Mainos

JYPin mediaketju

  • 1 952 348
  • 8 720

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keskikesä on hankalinta aikaa näiden julkistusten suhteen, kun kaikki ovat enemmän tai vähemmän lomalla. Ei oikein ole mahdollista pitää mediaväkeä hälytystilassa 24/7 koko vuoden ympäri. Parhaisiin julkistuksiin tarvitaan kuitenkin useamman henkilön merkittävää työpanosta, vaikka se voi ulkoa katsottuna tuntuakin pieneltä asialta.

Käytännössä taisi olla vaihtoehtona julkaista näin, tai sitten odotella julkaisun kanssa useampi päivä, jolloin asia olisi vuotanut väkisinkin muita reittejä pihalle.

Jos katselee ajankohtaa, milloin parhaat julkistukset on tehty, niin ei taida yksikään osua keskelle kesää.
Tämä syy voi käydäkin ihan järkeen tässä yhdessä julkaisussa. Erittäin hyvä, että tämä tuli ensimmäisenä JYPiltä ulos, eikä mistään muualta. Tämän voisi vielä ymmärtää jollain tasolla ja olla antamatta rapaa, mutta tänä kesänä kaikki julkistukset ovat kyllä olleet järjestään pettymyksiä. Siis kun puhutaan tyylistä, miten julkaistaan. Ja sen verran täytyy sanoa vielä, että ihan minimi pitäisi olla se, että jokaiselle alustalle olisi saatu tämä ilmoitus ennakkoon pihalle. Nyt niin ei tapahtunut.

Ojantakanen oli ainoa, jonka kohdalla oli edes vähän yritetty. Loput olikin sitten ihan sitä yhtä ja samaa, "uusi pelaajajulkistus ajankohtana X".
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä luulen, että sun pitäis päästä juttelemaan asiasta niiden kanssa, jotka näitä hommia tekevät. Tuskin tuntuisi sen jälkeen enää käsittämättömältä. Oma suhtautuminen on muuttunut merkittävästi, kun olen päässyt juttelemaan heidän kanssaan.

Toki itsekin samaa mieltä siitä, että parempaan pitäisi pystyä, mutta tähän liittyy paljon sellaisia haasteita, mitä ulkopuolelta on vaikea ymmärtää. Aika monesta asiasta ja henkilöstä kiinni, että nämä voitaisiin hoitaa kaikkien toivomalla tavalla.

Ja voin vakuuttaa, että kannattajien turhautuminen on pientä, kun vertaa siihen, miten paljon nämä asiat turhauttavat itse tekijöitä.
Voihan siellä taustalla olla jotain, en sitä kiellä. Mutta tässä ei puhuta enää edes yhden kesän julkaisuista, niin joku on pahasti pielessä ja se olisi ollut ihan suotavaa jo korjata. Sitä pöhinää oikeasti luotiin ihan huomattavan suuri määrä, kun ennakkoon annettiin tiiseriä ja arvuuteltavaa uusista pelaajista.

Uskon sen, että tekijöitä voi turhauttaa, mutta sitä suuremmalla syyllä olisiko kohta jo aika tehdä se muutos sen sijaan, että mennään tällä mitä olet antanut ymmärtää useamman kerran jo täällä. "Haluttaisiin kyllä, tekijöitä turhauttaa" jne.

Somen puolelle on uutta tekijää tullut mukaan, mutta miten pitkään menee, että ihan perusasiat saadaan mallilleen? Ja kyllä, nykyaikana nämä asiat ovat sellaisia, mitkä ainakin pitäisi olla perusasioita. Some tarjoaa ihan valtavasti näkyvyyttä, jos sitä haluaa käyttää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä syy voi käydäkin ihan järkeen tässä yhdessä julkaisussa. Erittäin hyvä, että tämä tuli ensimmäisenä JYPiltä ulos, eikä mistään muualta. Tämän voisi vielä ymmärtää jollain tasolla ja olla antamatta rapaa, mutta tänä kesänä kaikki julkistukset ovat kyllä olleet järjestään pettymyksiä. Siis kun puhutaan tyylistä, miten julkaistaan. Ja sen verran täytyy sanoa vielä, että ihan minimi pitäisi olla se, että jokaiselle alustalle olisi saatu tämä ilmoitus ennakkoon pihalle. Nyt niin ei tapahtunut.

Ojantakanen oli ainoa, jonka kohdalla oli edes vähän yritetty. Loput olikin sitten ihan sitä yhtä ja samaa, "uusi pelaajajulkistus ajankohtana X".
Mediatiimin puolesta myös kevään julkaisuista osa sattui juuri siihen rakoon, kun miehitys oli hyvin vajaa. Huonoa tuuriakin ollut tänä vuonna näiden julkistusten ajankohdan kanssa. Ei selitä kaikkea, mutta selittää osan.

Jotain lohtua voi hakea siitä, että kukaan ei ole tähän tyytyväinen. On siis ainakin mahdollisuudet sille, että tilanne muuttuu ensi vuodelle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voihan siellä taustalla olla jotain, en sitä kiellä. Mutta tässä ei puhuta enää edes yhden kesän julkaisuista, niin joku on pahasti pielessä ja se olisi ollut ihan suotavaa jo korjata. Sitä pöhinää oikeasti luotiin ihan huomattavan suuri määrä, kun ennakkoon annettiin tiiseriä ja arvuuteltavaa uusista pelaajista.

Uskon sen, että tekijöitä voi turhauttaa, mutta sitä suuremmalla syyllä olisiko kohta jo aika tehdä se muutos sen sijaan, että mennään tällä mitä olet antanut ymmärtää useamman kerran jo täällä. "Haluttaisiin kyllä, tekijöitä turhauttaa" jne.

Somen puolelle on uutta tekijää tullut mukaan, mutta miten pitkään menee, että ihan perusasiat saadaan mallilleen? Ja kyllä, nykyaikana nämä asiat ovat sellaisia, mitkä ainakin pitäisi olla perusasioita. Some tarjoaa ihan valtavasti näkyvyyttä, jos sitä haluaa käyttää.
Todellakin olisi muutosten aika, mutta itse tekijöiden mahdollisuus vaikuttaa on kovin vähäistä. Isoja muutoksia on taustalla kyllä tapahtunut, vaikka ulospäin vaikuttaa siltä, että kaikki on yhtä paskaa kuin ennenkin.

Ei ole yhtään helpottanut, että näistä asioista vastannut markkinointipäällikkö hoiti hommansa melko heikosti ja lopulta irtisanoutui. Tuon jälkeen henkilöstöä ja toimintatapoja on laitettu uusiksi markkinoinnin puolella, mutta tämä työ aloitettiin vasta huhti-toukokuussa ja taitaa kunnollinen startti tapahtua vasta elokuussa.

Itsekin vähän ihmettelin, että mistä tämä viive johtuu ja miksei hommaa polkaistu kunnolla käyntiin heti loppukeväästä, mutta ilmeisesti tässä oli jotain sopimushässäkkää ainakin hidasteena. Sellaista se on, kun kaapataan tekijää toisesta liigajoukkueesta.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mediatiimin puolesta myös kevään julkaisuista osa sattui juuri siihen rakoon, kun miehitys oli hyvin vajaa. Huonoa tuuriakin ollut tänä vuonna näiden julkistusten ajankohdan kanssa. Ei selitä kaikkea, mutta selittää osan.

Jotain lohtua voi hakea siitä, että kukaan ei ole tähän tyytyväinen. On siis ainakin mahdollisuudet sille, että tilanne muuttuu ensi vuodelle.
Miten tämä kuulostaa taas vaihteeksi jotenkin niin tutulta laululta. Kyllä tuo melko käsittämättömältä kuulostaa, että kerta toisensa jälkeen on huonoa tuuria, vajaata miehitystä ja mitähän muuta. Miten voi sattua noin jatkuvasti.

Loputtomiin ei jaksa lohduttautua siihen, että kukaan ei ole tyytyväinen. JYPin some on todella vaatimattomalla tasolla ollut taas jo jonkin aikaa. Valoa pilkahteli runsaasti mielestäni juuri noihin aikoihin, kun mm. hypetettiin julkaisuja.

Kyllä mä odottaisin, että vuonna 2024 pystyttäisiin repimään somesta irti vähän enemmän. Vai onko tässä kyse siitä, että ei olla valmiita maksamaan tekijöille? Mikäli näin, niin sitä vuotta odotellessa, kun noiden tekijöiden arvo viimein ymmärretään.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loputtomiin ei jaksa lohduttautua siihen, että kukaan ei ole tyytyväinen. JYPin some on todella vaatimattomalla tasolla ollut taas jo jonkin aikaa. Valoa pilkahteli runsaasti mielestäni juuri noihin aikoihin, kun mm. hypetettiin julkaisuja.
Tämä! 2022 näytti siltä että mennään tosissaan asioissa eteenpäin. Sen jälkeen on ollut melkosta alamäkeä ja tiedän että isotkin yhteistyökumppanit on ollut erittäin pettyneitä. He kuitenkin laittaa rahaa kiinni sen näkyvyyden takia.
Seuralla on yli 7,5miljoonan liikevaihto, on aikamoista höpötystä sanoa että on huono ajankohta jollekin hehkutukselle kun siihen on ihan hyvät mahdollisuudet vaikuttaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten tämä kuulostaa taas vaihteeksi jotenkin niin tutulta laululta. Kyllä tuo melko käsittämättömältä kuulostaa, että kerta toisensa jälkeen on huonoa tuuria, vajaata miehitystä ja mitähän muuta. Miten voi sattua noin jatkuvasti.

Loputtomiin ei jaksa lohduttautua siihen, että kukaan ei ole tyytyväinen. JYPin some on todella vaatimattomalla tasolla ollut taas jo jonkin aikaa. Valoa pilkahteli runsaasti mielestäni juuri noihin aikoihin, kun mm. hypetettiin julkaisuja.

Kyllä mä odottaisin, että vuonna 2024 pystyttäisiin repimään somesta irti vähän enemmän. Vai onko tässä kyse siitä, että ei olla valmiita maksamaan tekijöille? Mikäli näin, niin sitä vuotta odotellessa, kun noiden tekijöiden arvo viimein ymmärretään.
En nyt jaksa jauhaa samoja asioita enää, mutta isosti kyse on siitä, että valtaosaa mediatiimistä pidetään kunnolla mukana vain kauden aikana.

Tämä on varsin erikoista ja johtaa juurensa pitkälle historiaan, kun hommia on tehty yhden miehen voimin. Organisaatiossa ei ole herätty siihen, että nyt olisi mahdollista hoitaa asioita paremmin. Herättelyä on tapahtunut, mutta sitten vaihtuu henkilöstö ja pitää aloittaa ns. kaikki alusta.

Näitä asioita on hyvin hankala selittää siten, että siitä saisi jotain lohtua tai uskoa parempaan huomiseen, mutta mitä lähempää näkee syitä asioiden taustalla, niin sitä helpompi on ymmärtää miksi tilanne on tämä.

Itse toivon nyt vain sitä, että henkilöstö ei enää vaihdu, jolloin on oikeasti mahdollista päästä kehittämään asioita kunnolla. Nyt on periaatteessa tarvittavat tekijät olemassa, mutta pitäisi saada asiat suunniteltua kunnolla.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Todellakin olisi muutosten aika, mutta itse tekijöiden mahdollisuus vaikuttaa on kovin vähäistä. Isoja muutoksia on taustalla kyllä tapahtunut, vaikka ulospäin vaikuttaa siltä, että kaikki on yhtä paskaa kuin ennenkin.

Ei ole yhtään helpottanut, että näistä asioista vastannut markkinointipäällikkö hoiti hommansa melko heikosti ja lopulta irtisanoutui. Tuon jälkeen henkilöstöä ja toimintatapoja on laitettu uusiksi markkinoinnin puolella, mutta tämä työ aloitettiin vasta huhti-toukokuussa ja taitaa kunnollinen startti tapahtua vasta elokuussa.

Itsekin vähän ihmettelin, että mistä tämä viive johtuu ja miksei hommaa polkaistu kunnolla käyntiin heti loppukeväästä, mutta ilmeisesti tässä oli jotain sopimushässäkkää ainakin hidasteena. Sellaista se on, kun kaapataan tekijää toisesta liigajoukkueesta.
Noh, katsotaan josko tuo some tuosta lähtisi rullaamaan. Sillä puolella olisi kyllä pikkuhiljaa ihan tosissaan niiden tekojen aika, kun tässä nyt on kuultu tätä tahtotilaa ja muuta vastaavaa ihan riittävästi. Pienesti kuulin tämän uuden tekijän ainakin yhdestä tuotoksesta JYPin someen, mikä ajankohdallisesti voisi osua tuohon sopparikuvioon. Mitään varmuutta en osaa sanoa siitä, mistä asti tuotokset voisi olla hänen kädenjälkeään.

Todella toivon, että nyt vihdoin ja viimein saataisiin oikeasti tekemisen meininkiä tuohon someen ihan pysyvämmin rakennettua. Aineksia näytti olevan jo aiemmin, mutta ne oli ja meni. Kuten ehkä kävi jo ilmi, on tämä sellainen asia, minkä kohdalla juuri nyt on todella vaikea luottaa muutokseen, mutta jospa se siitä lähtisi rullaamaan nyt sitten.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En nyt jaksa jauhaa samoja asioita enää, mutta isosti kyse on siitä, että valtaosaa mediatiimistä pidetään kunnolla mukana vain kauden aikana.

Tämä on varsin erikoista ja johtaa juurensa pitkälle historiaan, kun hommia on tehty yhden miehen voimin. Organisaatiossa ei ole herätty siihen, että nyt olisi mahdollista hoitaa asioita paremmin. Herättelyä on tapahtunut, mutta sitten vaihtuu henkilöstö ja pitää aloittaa ns. kaikki alusta.

Näitä asioita on hyvin hankala selittää siten, että siitä saisi jotain lohtua tai uskoa parempaan huomiseen, mutta mitä lähempää näkee syitä asioiden taustalla, niin sitä helpompi on ymmärtää miksi tilanne on tämä.

Itse toivon nyt vain sitä, että henkilöstö ei enää vaihdu, jolloin on oikeasti mahdollista päästä kehittämään asioita kunnolla. Nyt on periaatteessa tarvittavat tekijät olemassa, mutta pitäisi saada asiat suunniteltua kunnolla.
Ymmärrän, eikä ole tarkoitus kivittää sinua näillä jutuilla. Kuten tuossa jo edellisessä viestissä tuli mainittua, niin jäädään katselemaan josko nyt viimein lähtisi hommat rullaamaan. Paljon se vaatii, että jaksan itse uskoa pysyvämpään tekemiseen, mutta toivotaan parasta.

Tuo varmaan olisi nyt ensisijaisen tärkeää, ettei sieltä ainakaan kukaan lähtisi lätkimään ja sekottaisi pakkaa jälleen. Ilmeisesti tuo entisen markkinointipäällikön lähtö jätti melkoisen sotkun, siis sen perusteella mitä täältä olen lukenut.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Mä luulen, että sun pitäis päästä juttelemaan asiasta niiden kanssa, jotka näitä hommia tekevät. Tuskin tuntuisi sen jälkeen enää käsittämättömältä. Oma suhtautuminen on muuttunut merkittävästi, kun olen päässyt juttelemaan heidän kanssaan.

Toki itsekin samaa mieltä siitä, että parempaan pitäisi pystyä, mutta tähän liittyy paljon sellaisia haasteita, mitä ulkopuolelta on vaikea ymmärtää. Aika monesta asiasta ja henkilöstä kiinni, että nämä voitaisiin hoitaa kaikkien toivomalla tavalla.
Lopulta kuitenkin kyse on rahasta. Jyp on pieni seura, ainakin johonkin Ilvekseen verrattuna. Henkilöstö on kokonaisuudessaan pieni. Jos organisaatio olisi isompi, olisi enemmän jatkuvuutta kaikissa asioissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lopulta kuitenkin kyse on rahasta. Jyp on pieni seura, ainakin johonkin Ilvekseen verrattuna. Henkilöstö on kokonaisuudessaan pieni. Jos organisaatio olisi isompi, olisi enemmän jatkuvuutta kaikissa asioissa.
Raha merkkaa paljon, mutta on silti totta, että pienetkin resurssit on mahdollista hyödyntää maksimaalisesti. JYP ei ole toistaiseksi tässä oikein onnistunut.

Uudistumista on haettu jo 2-3 vuoden ajan, mutta piippuun on jäänyt. Nyt on teoriassa pohjat kunnossa, kun tekijöitä on riittävästi, mutta nyt pitäisi jonkun ottaa homma haltuun ja ohjata laivaa.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lopulta kuitenkin kyse on rahasta. Jyp on pieni seura, ainakin johonkin Ilvekseen verrattuna. Henkilöstö on kokonaisuudessaan pieni. Jos organisaatio olisi isompi, olisi enemmän jatkuvuutta kaikissa asioissa.
Tämähän se perimmäinen syy taustalla varmasti on. Raha on tiukassa ja osaaminen maksaa. En tiedä millainen markkinointitiimi tarvitaan pyörittämään liigaseuran markkinointia mutta yhden henkilön palkkakustannuksiin uppoaa helposti lähes 100k vuodessa työnantaja maksuineen. Siitä voi sitten ynnäillä mitä kokonainen tiimi maksaisi. Yhdelläkin täyspäiväisellä työntekijällä luulisi ainakin somejulkaisut saavan kuntoon. Ihmiset tietenkin ovat välillä lomalla / sairaana joten yhdellä henkilöllä ei pitkälle pötkitä.

Järkevintä olisi varmaan hoitaa markkinointi ostopalveluina. Tällöin voisi vain ilmoittaa kun tarvitaan teaseri tms. julkaisu ja maksaa siitä ennalta sovittu hinta. Palvelun tuottaja sitoutuu toimittamaan julkaisuja etukäteen sovitulla vasteajalla. Halpaa sekään ei varmasti ole kun hekin joutuvat pitämään henkilöä tai henkilöitä valmiudessa siltä varalta että jotain tapahtuu.

Yksi vaihtoehto olisi etsiä joku vapaaehtoinen osaava henkilö hoitamaan somea. Voisin kuvitella että joku fani esimerkiksi ottaisi homman hoitoon ja vastineeksi pääsisi fanittamansa seuran ns. ytimeen. Voisi olla kiinnostavaa saada tietoja ennen kuin niitä julkaistaan sekä olla osa joukkuetta.

Markkinointiin käytettävä raha versus siitä saatava hyöty täytyy joka tapauksessa punnita tarkasti. Ei ole mitää järkeä markkinoida vain markkinoinnin ilosta. Olen aika skeptinen sen suhteen kuinka paljon yleisömäärää tai sponsorituloja voidaan nykyisestä kasvattaa hyvälläkään markkinoinnilla. Joukkueen menestys sen sijaan toimii molempiin varmasti parhaiten.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän se perimmäinen syy taustalla varmasti on. Raha on tiukassa ja osaaminen maksaa. En tiedä millainen markkinointitiimi tarvitaan pyörittämään liigaseuran markkinointia mutta yhden henkilön palkkakustannuksiin uppoaa helposti lähes 100k vuodessa työnantaja maksuineen. Siitä voi sitten ynnäillä mitä kokonainen tiimi maksaisi. Yhdelläkin täyspäiväisellä työntekijällä luulisi ainakin somejulkaisut saavan kuntoon. Ihmiset tietenkin ovat välillä lomalla / sairaana joten yhdellä henkilöllä ei pitkälle pötkitä.

Järkevintä olisi varmaan hoitaa markkinointi ostopalveluina. Tällöin voisi vain ilmoittaa kun tarvitaan teaseri tms. julkaisu ja maksaa siitä ennalta sovittu hinta. Palvelun tuottaja sitoutuu toimittamaan julkaisuja etukäteen sovitulla vasteajalla. Halpaa sekään ei varmasti ole kun hekin joutuvat pitämään henkilöä tai henkilöitä valmiudessa siltä varalta että jotain tapahtuu.

Yksi vaihtoehto olisi etsiä joku vapaaehtoinen osaava henkilö hoitamaan somea. Voisin kuvitella että joku fani esimerkiksi ottaisi homman hoitoon ja vastineeksi pääsisi fanittamansa seuran ns. ytimeen. Voisi olla kiinnostavaa saada tietoja ennen kuin niitä julkaistaan sekä olla osa joukkuetta.

Markkinointiin käytettävä raha versus siitä saatava hyöty täytyy joka tapauksessa punnita tarkasti. Ei ole mitää järkeä markkinoida vain markkinoinnin ilosta. Olen aika skeptinen sen suhteen kuinka paljon yleisömäärää tai sponsorituloja voidaan nykyisestä kasvattaa hyvälläkään markkinoinnilla. Joukkueen menestys sen sijaan toimii molempiin varmasti parhaiten.
JYPillä ei ole yhtäkään palkattua henkilöstön jäsentä, jonka tehtävänä olisi hoitaa somea. Kaikki on ulkoistettua. Toki toimiston väkeä on mukana osittain ja heille kuuluu myös kokonaisuuden johtaminen.

Tällä hetkellä ulkoistettuja henkilöitä on someen liittyen mukana käsittääkseni 7 henkeä. Näitä on jaettu hoitamaan eri alustoja somessa.

Yksi henkilö on lähellä kokopäiväistä työntekijää, vaikka ei olekaan JYPin palkkalistoilla. Muut ovat mukana säännöllisesti pelipäivinä ja muutoin hyvin satunnaisesti. Kaikilla on omat päiväduuninsa tai muita asiakkaita, eli JYP ei voi aina olla ykkösprioriteetti.

Tämä ei tietysti ole optimaalista, mutta näin sitä on toki lähes pakko hoitaa, kun rahaa ei liikaa ole.

Viestisi viimeinen kappale on täyttä totta. Monien mielestä markkinointiin tulisi käyttää kaikki mahdollinen aika ja raha, eikä välttämättä pysähdytä miettimään, että miten paljon hyötyä siitä saadaan irti. Markkinointi on hyvin tärkeä asia, mutta siihen ei silti voida panostaa liikaa taloudellisesti, eikä siihen panostaminen voi olla muusta toiminnasta pois. Haastavia yhtälöitä täytyy pyöritellä, kun markkinointia suunnitellaan.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis 7 henkeä enemmän tai vähemmän hoitaa JYPin somea ja jälki on tuo!?!
Todennäköisesti nuo 7 henkilöä ovat he kenellä on JYPin somealustojen tunnukset hallussaan. Se ei siis tarkoita että he käyttävät kaiken aikansa ideoidakseen JYPin julkaisuja vaan tekevät vain ennalta sovitut asiat sekä pyydettäessä jotakin ekstraa yms. Nopeasti eteen tulevat asiat ei välttämättä onnistu tällä kuviolla kovinkaan helposti koska tuolla porukalla on varmasti useita muitakin asiakkaita keitä hoitavat samanaikaisesti.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Eli siis JYPillä on mainostoimisto somea hoitamassa ja palvelupaketti on ns. kustannustehokas.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi vaihtoehto olisi etsiä joku vapaaehtoinen osaava henkilö hoitamaan somea. Voisin kuvitella että joku fani esimerkiksi ottaisi homman hoitoon ja vastineeksi pääsisi fanittamansa seuran ns. ytimeen. Voisi olla kiinnostavaa saada tietoja ennen kuin niitä julkaistaan sekä olla osa joukkuetta.
Tähän ei toivottavasti ainakaan ihan tuosta vaan mennä. Vaatisi sitten ainakin tarkan syynin, kuka ja minkälainen ihminen sitä tiliä ylläpitäisi. Äkkiseltään voisi kuvitella melko herkästi lähtevän ns. "laukalle" tuollainen, kun pääsee päivittämään suosikkijoukkueen somea. Ihan mitä tahansa ei kuitenkaan voi viralliselle tilille pistää, väkisin herää heti uhkakuvat tuollaisesta.

Kuvitellaan nyt vaikka yksi nopea esimerkki:

JYPin vastustaja iskee voittomaalin tulemalla alueelle niin, että se on niukasti paitsio. Tiliä päivittävä fani näkee tämän ja nappaa oitis kuvan tuosta siniviivan ylityksestä, iskee sen seuran tilillä someen ja soppa on valmis tarjoiltavaksi. Se yhdistetään automaattisesti siihen, että JYPissä ollaan sitä mieltä, että hävittiin ottelu tämän tilanteen takia, vaikka voittomaali olisi tullut esimerkiksi 3. erän alussa. Ulospäin näyttäytyy lähinnä todella nololta.

Jaa mistä keksin tällaisen? No, Liigan parhaaksikin tituleeratusta somesta löytyi tämmöistä viimeksi keväällä, että sillai. Eikä siinä, kyllähän heidän tekeminen somessa on ollut jo pidempään ihan kärkipäätä, mutta sitten tulee tuollaisia ehdottomia nounou -juttuja. Fanin ylläpitämänä tuollaisia vastaavia juttuja tulisi äkkiä useampia ja se jos mikä antaisi huonon vaikutelman.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPillä ei ole yhtäkään palkattua henkilöstön jäsentä, jonka tehtävänä olisi hoitaa somea. Kaikki on ulkoistettua. Toki toimiston väkeä on mukana osittain ja heille kuuluu myös kokonaisuuden johtaminen.

Tällä hetkellä ulkoistettuja henkilöitä on someen liittyen mukana käsittääkseni 7 henkeä. Näitä on jaettu hoitamaan eri alustoja somessa.

Yksi henkilö on lähellä kokopäiväistä työntekijää, vaikka ei olekaan JYPin palkkalistoilla. Muut ovat mukana säännöllisesti pelipäivinä ja muutoin hyvin satunnaisesti. Kaikilla on omat päiväduuninsa tai muita asiakkaita, eli JYP ei voi aina olla ykkösprioriteetti.

Tämä ei tietysti ole optimaalista, mutta näin sitä on toki lähes pakko hoitaa, kun rahaa ei liikaa ole.

Viestisi viimeinen kappale on täyttä totta. Monien mielestä markkinointiin tulisi käyttää kaikki mahdollinen aika ja raha, eikä välttämättä pysähdytä miettimään, että miten paljon hyötyä siitä saadaan irti. Markkinointi on hyvin tärkeä asia, mutta siihen ei silti voida panostaa liikaa taloudellisesti, eikä siihen panostaminen voi olla muusta toiminnasta pois. Haastavia yhtälöitä täytyy pyöritellä, kun markkinointia suunnitellaan.
Kiitos informaatiosta. Mukavaa saada tietoa kun itselläni ei oikein mitään tietoa miten JYPin markkinointi hoidetaan.

Pienellä budjetilla keskittyisin itse muutamaan somealustaan sekä tiedottamalla tärkeät asiat.

JYP sentään ainakin Facebookiin tuottaa lähes päivittäin jotakin vaikka kausi ei ole edes käynnissä.

Minulle on riittänyt nykyinen linja koska menen enemmän asialinjalla sisällön suhteen.

Kun monet kritisoi täällä JYPin markkinointia niin mikä siinä on mielestänne suurin puute tai ongelma?
 
Viimeksi muokattu:

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän ei toivottavasti ainakaan ihan tuosta vaan mennä. Vaatisi sitten ainakin tarkan syynin, kuka ja minkälainen ihminen sitä tiliä ylläpitäisi. Äkkiseltään voisi kuvitella melko herkästi lähtevän ns. "laukalle" tuollainen, kun pääsee päivittämään suosikkijoukkueen somea. Ihan mitä tahansa ei kuitenkaan voi viralliselle tilille pistää, väkisin herää heti uhkakuvat tuollaisesta.

Kuvitellaan nyt vaikka yksi nopea esimerkki:

JYPin vastustaja iskee voittomaalin tulemalla alueelle niin, että se on niukasti paitsio. Tiliä päivittävä fani näkee tämän ja nappaa oitis kuvan tuosta siniviivan ylityksestä, iskee sen seuran tilillä someen ja soppa on valmis tarjoiltavaksi. Se yhdistetään automaattisesti siihen, että JYPissä ollaan sitä mieltä, että hävittiin ottelu tämän tilanteen takia, vaikka voittomaali olisi tullut esimerkiksi 3. erän alussa. Ulospäin näyttäytyy lähinnä todella nololta.

Jaa mistä keksin tällaisen? No, Liigan parhaaksikin tituleeratusta somesta löytyi tämmöistä viimeksi keväällä, että sillai. Eikä siinä, kyllähän heidän tekeminen somessa on ollut jo pidempään ihan kärkipäätä, mutta sitten tulee tuollaisia ehdottomia nounou -juttuja. Fanin ylläpitämänä tuollaisia vastaavia juttuja tulisi äkkiä useampia ja se jos mikä antaisi huonon vaikutelman.

Kyllä siinä tietysti riski piilee mutta eiköhän asiat läpi käymällä normaali ihminen ymmärrä vastuunsa ja osaa toimia annettujen rajojen puitteissa. Ylipäätään tällaisen henkilön löytäminen olisi haastavaa koska suurimmalla osalla meistä on elämässä muitakin vastuita kuten työt ja perheet yms… mutta olisihan se mahtavaa mikäli tällainen osaava ja asialle omistautunut henkilö löytyisi seuran ja JYP yhteisön käyttöön.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun monet kritisoi täällä JYPin markkinointia niin mikä siinä on mielestänne suurin puute tai ongelma?
Yleisesti somen käytöstä puhuttaessa nyt lyhyesti se, miten vähän loppupeleissä joukkuetta tuodaan ihmisille näkyviin. Fiksummin muotoiltuna siis se, miten "lähelle" joukkuetta ja/tai sen arkea on somen kautta mahdollista päästä.

Otetaan yhtenä nopeana esimerkkinä vaikka niinkin yksinkertainen juttu kuin ns. "nopeat kyssärit". Pelaaja kerrallaan kysytään jotain, milloin mitäkin maan ja taivaan väliltä, sellaista rennon letkeää materiaalia. Ilmeisesti TikTokin puolelle juurikin tuon tapaisia on jonkin verran julkaistu, mikä on hyvä, koska sieltä nyt nykypäivänä yksinkertaisesti vaan tavoittaa nuorisoa hyvin ja se on erittäin tärkeää. Tätä mielellään näkisi myös esim. Instagramissa enemmän, mikäli muistini ei petä, niin ei ainakaan kovin montaa sen tyylistä ole Instagramiin asti päätynyt.

Yllämainitulla esimerkillä olisi suhteellisen helppoa pitää JYP esillä somessa vahvasti myös kauden aikana niinä päivinä, kun ei pelata. Pelipäivinä tarjonta on ainakin Instagramissa ollut mielestäni ihan hyvää.

Sitten joku esimerkki vastaavasti "off-seasonilta". Kolme vuotta sitten nähtiin tällainen pätkä. Näitä kaipaisi ehdottomasti lisää näin kesällä. No tietysti juuri nyt ei onnistu, kun on omatoiminen, mutta näitäkin kun olisi muutaman saanut kasaan pitkin kesän jäätreenejä, niin olisi kivasti pudoteltavaa someen. Tämä on vain oma mielipide, mutta nuo mic'd up -pätkät on ihan ehdottomasti omia suosikkeja katsoa. JYPin tämän hetken jengistäkin löytyisi useampi pelaaja, keneltä voisi lentää ihan hyvää juttua tuollaisessa. Linkki vie YouTubeen.

Perttu, Puustinen, Pulkkinen, Tumanovs ja Lassila nyt ainakin äkkiseltään olisi sellaisia sopivan "velmuja" tuollaisessa. Miksei sitten joku/jotkut näistä uusista jätkistä myös tai omista Liigan puolelle nousevista junnuista, Huttu nyt ainakin vaikuttaa sellaiselta joka voisi sopia tuollaiseen konseptiin. Eikä sen tarvitsisi rajoittua pelkkään mic'd up -pätkien tekemiseen. Voisihan sieltä napata pelaajan sieltä ja toisen tuolta nopeaan haastikseen esim. jäiden päätteeksi. Korostan, että sen haastiksen ei tarvitsisi olla mitään perusjargonia siitä, miten treeni maistuu, kulkeeko luistin jne. Tähänkin voisi soveltaa noita aiemmin mainitsemiani "kysymyksiä maan ja taivaan väliltä". Tyyliin "kumpi näistä". Tai sitten voisi ennakkoon heittää someen, että laittakaa kysymyksiä tulemaan pelaajalle X, niin kysellään ja pistetään video ulos piakkoin. Näissä olisi vielä se plussa, että esim joku "kymmenen nopeaa kysymystä" -tyylinen setti ei vaatisi lopulta kovinkaan suurta edittiä työpöydällä. Nopeat leikkaukset vastauksesta toiseen, kysymyksen näkyessä ruudulla. Näitä tekemällä äkkiä tulisi kasaan sellainen, sanotaan nyt vaikka 5-10 videopätkää, joita sitten kelpaisi pudotella ihimisille katseltavaksi.

Siinä nyt jotain omaa ajatusta, mutta itselle pääasia olisi se, että pyrittäisiin tuomaan pelaajia enemmän esille, jolloin juurikin tuo alussa mainitsemani kohta täyttyisi ja se oma suosikkijengi tuntuisi vielä läheisemmältä.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän perään on nyt erilliseen viestiin nostettava esiin, kun on tälle päivää tullut kritiikkiä annettua jo jonkin verran somehommista.

Jos ette vielä ole käyneet, niin suosittelen käymään JYPin Instagramissa katsomassa stoorit. Puustiselta hyvää juttua, sieltä löytyy sopivasti pilke silmäkulmassa heitettyä, mutta myös hyvin sitä ihan asiaakin. Kysyttiin mielipidettä tulevan kauden JYPistä. Hyvin kattava vastaus Putilta ja kieltämättä osui omaan sydämeen.

Tiivistetysti: Hyvä jengi kasassa, Puti muistuttaa kuitenkin isoista muutoksista. Odotukset ei ole luokkaa "jouluna sarjakärki", vaan siihen tähdätään, että ensi kauden JYP on yhtenäinen joukkue, joka puskee yhdessä täysillä samaan suuntaan. Tätä Juuso myös itse odottaa ensi kaudelta. Tästä puhuttu niin valmennuksen kuin myös ihan seurajohdon kesken. Tulos on seurausta hyvästä duunista ja tahtotila on kaikilla painaa hommia sitä kohti, muistuttaa siitä että tulos tulee ns. "sivutuotteena", mutta luonnollisesti se ottaa oman aikansa.

Tuo oli yhdessä stoorissa, toisessa kertoi myös olevansa innoissaan uudesta valmentajasta ja odottavansa jo, että elokuussa pääsevät hommiin.

Melko karkeat tiivistelmät itseltäni, suosittelen käymään kuuntelemassa nuo jutut!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Todennäköisesti nuo 7 henkilöä ovat he kenellä on JYPin somealustojen tunnukset hallussaan. Se ei siis tarkoita että he käyttävät kaiken aikansa ideoidakseen JYPin julkaisuja vaan tekevät vain ennalta sovitut asiat sekä pyydettäessä jotakin ekstraa yms. Nopeasti eteen tulevat asiat ei välttämättä onnistu tällä kuviolla kovinkaan helposti koska tuolla porukalla on varmasti useita muitakin asiakkaita keitä hoitavat samanaikaisesti.
Pitkälti juuri näin. Jos siellä olisi 7 henkeä, jotka ovat päivittäin tekemässä jotain JYPin somen eteen, niin tilanne olisi täysin eri. Tämä kuitenkin tarkoittaisi myös sitä, että JYPin pitäisi maksaa heille päivittäin.

Useissa seuroissa on kokeiltu ilmaista tai lähes ilmaista työvoimaa somen puolella, mutta vähemmän yllättävästi tästä on pitkälti luovuttu, kun on huomattu, ettei tuota hommaa voi ihan kuka tahansa ja miten tahansa hoitaa.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä siinä tietysti riski piilee mutta eiköhän asiat läpi käymällä normaali ihminen ymmärrä vastuunsa ja osaa toimia annettujen rajojen puitteissa. Ylipäätään tällaisen henkilön löytäminen olisi haastavaa koska suurimmalla osalla meistä on elämässä muitakin vastuita kuten työt ja perheet yms… mutta olisihan se mahtavaa mikäli tällainen osaava ja asialle omistautunut henkilö löytyisi seuran ja JYP yhteisön käyttöön.
On se tosiaan noinkin, sieltä joukosta voisi hyvinkin löytyä myös oikein sopiva tyyppi tekemään sisältöä. Ja onhan nykyisistä JYPin somen ukkeleista ainakin varmuudella kaksi sellaisia, jotka ennen JYPin hommia olivat aktiivisesti katsomossa. En tiedä vaikka muutkin olisivat, mutta nuo on ne omat varmat tiedot.

Tosiaan kuten myös sanoit, niin melko haastavaa tuollaiseen hommaan olisi edes hypätä tekemään "rakkaudesta JYPiin" sitä matskua, kun olisi kaikki muu siinä samalla hoidettavana omassa elämässä jokaisella.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On se tosiaan noinkin, sieltä joukosta voisi hyvinkin löytyä myös oikein sopiva tyyppi tekemään sisältöä. Ja onhan nykyisistä JYPin somen ukkeleista ainakin varmuudella kaksi sellaisia, jotka ennen JYPin hommia olivat aktiivisesti katsomossa. En tiedä vaikka muutkin olisivat, mutta nuo on ne omat varmat tiedot.

Tosiaan kuten myös sanoit, niin melko haastavaa tuollaiseen hommaan olisi edes hypätä tekemään "rakkaudesta JYPiin" sitä matskua, kun olisi kaikki muu siinä samalla hoidettavana omassa elämässä jokaisella.
Lähes jokainen sometiimin jäsen voidaan laskea kovan luokan JYP-kannattajaksi. Ainoastaan yhden (uusin tulokas) osalta en ole täysin varma hänen suhteestaan seuraan, mutta JYPin mies hänkin pohjimmiltaan on.

Korvauksia somehommista maksetaan, mutta ei niin paljon, että niitä kovin kauaa jaksaisi kukaan tehdä, jos ei samalla tekisi hommaa rakkaudesta JYPiin.

Tarkkana pitää olla, että löytyy oikeat henkilöt hommia tekemään. Ne on nyt löydetty, mutta vielä täytyy saada homma muuten kuosiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös