Siitä myös pisteet nykyiselle mediatiimille, että siellä on osattu oikeasti ottaa hyöty irti tästä hurrikaani-brändistä. Sellainen vajaa 30 vuotta siinä meni, mitä se nyt oli, kevät 1997 kun ensimmäinen "kiekuralogo" julkaistiin yleisölle.
Tuskin olen ainoa, jonka mukaan hurrikaani/myrsky-brändi on ollut tylsä, muovinen ja monelle täysin ymmärtämätön juttu. Jotainhan sekin kuvaa, että sponsorin tarjoama traktori-identiteetti omitaan joukkueelle paremmin kuin se varsinainen identiteetti. Onko JYPissä ollut yhtään mitään oikeasti hurrikaaniin, puhuriin tai myrskyyn viittaavaa juttua? Minun mielestäni ei, eikä valtaosa suomalaisista edes tiedä sitä, että JYP-logon pitäisi näyttää joltain sääilmiöltä.
Siitä nyt siis pisteet kotiin, että mediatiimi on aloittanut tekemään sitä, mitä jo hurrikaani-brändin valitsijoiden olisi pitänyt aikoinaan tehdä. Nythän tuo sääilmiö identiteettinä alkaa näyttämään jo aika hyvältä. Jos kärppä, ilves tai kotka on vittumainen kohdattava luonnossa, niin se se hurrikaanikaan kiva ole.
Nyt kun eilen uusi areenahankekin notkahti eteenpäin, niin toivottavasti uudella areenalla ja sen fasiliteeteillä saadaan tätä hurrikaanipuolta tuotua paremmin ilmi vaikkapa joukkueen sisääntulossa. Nykyisen hallin "katsomonäytöt" ovat hyvä alku, mutta uudella areenalla lienee enemmän näyttöjä, joilla saadaan myrskyn puhkeaminen paremmin visualisoitua. En panisi pahakseni, jos siihen videokuvaan saataisiin yhdistettyä myös myrskyn ääniä ja vaikkapa jotain vitun kovalla vauhdilla purkautuvaa savutehostetta. Olisi kova juttu, jos katsojallekin tulisi fiilis, että nyt on astuttu myrskyn silmään. Tämä kun on vielä niitä juttuja, joita kotisohvalla ei voi kokea, joten on pakko tulla hallille.