JYPin mediaketju

  • 1 798 711
  • 7 860
Suosikkijoukkue
JYP
Keittiöpsykologia ei toki ole pääaineeni, mutta enemmänkin tässä näyttää tapahtuneen niin, että JYPin johto on päättänyt heittää ns. Rautakorven sinne fanien syötäväksi, ettei joutuisi itse syödyksi.
Minä luulen, että tässä on käynyt niin, ettei Jypin toimiston porukka ole miettinyt palaverin seurauksia tai siitä tiedottamista. Pitkä keskustelu, kaikki tyytyväisiä, lienee ollut päällimmäinen fiilis.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin jo kirjoittamassa, että kyllähän Rautakorpea kiiteltiin vaatimustason nostamisesta jo erottamisen yhteydessä, mutta eipä siellä kiitosta ainakaan tiedotteessa ollut. Muuten kyllä todettu tuo. Muistaako muut toisin?
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Olin jo kirjoittamassa, että kyllähän Rautakorpea kiiteltiin vaatimustason nostamisesta jo erottamisen yhteydessä, mutta eipä siellä kiitosta ainakaan tiedotteessa ollut. Muuten kyllä todettu tuo. Muistaako muut toisin?
Ei ollut kiitosta ei. Vain toteamus hyvästä vaatimustasosta ja jo samassa lauseessa seurasi sana mutta, jonka jälkeen sanottiin asioita mitkä eivät onnistuneet.

Tämä jatkuva viestinnällinen kompurointi näyttää siltä, että porukassa ei ole yhtäkään viestinnän ammattilaista, joka osaisi miettiä viestit yleisön näkökulmasta. Ukot jumppaa viestit omasta näkökulmastaan ja sitten ollaan tyytyväisiä ja tuutataan ulos.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole yhtään kiitosta:

JYP on purkanut päävalmentaja Jukka Rautakorven sopimuksen, jonka oli määrä kestää kevääseen 2025. Myös valmentaja Ville Niemisen sopimus on purettu.

JYP Jyväskylä Oy:n hallituksen puheenjohtajan Jukka Seppäsen mukaan päätös liittyy JYP2025 -strategian pelillisiin tavoitteisiin.

– Laadimme seurassa vajaat kaksi vuotta sitten uuden strategian, jossa tärkeässä roolissa on uusi jyppiläinen peli-ideologia. Sen avainasioita ovat mm. luovuus, rohkeus peliin ja positiivisuus. Tavoitteena on kehittää JYPille kestävä ja moderni urheilullinen kilpailuetu, sanoo Jukka Seppänen.

JYPin urheilutoimenjohtaja Mikko Viitasen mukaan strategian jalkauttaminen vaatii erittäin määrätietoisen ja sitoutuneen sisäänajon koko seurassa juniorijoukkueita myöten.

– Liigatasolla siinä työssä avainroolissa on päävalmentaja. Jukka Rautakorpi ajoi joukkueeseen sisään hyvin uuden fyysisen vaatimustason, mutta muilla pelin osa-alueilla kehitysvauhti ei riittänyt seuran tavoitteiden täyttymiseen eikä laiva kääntynyt lukuisten palaverienkaan jälkeen, toteaa Viitanen.

JYPin uutena päävalmentajana aloittaa Mikko Heiskanen. Hän on toiminut aiemmin valmennusryhmässä apuvalmentajana. Liigajoukkueen valmennustiimissä jatkavat maalivahtivalmentaja Janne Pekkarinen ja fysiikkavalmentaja Ville-Veikko Pohjanvirta. Lisäksi valmennustiimiin liittyy mukaan Tommi Hämäläinen, joka on toiminut JYPin kehitysvalmentajana. Valmennusryhmää täydennetään yhdellä apuvalmentajalla lähipäivinä Sopimukset kattavat tämän kauden.

JYP kohtaa uuden valmennuksen johdolla huomenna vierasottelussaan Mikkelin Jukurit.


Joskin sekin on kyllä sivuseikka, koska ilman kiitostakin olisi selvinnyt, jos olisi jättänyt vaan mustamaalaamisen faniryhmälle suljettujen ovien taakse.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin jo kirjoittamassa, että kyllähän Rautakorpea kiiteltiin vaatimustason nostamisesta jo erottamisen yhteydessä, mutta eipä siellä kiitosta ainakaan tiedotteessa ollut. Muuten kyllä todettu tuo. Muistaako muut toisin?
En muista kyllä sanaa kiitos minäkään. Toisaalta tulkitsin kyllä sen kiittämisenä, mutta tuota kiitos sanaa ei kyllä taidettu silloin käyttää. En silti itse nostaisi tätä kuitenkaan tapetille, koska sen voi mun mielestä tulkita kiitoksena. Vaikka toki tuokin olisi ollut tärkeä muistaa. Viestinnässä on ollut jo vuosia (aina?) pikku bugeja, niin on kai tuohon jo tottunut.
 

Baldrick

Jäsen
En ole mistään muusta JYPiin liittyvästä vastuussa, kuin omasta kannatuksestani. Minulla on helppo tilanne siis. Seppänen on helvetin isossa vastuussa liittyen JYPiin, ei siis helppo tilanne. Mutta ei hänen missään tapauksessa tarvitse kantaa vastuuta mistään koska on yksinvaltiaan asemassa.
En millään jaksa uskoa, että tämä olisi Seppäseltä mitään valtapeliä. Olen siitä vakuuttunut, että hän oikeasti vilpittömin mielin uskoo tekevänsä kaikkensa JYPin parhaaksi ja luottaa, että ovat oikealla tiellä tuottamassa JYPille menestystä tulevina vuosina.

En myöskään usko, että Viitanen tai Hämäläinenkään olisi mitenkään pahansuopa toimija. He ovat vain oman näkemykseni mukaan täysin vääriä kavereita sitä menestystä tuomaan, mutta kovalla itseluottamuksella silti porskuttavat menemään.

Hämäläinen on vaan omanlaisensa huuhaa-ukko, joka hurahti johonkin kumbaya-lätkään ja sai sen myytyä Viitaselle, joka taas kaiketi Seppäselle. Tällä hetkellä jokainen taitaa vilpittömästi siihen uskoa ja on siinä jotain pointtiakin, mutta kyllähän tuo nyt vaikuttaa siltä, että ollaan tekemässä oppimisuudistusta, jossa on avoluokat, ilmiöoppimista ja aineiden sekoittamista, oppilaat opettavat toisiaan ja ”ei ole vääriä vastauksia”. Todellisuudessa tehdään oppimisesta monimutkaista ja kuormittavaa, sekä oppilailla jää monia perustaitoja oppimatta, josta syntyneet ongelmat kertautuvat ajan kanssa. Sitten enää vain seurataan, kun PISA-tulokset dyykkaa. Ja seurataan vierestä, kun pikkuveljellä naapurissa on keskitytty yksinkertaisempaan työntekoon, jossa oppimistila on rauhoitettu, opetus tapahtuu johdonmukaisesti ja helpommin omaksuttavasti, jolloin ovat nousseet porskuttamaan kärkikastiin.

Vähän pelottaa, että JYPilläkin on junnuissa tekeillä hukattu sukupolvi, joka on tasapaksu taidoiltaan ilman liiempiä vahvuuksia. Ehkä jotkut vapaa-ajallaan kovaa harjoittelevat ja lahjakkaat yksilöt nousevat siitä huolimatta, mutta yleinen tason lasku joukkueessa johtaa myös huonompilaatuisiin harjoituksiin. Pelipaikaton mikkihiiri puolustaa harjoituksissa vähän eri tavalla kuin omalle tontilleen erikoistunut puolustaja, joka osaa sujuvasti luistella takaperin, mailapuolustaa ja pakottaa sinut pysymään laidassa. Tämä kertautuu sitten ajan kanssa ja jännä nähdä JYPin junnujen tulevien vuosien tuloksellisuus sarjataulukoissa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Olet itse täällä sanonut muille larppaamisesta ja vihjaillut että mitä kaikkea muut uskoo ja nyt itse sitten vedät tommosen.
Hurjan harhaista puuhaa.

Niin sen vedän, minkä todellisuuden (saadun infon) perusteella näen loogisimmaksi ja järkevimmäksi yhteenvedoksi. Sitten ollaan demagogisessa suossa, jos sen larppaamisena koet, eli jää osaltani tähän.

Jos ilmitulleiden asioiden perusteella ei näe, että siellä on pakko olla oppositio, joka kuvittelee omaavansa osaamista ja tiedon kuinka JYP olisi parempi, mutta paha vaan kun tarkkaankaan syynäämällä sille ei löydä evidenssiä, sen sijaan tahallista väärinymmärrystä, paikkaansapitämättömiä öyhöttämisiä kyllä riittää viestissä jos toisessakin. Jos se kävelee kuin ankka ja jos se kvaakkuu kuin ankka, niin se luultavasti on ankka. Niin moisen yleensä näkee. Siinä paikassa jos jollakulla on sitten esittää sitä evidenssiä seison kyllä korjattuna, en ennen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nimien perään kun itsekin huutelet, niin ketä ovat nämä kalifin paikalle haluavat? Onko faktaa vai mutua?

Itse en ole likelläkään pääkallopaikkaa, en edes lähellä koko paikkakuntaa, joten minulla ei ole nimiä, enkä tätä käsitystä sillä edes perustele. Empiria ja elämän kokemus on tuonut kykyä arvioida tilanteita ja maltti aikaa päätellä kehityskaarien perusteella mikä on todellinen tilanne kulissien takana. Seuratyötä jokusessa seurassa on tullut sen verran tehtyä.

Nimien perään olen todellakin huudellut, mutta kiinnostuksesta, onko jollakulla olemassa nimettävää uskottavaa vaihtoehtoa, jotta asiaa voisi itsekin makustella siltä osin. Ei ole tullut, joten tyhjänä huuteluna sitä joutuu pitämään.

Kun tuolla tavoin minun nimien pyytämisen perään jankkaat (ei ole ensimmäinen laatuaan sinulta), niin minä koen tässä ns. tasapuolisuus harhan. Minulla on oikea oleva nimi, jonka katson olevan paras JYPille, mutta minulla ei ole yhtään nimeä, joka voisi olla miltään osin uskottava haastaja. Siksi sitä nimeä on kysyttävä, mutta sinun ei tarvitse kysyä, koska minun antamani nimen tiedät.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Ehkä itseäni eniten kiinnostaa tässä keississä vielä, että mitä siellä palaverissa on oikeasti puheltu faniryhmän kanssa.

Jotenkin todella ironista, että faniryhmä vaatii avoimuutta seuran johdolta toimistaan. No tämän saatuaan kahden tunnin palaverin jälkeen, jossa kaikkiin kysymyksiin oli saatu vastaus oli faniryhmän avoin vastine pari hassua lausetta, jotka mustamaalasivat koutsia ja haisevat muutenkin hyvin paljon paskapuheelta. Erikseen vielä annettu lupa kertoa asioista vapaasti eteenpäin. No se siitä avoimuudesta.

Olisi JYP yhdellä viestinnän asiantuntijan palkalla säästynyt aika paljolta tällä kaudella.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän sijaan JYPin faniryhmä oikein erikseen alleviivasi, että se julkaisee JYPin luvalla Rautakorven potkuja koskevaa tarkempaa tietoa.

Tämä on se kohta, jota minä en henkilökohtaisesti voi ymmärtää. Keittiöpsykologia ei toki ole pääaineeni, mutta enemmänkin tässä näyttää tapahtuneen niin, että JYPin johto on päättänyt heittää ns. Rautakorven sinne fanien syötäväksi, ettei joutuisi itse syödyksi.
Tässä nyt joutuu asettumaan Hurrikaanisydämen puolelle. Ei Hurrikaanisydän ole käsittääkseni mikään Seiska lehti, jonka tarkoitus olisi juoruta kaikille joitakin rasvaisia yksityiskohtia tapahtuneesta. Silloin jos käydään enemmän tai vähemmän luottamukselliset keskustelut, totta kai pyydetään luvat ja sovitaan miltä osin tietoja saa julkaista - tuossa nyt oli kuitenkin mukana myös sellaisesta, mitä Seppänen ei jälkeenpäin allekirjoittanut. Entä jos Hurrikaanisydän olisi jättänyt mainitsematta, että JYP on antanut luvan julkaista tietoja näistä keskusteluista? Mielestäni siellä on toimittu Hurrikaanisydämen osalta niin hyvin kuin on osattu. Ei heidän tarvitse edustaa mitään Keski-Suomen kiekkojuorutoimistoa vaan pitää hyvät välit myös seuran suuntaan. Kausihan on vasta alkanut.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksityiskohtia koko tiedotehässäkästä en lähde kommentoimaan tänne tai mihinkään. Nyt loppukausi vedetään joukkueen tukena täysillä, tykkäsi siitä ihmiset tai ei. Sen sanon kuitenkin, että miettikääpä ihan huviksenne hetki, mikä vitun paskamyrsky puolestaan siitä olisi syntynyt, jos olisimme yhdistyksinä kertoneet vain tyyliin, että:

"JYPin seurajohto ja kannattajayhdistysten puheenjohtajat istuivat alas maanantaina 8.1.
Avoimuutta saatiin, kysymyksiin vastattiin, tämän enempää emme kommentoi."

Niimpä. Mitä tahansa tehtiin, niin väärin tehty.

Sen mitä olen täältä yrittänyt lukea, niin mm. @Marcus Juslin on hyvin tuonut esiin kannattajayhdistysten puolta asiasta, kun itse ei ole jaksanut. Haluan kiittää siitä. Rumpuryhmä tosiaan tässä myös mukana, se on hyvä muistaa, ei vain yksin Hurrikaanisydän.

Rehellisesti, ikinä ennen ei ole pelottanut mennä hallille. Tästä päivästä tulee poikkeus, sen verran reippaasti paskaa on kaadettu niskaan jokaisesta suunnasta ympäriinsä, eikä ihan täysin siihen "paskaksi" huuteluun ole edes jäänyt tämä. Viestintuoja on ainakin tehokkaasti ammuttu. Saa nähdä minkälainen ilta tulee.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksityiskohtia koko tiedotehässäkästä en lähde kommentoimaan tänne tai mihinkään. Nyt loppukausi vedetään joukkueen tukena täysillä, tykkäsi siitä ihmiset tai ei. Sen sanon kuitenkin, että miettikääpä ihan huviksenne hetki, mikä vitun paskamyrsky puolestaan siitä olisi syntynyt, jos olisimme yhdistyksinä kertoneet vain tyyliin, että:

"JYPin seurajohto ja kannattajayhdistysten puheenjohtajat istuivat alas maanantaina 8.1.
Avoimuutta saatiin, kysymyksiin vastattiin, tämän enempää emme kommentoi."

Niimpä. Mitä tahansa tehtiin, niin väärin tehty.

Sen mitä olen täältä yrittänyt lukea, niin mm. @Marcus Juslin on hyvin tuonut esiin kannattajayhdistysten puolta asiasta, kun itse ei ole jaksanut. Haluan kiittää siitä. Rumpuryhmä tosiaan tässä myös mukana, se on hyvä muistaa, ei vain yksin Hurrikaanisydän.

Rehellisesti, ikinä ennen ei ole pelottanut mennä hallille. Tästä päivästä tulee poikkeus, sen verran reippaasti paskaa on kaadettu niskaan jokaisesta suunnasta ympäriinsä, eikä ihan täysin siihen "paskaksi" huuteluun ole edes jäänyt tämä. Viestintuoja on ainakin tehokkaasti ammuttu. Saa nähdä minkälainen ilta tulee.
Ei muuta kun reippaasti vaan hallille kannustamaan joukkuetta, en usko kyllä, että hallilla teidän suuntaan kohdistuu mitään negatiivista huutelua yms.
Ymmärrän, että kaikkeen et varmasti halua vastata, mutta mulla on ainakin sellainen fiilis, että sen teidän ulostulon jälkeen, kun Seppänen pääsi ääneen, niin se heitti teidät vähän junan alle, haluutko vastata onko sulla sellainen fiilis?
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei muuta kun reippaasti vaan hallille kannustamaan joukkuetta, en usko kyllä, että hallilla teidän suuntaan kohdistuu mitään negatiivista huutelua yms.
Ymmärrän, että kaikkeen et varmasti halua vastata, mutta mulla on ainakin sellainen fiilis, että sen teidän ulostulon jälkeen, kun Seppänen pääsi ääneen, niin se heitti teidät vähän junan alle, haluutko vastata onko sulla sellainen fiilis?
Toivotaan, että olet oikeassa. Paikalle ollaan koko porukka tulossa tottakai, mutta on tuota jonkin verran keskenään puitu, että minkähänlainen vastaanotto siellä vielä on. Sen verran rajusti on paska lentänyt ympäri somea, siihen päälle perjantai ja alkoholi. Mikä kombo. Toisaalta ihan hyvä, että seuraavaan matsiin on tässä muutama päivä ollut aikaa, vaikkakin taas toisaalta se on antanut aikaa luoda myös niitä uhkakuvia. :D

Kysymykseesi sanotaan vaikka näin, että ei me ihan tuollaista osattu odottaa siihen perään. Aika railakkaasti siinä siis junan alle lennettiin. Asia tosin selvisi tavallaan jälkikäteen kyllä.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivotaan, että olet oikeassa. Paikalle ollaan koko porukka tulossa tottakai, mutta on tuota jonkin verran keskenään puitu, että minkähänlainen vastaanotto siellä vielä on. Sen verran rajusti on paska lentänyt ympäri somea, siihen päälle perjantai ja alkoholi. Mikä kombo. Toisaalta ihan hyvä, että seuraavaan matsiin on tässä muutama päivä ollut aikaa, vaikkakin taas toisaalta se on antanut aikaa luoda myös niitä uhkakuvia. :D

Kysymykseesi sanotaan vaikka näin, että ei me ihan tuollaista osattu odottaa siihen perään. Aika railakkaasti siinä siis junan alle lennettiin. Asia tosin selvisi tavallaan jälkikäteen kyllä.
Suurin osa ihmisistä varmasti on vaan edelleen turhautunut seurajohtoon ja se nyt vähän on purkautunut myös sit teidän suuntaan tuon ulostulon jälkeen, mutta joo itse uskon kyllä vahvasti, että saatte ihan rauhassa huomenna kannustaa joukkuetta ja sitä kannustusta joukkue tarvii. Nuo seurajohdon virheet ei ole teidän syytä ja ihmiset varmasti kyllä sen tajuaa vaikka ei varmasti siltä ole nyt tuntunut.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suurin osa ihmisistä varmasti on vaan edelleen turhautunut seurajohtoon ja se nyt vähän on purkautunut myös sit teidän suuntaan tuon ulostulon jälkeen, mutta joo itse uskon kyllä vahvasti, että saatte ihan rauhassa huomenna kannustaa joukkuetta ja sitä kannustusta joukkue tarvii. Nuo seurajohdon virheet ei ole teidän syytä ja ihmiset varmasti kyllä sen tajuaa vaikka ei varmasti siltä ole nyt tuntunut.
Joo onhan se varmasti etupäässä sitä, että se kaikki turhautuminen vaan purkautuu myös meihin ja ollaan jonkinlaisia "sijaiskärsijöitä" tässä. Somessa on tietysti helppo huudella, että siinä mielessä siitä on vielä matkaa mihinkään sen pidemmälle, vaikka väkisin tuo kuitenkin arveluttaa. Tuo on osalla se, mikä olisi ihan hyvä muistaa, että ihan yhtä vähän vaikutusta mihinkään seuran asioihin meilläkään on ollut.

Kyllä, kausi on vielä pahasti kesken ja joukkue tarvitsee kaiken tuen. Tää pe+la mennään taas.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Somessa on tietysti helppo huudella, että siinä mielessä siitä on vielä matkaa mihinkään sen pidemmälle, vaikka väkisin tuo kuitenkin arveluttaa. Tuo on osalla se, mikä olisi ihan hyvä muistaa, että ihan yhtä vähän vaikutusta mihinkään seuran asioihin meilläkään on ollut.
Tsemppiä sinne! Tätä minä pelkäsinkin, että vitutus puretaan niihin, jotka sattuvat olemaan asiaan liittyen esillä. Etenkin, kun ulostulo ei selkeästi miellyttänyt tunnekuohuissaan marinoituneita henkilöitä.

Jos tulee jotain kovempaa tavaraa vastaan, niin yhteys viranomaisiin. Kaikkea paskaa ei tarvitse ottaa yksin vastaan.

Kohti ääretöntä ja sen yli, näköjään se pätee myös ihmisten käytöksessä.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Rehellisesti, ikinä ennen ei ole pelottanut mennä hallille. Tästä päivästä tulee poikkeus, sen verran reippaasti paskaa on kaadettu niskaan jokaisesta suunnasta ympäriinsä, eikä ihan täysin siihen "paskaksi" huuteluun ole edes jäänyt tämä. Viestintuoja on ainakin tehokkaasti ammuttu. Saa nähdä minkälainen ilta tulee.
Tsemppiä teille! Kiitos, että jaksatte pitää hallilla menoa ja meininkiä vuodesta toiseen!
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Mestiksessä Kajaanin Hokki on saanut paljon faneilta kuraa, kun tiedotus ei toimi. Mediatiedotteita tehdään, mutta esim. somea tehdään jos jaksetaan ja niin edelleen. Kajaanissakin kuitenkin laitettiin kokenut valmentaja pihalle tammikuun alkupäivinä, ei lähdetty selittelemään sen enempää, kerrottiin vaan, että halutaan hakea uutta suuntaa harjoitteluun ja kevään peleihin, koska menestys ei ole ollut sitä mitä odotettiin (tämä on tietysti vähän helpompaa selittää, kun voidaan vedota puhtaasti menestykseen).

Simppeli ja perusmuotoinen tiedote, mutta ei myöskään mitään selittelyä.

Noin viikkoa myöhemmin (tänään) paikallislehdessä uuden valmentajan haastattelu, jossa uusi valmentaja (entinen apuvalmentaja) ei lähde suolaamaan pelaajia, eikä entistä valmentajaa. "Kaikkea ei lähdetä muuttamaan, koska ollaan aikaisemminkin tehty paljon hyvää". Hän kertoo vain avoimesti, mitä hän on jo muuttanut, ja mitä hän haluaa vielä tuoda päivittäiseen tekemiseen. Kertoo myös, että hän on vakuuttunut, että tietyillä erilaisilla tulokulmilla ja roolituksilla tietyillä pelaajilla on potentiaalia nostaa tasoaan. Luodaan uskoa, tarjotaan uutta mahdollisuutta näyttää osaamistaan, eikä varsinkaan nosteta ketään syypääksi, ei pelaajia, ei edes entistä valmentajaa.

Ei ole mikään tiedotuksen kultainen esimerkki tuo Hokin toiminta, lähinnä minun mielestä sellainen minimisuoritus, miten asioita pitäisi hoitaa. Mutta kyllä tässä valitettavasti nyt minun mielestä aika jäätävä ero on JYPin tilanteeseen, jossa tuloksellisesti oltiin sovitussa tavoitevauhdissa, mutta potkut annetaan mystiseksi jäävästä muusta syystä, koska julkisuudessa selitetään pelillisillä asioilla tuloksesta huolimatta. Uuden valmentajan ensimmäiset kommentit kuitenkin antaa rivien välistä ymmärtää, että kyse olikin pelin ulkopuolisista asioista, ja joukkueessa pitäisi päästä takaisin siihen, että on kivaa. Viralliset ja epäviralliset syyt valmentajasopimuksen purkamisesta joutuu ristiriitaiseen valoon ja soppa alkaa olla valmis.

Pelilliset syyt joutuvat entisestään ihmeelliseen valoon, kun uuden valmennuksen alla joukkue joutuu heti historiallisen synkkään tappioputkeen. Parin pelin jälkeen heitetään kärkipelaajat bussin alle, sitten entiset valmentajat, sitten uusi valmentaja uhriutuu kun korkeammat voimatkaan eivät auta...UTJ huutaa, kun kaikki kommentoi mutta kukaan ei ymmärrä asioista mitään, sitten saman tekee hallituksen puheenjohtaja - ja kaiken keskellä toimitusjohtajalta ei ole taidettu nähdä tai kuulla ainuttakaan kommenttia. Omasta puolestani annan synninpäästön hurrikaanisydämelle, koska se ei ole ammattilaisorganisaatio. En siis itse myöskään välttämättä osaa odottaa ammattimaista viestintää sieltä. Ei mennyt ehkä putkeen, mutta tällaisessa tilanteessa sen ymmärrän. JYP sen sijaan on ammattimainen organisaatio, jolta odotan ammattimaista viestintää, varsinkin kun se on oikein strategiaan kirjattuna. Peli ei mennyt strategian mukaisesti (ilmeisesti), joten valmentajat potkittiin pois. Kuka potkitaan pois, kun nuo muutkaan strategian osa-alueet eivät toteudu senkään vertaa, kuin varsinainen urheilupuoli? Kenellä on vastuu kommentoida missäkin tilanteessa? Minulle sitä ei välttämättä tarvi kertoa, mutta onko tämä organisaation sisällä selvää? Onko se merkitty viestintästrategiaan? Onko viestinnästä olemassa strategiaa vai onko se korulause strategiassa? Vai onko kuviteltu, että viestintä on sama asia kuin markkinointi?

Tietysti vastuista voidaan sopia muutenkin kun perinteisellä kaavalla, mutta ns. "normaalissa organisaatiossa" valmentajapotkuja kommentoisi julkisuudessa todennäköisimmin urheilutoimenjohtaja ja/tai toimitusjohtaja. Sitten jos heidän toiminnassaan on jotain kommentoitavaa, siitä kommentoi hallitus tai sen puheenjohtaja. JYPissä kaikki muut puhuu, paitsi TJ. Välillä tuntuu, että puhuvat vielä toisistaan tietämättä ja riippumatta. Kunnes kerrotaan, että enää ei puhuta. Viestinnän oppikirjoissakin useimmiten muistetaan mainita se fakta, että sekin on viestimistä, että yritys päättää olla viestimättä. Tälläkin palstalla on mainittu kriisiviestinnän keskeisiä teesejä, mutta kun organisaatiossa tuntuu olevan hukassa ihan viestinnän perusteetkin, niin kyllä ongelma on jossain kohti organisaation johdossa. Toivottavasti tämä saatetaan kuntoon ja pikaisesti. Jos TJ ei kykene johtamaan ja viestimään, mikä hänen merkityksensä on? Jos TJ ei saa johtaa organisaatiota ja viestintää, ja sen tekee hallituksen puheenjohtaha, mikä silloin on tj:n merkitys organisaatiossa? Miksi HPJ kävelee tällä hetkellä tj:n yli ja näyttää hoitavan hänen tehtäviään - onko vika TJ:ssa vai HPJ:ssa?
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mestiksessä Kajaanin Hokki on saanut paljon faneilta kuraa, kun tiedotus ei toimi. Mediatiedotteita tehdään, mutta esim. somea tehdään jos jaksetaan ja niin edelleen. Kajaanissakin kuitenkin laitettiin kokenut valmentaja pihalle tammikuun alkupäivinä, ei lähdetty selittelemään sen enempää, kerrottiin vaan, että halutaan hakea uutta suuntaa harjoitteluun ja kevään peleihin, koska menestys ei ole ollut sitä mitä odotettiin (tämä on tietysti vähän helpompaa selittää, kun voidaan vedota puhtaasti menestykseen).

Simppeli ja perusmuotoinen tiedote, mutta ei myöskään mitään selittelyä.

Noin viikkoa myöhemmin (tänään) paikallislehdessä uuden valmentajan haastattelu, jossa uusi valmentaja (entinen apuvalmentaja) ei lähde suolaamaan pelaajia, eikä entistä valmentajaa. "Kaikkea ei lähdetä muuttamaan, koska ollaan aikaisemminkin tehty paljon hyvää". Hän kertoo vain avoimesti, mitä hän on jo muuttanut, ja mitä hän haluaa vielä tuoda päivittäiseen tekemiseen. Kertoo myös, että hän on vakuuttunut, että tietyillä erilaisilla tulokulmilla ja roolituksilla tietyillä pelaajilla on potentiaalia nostaa tasoaan. Luodaan uskoa, tarjotaan uutta mahdollisuutta näyttää osaamistaan, eikä varsinkaan nosteta ketään syypääksi, ei pelaajia, ei edes entistä valmentajaa.

Ei ole mikään tiedotuksen kultainen esimerkki tuo Hokin toiminta, lähinnä minun mielestä sellainen minimisuoritus, miten asioita pitäisi hoitaa. Mutta kyllä tässä valitettavasti nyt minun mielestä aika jäätävä ero on JYPin tilanteeseen, jossa tuloksellisesti oltiin sovitussa tavoitevauhdissa, mutta potkut annetaan mystiseksi jäävästä muusta syystä, koska julkisuudessa selitetään pelillisillä asioilla tuloksesta huolimatta. Uuden valmentajan ensimmäiset kommentit kuitenkin antaa rivien välistä ymmärtää, että kyse olikin pelin ulkopuolisista asioista, ja joukkueessa pitäisi päästä takaisin siihen, että on kivaa. Viralliset ja epäviralliset syyt valmentajasopimuksen purkamisesta joutuu ristiriitaiseen valoon ja soppa alkaa olla valmis.

Pelilliset syyt joutuvat entisestään ihmeelliseen valoon, kun uuden valmennuksen alla joukkue joutuu heti historiallisen synkkään tappioputkeen. Parin pelin jälkeen heitetään kärkipelaajat bussin alle, sitten entiset valmentajat, sitten uusi valmentaja uhriutuu kun korkeammat voimatkaan eivät auta...UTJ huutaa, kun kaikki kommentoi mutta kukaan ei ymmärrä asioista mitään, sitten saman tekee hallituksen puheenjohtaja - ja kaiken keskellä toimitusjohtajalta ei ole taidettu nähdä tai kuulla ainuttakaan kommenttia. Omasta puolestani annan synninpäästön hurrikaanisydämelle, koska se ei ole ammattilaisorganisaatio. En siis itse myöskään välttämättä osaa odottaa ammattimaista viestintää sieltä. Ei mennyt ehkä putkeen, mutta tällaisessa tilanteessa sen ymmärrän. JYP sen sijaan on ammattimainen organisaatio, jolta odotan ammattimaista viestintää, varsinkin kun se on oikein strategiaan kirjattuna. Peli ei mennyt strategian mukaisesti (ilmeisesti), joten valmentajat potkittiin pois. Kuka potkitaan pois, kun nuo muutkaan strategian osa-alueet eivät toteudu senkään vertaa, kuin varsinainen urheilupuoli? Kenellä on vastuu kommentoida missäkin tilanteessa? Minulle sitä ei välttämättä tarvi kertoa, mutta onko tämä organisaation sisällä selvää? Onko se merkitty viestintästrategiaan? Onko viestinnästä olemassa strategiaa vai onko se korulause strategiassa? Vai onko kuviteltu, että viestintä on sama asia kuin markkinointi?

Tietysti vastuista voidaan sopia muutenkin kun perinteisellä kaavalla, mutta ns. "normaalissa organisaatiossa" valmentajapotkuja kommentoisi julkisuudessa todennäköisimmin urheilutoimenjohtaja ja/tai toimitusjohtaja. Sitten jos heidän toiminnassaan on jotain kommentoitavaa, siitä kommentoi hallitus tai sen puheenjohtaja. JYPissä kaikki muut puhuu, paitsi TJ. Välillä tuntuu, että puhuvat vielä toisistaan tietämättä ja riippumatta. Kunnes kerrotaan, että enää ei puhuta. Viestinnän oppikirjoissakin useimmiten muistetaan mainita se fakta, että sekin on viestimistä, että yritys päättää olla viestimättä. Tälläkin palstalla on mainittu kriisiviestinnän keskeisiä teesejä, mutta kun organisaatiossa tuntuu olevan hukassa ihan viestinnän perusteetkin, niin kyllä ongelma on jossain kohti organisaation johdossa. Toivottavasti tämä saatetaan kuntoon ja pikaisesti. Jos TJ ei kykene johtamaan ja viestimään, mikä hänen merkityksensä on? Jos TJ ei saa johtaa organisaatiota ja viestintää, ja sen tekee hallituksen puheenjohtaha, mikä silloin on tj:n merkitys organisaatiossa? Miksi HPJ kävelee tällä hetkellä tj:n yli ja näyttää hoitavan hänen tehtäviään - onko vika TJ:ssa vai HPJ:ssa?
Kiitos @rosswell, loistava kirjoitus!
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivotaan, että olet oikeassa. Paikalle ollaan koko porukka tulossa tottakai, mutta on tuota jonkin verran keskenään puitu, että minkähänlainen vastaanotto siellä vielä on. Sen verran rajusti on paska lentänyt ympäri somea, siihen päälle perjantai ja alkoholi. Mikä kombo. Toisaalta ihan hyvä, että seuraavaan matsiin on tässä muutama päivä ollut aikaa, vaikkakin taas toisaalta se on antanut aikaa luoda myös niitä uhkakuvia. :D

Kysymykseesi sanotaan vaikka näin, että ei me ihan tuollaista osattu odottaa siihen perään. Aika railakkaasti siinä siis junan alle lennettiin. Asia tosin selvisi tavallaan jälkikäteen kyllä.

Niin siis seura käytti teitä hyväksi ja lopuksi Seppänen heitti teidät junan alle kiistämällä sen lausunnon. Eihän tästä saa ketään muuta syylliseksi kuin seuran(lue Seppäsen).
 

Hoki-Jokinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivotaan, että olet oikeassa. Paikalle ollaan koko porukka tulossa tottakai, mutta on tuota jonkin verran keskenään puitu, että minkähänlainen vastaanotto siellä vielä on. Sen verran rajusti on paska lentänyt ympäri somea, siihen päälle perjantai ja alkoholi. Mikä kombo. Toisaalta ihan hyvä, että seuraavaan matsiin on tässä muutama päivä ollut aikaa, vaikkakin taas toisaalta se on antanut aikaa luoda myös niitä uhkakuvia. :D

Kysymykseesi sanotaan vaikka näin, että ei me ihan tuollaista osattu odottaa siihen perään. Aika railakkaasti siinä siis junan alle lennettiin. Asia tosin selvisi tavallaan jälkikäteen kyllä.
Leuka pystyssä ja samalla tinkimättömällä asenteella tänään ääntä mökkiin!

Ja jos siellä joku urpo tulee aiheesta huomauttamaan niin kertoo vaan kyseisen ihmisen pienuudesta!

Samat sanat menee myös Rumpuryhmälle!

Nähdään illalla!
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tsemppiä sinne! Tätä minä pelkäsinkin, että vitutus puretaan niihin, jotka sattuvat olemaan asiaan liittyen esillä. Etenkin, kun ulostulo ei selkeästi miellyttänyt tunnekuohuissaan marinoituneita henkilöitä.

Jos tulee jotain kovempaa tavaraa vastaan, niin yhteys viranomaisiin. Kaikkea paskaa ei tarvitse ottaa yksin vastaan.

Kohti ääretöntä ja sen yli, näköjään se pätee myös ihmisten käytöksessä.

Tsemppiä teille! Kiitos, että jaksatte pitää hallilla menoa ja meininkiä vuodesta toiseen!

Leuka pystyssä ja samalla tinkimättömällä asenteella tänään ääntä mökkiin!

Ja jos siellä joku urpo tulee aiheesta huomauttamaan niin kertoo vaan kyseisen ihmisen pienuudesta!

Samat sanat menee myös Rumpuryhmälle!

Nähdään illalla!
Kiitos tasapuolisesti, erityisesti nyt koko meidän HS:n hallituksen puolesta tietysti!

Se kai se turhautuminen koko tilanteeseen vaan on, minkä ihmiset (ei kaikki) nyt meihin on purkaneet tässä. Ollaan keskenämme asiaa käyty läpi ja varauduttu siihen, että jotain voi tulla. Tarpeen mukaan ne sitten jv/viranomainen -akselille eteenpäin, jos niikseen tulee. Tänään ja huomenna mennään taas, joukkue tarvitsee nyt kaiken tuen.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Toivottavasti ihmiset osaa käyttäytyä, kritiikki ja voimakaskin sellainen on hyväksyttävää, mutta henkilökohtaiset hyökkäykset ja jopa mahdollinen väkivalta ei todellakaan. Uskon ja toivon, että pystytte sitä meteliä turvallisesti siellä pitämään ja kannattamaan 100-lasissa.

Enemmän luotan yhteisön järkevyyteen kuin järkkäreiden toimintaan, mutta jvden toiminta on jo toinen keskustelu

Itse olen antanut myös teille kritiikkiä ja tulen tekemään sitäkin jatkossa jos mielestäni aihetta. Kaikella väkivaltaisuudelle tai edes sen uhalle kuitenkin pitää olla ehdoton nollatoleranssi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Minusta on älytön jo ajatuksenakin että seura tietyllä tavoin hyväksikäyttää kannattajaryhmiään ja vetää vielä sen jälkeen kakkoseen.

Tsemppiä viestintuojille joita Seppänen ampui selkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös