tiedotuspolitiikallaan. Pyytäisi reilusti anteeksi, asia olisi sillä kuitattu! Säälittävää tuollainen marttyyriksi heittäytyminen.
..........
Elänkö eri maailmassa kun Forever fanit. "Maajoukkuetason pelaajauutinen" kun tuossa ei ole puhetta UUSISTA pelaajista niin minusta tuo on aika selvä viesti jatkosopimuksesta. Kun täällä odotetaan milloin niko kapasta ja milloin jussi makkosta (makkonen tais lopulta sitten tulla jyppiin) niin tiedotustilaisuudessa ollaan pleksi huurussa. Yhden blogikirjoittajan mielestäkin naurettavaa pelleilyä. Kirjoittajakaan ei taida tajuta, että Malmivaara ja Tuppurainen on tekijämiehiä tähän liigaan. Ai niin ne on jo nähty vai? Jos eivät jyppiin mahdu pelaamaan, niin onhan meillä tuo D-Team.Hoh hoh, en onneksi kuullut tuota haastattelua. Olisi saattanut tulla oksennus. Tyni tietää kaksi asiaa: a) sen, että forever-fanit sietävät häneltä ja organisaatiota mitä tahansa ja julistavat riemusanomaa laput silmillä pitkin kyliä sekä b) hänellä meni överiksi tuo tiedotuspolitiikka ko. tapauksessa.
Kysymys ei ole siitä, etteikö jokainen olisi innoissaan Malmin ja Allun jatkosoppareista. Tämän on todennut jokainen toimittajakin. Kysymys on siitä, että Tyni vedätti toimittajia ja yleisöä tiedotuspolitiikallaan. Pyytäisi reilusti anteeksi, asia olisi sillä kuitattu! Säälittävää tuollainen marttyyriksi heittäytyminen.
Ja kyllä, minäkin tykkään, että Tyni on tehnyt pääosin loistavaa työtä JYPin markkinointijohtajana. Ettei ole nyt siitäkään kyse.
Jokainen voi minun puolestani ajatella tuosta Tynin tiedotuspolitiikasta ihan mitä lystää. On kuitenkin hyvä muistaa, että kaikki Tynin ja lehdistön väen keskustelut eivät ole palstakirjoittajien tiedossa. Mielestäni T. Heikkilä avasi aika hyvin omassa blogissaan sitä, mistä oli kyse, enkä katso sitä tarpeelliseksi täällä uudelleen esiin nostaa.
Jos Tyni haluaa jatkossakin harrastaa vedätyksiä, siihen hänellä on toki täysi oikeus. Mutta sitten hänen pitää ymmärtää kokeneena journalistina varautua myös siihen, että jossain vaiheessa tulee negatiivinen vastareaktio. Ei kai kukaan täysijärkinen viitsi varsinkaan työaikaansa (=toimittajat) uhrata sellaiseen, mikä onnistuisi sähköpostitiedotteella.
Siis oliko Malmivaaran ja Tuppuraisen jatkot asia, joka olisi pitänyt hoitaa sähköpostitiedotteella? Ei voi kyllä muuta sanoa kuin että on täällä Jyväskylässä noussut kusi hattuun aika uskomattoman nopeasti.Jos Tyni haluaa jatkossakin harrastaa vedätyksiä, siihen hänellä on toki täysi oikeus. Mutta sitten hänen pitää ymmärtää kokeneena journalistina varautua myös siihen, että jossain vaiheessa tulee negatiivinen vastareaktio. Ei kai kukaan täysijärkinen viitsi varsinkaan työaikaansa (=toimittajat) uhrata sellaiseen, mikä onnistuisi sähköpostitiedotteella.
1) En todellakaan näe sellaista vedätystä, jollaiseksi Keskisuomalaisen bloggaaja sen mainitsi. Aivan kuin tässä olisi ollut kyse Mikko Hakkaraisen mainostamisesta Sidney Crosbyna.1) Etkö näe tässä selvää vedätystä? Ellet näe, se on sitten selvä, eikä meidän kannata jatkaa tästä, koska olen täysin eri mieltä, emmekä saavuta yksimielisyyttä.
2) Miksei Tyni olisi voinut a) jättää mystiset salamyhkäisyytensä pois ja b) kirjoittaa kutsuun niin kuin asia on eli "JYP julkistaa kaksi merkittävää uutta jatkosopimusta"? Miksi piti temppuilla?
3) Kyse ei siis ole siitä, etteikö Malmivaaran ja Tuppuraisen jatkosopimuksilla olisi uutisarvoa tai etteikö JYP voisi järjestää vaikka Pekka Vesamaan jatkosopimuksesta massiivisen tiedotustilaisuuden, kunhan se ihan reilusti sitten ilmoittaisikin kutsussa, että kyse on merkittävästä huoltajan kanssa tehdystä jatkosopimuksesta.
4) Itse asiassa nyt Tyni aiheutti toimillaan sen, että Malmivaaran ja Tuppuraisen JYPin kannalta erittäin merkittävät jatkosopparit jäivät varjoon tämän kohun keskelle. Sääli, sillä totisesti Malmi ja Allu olisivat ansainneet enemmän huomiota.
Mutta anteeksi, JYPiä ei saa kritisoida.
Ei, vaan toimittajat aiheuttivat sen, että Tuppuraisen ja Malmivaaran jatko ei ollut mitään.Väännetään nyt sitten vielä kerran rautalangasta, vaikka ei ehkä pitäisi tähän lähteä. Kun tämäkin väännös on tehty jo monen ihmisen toimesta moneen kertaan:
Ritola#24:
Miksi käytät argumenttina tässä ketjussa ja tässä keskustelussa sitä, Tyni on hoitanut hommansa yleensä ottaen hyvin ja että häntä ei pitäisi missään tapauksessa potkaista pellolle ja että hänen erottamistaan vaativat haisevat pahalle??? Kerro minulle MIKSI? Koska kukaan ei ole kiistänyt Tynin ansioita markkinointijohtajana, eikä vaatinut hänen eroaan. Mieti vastausta tarkkaan, ettei taas tarvitse vääntää tästä. Tuo käyttämäsi argumentti ei ole THE POINT vaan vie keskustelua täysin väärään suuntaan itse asiasta!!!
Voi helvetti sanon minä tästä kitinän määrästä. Luulen, että jotkut jatkoaikalaiset ovat pitäneet jo silloin Makkosta varmana, vaikka oli vain uutisoitu oltavan Makkosen perässä KERRAN ennen Allun ja Malmin soppareita. Jos joku ei-jatkoaikalainen tulisi uutena tänne kirjoittamaan, hän sanoisi, että "olipa helkkarin hieno juttu, että saatiin kaks kovaa jatkosopparia". Mutta täällä velloneet spekuloinnit olivat jo joidenkin mieliin muuttuneet todeksi ennen kuin asiasta oli tietoa. Tämä tuotti sitten pettymyksen jatkoaikatovereihin.
En kiellä, ettenkö itsekkin hieman odottanut Makkosen sopparia ja Tyni kieltämättä hieman vedätyksen makuisesti hoiti asian, tahallaan tahi tahattomasti, mene ja tiedä. Tässä tapauksessa on kuitenkin tehty kärpäsestä härkänen ja siitä joillekin seurannut mielipaha on jatkoajan sentterispekulaatioita lukeneiden ja kirjoittaneiden päähänpinttymien ansiota. Liikaa valitusta liian pienestä aiheesta.
Liekö tätä foorumia edes tervettä lukea, kun huhuista tulee jo lukijan päässä totta ennen aikojaan? Itsehän olen suuttunut suunnattomasti, koska Kapanen tai Perrin ei tullut joukkueen vahvuuteen, vaikka täällä siitäkin meluttiin monta sivullista.
Olen kyllä edelleen Suomi-Salaman kanssa samalla linjalla. Tyni käytti hyväkseen vallitsevia huhuja Makkosen siirtymisestä JYPiin. Huomion arvoista on se, että aikaisemmat Tynin lähettämät kutsut tiedotustilaisuuksiin sisälsivat tiedon että JYP aikoo julkaista jatkosopimuksen tai jatkosopimuksia (vrt. JYP julkistaa tänään merkittävän jatkosopimuksen) ja kätevästi se jäi tuosta Malmin ja Allun tiedotuskutsusta pois. Jos se olisi ollut siinä mukana, mitään kohua ei olisi edes tullut ja toimittajat olisivat kiltisti lampsineet hallille tekemään töitänsä. End of story. Nyt Tyni käytti hyväkseen median spekulointeja ja hyväuskoisuutta. Se oli monelle liikaa ja näin mainiot uutiset (Malmin ja Allun jatkosopparit) hautautui Tynin vehkeilyn alle ja koko jutusta jäi vain aika paska maku.
Nyt on pakko kysyä, että miten tämä uutinen tuotiin sinulle julki? Olet siis median edustaja??????Kuitenkin, uutinen tuotiin esille sillä tavalla, että ainakin itse olisin selvästi ollut odottamassa uutta hankintaa, vaikken yhtään huhua olisi kuullut koko vuonna. Se, että juttu yhdistettiin Makkoseen johtui vain siitä, että Makkosesta satuttiin samaan aikaan huhuilemaan. That's my beef.
Nyt on pakko kysyä, että miten tämä uutinen tuotiin sinulle julki? Olet siis median edustaja??????
Mitä sinulle informoitiin jypin puolesta???
"J-P Hytösen jatkosopimuksen yhteydessä Tyni ”lipsautti”, että median kannattaa olla lähiaikoina hälytysvalmiudessa, pelaajauutisia on luvassa. "
Niinpä tietenkin. Tämä oli heti pe aamuna keskarin sivuilla?? VAi oliko Jypin sivuilla? Kaikki odottivat kauheita pelimiehiä. Tuossa ei puhuta uusista sopimuksista mitään. Itse olen sen verran skeptinen että en saa tuota kuulostamaan vieläkään kusetukselle. Minusta tuo kuulostaa jopa selvästi jatkosopimustapahtumalle."Nyt niitä maajoukkuetason JYP-pelaajauutisia tulee! Uutinen julkistetaan poikkeuksellisesti Synergia-areenan pelaajakäytävällä mediaseinän edessä. Tiedotustilaisuus alkaa tänään perjantaina 22.1. klo 13.15.
Itse olen sen verran skeptinen että en saa tuota kuulostamaan vieläkään kusetukselle. Minusta tuo kuulostaa jopa selvästi jatkosopimustapahtumalle.