JYPin mediaketju

  • 1 796 122
  • 7 860

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Hoh hoijaa, taas kusee seuran viestintä. Aamun juttu oli mielestäni yliampuva, vaikka on seura siinä käyttäytynytkin huonosti. Mutta puheet jostain rikosilmoituksen tekemisestä aiheuttavat taas sen, että oikein kerjätään aiheelle lisää julkisuutta ja todennäköisesti siitä seuraa lisää penkomista median ja asianosaisten toimesta.

Millon meille saataisiin joku kriisiviestijä tai tiedottaja organisaatioon? Juhlakauden tahdilla kriisiviestinnän asiantuntija voisi toimia melkein täysipäiväisenä JYPille.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En itse oikein ymmärrä miksi Viitanen on joukkueen toiminnassa mukana kun rooli organisaatiossa on jo valmiiksi iso. Tottakai rooli junnujoukkueessa näyttää väkisin isolta ja on tietyssä auktoriteetti asemassa.

Miksi ei vaan voi hoitaa omaa tonttiaan UTJ.na. Luulisi siinä olevan tarpeeksi tekemistä.
Ei tämä sinällään ole mitenkään poikkeuksellista. Kyllä mulla on vastustajan vaihtoaitiossa tullut aika monta liiga-organisaatiossa päivätöissä olevaa isä-valmentajaa vastaan.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Heh, Ilta-Sanomien kiekkokierroksen niputuksessa JYPiä ei mainittu sanallakaan. Todettiin vain:

”KIERROKSEN ennakkoon kiinnostavin joukkue oli HIFK, joka hyökkäsi kotikaukaloonsa viiden ottelun tappioputki niskassaan. Sen HIFK sai katkaistua hallitulla 5–2-voitolla.”

Ja sen perään vielä pari kappaletta HIFKn: maaleista ja pelaamisesta. Mutta eipä mainittu vastustajaa.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Heh, Ilta-Sanomien kiekkokierroksen niputuksessa JYPiä ei mainittu sanallakaan. Todettiin vain:

”KIERROKSEN ennakkoon kiinnostavin joukkue oli HIFK, joka hyökkäsi kotikaukaloonsa viiden ottelun tappioputki niskassaan. Sen HIFK sai katkaistua hallitulla 5–2-voitolla.”

Ja sen perään vielä pari kappaletta HIFKn: maaleista ja pelaamisesta. Mutta eipä mainittu vastustajaa.
Onks JYP nyt virallisesti ”canceloitu”?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päivän JYPi, olkaa hyvät.


Kaksi tuttua nimeä mainittu olevan kaiken pahan takana.

Jokerit toimivat ihan samalla tavalla jo nuoremmissa ikäryhmissä (jopa U9). Huonoimmat potkitaan joukkueesta pois ilmoittamalla vanhemmille sähköpostilla.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jokerit toimivat ihan samalla tavalla jo nuoremmissa ikäryhmissä (jopa U9). Huonoimmat potkitaan joukkueesta pois ilmoittamalla vanhemmille sähköpostilla.
Minun mielestäni ihan ok systeemi, kunhan olisi tarjota myös vaihtoehtoinen joukkue. Se jos pitää lopettaa moisen toiminnan takia on väärin.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun mielestäni ihan ok systeemi, kunhan olisi tarjota myös vaihtoehtoinen joukkue. Se jos pitää lopettaa moisen toiminnan takia on väärin.

Kyllä pk-seudulla onkin tarjota: HIFK, K-Kissat, Tiikerit, OKK, EVU, K-Espoon joukkueet jne. On vain vähän tylyä sanoa 8-9-vuotiaalle, joka pelannut pari vuotta samojen kavereiden kanssa, että etsi itsellesi uusi joukkue.

Mut hei: minä, me, Jokerit.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun mielestäni ihan ok systeemi, kunhan olisi tarjota myös vaihtoehtoinen joukkue. Se jos pitää lopettaa moisen toiminnan takia on väärin.
Ei liene myöskään mahdoton ajatus meidän organisaatiossa, että viestintä asiasta ei olisi mennyt ihan nappiin...
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokerit toimivat ihan samalla tavalla jo nuoremmissa ikäryhmissä (jopa U9). Huonoimmat potkitaan joukkueesta pois ilmoittamalla vanhemmille sähköpostilla.
Tuo kuulostaa jo älyttömältä, mutta jokainen toki tavallaan kunhan tämä on etukäteen tiedossa. Tässä tapauksessa oli pelisääntöjä käsittääkseni muutettu yhtäkkiä ja annettu kolme päivää aikaa päätökselle.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Menee vähän off-topiciksi, mutta tätäkin aletaan tekemään aika vaikeasti, jos lapsi haluaa kilpakiekkoilla. En tiedä onko JYPillä joku systemaattinen Diskoksen alasajo menossa, mutta U20 ikäluokassa Diskos saatu jo tuhottua luomalla JYP U20 Akatemia. Toki Diskoksella nimellisesti yhdistelmäjoukkue KeuPan U20 kanssa.

Tätä samaa on nyt jatkettu U18-junnuissa ja JOS olen huhupuheet ymmärtänyt oikein, näiden mukaan kaikissa ikäluokissa jatkossa kaupungin ykkös ja kakkos joukkueet on JYPin alla ja Diskos saa sen mitä jää.

Mikä on kyllä häpeä mun mielestä. Tappaa tietynlaisen kilpailun ja erityisesti jää ne ns. isot pelit pelaamatta. En ainakaan pysty kuvittelemaan, että Jyp vs Jyp peli herättää samanlaisia tunteita nuoren/lapsen päässä, kuin mitä eri verkkareissa vedetyt pelit, jossa jokainen tuntee toisensa ja katsomossa kaikkien kaverit.

E: kirjoitusvirhe korjattu.
Ainakin ensi kaudelle JYPin suunnitelmissa myös U16 akatemia. Sitä en tiedä löytyykö pelaajia tarpeeksi ellei ”ryöstetä” Diskoksessa. Tietääkseni ensi kauden 2009-syntyneet ois tarkoitus jakaa seuraavasti:
- JYP U16 - SM-sarja
- JYP U16 akatemia - mestis
- Diskos U16 - mestis

Noihin kaikkiin sarjoihin karsinta eli mitään tietoa ei ole toteutuuko suunnitelma. Heikoimmassa tilanteessa tuossa voi käydä niin ettei ole edes SM-sarjassa porukkaa ja noi Mestikseen suunnitellut porukat kiekkoilevat suomisarjassa. Liitto muuttaa tuota kuviota niin, että alempi SM-sarja sekä alempi Mestis poistuvat kuvioista. Joten jatkossa tuonne tulee neljä tasoa jotka ovat: SM-sarja, Mestis, Suomisarja sekä 2.divisioona.

Diskoksen ja JYPin junnujen välillä ei ole kovinkaan paljon keskusteluyhteyttä ja ilmeisesti seurat toimivat omilla tavoillaan, toki seurasiirrot ovat mahdollisia. JYP toki yrittää löytää pelaajia Keski-Suomen seudulta eikä siellä ole tarkoitus ainakaan sillä pelaajamäärä ei ole kahteen joukkueeseen riittävä. Siis heilläkin on tavoitteena, että Diskos saisi jatkaa omana joukkueenaan, mutta mistä näistä tietää. Ei ihan eka kerta, kun suunnitelmat muuttuvat.
Asiaa hankaloittaa se, että JyKillä ei ole ikäluokassa joukkuetta ja SuolahdenUrho yrittää saada porukkaa myös kasaan U16 ikäluokkaan ensi kaudeksi. KeuPan junnujen suunnitelmista ei ole mitään käryä, mutta viime kauden jälkeen tuon ikäluokan pelurit siirtyivät pelaamaan KPK:n joukkueeseen (vai mikä olikaan) jotsun Pirkanmaan alueen sarjaa.

Parin kuukauden päästä tiedetään enemmän, kun uusi kausi alkaa toukokuun alussa luulisi tuossa huhtikuun alkupuolella joukkueiden olevan jo käytännössä muodostuneen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jokerit toimivat ihan samalla tavalla jo nuoremmissa ikäryhmissä (jopa U9). Huonoimmat potkitaan joukkueesta pois ilmoittamalla vanhemmille sähköpostilla.
Jokereissa tämä on avoimesti tiedossa, ei tule kellekään yllätyksenä. Siellä nuo ikäryhmät ovat toki pari kautta lukittuina kun U12 ikäisinä käyvät Kanadassa pelaamassa. Silloin ei leikkuri käy kun talkoilla keräävät +100k rahaa parissa-kolmessa kaudessa. U12 jälkeen käy taas leikkuri ja sanotaan nyt rehellisesti että kaikki nyt ulos joukkueesta U12 jälkeen joutuneet pojat tulivat kesällä joukkueeseen jossa itse toimin.

Sinällään pelaavat avoimin kortein kun ovat kilpakiekko seura päivästä yksi alkaen. Muihin pk-seuran U8 joukkueisiin voi kuka liittyä aloitusvaiheessa ilman mitään karsintaa alkuun.

Pahoittelut OT:n puolelle lipsahtaneesta viestistä.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Lahenrami kaatuu 10 maalia per peli!
Aijjettä! Pakkohan tämä peli on nähdä! Vois laskea Ramin statsit vielä kerran! Kerran vielä Rami!

Myyttistä maajoukkuetason kaatuilua odotellessa!
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama homma, tosin olen maassa vain väärällä kylällä.

Offtopic. Olen vähän epäillytkin ettet Pena ole maasta. *hymiö
Maasta olen tullut. Kyllä minä ihan kylänmiehiä olen, mutta tuon pelin aikaan tosiaan toisaalla. Ajoissa kun olisi tämänkin tapahtuman tiennyt, niin olisi voinut suunnitella toisin.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maasta olen tullut. Kyllä minä ihan kylänmiehiä olen, mutta tuon pelin aikaan tosiaan toisaalla. Ajoissa kun olisi tämänkin tapahtuman tiennyt, niin olisi voinut suunnitella toisin.
Sama vika, en toki tiedä onko tuosta tiedotettu jo aiemmin. Palstalle kun tullut se tuhat viestiä päivässä ja ei kerkeä koko ajan kyttäämään menee välillä aika paljon ohi ja somessakaan en roiku kovinkaan paljon. Hämärä muistikuva on, että jostain jotain luin, mutta päivämäärä jäi painamatta mieleen.

Mulle ei enää jostain syystä noita vanhojen kausarien omistajien viestejä enää tule tällä kaudella, niin vähän menee ohi erikoisemmat jutut. Hieno homma, että tuo järjestetään!
 

Baldrick

Jäsen
Kyllä kutkuttavat kokoonpanot kieltämättä ja mielelläni olisin paikalla, mutta ei valitettavasti onnistu tuo ajankohta itselläkään. Varmaan JYPin kauden kiinnostavin matsi ainakin nykytiedon valossa.

Otahan @Anselm Raato Ramin statsit ”vielä kerran”-hengessä! Saa hetken elää pumpulinpehmeässä menneisyydessä, jolloin JYPin pelien katselu oli lähtökohtaisesti kivaa ja uskoi joukkueeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös